Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 73 ... 84 85
kelderfan
Raul Alcala

Ben ook erg benieuwd naar Nordhagen morgen in LBL en wellicht wat van die Engelse spetters.

skylimit

@kelderfan het is helemaal geen belangrijk onderwerp. Ik heb het artikel gelezen en de wielersport vergelijken met de formule 1 slaat natuurlijk helemaal nergens op. In de auto hebben ze allemaal veiligheidsfuncties kunnen inbouwen, op een fiets of aan de renner gaat dat niet of nauwelijks.

Verder staat er in het artikel dat de renners tot de limiet zullen blijven gaan, en dat is nu net het heikele punt. Natuurlijk dient de organisatie het parkoers te checken, maar niet overdreven maatregelen gaan nemen. De verantwoordelijkheid ligt hier grotendeels bij de renners en de ploegleiders.

Blijkbaar zien voor zover ik het begrijp voornamelijk Visma en Ineos reden om versneld Safe-R van de grond te krijgen. Bij andere ploegen leeft het minder dan of zou het komen dat er bij Visma en Ineos de meeste slachtoffers vallen?

Rawolf

Tuurlijk gaat dat wel. Motorrijders hebben een half exoskelet aan joh. 

Een wielrenner met een klein harnasje zou wel logisch zijn

skylimit

Het idee van een harnasje klinkt mooi, maar of het ook realistisch uit te voeren en of het dan ook functioneel is, dat waag ik te betwijfelen. Een soort robocops op een fiets idee.....

S. Morgenstern

Organisaties die realistisch uit te voeren maatregelen nemen vind je overdreven maatregelen, omdat de verantwoordelijkheid blijkbaar niet genoeg bij hun ligt, dus dan kom je inderdaad bij dit soort dingen uit.

skylimit
S. Morgenstern
#1806
Organisaties die realistisch uit te voeren maatregelen nemen vind je overdreven maatregelen, omdat d...

Inderdaad, omdat de verantwoordelijkheid veel te makkelijk wordt afgeschoven op de organisatie. Er wordt gekoerst op de openbare weg en daar blijven risico's bestaan welke veiligheidsmaatregelen de organisatie ook neemt. Het is de verantwoordelijkheid van de ploegleiding en de renners om het parkoers te kennen en ook eventuele gevaarlijke punten goed in hun voorbesprekingen mee te nemen. Meer met het hoofd koersen en soms minder risico nemen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

En hoe realistisch is het om van topsporters te verwachten dat ze op belangrijke punten even de competitie op pauze zetten? Mooi streven hoor, maar als er nu veel makkelijkere maatregelen te nemen zijn, ook al is dat door mensen die minder verantwoordelijk zijn, dan kun je dat toch beter eerst in gang zetten voor je gaat verwachten dat de competitie wezenlijk gaat veranderen tussen de renners onderling??

 

Organisaties die geen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen, omdat de verantwoordelijkheid dan te makkelijk bij hun wordt neergelegd, vind ik sowieso een onbegrijpelijk argument. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid in dit verhaal en moet dus ook naar zijn eigen mogelijkheden kijken om zijn rol te spelen. Als jij als organisatie dan iets makkelijk aan kunt passen, zoals het vermijden van een afdeling (of het gedegen 'neutraliseren' van de gevaren van een afdeling) dan heb je volgens mij weinig redenen om dat niet te doen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik heb je gemist morgenstern. Meen ik

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lief haha 

(Wen er maar niet aan, want weer een kleintje op komst die alle tijd op gaat slurpen straks)

De Zeboe van de Zoncolan

De renners gaan hun verantwoordelijkheid niet nemen, omdat individuele belangen en collectieve belangen strijdig zijn met elkaar. 

Als er 1 zijn individuele belang voor het collectief zet, dan worden de overige individuele belangen geschaad. Het is niet realistisch te verwachten dat die daarmee akkoord gaan.

Als alle rijken hun overschot zouden weggeven aan degenen die tekort komen, zouden we daar collectief beter van worden. Gaat ook niet gebeuren. 

 

skylimit
S. Morgenstern
#1808
En hoe realistisch is het om van topsporters te verwachten dat ze op belangrijke punten even de comp...

Waarom zou je een afdaling vermijden ? Omdat de kans aanwezig is dat de renners teveel risico nemen en zich als kamikaze gedragen ?

Dan kan je ook geen bergen meer beklimmen, kan je niet meer op autocircuits rijden want die bochten zijn zo wijd, kan je niet meer op smalle wegen rijden, want dan kunnen de renners niet 4 of 5 dik naast elkaar rijden. Nee, ik vind het zomaar vermijden van routes of aanpassen/neutraliseren daarvan geen goede stap voor het wielrennen, omdat dat heel veel precedenten gaat scheppen. 

Het enige dat de organisatie dient te doen is de gevaarlijke punten duidelijk markeren en vooraf kenbaar maken aan de alle betrokkenen.

Dit betekent niet dat ze overal stroballen of kussens etc. moeten gaan neerleggen, want dat is onbegonnen werk.

