Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 46 ... 85 86
Raul Alcala

AWestie. Waarom? Het helpt je o.a. beter bestand te zijn tegen de kou. En wat helpt, dat helpt.

Ik sta regelmatig onder een koude douche. Naarmate je het langer volhoudt voelt het steeds meer als een warme deken.

Laatst gewijzigd
AWestie

Omdat er net zoveel claims van Hof onderuit worden gehaald dan kunnen worden bevestigd. Ik gun iedere renner zijn eigen koude keuzes, maar wel goed overwogen over wat breed werkt of niet.

Raul Alcala

Wat een onzin. Maar ik ben bekend met je antipathie mbt Hof, nav een eerdere discussie. Al heb ik ook niet de illusie dat ze van Visma lab meelezen hier. Ik zal eens kijken of ik ze een bericht kan sturen 

Groetjesaandevoetjes

Weet iemand waarom ze Brugge De Panne overslaan? Ik vind het al jammer dat ze koersen als Brabantse Pijl (mooie koers om alle 'knechten' een keer voor zichzelf te laten rijden) niet doen. Maar ze slaan nu dus ook WT koersen over. Lijkt mij ook een perfecte koers voor Kooij.

tdola

wellicht vanwege 4 net terug hoogtestage en kooij rijdt al MSR en GW?

Yeez

als je gaat tellen voor vandaag (de panne): kooij, mick van dijke, tim van dijke, van der sande, affini en dan houd het op. Laporte is ziek en vermote rijdt bartali... van baarle en jorgenson zouden precies 7 kunnen maken, maar hebben daar alleen maar te verliezen 2 dagen voor de e3. Simpele reden is dus dat ze gewoon niet genoeg renners hebben en hun belangrijkste renners voor rvv en pr niet daar rijden (al jaren zo)

AWestie
Raul Alcala
#1128
Wat een onzin. Maar ik ben bekend met je antipathie mbt Hof, nav een eerdere discussie. Al heb ik oo...

Ik dacht al dat ik het eerder over Hof gehad had hier inderdaad. Ik weet ook dat er genoeg mensen blij zijn met zijn methodes dus daar geen onvertogen woord over, maar ik zie ook diverse dingen misgaan als ik zijn claims volg.

Terug naar het fietsen. Hoe gaat TVL Matje in de tang houden vrijdag?

Yeez

Hoe gaat matje tvl in de tang houden? Voor wout wel een spannend moment. Komt vandaag terug van hoogte, dus benieuwd of die zo kort terug van hoogte al direct top gaat zijn, of volgende week pas

Raul Alcala
AWestie
#1132
Ik dacht al dat ik het eerder over Hof gehad had hier inderdaad. Ik weet ook dat er genoeg mensen bl...

Geen probleem kerel. Het zou oersaai zijn als iedereen het altijd met elkaar eens zou zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Yeez
#1131
als je gaat tellen voor vandaag (de panne): kooij, mick van dijke, tim van dijke, van der sande, aff...

Ja, precies te weinig renners. Dat klopt helemaal. Wat dat betreft ben ik roepende in de woestijn.

kelderfan
Raul Alcala
#1126
AWestie. Waarom? Het helpt je o.a. beter bestand te zijn tegen de kou. En wat helpt, dat helpt. Ik...

Shit dat moet ik ook eens proberen, maar ik kan er echt niet aan wennen. (eerst voorzichtig een arm eronder houden).

Ik heb echt medelijden met Kuss en Uijtdebroeks. Dat zag er echt niet uit.

kelderfan

Volgens Wout rijdt Hagenes ook de E3. PCS weet nog van niets.

Poeksel

De officiële reden: "De Brugge-De Panne Classic past niet in ons schema", laat Visma-Lease a Bike weten (aan Sporza).

Maar dat zou je inderdaad ook kunnen omschrijven als niet genoeg renners.

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes
kelderfan
#1135
Ja, precies te weinig renners. Dat klopt helemaal. Wat dat betreft ben ik roepende in de woestijn.

Ja, ik vind het ook best bizar dat ze de voorkeur geven aan een Vermote als ondersteuning in Coppi e Bartalli (2.1 koers, dus ze hadden nog een extra dev renner kunnen opstellen) ipv te gaan voor winst in Brugge De Panne (ook al is het wel de minste WT koers, het is wel gewoon een WT koers).

kelderfan
Poeksel
#1138
De officiële reden: "De Brugge-De Panne Classic past niet in ons schema", laat Visma-Lease a Bi...

Ja, dat wilde ik net posten. Past niet is wel erg karig.

