Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 120 ... 164 165
Thurau

Simon is binnen. Goede versterking voor de ploeg. Kan je als kopman en superluitenant uitspelen.

Fanny

Visma start in Czech Tour (2.1) vnl met het developmentteam en misschien alle vertrekkers bij Visma.

Opstelling: Gloag, Vader Vermote, Staune-Mittet, Bouwman, Mattio, en Brennan.

kelderfan
Thurau
#976
Simon is binnen. Goede versterking voor de ploeg. Kan je als kopman en superluitenant uitspelen.

Met hoera Simon Yates erbij komt Visma/Bygma/LaB heel dicht bij 't UAE-team en mooi dat de heren van Wielerflits ernaast zaten in hun podcast. 

Dit is echt fantastisch om te horen.

kelderfan
Fanny
#977
Visma start in Czech Tour (2.1) vnl met het developmentteam en misschien alle vertrekkers bij Visma....

Jammer dat Koen gaat vertrekken en gelukkig kan Gloag weer mee doen, want die was wel erg lang uit de roulatie.

goldone123
kelderfan
#978
Met hoera Simon Yates erbij komt Visma/Bygma/LaB heel dicht bij 't UAE-team en mooi dat de heren van...

en wie weet maken er nog nog een paar renners uit stap

Cycling

@Fanny Sinds wanneer zijn Gloag en Staune-Mittet vertrekkers en Brennan zeker ook niet. De Van Dijke's en Gesink vertrekken ook. Je doelt waarschijnlijk weer op Bouwman. Dit kun je dan bij alle wedstrijden van Bouwman zeggen 

Laatst gewijzigd
Fanny

Cycling die bedoel ik niet want die hebben nog een contract voor 2025.

Dat zullen waarschijnlijk de reners zijn die een contract hebben tot einde 2024 tw Bouwman, Vader en Vermote.

ti-raleigh

Onder welke vlag wordt er volgend jaar gefietst ? Het houdt niet over met het aantal Nederlanders. 

Cycling

@ti-raleigh Het aantal Nederlanders zal zich volgend jaar beperken tot 8 en misschien 9 renners. Het goede nieuws is wel dat weer 2 Nederlandse talenten een kans krijgen bij Visma-LaB. Bovendien wordt hier vergeten dat het Development Team van Visma-LaB er toch voor zorgt dat het aantal Nederlandse renners op WT niveau toeneemt. Zonder Visma-LaB haddeb de Van Dijke's etc misschien wel nooit de WT gehaald. Het ligt niet aan Visma-LaB dat de kwaliteit van Nederlandse renners in het algemeen te laag is voor de WT.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Benoot goudeerlijk: 'Van Aert niet op niveau vorig jaar, Visma | LAB durft geen geld in te zetten op Vingegaard' | Indeleiderstrui.nl

Ik denk dat Vingegaard en ook Van Aert gaan groeien in de komende TdF en dat Benoot een goede inkijk geeft van de situatie. Derhalve zal de 1e. week heel belangrijk worden. Kan de huidige selectie het opnemen met hun grootste rivaal. Hopelijk zijn Roglic en Evenepoel zo goed, dat de druk bij Pogi wordt gelegd.

kelderfan
Cycling
#984
@ti-raleigh Het aantal Nederlanders zal zich volgend jaar beperken tot 8 en misschien 9 renners. Het...

Dat de gebroeders Van Dijke de WT niet hadden gehaald, lijkt mij niet maar dat de opleidingsploeg belangrijk is voor de Nederlandse talenten is juist, want jongens als Huising en Graat krijgen toch maar mooi de kans om zich te tonen op dat niveau. Het niveau wordt alleen maar hoger juist door de eigen opleidingsploeg maar ook door bijvoorbeeld de Lotto jongens, die nadrukkelijk op de deur kloppen. 

S. Morgenstern

Momenteel zijn er veel Nederlandse renners actief in de WT die de laatste jaren, waarin de ploeg zich op werkte naar de wereldtop, kansen hebben gehad om zich bij deze ploeg te ontwikkelen. Klaagzangen over de hoeveelheid Nederlanders klinken mij daardoor wat vreemd in de oren. Ik denk aan: Dylan Groenewegen, Mike Teunissen, Timo Roosen, David Dekker, Pascal Eenkhoorn, Koen Bouwman, Milan Vader, Bart Lemmen, Gijs Leemreize, Mick Van Dijkes, Tim Van Dijkes, Olav Kooij, Loe Van Belle en volgend jaar Tijmen Graat en Menno Huising. Daar zitten zelfs renners tussen waarbij hun nationaliteit een factor is geweest bij de kansen die ze hebben gekregen.

