Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 61 ... 85 86
goldone123

@hetismewat Ja als je dat bekijkt is er niks aan de hand, ik zie de kritiek niet eigenlijk.

BraboCycling

De 'kritiek' richt zich ook helemaal niet op de prestaties van Jonas. 
Mij verbaast het gewoon dat over de gehele breedte vorig seizoen de tijdritten al minder leken en deze nu nog minder zijn dan vorig jaar. In mijn ogen hebben andere ploegen (met name UAE) het inmiddels beter voor elkaar dan Visma, terwijl zij eerder de bakermat waren van het tijdrijden. 

En dat renners als Kuss niet voluit gaan, met als reden 'waarom zou ie', (terwijl hij hier gewoon mede kopman is) dan de vraag waarom zouden renners als Del Toro, Vine, Soler of McNulty dat dan doen? 
Die rijden allemaal veel meer koersen en hier rijden ze in dienst van Ayuso. En zo zijn er wel meer voorbeelden. 

Balkie87

Dat is bij UAE altijd maar de vraag of ze in dienst van rijden ;)

peerduell
Rawolf
#1488
ik weet niet of jumbo ooit een voorsprong heeft gehad. Eerst was Sky/Ineos heer en meester en die zi...

Stop eens met 'Jumbo' kerel.Je  blijft er maar mee doorgaan  en denk dat je dit met opzet doet.

hetismewat

Heb jij ooit een UAE'er in dienst zien rijden van iemand anders, behalve voor Pogacar?

Dat UAE met zoveel mogelijk renners punten wil scoren voor het UCI-klassement is toch al jaren een ding? Dat Visma daar niet mee bezig is, is ook bekend.

Ik vind dat je bij Visma ook niet echt veel kan zeggen over de tijdritten in de breedte. Als je het vergelijkt met een paar jaar geleden, toen ze onder andere Martin, Dumoulin, Dennis en Roglic in de gelederen hadden, is het logisch dat ze nu in de breedte minder presteren.

Als je uiteindelijk kijkt naar de tijdritten waar het echt moet (laatste tijdrit Giro, tijdrit Tour, tijdrit Vuelta (Vingegaard was toen ziek)) is het eigenlijk gewoon altijd goed tot uitstekend.

Groetjesaandevoetjes

Ik zie dat Bouwman op hoogte is met Valter en Gesink. Kelderman is nog herstellende, dus verwacht hem niet op hoogte voor de Giro (en zijn vrouw bevalt ook eind April). Uijtdebroeks is niet op hoogte?

AWestie

Afgelopen Ronde waren de Emiraatjes in een rijtje aan het rijden in volle finale, zag er redelijk dienstbaar uit ;)

YogiBear

Bij VLab missen ze inderdaad vier toptijdrijders vergeleken met 2-3 jaar geleden. Daarnaast was JSM de laatst startende toen het op delen spekglad was en zelfs even heeft gehageld. Volkomen logisch dat hij geen toptijd rijdt en zelfs redelijk rustig de tijdrit afwerkt.

Niklas

Een tijdrit in de Tour telt. Deze niet. 

Thurau
MaGarin
#1499
Het is een beetje onzinnig om je blind te staren op de eindklassering in een tijdrit, het is veel in...

"En dan blijf ik er bij dat een verlies van ~30 seconden in een tijdrit van 10km met 2 loeisteile stukjes en een kort klimmetje erg veel is."

Misschien een domme vraag, maar hoe kom jij op 30 seconden? Dat verliest hij gewoon niet. Kijk, dit is geen wat als Roglic niet verkeerd was gereden scenario maar de feitelijke achterstand in deze ITT. Als je zo blijft goochelen met bewijs voor jouw stelling dat het een drama was deze tijdrit van Jonas kan ik dat maar moeilijk serieus nemen. Daarnaast reed Staune-Mittet op het gevaarlijkste moment qua natte steentjes. Logisch dat je dan geen enkel risico neemt.

kelderfan
peerduell
#1504
Stop eens met 'Jumbo' kerel.Je  blijft er maar mee doorgaan  en denk dat je dit met opzet...

