Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 12 ... 72 73
TJV94

Ik heb even teruggezocht maar kan niet vinden of er al over gesproken is en ik kon het op internet ook nergens vinden.

Is al bekend wat het parcours van Eschborn - Frankfurt is? Voorheen een sprinterskoers, vorig jaar zaten er serieuze klimmetjes in met ook een heel andere uitslag dan voorheen.

encanto
TourdeRobin
#275
De Lie kun je in ieder geval (ook) kopman maken in de Brabantse Pijl en Eschborn, daarom juist inter...

Daarvoor zou je hem dan het meeste meenemen ja! Maar dan is hij toch ook de optie voor die ene wissel die de meesten bewaren voor EF? Ik zit meer hardop te denken. Maar dan zet je je drie wissels voor de heuvels in waarvan De Lie er eentje is.

ddan kan je prima een mohoric ofzo nemen. Wat hierboven staat: je maakt hem volgens mij enkel in omloop, Kbk en ddv nog verder captain. Maar bij die tweede staat een Philipsen aan de start en ddv mogelijk een MVP.

Hetverandert natuurlijk wel als hij toch nog een sprintkoers rijdt. Maar ben nu serieus aan het kijken naar een team zonder hem

ditisdavid
TJV94
#276
Ik heb even teruggezocht maar kan niet vinden of er al over gesproken is en ik kon het op internet o...

In geval van twijfel is het hetzelfde parcours als vorig jaar. Organisatie was ook duidelijk tevreden met het effect van de wijziging.

Het U23-parcours is ook al bekend, met de aankondiging dat de beloften nu ook 2x over de Feldberg gaan. Dat lijkt me helemaal een sterke hint.

Wat overigens maar een kwart meer klimwerk bevatte dan het oude parcours (dat tot een jaar of 10 terug ook helemaal niet zo vaak voor de sprinters was), maar Jayco blies alle sprintploegen, inclusief zichzelf, op.

Pim Todcock

Ik vind Pidcock ook wat duur voor wat hij rijdt. Dan moet hij net als vorig jaar een ritje pakken en nu tegen meer tegenstand. Bij Pogacar kan er nog wel wat bij komen. En je hebt iets meer zekerheid dat hij hoog eindigt in de etappes die hij rijdt. Want ook in de ardennen zijn er met Almeida, Yates, Skjelmose, naast Pog en REV betere klimmers.

Dan heb je ook nog dat UAE wel en Ineos niet de BP rijdt.

HZ57

Weet iemand of de vrouw van Wout van Aert de komende maanden moet bevallen?🤭

JCG
HZ57
#280
Weet iemand of de vrouw van Wout van Aert de komende maanden moet bevallen?🤭

Het schijnt van wel. Vlak voor E3 is ze uitgerekend waardoor hij wellicht E3, DDV en RVV mist...

Pom titcock

Wie heeft de tip voor een sprintkoning in BDP, Scheldeprijs en EF?

dr klaas

Sprinters blijft lastig ja... en klimmers zijn er genoeg, Landa lafay barquil woods benoot Kamp  skjelmose van Gils  Ciccone Bardet 

JCG

Pffff het is wel heel verleidelijk om Poga mee te nemen, 500K over te houden en na MSR te wisselen voor de Lie. Geeft je in zoveel klassiekers de juiste capmogelijkheden

jan derksen

Alpecin mag wel is gaan opschieten met die programmas kut ploeg

stefbeukers

Hoe (on)verstandig is het om je op voorhand vast te pinnen op drie vaste Gouden Wissels?

Met de huidige programma's neig ik naar:

  • Pogacar uit, Van der Poel in / na MSR
  • Laporte uit, De Lie in / na PR
  • Merlier uit, Evenepoel in / na PR

En dus bij de selectie wat wisselgeld houden om MvdP te kunnen financieren.

Arne Riis
stefbeukers
#286
Hoe (on)verstandig is het om je op voorhand vast te pinnen op drie vaste Gouden Wissels? Met de hui...

Ik denk dat als je voor alle koersen een goede vierde reservekopman hebt, dat dit prima moet kunnen. De downside is wel dat je dan tandenknarsend toekijkt als Zingle, Laurance of weetikveelwie de verrassende kasseienkeizer of heuveltopper van 2023 blijkt te zijn.

