Het word een spannend jaar qua omkadering. Jumbo weg, Zeeman weg. Dat zijn de 2 hoofdpartijen die de enorme kentering van Blanco/Belkin naar een geweldige ploeg hebben ingezet. Daarnaast is de trainer van WVA, Roglic en nog een aantal renners deze winter vertrokken. En natuurlijk Roglic die weg is, die de verpersoonlijking is van deze ommekeer en ook een aanjager van innovatie binnen de ploeg.
Ben benieuwd wie er gaan opstaan binnen de ploeg om al die rollen in te vullen. Het zijn geen makkelijke schoenen om te vullen. Al zou het best kunnen dat VLAB al het plan had Zeeman te vervangen met een Reef of Niermann, dit vertrek komt natuurlijk niet volledig uit de lucht vallen.
Dat Visbeek Nederlander is, lijkt mij wel begrijpelijk, maar 't team geeft zelf aan eerst binnen eigen gelederen te gaan zoeken i.v.m. de opvolging. Dan is Grischa Niermann toch een van de gegadigden. Die heeft 't hele traject toch meegedaan aan de ontwikkeling van het team. Met het halen van Espen Areskjold geeft 't team ook aan, dat zij vanwege Visma ook die kant ook opkijken.
Van Sporza: "Het is een generalist die van alles iets afweet", aldus Zonneveld. [...]"De wielerjournalist denkt bijgevolg dat het een lastige klus wordt om het verlies van Zeeman met maar één mannetje te compenseren." en hij heeft een punt. Wellicht kun je de taken van Zeeman splitsen en daar twee personen voor aantrekken.
De ploeg heeft ondertussen bijna alles uitgesplitst als ik weer in een nieuw artikel over banden, voeding, tactiek of logistiek een naam tegenkom die me ver weg wel iets zegt. Er is onder de streep alleen wel gewoon een sportief eindverantwoordelijke nodig, naast de Pluggert voor de centjes en algemene pannekoekzaken.
Volgens mij heb jij wel een goede blik op de gang van zake en ook Zonneveld doet een goede gooi.
Ik lees dat Aike Visbeek een jeugdvriend van Merijn Zeeman is. Maar of dat iets bijdraagt aan de discussie is een andere vraag.
Er werken ruim 150+ man in de omkadering van de ploeg en ze hebben een voor wielerbegrippen gigantisch state-of-the-art hoofdkantoor waar ladingen mensen werken waar je nog nooit van hebt gehoord. Moet je voor de grap eens hier kijken: https://www.teamvismaleaseabike.nl/team/?type=staff
Zeeman was uiteraard heel belangrijk, maar hij wordt nu ook wel overdreven groot gemaakt hoor. Zijn vertrek is prima op te vangen, desnoods door intern wat te schuiven.
Nog een beetje vroeg om het een rampseizoen te noemen, maar ja de wet van Murphy en Karma blijken nog steeds opgeld te doen helaas. Na een glorieseizoen volgt nu de ene naar de andere deceptie qua valpartijen. Geen idee waar dit gaat eindigen, maar de renners moeten toch eens goed in de spiegel kijken en waar ze met hun rijgedrag mee bezig zijn tesamen met de leidinggevende.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.