Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 125 126 127 128
S. Morgenstern

Uitsluiten dat Pogacar de komende weken niet zal verzwakken, zeker met de Giro in de benen, lijkt me wat merkwaardig. Hetzelfde voor Vingegaard uiteraard, met deze voorbereiding, maar echt veel te vroeg om te doen alsof het al gespeeld is.

YogiBear

Het was voor Pogacar vandaag al bijna mis gelopen, dus 2,5 week vooruit voorspellen durf ik echt niet aan.

kelderfan
YogiBear
#3127
Het was voor Pogacar vandaag al bijna mis gelopen, dus 2,5 week vooruit voorspellen durf ik echt nie...

Bij Laporte ging 't ook bijna mis met ook Benoot; maar gelukkig is de ploeg zonder malheur binnen gekomen.

Vingegaard leek vandaag ook weer ok, want hij zat tot km 5 goed van voren. Jammer dat Wout nog steeds niet het goede gevoel heeft. Ja om mee te sprinten.

AWestie

Is Benoot vandaag gevallen?

Yeez

Niet dat ik weet. Laporte wel, maar geen schade. Ook geen schaafwond

Yeez

Vingegaard had een interview bij de deense avondetappe. Paar quotes:

- Is minder explosief dan normaal, wat hij op de galibier tekort kwam. 
- ⁠reden daarvan is dat ze hebben moeten kiezen wat te trainen, door tijdsgebrek
- ⁠heeft de tijdrit niet verkend, alleen op video het parcours gezien

Jopie
Landeirovic
#3125
In welke vlakke ritten denk je dat Pogacar zal verzwakken? Moesten er nu nog veel bergritten zijn wa...

Verzwakken is uiteraard ook gewoon een natuurlijk proces dat op natuurlijke wijze gebeurd, door gewoon 2 weken Tour in zijn algemeenheid. Daar hoeft Visma niet specifiek voor te zorgen, zou allicht wel helpen. 

Sowieso heeft Pogacar Vingegaard als ik het goed heb nog nooit kunnen lossen in de derde week. Ook niet in de laatste Tour die Pogacar won. Uiteraard geen garantie, maar ik sluit niet uit dat Vingegaard in de laatste week beter gaat zijn.

Laatst gewijzigd
Cycling

Volgens medisch bulletin zou Laporte een kneuzing rechter schouderblad hebben 

Yeez

Kneuzing is een breed begrip. Zag geen schaafwonde oid, dus misschien wat beurs...

kelderfan

Die Jan Tratnik gaan wij missen in zijn rol a la Gesink.

Yeez

Ben benieuwd morgen. Denk dat jonas zijn tijdrit niet top gaat zijn...

Laatst gewijzigd
goldone123
kelderfan
#3135
Die Jan Tratnik gaan wij missen in zijn rol a la Gesink.

valt wel mee, victor campenearts kan het prima denk ik.

AxVISMALAB
Yeez
#3136
Ben benieuwd morgen. Denk dat jonas zijn tijdrit niet top gaat zijn...

Vrees ook voor redelijk wat tijdsverlies Yeez, alles wijst er in ieder geval op. Zou blij zijn als die het onder de 30 sec kan houden t.o.v. Pogi, dan is er in ieder geval nog wat mogelijk later in de Tour.

Het enige wat wellicht nog redelijk voordelig kan zijn voor Jonas is dat hij heel goed aero bergop kan rijden en dan er na de korte klim ook nog een stuk vals plat van een paar km is waar hij dit kan benutten. Maar ook hier zal die natuurlijk minder op getraind hebben. 

 

wieler4live

Ik hou rekening met 1 min tot 1.5 min verlies 

josi

Alles minder dan 1 minuut is wat mij betreft winst.

Landeirovic
josi
#3140
Alles minder dan 1 minuut is wat mij betreft winst.

Alles minder dan 30-40sec is winst. Anders kan je ook zeggen "alles minder dan 2 minuten is winst" om er toch maar een positief gevoel achteraf van te krijgen. Als hij meer dan 1 minuut verliest was het gewoon een ronduit slechte tijdrit van hem

josi
Landeirovic
#3141
Alles minder dan 30-40sec is winst. Anders kan je ook zeggen "alles minder dan 2 minuten is winst" o...

@Landeirovic, Ik begrijp je punt niet echt. Ik mag niet zeggen "alles minder dan 1 minuut is winst", want het moet "alles minder dan 30-40 sec is winst" zijn? Ik maak gewoon een eigen inschatting van wat je, naar mijn gevoel, op dit moment van Vingegaard in zo'n tijdrit mag verwachten. Hij mist logischerwijs nog wat power, heeft nauwelijks tijdritvoorbereiding gedaan. Als hij het verlies binnen een minuut zou weten te houden, zou ik dat persoonlijk een goed resultaat vinden.

Landeirovic
josi
#3142
@Landeirovic, Ik begrijp je punt niet echt. Ik mag niet zeggen "alles minder dan 1 minuut is winst",...

Gelukkig hebben we dan een andere mening

Cycling

Als we eerlijk zijn, is het na de zware val van Vingegaard in Baskenland al winst dat hij aan de Tour kan deelnemen. Ik kan er gewoon niet bij dat hier zo'n discussie is over wat een verlies is voor Vingegaard. Tot heden is voor mij datgene Vingegaard laat zien alleen maar winst, ook al verliest hij 2 minuten vandaag 

 

Sjonge Jonge
Landeirovic
#3143
Gelukkig hebben we dan een andere mening

Waarom val je hem dan aan op zijn mening?

Overigens begrijp ik wel waarom je het naar 30-40 seconden zet, als het dan meer is kan je vanavond zeggen dat het inderdaad slecht is.

Ik ben het met anderen eens dat het al winst is dat hij hier überhaupt rijdt en had niet verwacht dat hij nu al tot dit in staat is. 

Landeirovic
Sjonge Jonge
#3145
Waarom val je hem dan aan op zijn mening? Overigens begrijp ik wel waarom je het naar 30-40 seconde...

Ik val hem helemaal nergens aan. Ik heb ook altijd gezegd het knap te vinden dat hij er is. 

josi
Landeirovic
#3146
Ik val hem helemaal nergens aan. Ik heb ook altijd gezegd het knap te vinden dat hij er is. 

Dus je vind het erg knap dat hij er überhaupt bij is, maar als hij meer dan een minuut verliest in de TT is het "gewoon ronduit slecht"? Naar jouw mening, dan.

kelderfan

Via Instagram kwam Philipsen vrijdagochtend met een toevoeging. 'Ik wil me excuseren bij Wout, het was op geen enkele manier mijn bedoeling om hem te hinderen of richting de hekken te duwen. Ik wil - net zoals elke sprinter - winnen, maar zeker niet ten koste van andermans veiligheid. Als sprinters spelen we 'highest stakes poker', maar ik zou nooit bewust een andere renner in gevaar brengen. Elkaar aanraken is onderdeel van het sprinten, maar ik blijf altijd proberen om voor de zege te gaan op de meest eerlijke manier.' Quote: IDL 

Blij dat Philipsen inziet, dat hij Wout heeft gehinderd bij de sprint van gisteren.

Raul Alcala

Voor de buhne

Landeirovic
josi
#3147
Dus je vind het erg knap dat hij er überhaupt bij is, maar als hij meer dan een minuut verliest...

Volgens jullie zou hij na zijn Galibier rit in week 3 de Tour winnen. Dus dan mag je vandaag zeker verwachten dat hij minder dan een minuut verliest

1 2 ... 125 126 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.