Uiteraard kunnen mensen een voorkeur hebben voor een ploeg die minder op kwaliteit inzet dan ze nu doen en wensen dat ze een bepaalde hoeveelheid Nederlandse renners in stand houden. Maar ook dan zal je moeten onderkennen dat er ondanks de ambitie om bij de wereldtop te horen nog meer dan genoeg ruimte is voor Nederlandse renners om stappen vooruit te maken. Mede doordat die renners nu onderdeel kunnen zijn van een ploeg die bij de werdldtop zit, waardoor ze qua begeleiding op alle vlakken het beste van het beste ter beschikking hebben.

Thurau

Uiteraard kunnen mensen een voorkeur hebben voor een ploeg die minder op kwaliteit inzet dan ze nu doen en wensen dat ze een bepaalde hoeveelheid Nederlandse renners in stand houden.

Is de kern idd. Als de nederlandse identiteit je heilig is dan moet je in de huidige situatie qua vaderlands wielrennen accepteren dat je kwalitatief naar beneden gaat als ploeg. Dat heeft op de korte tot middellange termijn als gevolg dat overwinningen schaarser worden. Kortom, je gaat op de Roompot toer. Ik betwijfel of sponsoren dan lang aanblijven en ook of de fanbase enorm vooruit gaat. Nee, men doet al het mogelijke nu om nederlands talent te identificeren en waar mogelijk aan te trekken, maar de vijver is echt te klein op dit ogenblik.

Poeksel

Ik vermoed trouwens dat er vandaag mensen gaan klagen dat te veel Nederlanders bij Visma rijden ;)

kelderfan
Poeksel
#989
Ik vermoed trouwens dat er vandaag mensen gaan klagen dat te veel Nederlanders bij Visma rijden ;)

Ja,steen en been.

Poeksel

Van Aert lijkt ondertussen zelf nog niet te weten wat hij gaat doen in de Tour (wel of niet in massasprints mengen): https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-aert-over-rugproblemen-rol-in-de-tour-en-durven-sprinten-als-ik-me-goed-voel-zal-ik-kansen-krijgen

Ik denk dat hij gaat rijden zoals in 2021 (toen hij ook OS reed na de Tour): niet voor de puntentrui, soms meesprinten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Gelukkig is Wout Van Aert op de goede weg en Kooij moet 't afleggen t.o.v. Dylan Groenewegen. Kooij klaagde wel over zijn gestootte knie.

Laatste man

Kooij zat te ver en was voor de sprint al kansloos. Zonde.

Thurau
Laatste man
#993
Kooij zat te ver en was voor de sprint al kansloos. Zonde.

Ze hadden een mannetje te weinig, dat klopt want anders hoeft Bouwman niet die ultieme inspanning te doen. Maar ook in het perfecte wiel moet ik nog zien of hij Dylan van de zege had kunnen afhouden.

Yeez

wout zie ik inderdaad in een tdf 2021 scenario. Toen na blinde darm ook toegegroeid naar zijn topniveau na een mindere eerste week (mooie zin ;)

Laatste man
Thurau
#994
Ze hadden een mannetje te weinig, dat klopt want anders hoeft Bouwman niet die ultieme inspanning te...

Jep. Had sowieso heel lastig geworden, maar nu vergooide hij het eigenlijk voor de sprint begon.

Van Dijke had met die 4 vooruit nog de beste kans eigenlijk.

Thurau
Laatste man
#996
Jep. Had sowieso heel lastig geworden, maar nu vergooide hij het eigenlijk voor de sprint begon. Va...

Klopt! Maar Mick heeft het geprobeerd en was niet sterk genoeg om Riesebeek te lossen. Dan moet je wel voor Plan A weer gaan. En merk je toch dat de nederlandse topspoeling dun is binnen de ploeg als een van Baarle wegvalt. Een aantal jongens zijn echt jong, aan de klimmers heb je hier minder al deed Koen het super en eigenlijk miste ik vooral Tim in die slotkilometers voor Olav.

Bimbo Visma

Valter nog wat te juichen?

Fanny

Bouwman deed inderdaad nog een sterke leadout in de laaste 1500m om Jasper Haest nog terug te halen nadat hij eerder al in kopgroepen had gezeten op de 9 omlopen op de posbank eerder in de koers.

Vader en Van Belle die ook nog in het peloton zaten kwamen te kort om mee te helpen nadat de Van Dijckes en Lemmen het ook hadden geprobeerd.

Achteraf had Mick van Dijcke misschien niet in de aanval moeten gaan toen hij niet wegkwam bij Riesenbeek en Haest. Hij had het beter (achteraf) wat rustiger aan moeten doen en dan de leadout verzorgen voor Kooij die ook veel te laat aanging  (zich liet flikken volgens Sinkeldam) om Groenewegen nog te achterhalen.

AWestie

We kunnen nog allemaal leuk puzzelen met wie Kooij moest afzetten, maar hij had in tien sprints hier vandaag Dylan er misschien twee keer opgelegd, onafhankelijk wie bij hem zat. Beste sprinter van de dag, klaar.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 120 ... 164 165

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.