Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 10 ... 72 73
martijncr
Dottema11
#213
Altijd boven de 90% met de wielerspellen en meerdere gouden bekers. Dit jaar heb ik erg veel twijfel...

Ik moet het vooralsnog met zilveren bekertjes doen, dus zou mijn opmerkingen over je team niet te hoog opnemen... 

Deze namen heb ik geen seconde overwogen: Vlasov, Degenkolb, Mozzato, van Poppel, Tiller, Lamperti. Denk dat laatstgenoemde heel weinig gaat rijden, en voor eerstgenoemde heb je in die prijscategorie met Buitrago, Kron of Van Eeltvelt betere alternatieven. Of wil je een beetje wegblijven van de usual suspects om zo verschil te kunnen maken? 

Arne Riis
Dottema11
#213
Altijd boven de 90% met de wielerspellen en meerdere gouden bekers. Dit jaar heb ik erg veel twijfel...

Vd Porl heeft volgens mij meermaals gezegd een doel te maken van het voorjaar. Ik kan me niet voorstellen dat hij het complete Italiaanse tweeluik laat schieten. Mocht dat niet zo zijn, dan is det een slimme wissel.

Laatst gewijzigd
M@thijs

Ik zou ook ipv een groenewegen / jacobsen liever een merlier voor 0.5 meer meenemen.
mijn dilemma's zijn echter meer gericht op renners van hetzelfde budget met de zelfde skillset te vergelijken.

zelf was vorig jaar niet mijn jaar met 90% maar het jaar ervoor had ik goud.
daarnaast had ik minimaal 95% op al mijn wielerspellen dus doe niet in de aller hoogste regionen mee maar ben redelijk succesvol. Zal er onderstaand nog een paar droppen.

 

lampaert vs allaphilipe

gregoire vs gaudu

valter vs cosnefroy

milan vs stuyven

encanto

Mooi om de discussie op gang te zien komen.

Nog veel geschuif, maar ergens "staat" mijn sprintploeg redelijk definitief. Met Merlier, welsford, ackermanne en thijssen best een aardig team voor maar 7 miljoen. Denk ook oprecht hier ver mee te komen (als je kijkt naar verhouding kosten en type renners). Jakobsen, groenenwegen, milan (rijdt juist niet die sprintkoersen). Of is dit iets te smal? (een de Lie zit ook nog in mijn team)

Verder ben ik benieuwd naar het volgende en of ik iets over het hoofd zie. Voor 4.5 miljoen heb je met Pogacar eigenlijk gewoon tussen de 700-900 punten voor drie koersen (captain 3x dan natuurlijk). En dan reken ik de kleine kans dat hij WP gaat rijden niet eens mee (ik zie hem dat eerder doen dan de tour of the alps). Pidcock voor 4miljoen lijkt een mooi alternatief..rijdt natuurlijk veel meer, maar geeft veel minder zekerheid. Doet hij het fantastisch dan haalt hij volgens mij hetzelfde als Pogacar en behalve bij de strade maak je hem toch nergens eerste kopman. 

Of zie ik hier iets over het hoofd? 

Verder zullen WVA en Laporte mijn team niet verlaten. Zou graag benoot hebben, maar denk dat jorgenson budgettechnisch beter mogelijk is..

 

 

KV

Iemand die weet of Valter de Ardennen zal rijden met dat hij meegaat naar de Giro? Zal vermoedelijk mee moeten op hoogtestage dan?

Wellens Nietens
encanto
#229
Mooi om de discussie op gang te zien komen. Nog veel geschuif, maar ergens "staat" mijn sprintploeg...

Lijkt mij wel een sjiek sprintteam hoor. Ik weet niet of je Philipsen ook hebt? Ik heb zelf van plan om het met een zo mager mogelijk sprintteam te gaan doen om zoveel mogelijk dure kasseirenners te kunnen nemen, want er zijn toch het meeste kasseikoersen en bij die categorie weet je ook vrij zeker dat de dure mannen significant meer punten halen dan goedkopere alternatieven, terwijl dat bij de sprinters niet altijd zo is (bijv. Thijssen kan best een keer toevallig Merlier verslaan en voor hetzelfde geld loopt een keer de ketting eraf bij je dure sprintkopman).

