Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 11 ... 72 73
encanto
martijncr
#249
Thanks @Luc Buis! Ik probeer ook maar wat te roepen en delen in al mijn beslommeringen, en hopelijk...

Die laatste vraag is interessant. Had vorig jaar DMF alvast erin, maar die bleek nog niet te rijden. Ga dus dit jaar enkel heuvelrenners meenemen die dan ook de strade/MSR rijden. 

Dat maakte Benoot de laatste jaren een no-brainer. Dit jaar staat hij er (nog) niet in omdat hij deze strade laat schieten (waar hij een captain is).

dus heb nu voor de heuvels van pogacar, powless en van gils. 

Teuns (want rijdt BP) en pidcock zijn ook interessant.

 

de enige heuvelrenner die ik vast erin heb gezet is woods. Die maak je blind captain in waalse pijl en zelfs LBL. Blijft een gok maar voor 1 miljoen! Dan zou ik nog twee wissels hebben voor de heuvels en hopelijk nog eentje voor EF. 

Wellens Nietens

Ik zet er iig nu nog niemand in die pas in Brabantse Pijl of AGR z'n eerste Scorito koers rijdt

Hay

Dit weekend ook de eerste puzzel gelegd. Blijven twee serieuze opties over. Team A met o.a. van Aert, Pidcock, Pedersen, de Lie, Philipsen en Laporte. Team B met van der Poel in plaats van van Aert. Beide opties dus slechts met resp. twee of een Visma's. Team B is in de breedte natuurlijk iets beter (1,5 M meer te besteden) verder is er weinig verschil, geen duur sprintersdeel maar behoorlijke bezetting in BDP en SP. EF blijft moeilijk vooruit kijken. Ardennen team wordt aangevuld met tenminste twee wissels als alles volgens plan verloopt en eventueel nog een extra of een voor EF. Nijg naar optie A, dan heb ik twee Visma's, bij van der Poel heb ik slechts een Visma. Tot nu  toe redelijk tevreden met optie A. Dan blijven van der Poel en Pogi buiten de selectie, hoop dit redelijk te kunnen opvangen met per wedstrijd een andere renner als geschikte captain. Maar nog even afwachten een uitgebreider programma voor van de Poel zal er ook nog wel komen.

-Wielerfan

Even een berichtje over Tudor. 

Ik ben even de startlijsten nagegaan.. ze mogen aan 11 klassiekers deelnemen doormiddel van wildcards.

Trentin rijd sws het openingsweekend en ik denk dat hij er veel meer zal rijden. Is toch de enige echte klassiek renner van de groep. 

Dainese rijd sws Kuurne en Tudor neemt ook deel aan Panne & Schelde. Ik zie nergens een andere degelijke sprinter in het team. (De Kleijn schat ik minder in als dainese en nizzolo maar die is nog maanden aan het herstellen van een beenbreuk).

Als hij meedoet aan deze 2 ritten is het een leuke sprintopvulling voor 750.000

Misschien mensen die al meer weten over het programma van een van deze 2? 

 

 

 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Edit: verkeerde draadje (waarmee ik wel de inhoud van wat ik postte bevestig)

Laatst gewijzigd
Hay
-Wielerfan
#254
Even een berichtje over Tudor.  Ik ben even de startlijsten nagegaan.. ze mogen aan 11 klassie...

Of Trentin moet de punten pakken in CBP en SP...., zou zo maar kunnen bij een zware editie (moet natuurlijk eerst nog starten)

ditisdavid
-Wielerfan
#254
Even een berichtje over Tudor.  Ik ben even de startlijsten nagegaan.. ze mogen aan 11 klassie...

Nizzolo rijdt bij Q36, niet Tudor.

Dainese is idd de beste sprinter binnen de ploeg, maar heeft na Mallorca niets meer gereden vanwege een aanrijding op de training, dus twijfel of hij én start én de inhoud heeft voor Kuurne. Daarbij krijgt Dainese al de Giro en is De Kleijn echt niet zoveel minder, dus zie laatstgenoemde ook wel de kopmanrol krijgen in BDP en/of SP. Met name de laatste, met start in Nederland en vrij kort voor de Giro, zou me niet verrassen.

