Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 154 ... 169 170
AWestie

Vast iets gestegen tov 2024, verder is daar nul zinnigs over te zeggen. Wat WF wel al eerder meedeelde is dat het Primozpotje nog redelijk ongebruikt was en dat er dus best wat budget was.

Je maakt de transfers alleen nu wel heel plat: Yates wilde graag naar TVL, maar de ploeg staat er ook een beetje om bekend niet de salarisschalen te gebruiken van de rest van de topteams. Dan duren onderhandelingen even. De Van Dijkes wilden best andere oorden opzoeken en die zagen ook gewoon meer centen aan de andere kant van het gras. Dan is de keus snel gemaakt.

kelderfan

Oh, ja die Widar is ook op ramkoers met zijn club en wordt begeerd door o.a. Red Bull-Bora hansgrohe. Ik hoop, dat TVL mee kan doen, omdat Widar bij overgang nog een jaar bij de beloftes wil blijven.

Primoz Zomirp
AWestie
Vast iets gestegen tov 2024, verder is daar nul zinnigs over te zeggen. Wat WF wel al eerder meedeel...

Weet jij misschien hoe groot is dit Primozpotje en hoe veel van het budget makken de salarissen uit?

BraboCycling

Rare tactiek vandaag en die is dus ook gebackfired. Tjonge jonge. 

YogiBear

Groves geeft aan dat het een tempo was wat hij vrij makkelijk kon volgen door de draft. Vraag me dan ook af of de klim geschikt was om hem te lossen. Maar, dan kun je je afvragen of een andere tactiek niet slimmer zou zijn geweest.

Laatst gewijzigd
Glorious

Dit team is te zwak voor wout. 

YogiBear
Glorious
Dit team is te zwak voor wout. 

Maar Wout was dan ook geen kopman en heeft een vrije rol. Daarbij heeft hij gisteren ook een jasje uitgedaan voor de berg punten en mis je Van Baarle.

BraboCycling
Glorious
Dit team is te zwak voor wout. 

Hoe heeft dit te maken met de zwakte van het team? De klim was gewoon niet steil genoeg om Groves en anderen te lossen, dus je had 'gewoon' in de kopgroep moeten zitten. 

AWestie

Het team is natuurlijk flets met alle mitsen en maren die je op kan noemen bij verschillende renners. Dat je dan zo'n dag als vandaag dit laat zien is voor het teamwork ook gewoon goed voor de moraal, jammer dat Kaden sterker was. Ik maal hier niet zo om, om eerlijk te zijn.

Als ik Wout was zou ik nu lekker wachten tot het laatste weekend als de kopgroepen de winst krijgen de rest van deze Vuelta.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het is gelukkig niet allemaal flets, want Wout deed er goede gooi naar en Laporte bevestigt met een 2e. stek in de Reniwi Tour met morgen nog een goede mogelijkheid om te scoren.

Wout kan er weer voor gaan in rit 17. Go, go Wout en hij blijft smaakmaker in de Vuelta.

I Langof
AWestie
Vast iets gestegen tov 2024, verder is daar nul zinnigs over te zeggen. Wat WF wel al eerder meedeel...

De begroting van de ploeg ligt bij 40-50 miljoen, maar de kosten lopen wel omhoog.

De salarissen van de drie kopmannen nemen al een aanzienlijk deel van het budget, goed voor een kwart van het totale budget. In het peloton zijn salarissen tot 2 miljoen euro tegenwoordig geen uitzonderingen meer. Simon Yates zal binnenkort in die categorie vallen. Bij Team Jumbo-Visma zijn renners als Laporte, Van Baarle, Kuss, en ook het jonge talent Uijtdebroeks in de tweede rij, maar ze behoren nog steeds tot de beter betaalden. Kelderman verdiende al meer dan 1 miljoen euro bij Bora, en Kruiswijk zit nog steeds met een goed contract. Daarnaast kunnen Bart en Matteo ook rekenen op een hoger salaris in de toekomst. Volgens mij komt er nog een duur renner erbij.

Verder gann zonder schaatsploeg heeft weing invloed op het totale budget  maar er blijven naar schatting nog zo'n 100 stafleden over met een totale kostenpost van ongeveer 10 miljoen euro (inkl. dagelijkse vergoeding). Veel van deze stafleden worden nu ingehuurd via uitzendbureaus, dus het gaat iets omlaag.