Je hebt natuurlijk wel 3 fatsoenlijke kopmannen nodig voor BDP en Schelde. Ik hoop dat Philipsen die gaat rijden, en dan neem ik mannen als Ackermann en Thijssen erbij, en nog wat 500k back-ups. De categorie Merlier/Jakobsen/Groenewegen hoop ik dus helemaal over te slaan.

Disclaimer: ik heb niet nagerekend of deze strategie daadwerkelijk het beste is en het is ook wel kwetsbaar voor blessuregevallen onderweg natuurlijk.

martijncr

@encanto ben benieuwd welke toppers je thuis laat naast Pidcock! Pedersen en Philipsen? Ik verwacht namelijk heel veel van die twee. En die 3 a 4 sprintkoersen, heb ik me laten vertellen, zijn de koersen waar je veel punten kan morsen met een te lage bezetting (Radio Scorito podcast) 

encanto

De renner die ik voorlopig thuis laat is MVP. Dus ergens gaat er iets mis.

heb zelf pedersen er sowieso in staan. Standaard nu tweede kopman in de grote klassiekers (kassei) en dan laporte/madouas als derde. Daar lever ik natuurlijk in, maar je moet keuzes maken. Die nog 1000x gaan veranderen natuurlijk. 

zie nu dat Philipsen het hele openingsweekend rijdt, als die nog 1/2 sprintkoersen gaat rijden dan zal Merlier sneuvelen.

Voor de heuvels heb ik dan naast poga ook nog woods en van gils en madouas (alleen al vanwege zijn programma een belangrijke renner denk ik).

als de lie niet alle sprintkoersen gaat rijden dan gaat hij eruit voor MVP en beknibbel ik ergens anders wel. 

Jullie vragen/reacties zetten me wel aan het denken..:) dank

 

stefbeukers
encanto
#233
De renner die ik voorlopig thuis laat is MVP. Dus ergens gaat er iets mis. heb zelf pedersen er sow...

Dat 'interessant, alleen al vanwege z'n programma' lees ik meer over Madouas, maar tot op heden zie ik alleen RVV en AGR staan voor hem... Mis ik iets?

Tom van de Molen

Afgelopen jaren werd hier nog wel eens een excel gezet met alle data uit scorito en PCS. Heb ik die dit jaar toevallig gemist?😇

encanto
stefbeukers
#234
Dat 'interessant, alleen al vanwege z'n programma' lees ik meer over Madouas, maar tot op heden zie...

Je hebt wel gelijk hoor dat er weinig bekend voor Madouas, maar in dit geval lijkt zijn voorbereiding redelijk op die van vorig jaar. hij rijdt de Tour en niet de Giro, dus hij kan een volledig voorjaar rijden. Natuurlijk hoop ik dat er meer bekend wordt, maar met de RVV (hij kan dat echt dus zal ook daarvoor willen racen in een DDV/E3) en de AGR (gaan renners zonder uitgebreid kasseienprogramma enkel voor de AGR naar de Ardennen?). 

ik geef toen dat dit mijn kant op redeneren is, dus komende week meer info is heel erg welkom, maar zie ook geen reden waarom ik geen gelijk ga krijgen.:)

martijncr

Info is schaars he!

Ik heb Madouas er niet in. Tratnik heeft zijn plek bij mij. Wout van Aert gaf bij een interview aan Sporza over hun wielermanagementspel aan dat hij veel verwacht van hem dit jaar. En de cijfers van 2024 voorspellen redelijk goeds. Plus: teampunten wanneer WvA, Lp of verrassend Jorgesson wint in een koers! :)

Om die laatste reden ook Wellens erin gezet gisteren ipv Powless... maar wil laatstgenoemde Amerikaan toch wel erg graag terug in mijn team

Baskeee

Meeus lijkt een mooie sprintopvuller voor 1 miljoen, maar die Welsford zit ook in de selectie bij de koersen waar Meeus kans maakt (BDP, SP). Zul je zien dat ze straks in die ritten voor Welsford gaan.. Google geeft helaas ook nog geen uitkomst.

