Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 78 ... 82 83
Thurau
kelderfan
#1924
Jij bent echt een grappenmaker toch, want Koen rijdt toch een programma om u tegen te zetten. Teven...

"Dus die Koen gaat zeker blijven"

Dat is je quote, als je hem vervolgens gaat afzwakken moet je niet AWestie een grappenmaker noemen lijkt me. PCS is een momentopname, als Gloag volgens schema zijn herstel kan afvinken is dat de eerst mogelijke optie voor hem zoals de ploeg stelt en horen en zien we dat wel.

Overigens kon je Tulett ook niet zien want die was bij de grote valpartij betrokken.

AWestie

Benoot zuinig rijden? Hoe bedoel je dat dan?

Tulett lag bij de valpartij waar de helft van het peloton achter zat en viel dus uit. Prima dat je er niet blij van wordt, maar dit is gewoon een prestatie naar kunnen.

Groetjesaandevoetjes

Dat programma van Bouwman lijkt me nog wel iets te worden afgezwakte, anders komt hij zo aan 80 a 90 koersdagen met een Giro, Vuelta en 6 meerdaagse koersen en wellicht nog een NK en Italiaans najaar.

S. Morgenstern

Zijn invalbeurt in de Giro zal inderdaad invloed hebben op de rest van zijn oorspronkelijke programma (waarin de Vuelta al een longlist plek was volgens mij).

Daarnaast betekent het hoe dan ook niets voor een verlenging, aangezien de ploeg al weet wat ze aan hem hebben en de eventuele behoefte van Bouwman om meer vrijheid te hebben hierdoor ook niet beïnvloed zal worden.

AWestie

Mag ik 'korte uitslag rijden' als vertaling van 'battle voor stage wins' een beetje matig vinden? Wel grappig dat ze na de Algarve weer een AK proberen met Tratnik.

Uit: Team Visma | Lease a Bike | Bouwman wil in Ronde van Romandië puntjes… (teamvismaleaseabike.nl)

kelderfan

Tratnik is goed bezig, maar als klassementsman in Romandie is 't een tikkie te veel. Als 't team maar meedoet in de heuvelritten.

Wat betreft de LBL kwam Tiesj Benoot wel erg vroeg alleen te zitten. Hij had gelukkig geen pech en wat wij lezen (Arthur van Dongen) ging 't nog niet goed met Valter na de hoogtestage. Jammer dat de derde vrije man in de valpartij zat, want dat heb ik echt gemist.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@Kelderfan waarom is het teveel voor Tratnik... hij heeft op zich geen verkeerde tijdrit in de benen, de etappes zijn niet superzwaar en in de Algarve deed hij het toch ook niet heel slecht. Ik begrijp deze keuze wel.

kelderfan

@Fanny

 Verder valt het op dat Romain Bardet en Aurélien Paret-Peintre, de twee Fransen in de top-5, nog tot vrijdagnamiddag in de Tour of the Alps koersten. Ook daar was het weer niet altijd opperbest, maar na Santiago Buitrago (derde) vorig jaar, is ook de zware vijfdaagse Alpenronde als voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik niet eens zo’n heel gekke gedachte in de toekomst. 

Je hebt de Tour of the Alps wel eens benoemd als een goede voorbereidingskoers voor de Giro en bij IDL wordt dat nog eens benadrukt. 

kelderfan
Rahim Vlasblom
#1932
@Kelderfan waarom is het teveel voor Tratnik... hij heeft op zich geen verkeerde tijdrit in de benen...

Normaal gesproken wordt Jan Tratnik ingezet als superknecht en dat doet hij echt goed. In de Algarve heeft hij prima gereden na twee voorbereidingskoersen voor hem dan met de Vuelta Ciclista de Murcia als goede voorbeeld. Daarna nog een hele mooie uitschieter in de Omloop. Daarna ging 't wat minder goed en derhalve met de Giro in 't achterhoofd (hetzelfde geldt voor Koen) zou ik niet al te hoge verwachtingen hebben. Ik kijk in deze meer uit naar de verrichtingen van Staune-Mittet en wat kan Tim van Dijke, die ook stappen heeft gezet.

