Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 133 ... 159 160
skylimit

@kelderfan ik denk dat Simon Yates meer een eendagscoureur is, en geen grote ronderenner meer zal worden voor 3 weken om in de top-3 te eindigen. 

De komende dagen gaat blijken welke pionen van Visma sterker kunnen zijn dan de pionen van UAE. 

Vandaag was Vingegaard wat zwakker, maar dat zegt nog niets over de komende dagen. Pogacar zal wel een zwakke dag dienen te hebben, want als hij gewoon met minimaal 2 pionen in het wiel van Visma kan blijven zitten dan zal het lastig worden voor Vingegaard om verschil te creeeren op de slotklim(men).

Het is nog niet gedaan, zeker ook omdat er ook nog een lastige slottijdrit op het programma staat.

Pogacar staat op pole-position en 3 minuten+ lijkt een mooie marge.

Landeirovic
AWestie
#300
Vingegaard moet just niks. Als hij een kans ziet om te winnen, lekker pakken, maar verder boeit het...

Dit geloof ik dan ook weer niet. Als het je niet uitmaakt of je 2e of 6e wordt ga je niet 2 ploeg genoten proberen het gat met Remco te dichten

AWestie

Ik heb de finale van vandaag precies niet gezien dus daar kan ik niet op reageren, maar Jonas heeft zelf ook al meerdere keren aangegeven dat hij alleen het bovenste treetje belangrijk vindt. Alles daar onder is na het Baskenland ook om trots op te zijn, maar geen doel.

Landeirovic

Dat klopt dat hij dat gezegd heeft. Maar ik denk eerder dat het iets was om strijdvaardig over te komen. Als die 2e  plaats je echt niet interesseert. Prima he? Dan had hij Eevenepoel gewoon kunnen laten rijden tot Pogacar het warm zou beginnen krijgen. Maar hij liet Van Aert en Benoot rijden en het gat tot 14 seconden terugbrengen voor Pogacar aanviel. Ik denk persoonlijk dat op het eind Vingegaard toch echt liever 2e staat dan bvb 5e.

AWestie

Is dat niet ook gewoon rijden om controle te hebben en je kopman uit de wind te houden? De ploeggenoten waren toch in de buurt als ik het zo lees, dan is achter een nummer drie in het AK aan rijden niet heel gek.

Landeirovic

We zullen vrijdag wel zien. Of ze echt voor de 1e plek gaan of toch eerder de 2e plek gaan verdedigen.

Cornelius

Ik kan me zo voorstellen dat het Jonas als tweemalig winnaar niet uitmaakt of hij tweede of twintigste eindigt. Maar er zijn ook nog zeven hard werkende ploeggenoten voor wie een podiumplaats naast het hoogste treetje bevredigender zal zijn dan een gedesillusioneerde kopman op plek vijfentwintig.

Yeez

Lemmen is zo belangrijk op deze klim voor wout. Reageert op alles en iedereen 

kelderfan

Toch goed dat zij Campenaerts hebben gehaald. Die laat zich zien vandaag.

T80JZ

Ik denk dat Vingegaard na alles wat hij heeft meegemaakt juist wel op het podium van de Tour wil eindigen. Het blijft een goede prestatie,  een beloning voor de inspanningen en een stimulans voor de toekomst. Daarnaast is het in dit teleurstellende seizoen voor de ploeg belangrijk. Net als voor zijn ploeggenoten. Voor wie het bovendien extra inkomsten oplevert. Het is tenslotte professioneel wielrennen. En  is het dus ook voor sponsors belangrijk die veel exposure krijgen met de beelden van het eindpodium van de Tour die de hele wereld overgaan. Dus een podiumplaats zullen ze niet gaan opgeven. Of het 2e of 3e wordt na een aanval op de 1ste plek is dan misschien weer wat minder belangrijk. Maar of die aanval er komt ligt helemaal aan hoe Vingegaard zich voelt zoals Zeeman van de week opmerkte.  

Laatst gewijzigd
kelderfan

Eens dat Vingegaard voor 't podium gaat. Vandaag is hij afhankelijk van de overige ploegen, die nog wat willen, want zonder Van Aert en Lemmen wordt de spoeling wel erg dun om voor de aanval te kiezen.