Wat betreft het materiaal dat door sponsoren wordt geleverd, is het niet eenvoudig om de exacte waarde te verrekenen. Zo zijn de 200 fietsen, inclusief die voor de WT-opleiding, goed voor een kostenpost van 4-6 miljoen euro. Het wagenpark en de bijbehorende reiskosten bedragen zo'n 3-4 miljoen euro. Verder zijn de kosten voor helmen, schoenen en op maat gemaakte kleding ongeveer 1 miljoen euro, net als de verzekeringen en medische zorg, die ook rond de 1 miljoen euro liggen.

Het Service Center in 's Hertogenbosch zit volgens mij nog steeds onder hypotheek en deze lening is met rente echter duur. 

Wat betreft het personeel, zijn er > 100 mensen ongeveer 200 dagen per jaar onderweg. Voor de coronapandemie sliepen ze meestal met z'n tweeën op een kamer van 150 euro per nacht, maar tegenwoordig zijn de hotelkosten aanzienlijk gestegen, waardoor deze nu alleen al op 6-8 miljoen euro per jaar uitkomen.

Laatst gewijzigd
kelderfan
I Langof
De begroting van de ploeg ligt bij 40-50 miljoen, maar de kosten lopen wel omhoog. De salarissen va...

Dat is nogal wat. Je kan 't jeniet voorstellen.  

kelderfan

Nu Cian, die moet opgeven vanwege corona.

Sijbrands
kelderfan
Nu Cian, die moet opgeven vanwege corona.

OMG dit jaar niet de jongerentrui voor onze jonge kopman! [/Cen]

Cen Morawec

Ik ben bang dat hij een zwaare besmetting heeft. Met lichte symptomen hadden ze hem kunnen latten uitrijden . Ook del Toro rijdt met Corona gewoon door.

AWestie
I Langof
De begroting van de ploeg ligt bij 40-50 miljoen, maar de kosten lopen wel omhoog. De salarissen va...

Leuke optelsom, maar het is uiteindelijk allemaal nattevingerwerk. Of ben/ken je de accountant van TVL?

I Langof
AWestie
Leuke optelsom, maar het is uiteindelijk allemaal nattevingerwerk. Of ben/ken je de accountant van T...

Ik kon Bastiaan van de Laar al ontmoeten :).

Maar er blijvt de optelsom. Ik ben niet meer erbij. Sorry. ga je gang als jij het beter weet.

AWestie

Ik weet het niet beter omdat er geen sport is waar teams zo'n ondoorzichtige en ontransparante begroting hebben, op een paar na die het openbaar moeten maken.

goldone123

Per strand hagenes goed gereden vandaag 

Cycling

Hagenes rijdt toch wel een hele sterke etappe in de Renewi Tour. 

AWestie

Gloag weer gevallen in training, rijdt geen wedstrijden meer dit jaar

De Zeboe van de Zoncolan

Tja, je rekent met het totale budget al met een marge van 20%, en bij diverse kostenposten met nog grotere marges.

Tussen het meest gunstige scenario, en het meest ongunstige zit ongeveer 15 miljoen verschil, wat bijna de helft van de begroting in het laagste scenario zou betekenen. En dan moeten we nog maar aannemen dat jouw schattingen zouden kloppen. 

Vindt je het gek dat ik er niet zoveel mee kan?

 

 

kelderfan
Cycling
Hagenes rijdt toch wel een hele sterke etappe in de Renewi Tour. 

Ja ik heb niet gevolgd, maar Hagenes is al langer goed bezig met nu 3e. stek, dat is toch echt goed te noemen. Laporte keurig 4e. AK.

kelderfan
AWestie
Gloag weer gevallen in training, rijdt geen wedstrijden meer dit jaar

shit Tom Gloag alweer met een fikse blessure uitgevallen. Dat houdt maar niet op.

Cycling

@Kelderfan Het is meer de manier waarop Hagenes 3e wordt in het AK. Hele dag in de aanval gereden en blijft als enige van de kopgroep over

Laatst gewijzigd
1 2 ... 154 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.