 

kelderfan

Patryk Goszczurny is de nieuwe aanwinst voor 't opleidingsteam.

kelderfan

Lijkt mij ook nieuws. Grischa Niermann en Merijn Zeeman zijn kennelijk uitgetekend, want zij gaan als ploegleiders meen naar Romandie als ik in deze PCS mag geloven. Zij gaan beoordelen hoe de zaken ervoor staan bij de verrichtingen van Koen Bouwman en Jan Tratnik.

Groetjesaandevoetjes
kelderfan
#1936
Lijkt mij ook nieuws. Grischa Niermann en Merijn Zeeman zijn kennelijk uitgetekend, want zij gaan al...

Uitgetekend in de zin van dat alles voor 2025 vast ligt? Ik denk juist dat het vooral voor Zeeman/Niermann handig is om met deze groep renners mee te gaan, aangezien T. Van Dijke, Bouwman en Vermote een aflopend contract hebben.

Rawolf

Het is wel een interessante discussie hoe ze dat gaan invullen. Maar eerlijkgezegd denk ik dat die laatste 20 plekjes bij VLAB altijd wel adequaat ingevuld kunnen worden nu. Met het budget en performancepakket wat ze kunnen bieden.

Het gaat meer om die belangrijkste 10 renners als je eenmaal een 'linkerrijtjeploeg' hebt. Of beter gezegd, belangrijkste 2. Dat zie je bij Ineos... nog steeds een sterke ploeg maar na Froome, Thomas Bernal zijn ze de volgende grote ronde winnaren misgelopen. Vingegaard, Pogacar en in mindere mate Remco zijn niet meer op de markt. 

 

UAE heeft die funnel goed gevuld met oa Ayuso en del Toro. Jumbo heeft Staune Mittet? Maar dat lijkt mij de belangrijkste categorie om in te gaan zoeken qua renners.

peerduell

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat is er met Gloag aan de hand? (nog steeds)Blessure, (ernstig) Ziek, weer in training. Wie?

AWestie
Rawolf
#1938
Het is wel een interessante discussie hoe ze dat gaan invullen. Maar eerlijkgezegd denk ik dat die l...

De groterondewinnaar van over vijf jaar laat zich natuurlijk niet voorspellen, maar wat is je punt nu precies? Doel je op de tweede lijn na de toppers of de kopman van de toekomst?

goldone123

ze moeten kijken naar de jonkies idd, de jorgen nordhagens etc, gelukkig staat dat al vast bij visma.

T80JZ

Kleine moeite om even Gloag in te typen bij de zoekfunctie van Wielerflits peerduell. Dan krijg je de info die je zoekt Tom Gloag (Visma | Lease a Bike) moet nog maanden wachten op rentree | WielerFlits

peerduell

Fijn dat je me daar mee hebt geholpen :-Ik ben geen dagelijkse/wekelijkse bezoeker.Knieblessure die 9/10 maanden duurt. Wild guess: afgescheurde kruisband

AWestie

Hmm, de ploeg probeert wat spanning op te bouwen: Tweetje met Wout van Aert op de fiets. In het bericht er na zijn ze lekker cryptisch met 'More coming up soon' en popcorn...

Yeez

Zal zijn planning voor derest van dit jaar wel zijn

Wheely

Wat een zure vla is die Sven Kramer zeg. Lekker voor Jutta dat ze er weg is!

goldone123

@wheely visma lease a bike heeft hier niks mee te maken. Ga ergens anders je mening geven aub 

Rawolf

Kramer werd wel genoemd als eventuele opvolger Zeeman. Maar maakt in case Jutta geen goede beurt nee!

Wheely

Exact Rawolf! 

Mensen maken toch die associatie. 

Adrianus en Patrick
Rawolf
#1948
Kramer werd wel genoemd als eventuele opvolger Zeeman. Maar maakt in case Jutta geen goede beurt nee...

Niemand is groter dan de ploeg aldus de man die zichzelf groter dan wat dan ook acht(te)

1 2 ... 78 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.