Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 51 ... 90 91
kelderfan
hetismewat
#1250
Kelderfan, jij beticht anderen toch altijd van niet goed lezen? Ik schrijf duidelijk 'in bijna alle...

Sorry dan heb ik 't verkeerd gelezen.

kelderfan

In Catalunya gaat 't inderdaad niet goed. Kuss leek e.e.a. nog te repareren, maar zakte helaas ver terug. Ook Cian Uijtedebroeks heeft nog een weg te gaan. Hij wordt dit jaar wel erg rustig gebracht.

Gelukkig lijkt Kruijswijk weer goed in orde.

kelderfan
Fanny
#1248
Scitterende verdiende overwinning van Bouwman in deze spannende harde secondenkoers Coppi e Bartali...

Ik neem aan dat jij 't gevolgd hebt. Want ik zie Graat en Staune samen met Bouwman en Vader over de streep komen. Die Tijmen Graat doet 't volgens mij echt goed. 

AWestie
skylimit
#1242
Aan welk punt ga ik voorbij ? Jij hebt het over dat mensen meer verwachten en dat de gemiddelde wiel...

Mijn initiële punt is enerzijds dat de druk voor de grootste knikkers met het jaar meestijgt, niet met een mogelijke route er naar toe. Het maakt de gemiddelde wielervolger echt niet uit dat het WK of BK cross is gereden dit jaar, ook al zou je anders vermoeden op WF. Wij reaguurders zijn eerder een niche. De gemiddelde wielervolger onthoudt een paar klassiekers en de Tour. Dat is het, die vergeet volgend jaar alweer dat Wout deze route heeft afgelegd.

Anderzijds is er natuurlijk druk, da's bij elke topsporter. Maar welke druk heeft welke impact? De druk die de ploeg meegeeft is natuurlijk essentieel, net als de druk door Wouts eigen ambities en en van zijn omgeving. Dan hou je nog het journaille en halfgare analisten over en ik heb behalve vorig jaar met 'just niks' nooit echt het idee gehad dat Wout daarvan onder de indruk was.

PS: Je vermoeden over de verhouding tussen Wout en de ploegleiding is echt op niks gebaseerd, of heb je inside info?

S. Morgenstern

De wens om op zijn best te zijn in de twee grootste afspraken, geeft vanzelfsprekend druk, maar die staat los van de route die ze uitstippelen om op zijn best te kunnen zijn op die momenten. Beetje een vreemde gedachtengang dat de gekozen route voor de druk zorgt, alsof het belang van Vlaanderen en Roubaix op zichzelf nog zoiets nodig hebben om de druk op te voeren.

Rawolf

ik denk dat er wel degelijk extra druk word opgebouwd door de gekozen route. Elke topsporter van kaliber Wout van Aert kan inprincipe niet tegen zn verlies. Die willen allemaal winnen. Als hij Milano Sanremo had gewonnen geloof ik wel dat hij iets rustiger kan toewerken naar de Ronde. Milano Sanremo is geen ronde en de Ronde van Vlaanderen had Wout alsnog heel graag willen winnen maar het voelt wat anders als je al met een overwinning op zak aan de start staat. Nu komt alle druk om te winnen op die 2 monumenten.

Nu heeft hij Kuurne gewonnen. Ik noemde dat een prutskoers wat misschien niet eerbiedig is. En op veel palmaressen is Kuurne ook een mooie koers maar op van Aert zn palmares valt die koers redelijk weg. 

Raul Alcala

Wat voor een renner is onze vriend Valter nu eigenlijk? Reed een paar jaar geleden een 12de plek oid in ak Giro, leek mss voorbestemd voor de voorjaarsklassiekers aka de korte klimmetjes, maar ik ben wat verdwaald in zijn route naar zijn beste zelf.

S. Morgenstern

Ik geloof niet dat hij rustiger wil toewerken naar Vlaanderen en Roubaix. Ik geloof dat hij de keuzes wil maken waarmee hij daar voor zijn geloof in de beste vorm aan de start kan staan. Ik geloof dat de druk zonder dat gevoel (ook al heeft hij Omloop, Sanremo en Parijs-Nice op zak) nooit minder kan zijn. Hij wil winnen in Vlaanderen en Roubaix, daar is alles op gericht en de druk richting die koersen zou alleen maar groter worden, wanneer hij het gevoel zou hebben dat hij daar beter naartoe had kunnen werken dan hij heeft gedaan.

 

Volgens mij is dit allemaal vooral praat van buiten af en is het voor renners uiteindelijk enkel doorslaggevend dat ze zelf het gevoel hebben dat ze in de voorbereiding niets hebben laten liggen.

Laatst gewijzigd
Rawolf
S. Morgenstern
#1258
Ik geloof niet dat hij rustiger wil toewerken naar Vlaanderen en Roubaix. Ik geloof dat hij de keuze...

MvdP gaf het al goed aan, hij heeft geen idee wat de beste voorrbereiding voor hem is. De wetenschap en het team weet dat beter dan hijzelf. En dat zal voor van Aert niet anders zijn. De ploeg bepaald, en die kan het mentale aspect zeker meewegen. 

S. Morgenstern

Ik weet niet hoe dat voor Van Aert is. Ik ga er vanuit dat hij weet wanneer hij zelf op zijn best was en wat de weg daar naartoe was. Vertrouwen daarin lijkt mii een renner mentaal de meeste rust te geven.