DennisdeMenniss

Bij de Lie staan BdP en SP niet op zijn rooster. Menten rijdt in ieder geval BdP, iemand iets gezien of de Lie überhaupt deelname aan deze koersen overweegt? 

Blijf hem vrij duur vinden t.o.v. andere toppers die het wellicht beter gaan doen in de koersen die hij rijdt.

Wat voor mij een hersenkrakertje is, de 2 miljoen categorie.

Wellens eigen kans & teampunten

Tratnik.. vooral teampunten maar rijdt beresterk 

Madouas kan veel scoren maar weinig bekend over het programma

Kung, goed maar vaak net niet

Girmay, vorig jaar niks, nu goed begonnen.

Teuns, leuk programma maar na vorig jaar.. oud zeer haha.

Powless, leuke renner maar kan hij hetzelfde als vorig jaar?

Wellsford, goede sprinter maar wel duur tov 1 miljoen rijders

Ben heel benieuwd welke 2/3 jullie zouden kiezen en waarom.

encanto
DennisdeMenniss
#239
Bij de Lie staan BdP en SP niet op zijn rooster. Menten rijdt in ieder geval BdP, iemand iets gezien...

Ja die twee miljoen zijn lastig ja!

als Philipsen de sprintkoersen rijdt gaat welsford er waarschijnlijk uit en een sprinter van 1 miljoen erin.

madouas staat er bij mij wel gewoon in, ook een juichrenner voor mij

wellens heeft me te vaak teleurgesteld en Teuns is een groot vraagteken en kung is kung. Zoals in de podcast gezegd..:die gaat die 200punten zeker halen (en dus de meest veilige optie)

tradnik is eigenlijk (gezien zijn vorm) niet over te slaan, maar heb al laporte wva en tratnik rijdt helaas niet in de Ardennen dit jaar. 

Dus qua zekerheid met punten tratnik en kung zou ik zeggen met daaronder madouas en powless.

heb je Philipsen niet zou ik voor welsford gaan.. 

Poeksel

Doen jullie ook https://www.procyclingstats.com/calendar/uci/top-100-riders-startlist-changes steeds efvijfen? Ik in ieder geval wel en ik doe niet eens mee aan Scorito!

encanto

Ergens vind ik het fijn dat in geval van een blessure een 2 miljoen kopman zou kunnen zijn (derde). Dat kan bij kung, powless en madouas wel, maar doe je volgens mij tratnik niet...

Dank over de info van Menten...dan is de kans groot dat de lie eruit gaat...Naast kopman in de omloop waar nog meer...en kan philipsen niet meer dan hetzelfde als de lie? in KBK, GW, PR is philipsen gewoon sterker en haalt meer punten. Enkel in de omloop en DDV zie ik De lie beter dan Philipsen presteren. 

ProScoritoManager

Elke keer als ik de Lie er uit wil klikken houden z'n vinkjes bij BP en EF me tegen

M@thijs

@DennisdeMenniss bij de lie zijn het ook 2 andere koersen die hem leuk maken.

Laatst gewijzigd
Luc Buis

@martijncr ik geniet van je mooie uiteenzettingen over bepaalde keuzes. Ben het op heel veel vlakken met je eens.

Waar ik nog niet helemaal uitkom zijn niet hoeveel Visma-mannen, maar welke Visma-mannen ik mee wil nemen. Het lukt me telkens niet om pogi erin te puzzelen en een wissel Pogi-Pedersen of Pogi-Poel na MSR vind ik nogal zonde. Zeker aangezien Pedersen en vd Poel MSR ook gewoon kunnen winnen. Dan zou je het dus alleen doen voor Strade Bianche (qua pure puntenwinst) maar denk dat er wel betere wissels gaan komen. Met Pidcock en op dit moment Powless heb ik leuke mannen voor Strade. Toch blijft het me niet lekker zitten om zonder Pogi naar Strade te gaan. 