Wil overigens niet zeggen dat Dainese geen plausibele optie is voor dat bedrag, want de potentiële upside is idd fors.

Wat ook interessant zou zijn, is als Tudor start in Frankfurt. Vorig jaar niet, maar ze hebben een aantal renners gehaald die daar hoge ogen zouden kunnen gooien.

Laatst gewijzigd
master-pieter

Ik zit in de maag met De Lie. Sterke Arnaut rijdt redelijk wat wedstrijden maar 5 mil is veel geld.

hij eruit met een 500 k of 750 k renner en Mohoric +Kung voelt ook prettig (hoewel de Lie wat vaker kopman zal zijn).

 

Ook een probleem; zonder Matthieu stel ik vast dat ik vooral (ook meerdere) Jumbo renners kopman maak.. Matthieu erin gaan we niet doen want dat brengt ongeluk en doe ik dus al jaren niet

-Wielerfan
ditisdavid
#257
Nizzolo rijdt bij Q36, niet Tudor. Dainese is idd de beste sprinter binnen de ploeg, maar heeft na...

Oke bedankt voor de info!

Vinniesmittie

Wat betreft Tudor: Daar rijdt ook nog Mayrhofer rond, die is ook aardig bezig de laatste tijd!

martijncr

De Lie is een no-brainer voor me @master-pieter. Sterker nog! Ik heb bewust teamgenoten van 'm erbij geklikt omdat ik ook denk teampunten te gaan scoren met hem als winnaar in zowel februari als kasseienrit in maart. Hij is zó gebrand op het winnen van een monument, en hij zou wel eens de nieuwe Laporte kunnen zijn, is mijn voorspelling :)

En zal dit de week worden waarin MVDP eindelijk eens gaat vertellen wat ie gaat rijden? 

Mollemaaktmenietuit

Ik worstel met name met de Strade en een extra kopman a la Pidcock of Pogi bij deze koers.

Van Aert, MVDP, De Lie, Laporte, Philipsen, Pedersen en Mohoric wil ik allemaal graag mee, maar dan is Strade toch wel karig zonder pidcock of pogi. 

Het is ook mogelijk om pogi nog mee te nemen, maar dan is de balans wel erg topzwaar. Wellens, Powless, Stuyven, Jorgenson/tratnik wordt dan onmogelijk om nog mee te nemen.

 

Pogi haalt waarschijnlijk gewoon 300 punten in Strade die je dan al misloopt. Is Pidcock of Pogi al mee voor de Strade/MSR volgens jullie een must of zien jullie prima vervangers hiervoor? Pidcock dan na roubaix inbrengen bijv.

Ragnar Lolbroek

@Mollemaakt.... Pogi zou ik thuis laten. 3 koersen voor die prijs vind ik wat prijzig. Hoewel ik de overweging aangaande Strade wel begrijp. 

Pidcock zou ik er wel nog in willen puzzelen.  Dan gaat De Lie wel op het offerblok. Of Mathieu... Daar ben ik zelf dus nog niet uit.

encanto
Mollemaaktmenietuit
#262
Ik worstel met name met de Strade en een extra kopman a la Pidcock of Pogi bij deze koers. Van Aert...

Als je kijkt naar het verleden van de koers dan heb je gewoon twee man die je echt captain kunt maken: Poga en Pidcock. Met daarachter een Valter, Mohoric en Madouas (als hij rijdt). 

Op basis van wat nu bekend is, is de rest gewoon lastig, maar in de strade is dat natuurlijk altijd spannend (denk aan een mogelijke windvlaag...)

