Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 124 125 126 127
Yeez

Vingegaard bergop goed, alleen mist gewoon een hoop explosiviteit, wat hem na elke bocht iets kost. In de afdaling lang kort en zelfs iets dichter, maar toen het bijtrappen werd als lichtgewicht nergens. Een beetje zoals mt ventoux 2021... voor week 3 kan nog veel, maar ben vooral bang voor de tijdrit vrijdag

Landeirovic
AWestie
#3099
Wat een show van UAE inclusief armgebaartje. Tegen de aanzet van Pogacar na een bocht is gewoon niks...

Op wat wacht je dan in week 3? Op het definitief er door heen zakken? Vingegaard in deze vorm zie ik nog podium rijden maar of hij ineens beter gaat worden betwijfel ik. Ik zie eenzelfde stramien als Pogacar vorig jaar een veel te lichte basis waar je de 1e 2 weken wel weerwerk kan bieden.

AWestie

Ja dat is een onzekerheid, maar tegen de hoogvorm van Pogacar kan je nu weinig doen behalve schade beperken. We weten ook niet hoe lang Tadej na de Giro nog zijn vorm vast kan houden.

als iedereen bij TVL heel blijft kunnen ze in de laatste week nog een ambush voorbereiden.

kelderfan
AWestie
#3103
Ja dat is een onzekerheid, maar tegen de hoogvorm van Pogacar kan je nu weinig doen behalve schade b...

Precies, want juist in de derde week zijn er aankomsten bergop en als Vingegaard groeit en dus beter wordt, dan is rit 16 bijvoorbeeld een zaak voor 't team om uit te pakken en dan kijken hoever je kunt komen. Maar je ziet wel dat UAE nu een veel betere omkadering heeft in deze aflevering van de TdF. Wij missen een goeie Sepp Kuss, dat moet wel duidelijk zijn.

 

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat mensen zeggen dat Vingegaard slechter daalt. Op het technische gedeelte kwam hij zelfs dichterbij, pas toen de langere stukken kwamen was hij gewoon fysiologisch in het nadeel. De San Luca afdaling is ook een slechte graadmeter.

En in deze etappe had Kuss precies nul verschil gemaakt denk ik.

Laatst gewijzigd
Yeez

vingegaard zijn bochtentechniek is uitstekend, maar dat optrekken en later bijtrappen is gewoon in zijn nadeel als meer pure klimmer met een x aantal kg's minder

kelderfan

Op 't moment dat Vingegaard zich verschakelde, had juist Sepp Kuss het verschil kunnen beperken.

"Kleine zege" voor Jonas Vingegaard, evenwel geïsoleerd op de Galibier: "Waar zou hij dan geëindigd zijn met Sepp Kuss?" | sporza

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@Kelderfan waar staat dat Jonas zich verschakelde?

S. Morgenstern

Kuss had vandaag geen verschil gemaakt 

Yeez

Klopt

Robert

Respect voor Jonas dat hij er zo snel weer staat. De 2e beste renner van vandaag. Wie had dat 8 weken geleden gedacht? 

Voor mij vandaag nogmaals de bevestiging dat Jonas , mits fit, de beste ronderenner is. Helaas nu niet 100%.

Jopie

Nog steeds een prima uitgangspositie voor Vingegaard wat mij betreft. Pogacar in het geel, maar met een (zeer) overbrugbare voorsprong. Daarnaast A. Yates al weggevallen. Nu zaak om in de tijdrit de schade te beperken (of wellicht licht in te lopen), en dan komt het volgende echte hooggebergte pas in de derde week. Tot die tijd kunnen ze zich dan relatief rustig houden en dan hopen dat Pogi wat verminderd (na de Giro) en Vingegaard relatief minder slecht wordt, hetgeen in de afgelopen twee jaar eigenlijk steeds gebeurd is. 

En daarnaast kijken of ze in de vlakkere ritten Almeida of Ayuso op grotere achterstand kunnen zetten (of dat wellicht vanzelf een keer gebeurd, die kunnen nooit allemaal zonder pech doorkomen lijkt me). Misschien in de graveletappe initiatief nemen. Daar hebben ze het team voor t.o.v. UAE. 

Het grootste gevaar zit hem wat mij betreft dat ze bij UAE op een gegeven moment gaan "spelen" met Almeida en Ayuso. Visma heeft momenteel in de bergen niet het team om dat te controleren. Ik verwacht echter dat ze bij UAE (de ploegleiding kennende) vol voor Pogacar blijven gaan waardoor dat misschien geen probleem wordt, en Vingegaard in de laatste week toe kan slaan. 

