Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 55 ... 85 86
Robert

Volgens hln.be is Tratnik in onderhandeling met BORA. Dat zou wel echt een aderlating zijn. 

Yeez

Zou zelfs al in kannen en kruiken zijn. Gcn meldt het ook

Yeez

@thurau bjerg is net als derest einde contract, vandaar dat ik hem noem. Denk overigens ook dat die bij uae blijft.

vermeersch is inderdaad meer een vervanger voor nathan dan voor tratnik. 

tdola

Tratnik is volgens mij ook mede op verzoek van roglic naar visma gekomen, dus de link met bora is niet raar.

 

Met 8 aflopende en al 23 renners vastgelegd voor volgend seizoen hoeft er niet heel veel bij. Maar over die 4 tot max 7 plekken zal vast al gedacht worden en geïnformeerd. Tratnik wordt begin volgend seizoen 35, is een goede renner, maar lijkt me niet onvervangbaar mocht hij vertrekken. 

Fanny

Hieronder een gedeelte van het interview met Bouwman in Bicycling.

Volledig interview staat in het magazine dat 28 maart in de winkels ligt.

Koen Bouwman staat voor mogelijk vertrek bij Visma-Lease a Bike (bicycling.com)

Erg jammer mocht hij voor mij als gewaardeerde ronderenner vertrekken bij Visma Lab.

Goede verdienstelijke snelle (klim)knecht die als hij voor zichzelf mag rijden goede uitslagen rijdt.

Na Gesink en Kruijswijk de langst in dienst zijnde Nederlandse renner voor Visma Lab en zijn voorgangers,

nl sinds 2015 volgens Procyclingstats.

Raul Alcala

Ik vind het ongelooflijk hoe de ploegleiding dit zo heeft gedaan met Bouwman. Echt ongelooflijk. En ik snap Koentje volkomen 

Yeez

Je stelt de 8 beste op. Het is een profploeg. Geen liefdadigheidsinstelling. En Koen zegt om zich heen te gaan kijken. Niet dat hij per definitie vertrekt (al acht ik die kans wel groot)

AWestie

En dan te bedenken dat met het vertrek van Roglic er best wat ruimte is bijgekomen voor de tweede lijn. 

De tweede lijn is alleen ook gewoon het moeilijkst te managen in een sport die zo erg gericht is op kopmannen. Daarin kan je het als ploegleiding nooit goed doen, zal ik maar zeggen. De lijn 'de ploeg is geen liefdadigheidsinstelling' vind ik daarentegen ook weer zwaar aangezet, al zit daar ook gewoon een kern van waarheid in.

Mijn onderbuik zegt dat hij het maar ietsje verder weg gaat zoeken in Deventer. Service course ook meteen wat dichterbij en nog steeds genoeg oude bekenden.

Thurau
Yeez
#1353
@thurau bjerg is net als derest einde contract, vandaar dat ik hem noem. Denk overigens ook dat die...

Yeez, Je hebt gelijk, ik wilde ook niet jouw noemen van Bjerg wegredeneren, maar mijn gevoel zegt dat hij blijft daar ondanks aflopende verbintenis. Tratnik is de boezemvriend van Primoz en net als hem midden dertig, dan kies je sneller voor je maat dan een carriere pad voor jezelf, ook al hoeft dat niet onaardig te zijn bij Bora waar men geen geweldige voorjaarskern heeft.

Thurau
AWestie
#1358
En dan te bedenken dat met het vertrek van Roglic er best wat ruimte is bijgekomen voor de tweede li...

Hopelijk niet naar Iwan en co voor Koen. Kan hij nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. Als hij vertrekt zijn EF Education, Lotto Dstny en Astana logischere ploegen. Ben het met Yeez eens dat we mensen selecteren op basis van kwaliteit voor de grote rondes en dat Bouwman de pech heeft dat er zoveel kwaliteit nu zit op rondegebied. Bovendien is hij als knecht goed, maar bergop niet beter dan een Kelderman, Valter of zelfs Gloag, Tulett naar mijn mening. Bovendien ga je bij een vertrek echt de plek in de relatieve schaduw verliezen, dan moet je minstens zoiets als de Settimana elk jaar winnen. En of de ploegleiding zo slecht gehandeld heeft met de selecties dit jaar durf ik niet te zeggen. Ze zijn eerlijk naar hem toe geweest en dan heb je het maar te respecteren. Net zoals de ploeg zijn keuze na dit seizoen zal moeten accepteren.

Raul Alcala
Yeez
#1357
Je stelt de 8 beste op. Het is een profploeg. Geen liefdadigheidsinstelling. En Koen zegt om zich he...

Ik vind het tegenstrijdig met de insteek, nl voor ritoverwinningen gaan. Niets van doen met liefdadigheid 

Raul Alcala

Valter moet ik nog zien hoe hij het beste ontbolstert op welk terrein, Thurau

Je hebt een pb btw

AWestie
Thurau
#1360
Hopelijk niet naar Iwan en co voor Koen. Kan hij nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. Als h...

Haha volgens mij primeer je nu je eigen voorkeuren boven wat bij Koen past. De ploeg van Iwan lijkt in heel veel op TVL behalve prestaties en profiel van het team, en je zit als renner niet zomaar een klein decennium bij een ploeg, toch? Zeker Astana/EF zitten dan totaal aan de andere kant van het spectrum. De rode Lottoploeg kan ik beter begrijpen, mooi alternatief voor De Gendt.