Laatst gewijzigd
Fanny

Prachtig realistisch en lang interview met nuchtere Bouwman en zijn ploegleider Engels in Coppi e Bartali

Laatst gewijzigd
Rawolf
S. Morgenstern
#1260
Ik weet niet hoe dat voor Van Aert is. Ik ga er vanuit dat hij weet wanneer hij zelf op zijn best wa...

lastig. Ik ben van mening dat de ronde winnen en al helemaal Roubaix zo onzeker is dat je  beter vertrouwen tankers kan hebben. 

Bv nu WVA gevallen in E3 beetje last van zn heup geloof ik. Dus de perfecte voorbereiding is er nu niet meer? Zo is er elk jaar wel wat en in zon monument zelf gebeuren er ook 101 dingen. 

 

Ben wel benieuwd naar de tactiek. Alpecin zal naast MVDP, SKA en Vermeersch vrij zwak zijn lijkt het. Misschien al een eerste forcing voeren in de eerste heuvelzone om MvdP te isoleren tot 2 ploegmakkers. Die zo vroeg mogelijk uitroken en dan op te ver van het einde omstebeuren proberen aantevallen. MVDP in ongemakkelijke situaties brengen waar hij al wat teveel werk moet leveren/vroeg inspanningen doen. 

Maar eigenlijk moet het aanvallen van de Jorgensons van deze wereld al voor 90km te gaan gebeurt zijn. Wat nog een pokke-eind is. Echter al wacht je tot de laatste 80km zal MVDP zelf een prik uitdelen en zijn de Jorgensonsjes van minder waarde. 

 

 

S. Morgenstern

Ik denk dat kans vergroten dat je de Ronde en/of Roubaix kunt winnen de voornaamste insteek was van deze winter en dat ze van mening zijn dat vertrouwen tanken in koersen daarvoor niet één van de belangrijkste factoren is (tevens ook een onzekere factor, aangezien spreken over 'als je Sanremo wint' mega hypothetisch is in de winter).

Dat het ongelooflijk moeilijke doelen zijn om te behalen, doet wat mij betreft niets af aan de keuze om daar volledig op in te zetten en daarvoor vertrouwen te tanken middels een aanpak die wellicht wat 'out of the box' is, maar binnen deze ploeg zeker geen onbekende.

Raaaaaadt

Mensen moeten eens stoppen met het altijd maar koppelen van proces aan resultaat en andersom. 

Wat S.Morgenstern terecht aangeeft, de gekozen route van WvA is met het doel de kans om de RVV of PR te winnen te vergroten. Dat is geen garantie voor succes. 

Tegen de huidige MvdP is misschien (of misschien wel waarschijnlijk) weinig te doen. Maakt dat de keuze om voor een andere opbouw te kiezen slecht? Nee, want het team ziet dit als de manier om de kans op winst zo groot mogelijk te maken. En als dat nu uitkomt op een te verwachten winst van zeg 25-30% met het team (dus niet enkel Wout), dan gaan ze nog steeds meer verliezen dan winnen. En toch kan het zijn dat dit de meest optimale route is. 

Als we dan kijken naar wat Wout zelf al meerdere malen aan het gegeven, dat het winnen van zo veel mogelijk verschillende het meer voldoening geeft dan enkele wedstrijden heel vaak, dan is het laten schieten van WK cross, Strade en MSR helemaal niet gek. Met een mogelijke winst in een van die wedstrijden tankt hij wellicht een klein beetje extra vertrouwen, maar besef ook dat zeker het wk en Strade inmiddels zo ver in het verleden liggen, dat die resultaten daar nu echt niet meer van waarde zijn. En dat dat echt 0 verschil maakt voor de druk de komende weken.

Waar het mogelijk wel een verschil kan maken is de eindafrekening in november ('hoe was mijn jaar'). Maar dat is een andere discussie. 

kelderfan

Ja voor de gebroeders is dat zeker zuur, maar ook voor Koen Bouwman is 't zuur, dat hij er niet bij is.

Oh, ja bij de dames is 't ook geen hosanna, want Fem van Empel doet niet mee vandaag na 1 weekje ziek. 

Laatst gewijzigd
tdola

Mick kan dus genoteerd worden voor romandie. 

Benoot op sporza.be wel pijnlijke ribben,  kan me voorstellen dat ie evt dan voor woensdag past. Van dijke, vd sande, zelfs vermote zou daar kunnen invallen. 

kelderfan
tdola
#1266
Mick kan dus genoteerd worden voor romandie.  Benoot op sporza.be wel pijnlijke ribben, ...

Ja Mick gaat mee naar Romandie, maar hoe dan met Tim. Oh, ja misschien geeft Veenendaal nog uitkomst.

S. Morgenstern

Noorwegen en ZLM. Of wellicht eens naar Zwitserland om te kijken hoe hij zo'n ronde verteerd.

BraboCycling

Hoeveel pech komt er nog bij? Tratnik abandon door een val.... Echt ongelooflijk dit. 

tdola

Ja, de pechvogel heeft visma lab echt weten te vinden afgelopen 1,5 week....

Niet om vrolijk te worden, nu maar weer hopen dat t meevalt.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Tim mag dan hopelijk zelf weer eens mee sprinten.

kelderfan
Raul Alcala
#1271
Tim mag dan hopelijk zelf weer eens mee sprinten.

Ja, maar waar.

Raul Alcala

Veenendaal, ZLM, Noorwegen?

Nokere Koerse

Mooi met drie man in de voorste waaier!

tdola

Mocht er iemand wegvallen voor ddv/rvv dan lijken beide van dijkes iig hier hun visite kaartje af te geven, lijken so far in orde. Al nu eraf Tim.

 

Uitdebroeks niet gefinisht in Spanje, oorzaak?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 51 ... 90 91

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.