 

Laatst gewijzigd
Yeez

Uae zou dom zijn om te blijven rijden zoals gisteren, maar als het voor pogi is dan is het voor pogi

kelderfan
S. Morgenstern
#3109
Kuss had vandaag geen verschil gemaakt 

En waarom niet?

S. Morgenstern

Omdat er door UAE een tempo werd gereden waardoor ook Kuss op de limiet had gezeten en er bij zo'n aanval van Pogacar enkel nog door Vingegaard zelf gereageerd kan worden. Dit waren ook met Kuss erbij nooit ritten waarin hij verschil kon maken, dit was na het voorbereidende werk tussen de kopmannen zelf.

kelderfan
Yeez
#3113
Uae zou dom zijn om te blijven rijden zoals gisteren, maar als het voor pogi is dan is het voor pogi

UAE weet nu de zwakke plekken. Vingegaard nog niet top en de killerbees zijn ook een stuk minder sterk. Het gemis van Kuss lijkt mij overduidelijk. 

Quote: Sven Nijs; Wielerrevue; "Voor Vingegaard geldt dat hij voor het eerst in de underdogpositie zit sinds twee Tours, vooral omdat hij nu eens niet over de sterkste ploeg beschikt."

 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vorig jaar is het enige jaar geweest dat Vingegaard geen underdog rol had ten opzichte van Pogacar. Lijkt me nu naast logisch, ook helemaal niet verkeerd.

josi

Ik vind het bewonderenswaardig op welk niveau Vingegaard nu alweer zit na zo'n zwaar ongeval. Qua klimmend vermogen zit hij denk ik al aardig dicht in de buurt van zijn max. Ik denk dat je gisteren in het doortrapdeel van de afdaling kon zien dat het hem nog wel aan de nodige pk's ontbreekt op het vlakkere, wat op zich ook niet zo raar is. Er zal de afgelopen weken met name aan het klimmen zijn gewerkt. Wat dat betreft denk ik dat de tijdrit van vrijdag een flinke beproeving zal worden. Hopelijk weet hij de schade daar binnen de perken te houden.

kelderfan
S. Morgenstern
#3117
Vorig jaar is het enige jaar geweest dat Vingegaard geen underdog rol had ten opzichte van Pogacar....

Oh, en dat jaar daarvoor niet? Vingegaard en Roglic hebben toen Pogacar gefileerd toch en had Pogi toen zo'n sterke ondersteuning.

kelderfan

Ja die tijdrit zal uitwijzen hoe 't echt zit. Want ja door zijn ongeval heeft hij wel in kracht ingeboet.

S. Morgenstern

Twee jaar geleden was Pogacar gewoon de grote favoriet aan de start. Nergens werd Vingegaard toen gezien als de te kloppen renner, zelfs binnen zijn ploeg werd hij niet vooruit geschoven als de grote kanshebber (intern wellicht wel, maar naar buiten was Roglic nog degene die het moest gaan doen).

S. Morgenstern

Pogacar had toen overigens met Majka, Bennett, McNulty, Soler en Hirschi op papier een prima ploeg om hem in de bergen te ondersteunen.

 Grootste tactische fout in de Tour was wat mij betreft om daar niet op te vertrouwen nadat Laporte had doorgetrokken in de afdeling en Roglic en Vingegaard om beurten gingen aanvallen. Hij had toen veel eerder op zijn knechten moeten vertrouwen (die uiteindelijk Roglic ook terugpakken in die rit).

kelderfan
S. Morgenstern
#3122
Pogacar had toen overigens met Majka, Bennett, McNulty, Soler en Hirschi op papier een prima ploeg o...

Ja hij had zeker een goede ploeg, maar niet van het niveau van dit jaar Adam Yates, Almeida en Ayuso zijn toch een paar "klassen" beter.

S. Morgenstern

Natuurlijk, maar ook met de ondersteuning van dat jaar was hij gewoon de duidelijke favoriet voor de eindzege. Vingegaard had dat dit jaar met een normale voorbereiding ook gewoon geweest.

Landeirovic
Jopie
#3112
Nog steeds een prima uitgangspositie voor Vingegaard wat mij betreft. Pogacar in het geel, maar met...

In welke vlakke ritten denk je dat Pogacar zal verzwakken? Moesten er nu nog veel bergritten zijn waar Visma hem kan slopen zou ik het nog geloven maar de komende ritten zijn voor hem ook gewoon goed. Hoeft geen energie te verspillen

1 2 ... 124 125 126 127

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.