Ook het "weatherprotocol" dient niet te pas en te onpas uit de kast getrokken te worden.

De renners en de ploegleiders hebben de meeste verantwoordelijkheid voor het koersgedrag en als er renners aanwijsbaar over de schreef gaan met valpartijen tot gevolg dan zullen daar duidelijke consequenties aan gesteld dienen te worden.

S. Morgenstern

Omdat je er een competitie overheen organiseert en niet ieder deel van de openbare weg daarvoor geschikt is. Zoals de organisatie van Wevelgem de afdeling van de Kemmel heeft aangepast, zo kan iedere organisatie zijn deel van de verantwoordelijkheid nemen.

Eens verder met je laatste alinea, maar dat ontslaat op geen enkele wijze de organisaties ervan hun deel van het geheel verantwoordelijk in te vullen.

Laatst gewijzigd
Cycling

Het is wel duidelijk dat Vingegaard geen Tour de France gaat rijden, gezien de hersteltijd van een klaplong. Ik zou nu gaan voor ritoverwinningen in de Tour en misschien wel Kooij 2 grote ronden laten rijden 

Laatst gewijzigd
Laatste man
MaGarin
#1789
Rawolf heeft natuurlijk wel gewoon een punt.   Van Aert heeft deze winter samen met de ploeg...

Dat is niet helemaal waar.

Zijn ideale voorbereiding is er al niet door klassiekers en Giro. Dan moet je switchen. En Van Aert in de Tour, zonder Vingegaard is een hele andere rol. Van Aert in de Tour voor een 3e geel van Jonas, dat zullen ze wssnlijk niet doen.

Ik ben ook nog wel benieuwd waarom het een catastrofenis geweest de klassiekers qua resultaten.

kelderfan
Cycling
#1814
Het is wel duidelijk dat Vingegaard geen Tour de France gaat rijden, gezien de hersteltijd van een k...

Dat lijkt mij een juiste conclussie. Jonas Vingegaard moet eerst volledig herstellen. Maar Kooij meenemen naar de TdF lijkt mij niet.

Als Sepp Kuss goed is en Matteo Jorgenson boven verwachting acteert in de AGR, dan worden zij ook de speerpunten in de TdF. Dan mag Sepp toch de best mogelijke omkadering meekrijgen om mee te kunnen doen voor 't podium.

Raul Alcala

Kuss, Kruijswijk, Jorgenson, Kelderman, Benoot, Van Baarle, Tratnik...de laatste mag me verassen

BraboCycling
kelderfan
#1816
Dat lijkt mij een juiste conclussie. Jonas Vingegaard moet eerst volledig herstellen. Maar Kooij mee...

Jorgenson is totaal geen kopman in een TdF, net zoals Van Aert dat ook nooit was en MvdP dat ook nooit zal zijn. 

Ik heb de hoop op een Tour voor Jonas nog niet opgegeven. Mocht hij niet gaan, lijkt Wout mij de enige vervanger. Kuss is ook niet in staat de TdF te winnen, zal misschien top 5 rijden maximaal. Dus beter gewoon inzetten op ritzeges dan 

BraboCycling
Raul Alcala
#1817
Kuss, Kruijswijk, Jorgenson, Kelderman, Benoot, Van Baarle, Tratnik...de laatste mag me verassen

Met een dergelijke selectie ga je 0 ritzeges pakken en misschien maximaal 5e worden met Kuss.... 

Cycling

@Brabocycling Dat is ook mijn idee. Ik hoop dat Van Aert de Tour gaat rijden met Laporte. En als Kooij de Giro goed heeft verteerd ook Kooij. Jorgenson, Van Baarle, Kruijswijk, Kuss en Benoot/Kelderman. Geen Tratnik.

Cycling

Nordhagen en Graat laten zich zien in LBL U23, zoals verwacht. Zeker Nordhagen op jonge leeftijd al veel belovend. Mooie aanwinsten voor komende jaren in de WT 

Raul Alcala

Wellicht een andere insteek TDF als Vinnie het niet haalt. 

Nordhagen toch 2 jaar jonger dan de rest. 

Hessmann loopt z'n frustraties eruit.

horsm
Raul Alcala
#1817
Kuss, Kruijswijk, Jorgenson, Kelderman, Benoot, Van Baarle, Tratnik...de laatste mag me verassen

Laporte, lijkt me.

kelderfan
Cycling
#1821
Nordhagen en Graat laten zich zien in LBL U23, zoals verwacht. Zeker Nordhagen op jonge leeftijd al...

Ook Tomos heeft zich goed laten zien.

kelderfan
BraboCycling
#1818
Jorgenson is totaal geen kopman in een TdF, net zoals Van Aert dat ook nooit was en MvdP dat ook noo...

Na de AGR weten wij meer wat betreft Matteo Jorgenson. Maar totaal is wat overdreven. Van Aert is bij dit team 1 van de kopmannen. Dat hij in de TdF een andere rol heeft is duidelijk.

1 2 ... 73 ... 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.