Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 76 ... 81 82
skylimit
mitchel_91
#1874
Tratnik schijnt dus definitief weg te gaan. Redelijk all-round inzetbaar. Weinig renners op de mark...

Het zal mij sterk verbazen, maar ik geloof niet dat een van die namen op je lijstje naar Visma Lease a  bike zullen gaan.

Denk toch dat Visma in haar eigen kweekvijver zal kijken wie er door kan stoten en de open vallende plekken kunnen gaan innemen volgend seizoen. Kasper Asgreen wordt al gelinkt aan Uno-X.

mitchel_91

Zou het verlaten van Tratnik invloed hebben op zijn eventuele tour-deelname? 

Tratnik eruit, Kelderman erin? Om maar wat te noemen? 

tdola

Vermeersch recent blijkbaar al interesse ingetoond en kron hadden ze al eerder interesse in, dus die 2 zijn niet ondenkbaar. 

De van dijkes verlengen en steeds iets grotere rol geven lijkt me ook 1 vd prioriteiten van visma.

Tratnik weg is niet raar/onverwacht iig.

Thurau

Florian is de logische vervanger van Nathan dus ik denk dat ze die als prioriteit zien. Een klassementsman erbij zie ik ze niet nemen, met Jonas, Cian, Matteo, Sepp en een Tulett aan boord terwijl iedereen binnen de ploeg en het wereldje verwacht dat Nordhagen ook de komende jaren hiervoor wordt klaargestoomd. De blessures hebben kansen doen ontstaan voor de van Dijkes en die pakten zij ook dus verlengen zou ik zeggen. Graat en Huising bij de elite halen en als eventuele buitenkans voor de ondersteuning bergop Wout 2, met het stoppen van Gesink is de weg vrij voor Poels om die vaak gesuggereerde stap te maken.

Raul Alcala

Ik zou Tratnik echt niet 2 grote rondes laten rijden, plekken zijn al zo schaars.

Van Dijke Tim, kerel. Staune kachelt ook lekker door

Adrianus en Patrick
Thurau
#1879
Florian is de logische vervanger van Nathan dus ik denk dat ze die als prioriteit zien. Een klasseme...

Vermeersch zou een mooie vervanger van Nathan zijn.
Maar waarom zou hij de opgaande lotto ploeg verlaten?

Poels heeft m.i. 0 redenen om de opvolger van Gesink te worden.
Als je z'n podcast beluisterd dan zit hij goed bij Bahrein, kan z'n eigen doelen nastreven en is meer dan een knecht in z'n ploeg.
Hij zal ongetwijfeld goed betaald worden en is ook al 36 of 37. Knechten heeft hij lang genoeg gedaan bij Sky.

tdola

Aflopend dit jaar (per dubieuze categorie), totaal 28 renners:

Berg/heuvelop: bouwman,  vader, gesink 

Vlak: 2x van dijke,  vermote

Van alles wat: hessman, tratnik

Nieuw 2025:

Berg/heuvelop: nordhagen, graat

Vlak:

Van alles wat: huising

Heb je dus nog 5-7 (bij 28-30 renners) plekken. Mocht t lukken 2x van dijke en bouwman te verlengen, dan zoek je voor vergelijkbare selectie nog vlakke renner (vermeersch) en alles wat (kron).

T zal wel niet precies zo lopen, maar zo ligt t plaatje er volgens mij ongeveer bij.

kelderfan
Adrianus en Patrick
#1881
Vermeersch zou een mooie vervanger van Nathan zijn.Maar waarom zou hij de opgaande lotto ploeg verla...

Met Poels ben ik 't volledig eens. Die kwam niet en die gaat ook niet komen. Die Florian lijkt mij wel een optie, want anders had hij al bijgetekend bij Lotto.

AWestie

Poels is in de afgelopen jaren al twee keer benaderd, heeft hij volgens mij ooit in zijn AD podcast gezegd

kelderfan
tdola
#1882
Aflopend dit jaar (per dubieuze categorie), totaal 28 renners: Berg/heuvelop: bouwman,  vader,...

Nordhagen, Graat en Huising zijn jongens nog in ontwikkeling. Die 28 moet uit de boeken, want dat is geen goed aantal gebleken.

Verlengen lijkt mij nu de gebroeders Van Dijke, Bouwman, Vermote (1 jaar langer).

Voor het opstappen van Gesink, Tratnik, Hessmann en Vader? Zie ik als goede mogelijkheden Florian Vermeersch, Graat, Huising, Nordhagen en als geld toereikend is die Arensman als extra klimmer, want zo'n renner zou weer wat toevoegen, want ik lek Roglic lijkt niet gedicht.

Gnoe

Ik hoop echt dat Bouwman en de gebroeders Van Dijke gaan verlengen!
Met Graat, Nordhagen en Huising krijgen ze wel leuke talenten erbij voor volgend jaar.
Denken jullie dat ze niet gaan verlengen met Vader?

baukeingeel

Misschien een beetje ver vooruit gedacht maar ik denk dat Vauqelin na 2025 wel eens naar Visma kan komen. Rijdt echt onwijs goed in het rond dit jaar. Patrick van Lanterne Rouge heeft in hun podcast ook al meerdere keren laten merken dat hij groot fan is en hij dat natuurlijk ook een deel van de scouting voor Visma. 