Zeker nu de koers veel zwaarder is, zullen de renners met een grote motor waarschijnlijk komen bovendrijven, dus renners als Teuns, Kung, wellens, bettiol, powless, asgreen, bagioli kunnen veilige keuzes zijn. Maar dat kunnen ook gewoon renners zijn die plek 15-25 halen en dan heb je er niets aan. 

Zelf ga ik ten minste voor twee van de eerst genoemde renners (waarschijnlijk Pidcock en Madouas, met als backup mohoric)

 

martijncr
Mollemaaktmenietuit
#262
Ik worstel met name met de Strade en een extra kopman a la Pidcock of Pogi bij deze koers. Van Aert...

Mohoric vind ik geen must-have, Pogi wel omdat ie SB gaat pakken (denk ik) en ik niet hem erin hoef te wisselen voor de heuvelritten. Ik kies liever voor zekerheid met Pogi, juist omdat ie zo selectief gaat fietsen zal hij daar steevast top-3 rijden. 

El Mel

Pogi is voor 2 koersen zekerheid, dat klopt. Maar in MSR is de top-10 altijd random en daar kan hij ook 6e worden. Is dat 4,5M waard? Ik denk dat er voor dat geld interessantere opties zijn. 

mensFaber
martijncr
#261
De Lie is een no-brainer voor me @master-pieter. Sterker nog! Ik heb bewust teamgenoten van 'm erbij...

De Lie (en de rest van het peleton) heeft de pech dat, waar hij ook rijdt, er een zwerm bijen meedoet die alles en iedereen verslinden. Dan is 5,5M best veel geld.

Zeker ook als op een gegeven ogenblik ene MvdP zijn intrede doet.

De Lie is dan voor mij dan ook geen must have want er zijn ook goedkopere opties die je ook kunt cap'en daar waar je de Lie ook zou cap'en. (imho)

JCG

Wat denken jullie van Simon Yates? Slechts 500K en rijdt SB, AG, WP en LBL. Kan toch een prima opvuller zijn.

Hommeles

Simon Yates behoort in mijn ogen tot een van de beste 500k renners. 

Over de discussie over de Lie. Hij rijdt nou net niet de koersen die hem écht interessant maken (sp, bdp). En ik sluit me er bij aan dat hij in alle andere koersen toch echt niet tot de topfavorieten behoort.

Georgeske

De Lie of Philipsen? 

Jasperdewaal11

@Mollemaaktmenietuit

Als je Pogi niet hebt en die wint de strade dan loop je niet 300p mis. Je loopt het verschil mis van de renner die je ipv Pogi in de strade kopman maakt. Dus je moet hem iets anders beredeneren. 

Als je Pogi niet meeneemt maar ipv wel Pidcock dan moet je die 2 met elkaar vergelijken als je 1e kopman. Daarnaast moet je ook nog een 2e en 3e kopman hebben (het is een kopmannen spel) dus ook daar naar kijken. 

Leuk als je Pogi hebt en die wint maar als je 2e en 3e kopman buiten de top 10 vallen, valt de score best tegen tov die de nummer 2,4 & 7 heeft (ik noem maar wat).

JCG

Zo kut dit... Naar allerlei redenen op zoek om Merlier niet te nemen. Pakt hij de eerste etappe in de UAE Tour tegen al dat sprintgeweld...

De Haai van Milheze

Ik probeer niet te beargumenteren dat Merlier geen goede optie is, maar die Arabische sprints zijn vaak wel dusdanig chaotisch dat het soms net een loterij is. 

Nick P
JCG
#268
Wat denken jullie van Simon Yates? Slechts 500K en rijdt SB, AG, WP en LBL. Kan toch een prima opvul...

Daar had ik nog niet naar gekeken, en hij is voor die prijs zeker heel interessant.

 

Nou heeft hij wel echt bedroevende resultaten de paar keer dat hij mee deed aan voorjaarklassiekers.

TourdeRobin

De Lie kun je in ieder geval (ook) kopman maken in de Brabantse Pijl en Eschborn, daarom juist interessant toch?

1 2 ... 11 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.