M@thijs

Jacobsen toch weer 4e vandaag

Arne Riis

2024, uiteraard

Laatst gewijzigd
Jules Bruynen
JCG
#284
Pffff het is wel heel verleidelijk om Poga mee te nemen, 500K over te houden en na MSR te wisselen v...

je kunt ook 1 mil overhouden en dan MVDP wisselen 

Korovic

Ik heb zoals gewoonlijk weer de twijfel aan Wellens. Hij heeft zijn standaard goede voorjaar weer en normaal straks weer pech in de klassiekers. Maar stel dat hij dit keer geen pech heeft. Met de startlijsten zoals nu poga favoriet SB en MSR (zeker als Mathieu deze skipt). Dat zijn in theorie al 60 teampunten los van die zelf ook Strade goed aankan (top 15), vorig jaar Kuurne ook 5de. ( Laten we zeggen is allemaal bonus wat die in eerste 2 pakt). Hij rijd Brabantse waar die normaal gesproken ook in de punten rijd. En met name eschborn, ik heb het gevoel dat het nieuwe parcours echt goed bij hem past (zoals Hirschi vorig jaar) en hij kan in principe of vlucht of op einde afmaken (als in afmaken top 10 voorsre groep). Eschborn is natuurlijk nog niet bekend, maar eventuele extra kasseien klassiekers van poga ook grote kans teampunten. Ik vind het zoiezo lastig om EF in te schatten. Ik wil eigenlijk geen wissel voor EF moeten gebruiken (de lie heb ik, van Gestel/Theuns/ mischien philipsen verwacht ik ook daar en hoop op zingle). Wat denken jullie van Wellens? 

encanto
Korovic
#291
Ik heb zoals gewoonlijk weer de twijfel aan Wellens. Hij heeft zijn standaard goede voorjaar weer en...

Denk dat je het zelf het beste verwoord. Hij heeft eigenlijk alles in zich om veel punten te halen en met poga ook nog eens teampunten, maar...voor twee miljoen heb je een Kung die veel stabieler is en de punten echt gaat halen. 

Dus ga je voor een risico, dan kan je het zeker doen..je maakt hem toch nooit kopman, dus zal enkel positief een verschilmaker zijn. Net als overigens S. Yates..heeft het nog nooit laten zien, maar voor 4 races kan die ze allemaal top 10 rijden. en voor 500.000 verlies je niet veel (en kan je misschien makkelijker een echte captain meenemen).

Ik zou een budget vrijmaken voor een gokje of 4 en dan kijken wie je wil.. (bijvoorbeeld 2x2.000.000 + 2x 500.000 of 3x1.000.000 en 1x 2.000.000). Daarvoor is budget zat voor.

stefbeukers
Arne Riis
#287
Ik denk dat als je voor alle koersen een goede vierde reservekopman hebt, dat dit prima moet kunnen....

Nou staan die twee al wel hoog op het lijstje voor de definitieve selectie 😁

Koen

Duo Alaphilippe en teunissen of duo kristoff en trentin . Idee kristoff met eshborn in achterhoofd. Iemand tips?

martijncr

Wat @Korovic aandraagt, zit ook sterk in mijn systeem: gouden koppeltjes of trio's binnen een team. 

Pogi // Wellens // Ayuso
Pedersen // Stuyven // Milan  
De Lie // Van Gils // Kron
Merlier // Lampaert 
Welsford // Van Poppel

Ben sinds gisteren daar wat meer op aan het letten. En met eergisteren daarbij opgeteld: heuvelkoersen in april goed bemannen (en dus niet vergeten!) en goed kijken welke teams het beste gaan scoren. 

Welk team pakt de meeste Klassieker-winsten denken jullie?

encanto
martijncr
#295
Wat @Korovic aandraagt, zit ook sterk in mijn systeem: gouden koppeltjes of trio's binnen een team.&...

Van deze koppeltjes denk ik die van Lotto! Zeker met de Brabantse pijl erbij. Alle drie gaan zij eigen punten halen.

ayuso en Milan is dat toch minder zeker, omdat ze in de grootste koersen rijden. 

Denk dat je qua potentie beter dan Van Poppel kan krijgen. 

martijncr

Ja ik heb ook veel geloof in De Lie & co! En las op dit forum veel gemor over zijn prijs en dat mensen hem links laten liggen; sterkt mij om hem wél te nemen en hopelijk daar een beetje verschil te kunnen maken op andere fanatiekelingen hier haha 😎

Pim Todcock

Is er reden om aan te nemen dat het niet de gele jongens worden? Alleen rijden de goedkope jongens niet veel. Hagenes, Afini, Lemmen, Vermote, krijgen allemaal maar een deel van die punten. Jorgenson en Tratnik zijn weer wat duurder.

Basementman

Ik lees het volgende in een artikel over Omloop het Nieuwsblad: "Mads Pedersen geeft de kopmanrol voor het Openingsweekend bij Lidl-Trek aan Jasper Stuyven, waar het opvalt dat Jonathan Milan enkel de Omloop doet volgens de voorlopige lijsten."

Op Scorito staat dat Milan juist veel koersen voorlopig rijdt. Wat is waarheid? Denk nuttige informatie, gezien veel mensen hem in hun team hebben.

Laatst gewijzigd
martijncr
Pim Todcock
#298
Is er reden om aan te nemen dat het niet de gele jongens worden? Alleen rijden de goedkope jongens n...

Is het meest aannemelijk, eens! Ik ga er gemakshalve vanuit dat iedereen wel een duo/trio Visma renners selecteert. Wat nou als bijvoorbeeld Lidl of UAE de meeste koersen pakt deze lente? Jouw vraag anders gesteld: is er reden om aan te nemen dat het de gele jongens worden? 

1 2 ... 12 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.