Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 72 ... 85 86
Rawolf
Fanny
#1775
@Rawolf Welke Trainers ? Hoe kom je erbij dat als WvA de TdF doet hij dan gaat verkassen?  V...

ik bracht het iets duidelijker, maar jij zegt eigenlijk hetzelfde. WVA moet uit nood bijspringen in de Tour (volgens sommige hier)  

Adrianus en Patrick

Hoe zou het met Twannes Tolhoek zijn? 

S. Morgenstern

Wanneer Van Aert noodgedwongen de Giro moet missen, en Vingegaard zou de Tour de France niet halen, dan zou je het opstellen van Van Aert in de Tour natuurlijk kunnen framen als 'uit nood bijspringen', maar feitelijk zou dat dan voor iedereen een mooie oplossing zijn. De ploeg kan een prachtige vrijbuiters ploeg opstellen, waarin Van Aert volledig zijn dagen uit kan kiezen en het missen van zijn eerste grote doelen van het jaar (voorjaar en Giro) op kan vangen met het rijden van de grootste wedstrijd van het jaar zonder te hoeven knechten.

kelderfan
Fanny
#1775
@Rawolf Welke Trainers ? Hoe kom je erbij dat als WvA de TdF doet hij dan gaat verkassen?  V...

Wout heeft dat toch besproken met VLaB en die gaat dus niet naar de TdF. Jonas Vingegaard kunnen wij ook vergeten voor die koers, want die heeft nog een lange weg te gaan om te herstellen.

kelderfan
Adrianus en Patrick
#1777
Hoe zou het met Twannes Tolhoek zijn? 

Invliegen please. Oh, ja hoe zit 't met Twannes.

Robert
Yeez
#1753
Agr zou nu zijn: benoot, jorgenson, vader, mick van dijke, hagenes, vd sande en vermote

Tim van Dijke op verkenning met van de Poel. Lijkt me dat die hem dan rijdt.

AWestie

even wat luchtigheid tussendoor

horsm
Yeez
#1769
Van aert zal de tour makkelijk redden. Met ideale voorbereiding normaal gezien. Die zit over 2 weken...

Ja, als Vingegaard de Tour niet haalt, dan kan Van Aert in een vrije rol op rittenjacht en eerder uitstappen. Tenzij Kuss het geel pakt. Maar dat verwacht ik niet.

Fanny

@Rawolf 

Je geeft nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vragen nl 

Welke trainers? en

Hoe kom je erbij dat als WvA de TdF doet hij dan gaat verkassen?

Dus graag even een preciezer antwoord op bovenstaande vragen. 

Rawolf

Hoi fanny

 

De trainer van WvA is momenteel Mathieu Heijboer. Daar is een plan gemaakt voor dit jaar om alles in het werk te stellen om te shinen in specifiek RVV, Roubaix en de OS.

Mij lijkt niet dat WvA blij word als hij zn hoofddoel (OS) moet opgeven om een gat in de tourploeg te vullen. 

Yeez

"een gat vullen" klinkt zo oneerbiedig. Gaat dan uiteraard de volledige vrijheid krijgen

kelderfan

Het gat is gevuld met Staune-Mittet in de AGR dan wel te verstaan. Van Dongen en Maassen gaan met twee speerpunten Jorgenson en Benoot naar de genoemde AGR met assistentie van Vermote, Van Der Sande, Hagenes, Vader en Staune-Mittet. Ik ben echt benieuwd hoe Hagenes en Staune 't gaan doen. 

kelderfan
Rawolf
#1785
Hoi fanny   De trainer van WvA is momenteel Mathieu Heijboer. Daar is een plan gemaakt voor d...

Die gaat hij echt niet zomaar opgeven. Maar ik ben ook benieuwd hoe 't vernieuwde plaatje er zal uitzien.

En je ziet 't kan snel gaan. Vorig boerenjaar met kopmannen en nu met speerpunten.

MaGarin

Rawolf heeft natuurlijk wel gewoon een punt.

 

Van Aert heeft deze winter samen met de ploeg en zijn trainer een ideale planning gemaakt die er voor zou moeten zorgen dat hij op zijn best is in de RvV, PR en de OS. En in die die planning zat de Tour niet.

Wanneer hij nu dus alsnog de Tour moet rijden heeft hij per definitie geen ideale voorbereiding meer op zijn enige resterende grote doel. De rol die van Aert eventueel zou krijgen binnen de tourploeg is dan helemaal niet relevant.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Natuurlijk is dat wel relevant, alleen past het niet in je verhaal.

Van Aert zou de Tour niet rijden, omdat hij inderdaad van de OS een hoofddoel heeft gemaakt. 

Omdat Vingegaard voor VLAB de Tour wil winnen, kan je in de Tour geen renners selecteren die daar rijden in voorbereiding op de OS, maar heb je renners nodig die voor dat hoofddoel van Vingegaard rijden. 