Maar wat er ook gebeurt in deze laatste dagen van een toch memorable Tour de France. Kelderman toch buiten verwachting erg goed met Jorgenson als een opkomende ronderenner en Bart Lemmen toch wel heel bijzonder te noemen. Ook Christophe Laporte en Tiesj Benoot hebben zich goed getoond. Die Jan Tratnik is daar en tegen wat minder als in 't voorjaar. De twee smaakmakers Jonas Vingegaard en Wout Van Aert zijn helaas niet op hun niveau gekomen, maar wat Wout zegt weer renner en Vingegaard mag een standbeeld. Ondanks het gemis van de goede vorm door de voorgaande malaise heeft hij toch geknokt om die machine Pogacar 't leven moeilijk te maken. Dus 't team mag trots zijn.

 

AWestie

Waarom satellietrenners als je niet op het dak van de Tour aanvalt?

AxVISMALAB

Ik zou gewoon vol voor de overwinning proberen te gaan nu met Kelderman en Jorgenson. Je zit daar in een ideale situatie met z'n 2e. Snap niet waarom ze zoveel van het werk opknappen.

AWestie

Ik ben benieuwd hoeveel plekjes hij gaat stijgen in het AK

kelderfan

Die spinazie eter geeft geen cadeautjes. Maar volgend jaar een koekje van eigen deeg toedienen. 

Maar Jonas verstandig om in 't wiel te gaan zitten van Evenepoel.

Poeksel

Top 10 nummer 152 voor Kelderman geloof ik? 

AWestie

Deze toptienplek moet Jorgenson wel kunnen consolideren in zijn thuisregio

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Zoals ik al eerder zei, het is wel duidelijk dat Vingegaard gewoon voor zijn 2e plek zal strijden. Wat enorm knap is

Yeez

@awestie dan heb je waarschijnlijk de benen niet als je niet aanvalt gok ik zo.

verder ontzettend knappe tour van de ploeg. 2 man in de top 10, een ritzege en talloze 2e plaatsen. Voor hetzelfde geldt win je ritten met jonas, van aert en jorgenson. Respect voor de ploeg en hopelijk morgen de dag dat Kelderman gaat toeslaan ;)

kelderfan
Landeirovic
#318
Zoals ik al eerder zei, het is wel duidelijk dat Vingegaard gewoon voor zijn 2e plek zal strijden. W...

Dat lijkt mij in deze ook niet verkeerd. Jonas is helaas niet top, maar dat is ook niet te verwonderen. Jammer dat Jorgenson net te kort komt.

kelderfan


quote: "Jorgenson had tot slot nog lovende woorden voor zijn ploeggenoot Kelderman, die een cruciaal rol speelde in dienst van de Amerikaan." “Ik moet hem echt bedanken. Wilco is zo’n geweldige ploeggenoot en gast. Hij is zo ontzettend loyaal en niet zelfzuchtig. Wilco reed vol voor mijn kansen. Dat deed hij ook al in Parijs-Nice, waar hij zeer belangrijk was.” Wat mij weer blij maakt, is dat Kelderman (toch geen vriendje van de TdF) laat zien, dat hij heel belangrijk kan zijn voor de ploeg. Hopelijk gaat hij volgend jaar weer mee.

 

tdola

Zeker respect voor kelderman, maar misschien moet je juist hopen dat ie volgend jaar niet mee hoeft naar de tour, dan is visma lab blessure vrij ri de tour 2025 (vingegaard, kuss, yates, kruijswijk, jorgensen, van aert, laporte en benoot bijv of van baarle).

T80JZ

Eens. Onzettend knappe Tour van de ploeg. Jammer vandaag. Topprestatie van Jorgensen en Kelderman. Vingegaard was te verwachten al was de hoop anders.  

Hopelijk kan Kelderman deze vorm meenemen naar de Vuelta. Dan kan het nog heel leuk worden. 

 

 

T80JZ

Ik ben de laatste jaren op Wielerflits opgekomen voor Kruijswijk, maar hij is de laatste vier Tour's twee keer uitgevallen en heeft twee keer niet kunnen starten door een val in de Dauphiné. Bovendien is hij volgend jaar bij de start van de Tour 38, heeft hij de laatste twee jaar nauwelijks grote wedstrijden gereden en is Kelderman in deze vorm op een niveau dat ik Kruijswijk niet meer zie halen. Kruijswijk kan zich volgend jaar waarschijnlijk beter gaan richten op de Giro. Die wil hij ook nog een keer rijden om dan voor een etappe overwinning te gaan. 

Grote kans natuurlijk dat Van Aert volgend jaar na het niet doorgaan dit jaar de Giro gaat rijden. Die wil hij graag een keer rijden. 

 

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik kan de rest van het artikel niet lezen, maar volgens mij is TVL niet direct de ploeg om het te hebben over veelvraat te zijn: zie artikel uit HLN

1 2 ... 133 ... 159 160

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.