Voor volgend jaar kan miscchien Teunissen ook interessant zijn om terug te halen als lead-out voor Kooij, want die missen ze eigenlijk echt wel een beetje. 

Groetjesaandevoetjes

Ze hebben genoeg lead outs voor Kooij: Van Dijke, Affini, Van Aert.

Thurau
Gnoe
#1886
Ik hoop echt dat Bouwman en de gebroeders Van Dijke gaan verlengen!Met Graat, Nordhagen en Huising k...

Koen moet de balans opmaken, of je gaat voor meer eigen kansen bij een EF of je kiest om eigenlijk de rol van cultuurbewaker voort te zetten bij Visma Lab. Speelt mee dat hij perfect ook na zijn carriere een rol bij de ploeg kan vervullen. De van Dijkes zie ik blijven en dat hebben ze zelf afgedwongen. Met name Tim maakt echt grote stappen. Het talent krijgt volop de ruimte en met de Britten hebben ze ook 1 of 2 kandidaten voor een overstap naar de WT. Milan weet ik zo net nog niet, hij wint in China maar zal dit jaar toch verdere groei moeten tonen.

De Zeboe van de Zoncolan

Waarom is 28 renners geen goed aantal gebleken? Was er dit seizoen iets veranderd als er nog een Vermote was aangetrokken?

kelderfan
De Zeboe van de Zoncolan
#1890
Waarom is 28 renners geen goed aantal gebleken? Was er dit seizoen iets veranderd als er nog een Ver...

Op zich is 28 natuurlijk gewoon goed, maar dit jaar loopt 't niet zoals gewenst. De killerbees hebben iets van hun glans verloren na 't afhaken van vooral Rogli. Als je nu kijkt bij PCS dan zie opvallend staan, dat Gloag, mijn favo Kelderman, Lemmen, Vingegaard en Van Aert "out" zijn en dat zijn voornamelijk klimmers. Derhalve zou extra klimmer geen overbodige luxe zijn. Die nieuwe aanstormende talenten hebben nu eenmaal een jaar nodig om te kijken waar zij staan.

kelderfan
baukeingeel
#1887
Misschien een beetje ver vooruit gedacht maar ik denk dat Vauqelin na 2025 wel eens naar Visma kan k...

Zo'n type renner als Vauquelin zou zeker een goede aanwinst zijn, maar dat is wel erg ver in de toekomst.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar eerst kom La Doyenne er aan. Wie gaat team Visma|Lab  brengen naast papa Benoot.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een renner als Roglic vervang je nu natuurlijk niet zomaar... dat soort renners komen nu eenmaal niet veel voor en dan is het al een wonder dat je met Vingegaard 2 van dat soort renners in je ploeg hebt. Kijk maar naar Ineos hoe moeilijk het is om een volgende Froome te vinden. En dit jaar hebben ze extreem veel pech en nog lukt het om gewoon in elke koers die ze rijden 7 renners op te stellen. Dus het ligt echt niet aan het aantal, alleen heb je nu de pech gehad dat 2 van je grootste renners tegelijk in de lappenmand liggen.

AWestie

Volgens mij zei bij AGR een renner of ploegleider dat Valter en Tullett ook meedoet met Benoot en Staune-Mittet en dan aangevuld met 3 van Vader/Van Belle/Van der Sande/Vermote lijkt me.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Rahim Vlasblom
#1894
Een renner als Roglic vervang je nu natuurlijk niet zomaar... dat soort renners komen nu eenmaal nie...

Natuurlijk is pech in deze het belangrijkste, maar als je ziet hoeveel klimmers in de ziekenboeg zitten, dan is 't toch niet verkeerd om een klimmer toe te voegen. Het is ook nog een Nederlander. Dus win&win of zoiets.

kelderfan
AWestie
#1895
Volgens mij zei bij AGR een renner of ploegleider dat Valter en Tullett ook meedoet met Benoot en St...

Hopelijk kunnen die beide klimmers mee doen, maar Staune-Mittet krijgt wel veel hooi op zijn vork.

Na LBL staat hij ook genoteerd om Romandie te rijden. Het is ook een ding, dat de ploeg Giro-deelnemers vooraf in Romandie gaat inzetten. Dat is niet zonder risico.

S. Morgenstern

Mochten er nu op dit moment veel renners van het vlakkere type in de ziekenboeg hebben gezeten, was het dan een goed idee om voor volgend jaar zo'n renner erbij te halen?

kelderfan
S. Morgenstern
#1898
Mochten er nu op dit moment veel renners van het vlakkere type in de ziekenboeg hebben gezeten, was...

Ha, ha, 

Daar zeg je wat in theorie. Ik heb meer met klimmers, dat is de voornaamste reden.

Maar je hebt toch wel gezien, dat er meer valpartijen in de klimkoersen voorkomen de laatste tijd. Dan is 't toch niet onverstandig om daar te kijken. 

S. Morgenstern

Haha je ziet het zelf gelukkig ook, dat je dingen naar je eigen voorkeur voor meer klimmers praat.

Zoals ook valpartijen in iedere koers voorkomen, niet voornamelijk in klimkoersen.

1 2 ... 76 ... 81 82

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.