"Jumbo" is nog steeds een van de belangrijkste geldschieters toch.

MaGarin
Thurau
#1510
"En dan blijf ik er bij dat een verlies van ~30 seconden in een tijdrit van 10km met 2 loeisteile st...

Kom op, jij bent ook heus wel slim genoeg om te weten dat die 5 seconden achterstand op Evenepoel en 16 op Roglic niet de daadwerkelijke verhoudingen weergeven. Als je een eerlijke discussie wil voeren over de tijdritten van Visma-LAB en hun materiaal moet je natuurlijk wel naar de reële prestaties gaan kijken. Als je de tijden 'corrigeert'  door de valpartij en het verkeerd rijden weg te denken kom ik uit om zo'n 30 seconden achterstand. Goed, het hadden er ook 28 kunnen zijn, of 32, maar dat maakt voor het grote plaatje niet zo veel uit. Dat geldt ook omgekeerd trouwens. Mocht Vingegaard gisteren op zijn plaat zijn gegaan en anderhalve minuut hebben verloren op Roglic en Evenepoel, dan was ook dat gaan reële afspiegeling van de verhoudingen. Dat is wat ik gisteren ook al benoemde door te zeggen dat de eindklasseringen niet zo veel zeggen, maar de tijdsverschillen dus te meer. 

 

Dat Staune-Mittet op het natste moment zijn tijdrit reed weet ik. Lijkt me juist een uitstekende kans om te leren hoe je daar mee om moet gaan door voluit te gaan. Hij zal in het vervolg van zijn carrière ongetwijfeld nog wel eens een natte tijdrit moeten rijden, maar dan wanneer het wel ergens om gaat. Ik vind het hele idee van sparen in een tijdrit sowieso maar ontzettend dom, bij elke ploeg.

kelderfan
Groetjesaandevoetjes
#1506
Ik zie dat Bouwman op hoogte is met Valter en Gesink. Kelderman is nog herstellende, dus verwacht he...

Mooi dat Koen Bouwman mee is op hoogte i.v.m. de voorbereiding Giro.

Thurau
MaGarin
#1512
Kom op, jij bent ook heus wel slim genoeg om te weten dat die 5 seconden achterstand op Evenepoel en...

Feiten zijn feiten, de achterstand was geen 30 seconden. En laten we eerlijk zijn, mocht Staune-Mittet vol doorgereden hebben en op zijn plaat zijn gegaan was dan je standpunt ook geweest dat het goed was om dit te doen? Nee, dan had je de renner en de ploegleiders verweten dat ze voor een tijdritje in Baskenland alles op het spel hadden gezet.

Het valt mij op dat je gewoon altijd je kritische standpunt naar gelang de situatie aanpast, toen Jonas vorig jaar superieur was in de Tour tijdrit moest het wel met toch wat duistere dingen te maken hebben. Het kon toen absoluut niet aan begeleiding of materiaal liggen. Nu opeens is bij het vermeende slechte tijdrijden opeens alles op te hangen aan materiaal en begeleiding. Dat mag ik een tikje raar vinden of niet?

MaGarin
Thurau
#1514
Feiten zijn feiten, de achterstand was geen 30 seconden. En laten we eerlijk zijn, mocht Staune-Mitt...

De daadwerkelijke feitelijke achterstand was inderdaad geen 30 seconden. Helemaal juist. Maar dat is het hele punt ook niet. We praten hier volgens mij weer redelijk langs elkaar heen zo.

Als JSM op zijn plaat was gegaan in de tijdrit had ik gezegd dat hij te veel risico had genomen. Er zit nog een gigantisch gat tussen volkomen risicoloos een tijdrit in de regen afwerken zoals hij nu deed en met ware doodverachting jezelf door elke natte bocht smijten met alle risico's van dien.  Je kan ook voluit maar gecontroleerd een tijdrit in de regen afwerken. Maar zelfs dat deed hij niet. Vind ik gewoon jammer en een gemiste kans.