S. Morgenstern

Dit soort keuzes zijn simpelweg niet te reduceren tot conclusies als ´te weinig renners´ of ´past niet in ons schema´. Ze hebben de keuze gemaakt om nog meer te focussen op de belangrijkste koersen waar ze nog niet succesvol zijn geweest de laatste jaren. Daar hebben de afgelopen jaren al stevig in geinvesteerd met nieuwe renners en een aanpak waarbij ze de blauwdruk van hun Tour de France voorbereiding op het voorjaar toe willen passen. Dit jaar is daarin nog een ´extremere´ stap gezet door de latere hoogtestage met een groepje rond Van Aert.

Daardoor is er nu voor deze koers dus ´geen ruimte in het schema´, hebben ze ´niet genoeg renners´ en vinden ze uiteindelijk bovenal De Panne gewoon niet belangrijk genoeg om daar hun plannen op aan te passen. Omdat ze dus belangrijkere doelstellingen hebben voor zichzelf en daar volledig op inzetten. Daar hebben ze in de winter een schema voor opgesteld en voldoende renners voor opgenomen in de selectie.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
#1141
Dit soort keuzes zijn simpelweg niet te reduceren tot conclusies als ´te weinig renners´...

Dat begrijp ik volkomen, maar waarom dan wel de volta NXT Classic. 

S. Morgenstern

Dat is toch een hele andere koers, op een ander moment in de kalender, met een ander type renners? Waar ze wellicht ook nog een combinatie kunnen maken met hun beloften renners. Op welke manier zijn volgens jou de keuzes rond het Vlaamse voorjaar te koppelen aan Volta, waardor ze dan daar ook niet zouden moeten starten als ze hun gedachtengang volgen?

Laatst gewijzigd
YogiBear
kelderfan
#1135
Ja, precies te weinig renners. Dat klopt helemaal. Wat dat betreft ben ik roepende in de woestijn.

@kelderfan zo makkelijk is het dus niet. Je maakt een totaalprogramma op basis van het belang van koersen, programma van individuele renners, rustperiodes, hoogtestages, blessures,  ontwikkeltrajecten, beschikbare budgetten etc. En in dat plaatje past Brugge De Panne niet. Het is ook niet zo dat dit nu de meest belangrijke koers van het jaar is. Het is ook niet zo dat ze met één of twee renners meer hier wel hadden gereden.

Laatst gewijzigd
kelderfan
YogiBear
#1144
@kelderfan zo makkelijk is het dus niet. Je maakt een totaalprogramma op basis van het belang van ko...

De Panne is zeker de minste van de Vlaamse klassiekers; dus is 't geen probleem zeker. Maar anderzijds Philipsen heeft voorafgaande aan de MSR ook de Nokere koers gereden. Derhalve had Kooij zeker mee kunnen doen en de gebroeders van Dijke zouden dat zeker op prijs hebben gesteld. Ook Affini, Vermote (nu toegevoegd aan de Settimana) en Van Der Sande zijn niet vies van dit rondje met soms waaiers.

S. Morgenstern

Kooij had zeker mee kunnen doen, maar anderzijds heeft hij reeds 17 koersdagen gemaakt (waar Philipsen aan het eind van het voorjaar pas aan zal zitten) en trekt hij na het voorjaar direct door in voorbereiding op de Giro (waar Philipsen een langere pauze kan nemen voor hij in opbouw kan richting de Tour de France). 

kelderfan
S. Morgenstern
#1146
Kooij had zeker mee kunnen doen, maar anderzijds heeft hij reeds 17 koersdagen gemaakt (waar Philips...

Je hebt je huiswerk weer keurig in orde. Denk je dat die 1 koers wat gaat uitmaken.

Poeksel

Iets anders: Lou van Belle vandaag niet van start vanwege familieomstandigheden.

S. Morgenstern

Ik heb geen idee hoe dat soort dingen werken op de prestaties van renners. Ik denk wel dat het binnen de werkwijze van Visma past om binnen de programma´s van renners dit soort afgewogen keuzes (vaak ten kosten van het rijden van veel koersen) te maken en dat ze daarmee Kooij uiteindelijk een mooi programma hebben gegeven met mooie kansen om mee te doen voor winst in topkoersen. Ik denk niet dat vandaag meedoen iets had gedaan aan die inschattig.

Yeez

Bartali: oogt als los zand. Jonkies mogen van ver aanvallen en vader en bouwman wachten, om vervolgens 4 en 5 te finishen achter ulissi en 2 aanvallers. Goede kans dat 1 vd 2 wint als ze ook durven aan te vallen... jammer en onwennig om naar te kijken

1 2 ... 46 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.