Hierdoor ben ik geneigd om Valter mee te nemen als 4e Visma-man. Maar wie laat je dan thuis : Tratnik of Jorgenson? Ben benieuwd naar jullie meningen.

Wat mij betreft kan je in ieder geval niet om de volgende namen heen : van Aert, vd Poel, Pidcock, de Lie, Philipsen, Laporte en Pedersen. Hebben jullie nog meer namen die hierbij kunnen? 

DennisdeMenniss
M@thijs
#244
@DennisdeMenniss bij de lie zijn het ook 2 andere koersen die hem leuk maken.

Zeer zeker, dat is ook de grootste overweging die je moet maken. In principe neem je hem voor die 2 koersen mee als kopman. De andere koersen rijd hij samen met toppers die net wat beter zijn. Duur gokje zeg maar voor die 2 koersen vrij laat in het seizoen. Dat maakt het spel ook zo leuk haha. 

snoek1974

Meest lastige blijft het programma , want vd Poel gaat niet mee voor 2 ritjes , maar als die er gewoon 7 rijdt

M@thijs

Ik denk dat de belangrijkere vraag is vanaf hoeveel confirmde ritter je mvdp wel meeneemt
2/3 denk ik niet, maar 4? 5? en vanaf 6 lijkt het me ook een makkelijke keuze maar ertussen in dat is het probleem.

martijncr

Thanks @Luc Buis! Ik probeer ook maar wat te roepen en delen in al mijn beslommeringen, en hopelijk helpen we elkaar om (betere) keuzes te maken :) 

Ik laat overigens Laporte thuis, dat wordt mijn slachtoffer heb ik besloten. Maar als ik tussen Tratnik en Jorgenson moest kiezen, zou ik uiteindelijk bij de Amerikaan blijven steken omdat hij in zijn talent en 'frisheid' zomaar kan verrassen. Tratnik gaat denk ik meer stabiel zijn en niet zozeer verbazen, is mijn aanname. 

Overigens, naar iedereen die bezig is met puzzelen, ik merk dat mijn team uit balans aan het raken is voor de april koersen. Op een of andere manier denk ik steeds 'die en die wissel ik er wel in voor april', maar je hebt echt maar beperkte ruimte met wissels. Programma's zijn uiteraard niet duidelijk voor april, maar zitten er genoeg heuvelbeukers in je selectie?

Roept deze vraag op: hoeveel echte heuvelmannen onder de 3 miljoen, zoals Healy, Hirschi en Skjelmose, nemen jullie mee in je team? 

Luuk-Cycling

Ik heb met dit spel soms toch de neiging om te kijken naar kwantiteit i.p.v. kwaliteit. Soms wil je gewoon zekerheid over het aantal koersen waar een renner aan deelneemt - maar dan zie je heel snel de sprinters over het hoofd. Zo heb ik Lampaert en Politt op dit moment toch maar gewisseld voor Welsford en Démare (die laatste toch nog een beetje met het oog op kwantiteit).

Heb voor het einde van het seizoen overigens sowieso Evenepoel en Skjelmose op het oog om in te brengen.

Nu staat er het volgende:

  • Van Aert - 7.000.000
  • Laporte - 5.000.000
  • De Lie - 5.000.000
  • Benoot - 4.000.000
  • Pidcock - 4.000.000
  • Pedersen - 3.500.000
  • Mohoric - 3.000.000
  • Girmay - 2.000.000
  • Küng - 2.000.000
  • Powless - 2.000.000
  • Wellens - 2.000.000
  • Welsford - 2.000.000
  • Stuyven - 1.500.000
  • Démare - 1.000.000
  • Meeus - 1.000.000
  • Zingle - 1.000.000
  • Bettiol - 500.000
  • Naesen - 500.000
  • Sheehan - 500.000
  • Teunissen - 500.000

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.