Nu er een mogelijkheid is dat Vingegaard de Tour niet rijdt vanwege zijn val, hoeft er niet volgens dat stramien gereden te worden en kan Van Aert als vrijbuiter in de Tour voor ritten gaan, nog steeds in voorbereiding op de OS.

Als Vingegaard toch fit aan de start staat van de Tour en van Aert 'moet' toch rijden, heb je wel een punt. Maar dat de rol van van Aert niets uitmaakt is onzin. 

Yeez

@magarinWat betreft de spelen en de voorbereiding eens, maar zijn programma is groot en deels weggevallen (en daarmee dus kansen op succes). Ga je nu mikken op 2 koersdagen met beduidend minder kans op succes dan dat je in de tour hebt? Ik had het al geweten

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ideale planning met een de Giro en doe nu dus volledig in het water is gevallen... die bestaat dus niet meer en zullen ze terug naar de tekenkamer moeten en zullen wij dus moeten afwachten wat daar uitkomt. En Wout kennende zal hij niets tegen zijn zin doen en zo werkt TVL ook niet. Dus ik ga er vanuit dat ze gezamenlijk tot een goed plan komen.

S. Morgenstern

Het wegvallen van zijn eerste twee grote doelen van het seizoen (voorjaar en Giro), betekent niet alleen het verlies aan kansen op succes, maar tevens het wegvallen van een grote ronde in de benen. Ik denk dat daarmee de ideale voorbereiding op de OS tijdrit weer herzien moet worden, want dat gat zul je toch moeten vullen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Volgens de zienswijze van VLAB js een grote ronde nooit de ideale voorbereiding. Dat kan je veel beter bereiken door training omdat je alle variabelen daar beter kan controleren. 

 

Vandaar ook dat WvA voor de Giro koos en oa Laporte en DvB met 0 koersen in de benen naar hun doelen trokken. 

 

 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waar heb je dat gelezen? Ik weet dat ze niet in voorbereidingskoersen geloven als ideale voorbereiding, maar het belang van het rijden van grote rondes is er toch wel degelijk nog steeds? Volgens mij zijn ze ook bij Visma van mening dat je daar sterker van wordt toch? Of heb ik een interview gemist.

Rawolf

Jumbo is nooit van mening geweest dat je daar sterker van word. Oa Eenkhoorn heeft jarenlang zijn grote ronde debuut moeten uitstellen.

 

Ikzelf denk dat het per persoon verschilt. WvA is volgens de verhalen een trainingsbeest dus die zal een koersimpuls zeker niet nodig hebben.

Laatst gewijzigd
Fanny

Het belang van Visma Lab is het rijden van eendaagse WT-koersen, grote ronden zoals bv de TdF en het WK met daarbij behorende trui. Daar heeft Van Aert maar naar te schikken en niet zijn eigen belang met voor hem en zijn land zijn voornaamste koers tw de OS. Hij is gewoon in loondienst bij Visma Lab die het normaal voor het zeggen heeft. Ok het kan natuurlijk altijd in overleg maar Visma Lab beslist.

Wat heeft Visma voor belang bij een OS overwinning tov van een WK overwinning.

@Rawolf Ok 1e vraag wat betreft de trainer en niet trainers beantwoordt.

Vraag 2 waarin je aangaf dat WvA vertrekt als hij de TdF moet rijden heb ik nog niet voorbij zien komen.

Ik kan het ook nergens vinden op internet. Het zal dus wel jou eigen mening zijn die ik niet deel.

S. Morgenstern

Eenhoorn die zich niet in één grote ronde selectie wist te fietsen, wil hooguit zeggen dat ze de sterkte van die selecties belangrijker vonden dan zijn ontwikkeling, niet dat ze van mening zijn dat je van het rijden van een grote ronde geen betere renner wordt.

Vorig jaar starten ze de Giro nog met Hessman en Gloag bijvoorbeeld. Vertelt ons wat mij betreft ook niets doorslaggevends in dit verhaal, maar zou jij dan stellen dat ze vorig jaar van mening zijn veranderd?

Laatst gewijzigd
kelderfan
Rahim Vlasblom
#1792
De ideale planning met een de Giro en doe nu dus volledig in het water is gevallen... die bestaat du...

Ja, dat ben ik in deze met je eens (verrassing). De ploegleiding zit nu zeker aan de tekentafel om met een nieuw plan van aanpak te komen.

Ik ben ook benieuwd naar 't plaatje.

kelderfan
Fanny
#1797
Het belang van Visma Lab is het rijden van eendaagse WT-koersen, grote ronden zoals bv de TdF en het...

Ik zie ook niet dat Wout gaat vertrekken. Die is echt niet blij dat ook de Giro in 't water is gevallen.

Wat betreft de TdF zie ik Vingegaard niet rijden nu hij ook al de voorbereiding op hoogte moet missen.

Dus 't is nu een mooie klus voor Zeeman/Niermann om met een goed plaatje te komen in overleg met hun toppers.

1 2 ... 72 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.