En je mag alles van me vinden hoor. Als je mijn reacties een tikje raar vindt mag dat. Leef je uit!

Yeez

@magarin met thurau een discussie voeren is zinloos. Slaat alle argumenten die op kritiek kunnen duiden als onzin af. Altijd de discussie persoonlijk maken met stellingen als "had je het bij dit of dat ook gezegd" "je komt alleen discussiëren bij negativiteit" "je bent altijd negatief over de ploeg". Zou weleens lekker zijn om een discussie te zien waar gewoon op de inhoud wordt ingegaan zonder al dat kinderachtig gedoe.

Feit blijft dat vingegaard zonder die fout van primoz op 25 seconden wordt gereden (gelukkig voor hem zijn dat er nu 15). Dat is geen wat als. Dat heet tellen. Ik wil het filmpje van Eurosport zelfs nog delen waar hij op 75 meter van de meet rechtdoor stuurt. Dat is veel over 10 km. Zegt het iets over zijn vorm? Volgensmij niet. Zegt het iets over het tt materiaal? Geen idee, maar wmb een interessante discussie 

Laatst gewijzigd
Rawolf

Tja dit is natuurlijk ook niet het moment waar het moet. Misschien moet Vingegaard nog meer focussen op tijdrijden richting de tour. Qua trainingsschema. 

Maar de mindere tijdritten/mindere focus erop vd ploeg dit seizoen begint wel een trend te worden mijns inziens.

Van Aert heeft ook nog amper trainingen afgewerkt op de tijdritfiets. Hoe dat bij de rest vd ploeg zit weet ik niet.

Yeez

Feit is dat de ploeg qua tijdrijden niet meer op het niveau van 2021-2022 zit. Structureel dan. Uitzonderingen daargelaten (met name heuvel/klimtijdritten)

kelderfan
Rawolf
#1517
Tja dit is natuurlijk ook niet het moment waar het moet. Misschien moet Vingegaard nog meer focussen...

Eens hoor. Helaas heeft 't team nog wat te doen aan tijdritten.

Wat betreft de tijdrit. Tulett leek goed op weg naar een goede tijd, maar hij is als laatste binnengekomen. Hoe zit dat, want PCS gaf weinig tot niets commentaar. Dus wat is er gebeurd?

MaGarin

Klopt het trouwens dat de ploeg in de loop van het seizoen volledig nieuwe tijdritfietsen krijgt?

BraboCycling
kelderfan
#1519
Eens hoor. Helaas heeft 't team nog wat te doen aan tijdritten. Wat betreft de tijdrit. Tulett leek...

Tulett was bij het eerste tussenpunt volgens PCS al by far de langzaamste? 

AWestie

Ze testen een nieuwe P5 inderdaad, duidelijkste verschil te zien in hoe het frame bij de zadelpen afloopt in plaats van strak wordt afgesneden Spotted: Visma-Lease a Bike race a new Cervelo P5 at Volta Algarve - Escape Collective

Laatst gewijzigd
kelderfan

"t Dames elftal gaat morgen van start in de Scheldeprijs en ja als enige met 5 rensters.

Achtereekte, Geurts, Riedmann, Oudeman en Veenhoven.

YogiBear

Je bedoelt als enige net als nog vijf andere ploegen? (Lijst van pcs)

Thurau
YogiBear
#1524
Je bedoelt als enige net als nog vijf andere ploegen? (Lijst van pcs)

Oei! Is kelderfan, een keer niet zo volledig qua info om het wat negatief te kunnen uitleggen? Niet zo verrassend.

Ploeg lijkt mij zonder Vos en van Empel hier toch een nette ploeg af te leveren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 61 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.