AWestie
Raul Alcala
#1361
Ik vind het tegenstrijdig met de insteek, nl voor ritoverwinningen gaan. Niets van doen met liefdadi...

'Niemand wordt tegengehouden om ergens te winnen. De renners staan uiteindelijk wel op en als Koen een structurele etappewinnaar wordt in rondes, dan komt dat er bij ons wel uit. Ik vind het alleen lastig om te zeggen hoeveel marge er nog op zit. In een ronde als Parijs-Nice is er geen ruimte voor hem, ook omdat Jorgenson reed voor winst. Als je klassementsrenner echter rijdt voor plek vijf, dan geeft dat alweer meer ruimte. Als je met Jonas Vingegaard start, is die ruimte er niet, maar er zijn altijd kansen.'

Een heel veelzeggende quote. Zou hij bewust 'structurele etappewinnaar' gebruiken?

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
AWestie
#1364
'Niemand wordt tegengehouden om ergens te winnen. De renners staan uiteindelijk wel op en als Koen e...

Spot on AWestie. Moet hij wel structureel de kans krijgen natuurlijk. Ik blijf erbij, de komt van Cian U. heeft hem z'n plekje in de Giro ploeg gekost. Want de laatste uitleg over de Giro ploeg had ineens als aanvulling dat Cian voor een klassement mag gaan, in de luwte.

Fanny

Bouwman lijkt mij een uitstekende vervanger van Gesink die in zijn laatste jaren als geen goedkope knecht ook heeft kunnen verlengen bij Visma Lab.

Ik denk dat Bouwman met Kruijswijk tot de Nederlandse inboedel van Visma moeten behoren als langdurige contractanten, net zoals Gesink die dit jaar stopt.

Bouwman is beter dan Gesink bergop, in een TTT, sneller, heeft meer kans op een overwinning in een ontsnapping, kan ook langdurig op hard kop rijden en is daarnaast ook nog eens stukken jonger en goedkoper qua salaris dan Gesink voor Visma Lab. 

Daarbij wil ik absoluut Robert niet te kort doen voor zijn jaren bij Visma Lab en zijn voorgangers.

Want hij was wel een gewaarderde klasbak voor de ploeg (vooral in de vroege jaren bij de ploeg).

En als men de beste 8 opstelt in de Giro, zeker als men voor overwinningen gaat, dan liever Bouwman dan good old Gesink.

Yeez

Andere vraag: welke renner uit de giroploeg zou je vervangen voor Bouwman? Aangezien je ook een multi inzetbare knecht als gesink nodig hebt

Raul Alcala

Ik ga bijna hopen dat Kelderman het niet haalt. Of dat Cian verkouden wordt

Fanny

@Yeez

In 1e instantie Tratnik (gaat ook al naar TdF) en 2e instantie Gesink.

Ik zie Bouwman namelijk  ook als multifunctionele renner/(klim)knecht.

Fanny

@Raul Alcala

De kans dat Kelderman en Gesink iets overkomt is wel groot maar dan zijn ze al gestart in de Giro.😀

Nee, ik denk dat ze Tratnik niet moeten laten starten in de Giro omdat hij al de TdF rijdt.

Maar dan rijdt hij tegen zijn (toekomstige) vriend Roglic. 😀

kelderfan
Fanny
#1355
Hieronder een gedeelte van het interview met Bouwman in Bicycling. Volledig interview staat in het...

Ik zou het echt heel jammer vinden, als Koen Bouwman mocht vertrekken. Hij is volgens mij een cultuurbewaker of kan worden.

Nu Trarnik lijkt te vertrekken is er een goede kans, dat hij toch zijn geliefde Giro kan rijden.

AWestie

Als ik zou mogen wensen dat 1 hardnekkig ding nooit meer genoemd mag worden is het wel dat Gesink (maar ook bijvoorbeeld Kruijswijk) te dure jongens zijn voor hun rol. Alsof je enig idee hebt wat ze nu nog verdienen. En zelfs toen ze nog de absolute kopmannen waren werd al gezeurd over hun salaris. Zo ongelooflijk krenterig Nederlands dit.

kelderfan
Raul Alcala
#1368
Ik ga bijna hopen dat Kelderman het niet haalt. Of dat Cian verkouden wordt

Ik ben al zwaar verkouden nu Tratnik en Bouwman plannen hebben. Dan kom jij nog met Wilco Kelderman niet in de Giro; ja dan ga ik sniezen. Of zou 't toch hooikoorts zijn.

kelderfan
Yeez
#1353
@thurau bjerg is net als derest einde contract, vandaar dat ik hem noem. Denk overigens ook dat die...

Wat lees ik nou Florian Vermeersch. Ja dat lijkt mij zeker een ideale opvolger voor onze Nathan, die node gemist wordt.

T80JZ

TVL heeft in de Giro de meeste kans op etappe overwinningen met Van Aert en Kooij en om hun in de goede positie te brengen is iemand als Gesink van grote waarde. Veel groter dan Bouwman. Wielrennen op dit niveau is geen indivduele sport en juist als de ploeg voor etappe overwinningen gaat zijn er ondersteunende renners nodig zoals Gesink. 

 

1 2 ... 55 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.