Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 13 ... 72 73
encanto
Pim Todcock
#298
Is er reden om aan te nemen dat het niet de gele jongens worden? Alleen rijden de goedkope jongens n...

Ik denk dat voor velen hier er ten minste 3 Vismas in zullen staan..die reken ik al niet eens meer mee..:) heb er nu overigens 4 (wva/laporte/benoot/jorgenson) die laatste twee hebben de voorkeur vanwege het ardennenprogramma van Tiesj en Jorgenson zie ik meer kansen krijgen dan tratnik

Georgeske

Lijkt het een goed idee om te beginnen met Pogacar tot na Milan-Sanremo en te wisselen naar De Lie? 

jan derksen
Georgeske
#302
Lijkt het een goed idee om te beginnen met Pogacar tot na Milan-Sanremo en te wisselen naar De Lie?&...

jij snapt het 

Poule d'Or
Koen
#294
Duo Alaphilippe en teunissen of duo kristoff en trentin . Idee kristoff met eshborn in achterhoofd....

Ik zou geen Teunissen nemen. Die heeft net een tweeling gekregen en valt straks door slaapgebrek van zijn fiets af.

Pim Todcock
martijncr
#300
Is het meest aannemelijk, eens! Ik ga er gemakshalve vanuit dat iedereen wel een duo/trio Visma renn...

Het is niet voor niets dat de twee duurste renners van dezelfde ploeg zijn. Benoot, Van Baarle en wie weet Kooij kunnen ook nog etappes pakken.

Daarentegen zullen Philipsen en de Wereldkampioen ook wel overal in de favorietenlijstjes staan. Daar zal toch nog wel veel meer bij komen qua vinkjes.

Lotto is verleidelijk met al veel groene vinkjes voor talentvolle renners. Ik merk ook dat ik er vol intrap en straks met alleen maar Lotto's bij BP sta.

Lidl en UAE hebben bizar veel goede renners, maar uiteraard maakt dat wel de vraag groter wie waar gaat rijden.

Wie weet pakken Merlier, Rev, Flip en co alles. Die eerste twee zijn iig in goede vorm.

Arie Bos
Tom van de Molen
#235
Afgelopen jaren werd hier nog wel eens een excel gezet met alle data uit scorito en PCS. Heb ik die...

Goede vraag, die was ik ook al aan het zoeken! Was erg bruikbaar altijd.

Iemand zo'n Exceloverzicht met Scorito + PCS-data beschikbaar 😊?

Laatst gewijzigd
Bozenik
Basementman
#299
Ik lees het volgende in een artikel over Omloop het Nieuwsblad: "Mads Pedersen geeft de kopmanrol vo...

Ze bedoelen dat Milan in het openingsweekend alleen de Omloop rijdt. Daarmee zeggen ze niks over zijn andere koersen. Ik laat hem in ieder geval liggen zolang er geen BdP of Scheldeprijs op zijn programma bijkomt.

Ragnar Lolbroek

Ik zie Jorgenson hier wel een aantal keer voorbij komen als een optie om je team vol te steken met gele hesjes. Goede renner natuurlijk en hij zal vast wel eens in de punten rijden.  

Met dit vormpeil vind ik Tratnik ook wel interessant voor 500k minder. Die zal met deze benen toch ook wel een keer wat eigen punten bijeen fietsen.

Korovic

@Encanto, juist de keuze tov van bijvoorbeeld een kung is waarom ik twijfel. Ik zou hem ook cappen indien eschfort rijd en waarschijnlijk ook Brabantse (zelfde Strade overweeg ik hem als derde en iig reserve kopman), Kung is leuke kassei opvulling maar die cap ik nooit, Wellens is juist ander type renner (al kan die ook kassei maar wel minder dan kung) en met poga teampunten kans. En het feit dat poga minder rijd zou in theorie ook hem meer vrijheid moeten geven in de kassei. Maar kung is wel 200 punten maar een Wellens in vorm (zonder pech) met dit scenario met poga teampunten haalt dat ook wel (of iig in de buurt denk ik) met potentiële derde kopman/ reserve kopman kans. Nog even over nadenken allemaal haha

Wat denken we trouwens van Carapaz? Lijkt in vorm, 8ste Lombardije en is natuurlijk een topper, maar lijkt er in klassiekers (waar die weinig van gereden heeft niet echt uit te komen), maar rijd alle 4 de heuvel (misschien Brabantse? Ef doet iig mee daar) en eventuele teampunten Healy powless (bettiol) al ga ik daar niet vanuit. 

Dottema11

Wat is in jullie optiek de absolute 500.000 parel?

ProScoritoManager

Ik moet toch wel een beetje lachen om hoe positief men hier is over Simon Yates. Voor de grap net even bij PCS gekeken wanneer hij voor het laatst top20 reed in een Scorito klassieker en dat bleek een 20e plek te zijn in de Ronde van 2013.... voor beloften!

Uiteraard is het voor slechts 500k een leuk gokje om te wagen en ik overweeg hem zelf ook, maar als je dan leest over top10 in iedere koers die hij rijdt en captain potentieel.. Tsja.

Aerts
Ragnar Lolbroek
#308
Ik zie Jorgenson hier wel een aantal keer voorbij komen als een optie om je team vol te steken met g...

Of allebei met Laporte, Benoot en geen van Aert. Deze 4 rijden de meeste voorjaarskoersen van J-Lab. Maar neem maar niet teveel van mij aan, want ik heb ook geen MvdP, Evenepoel of Pogacar en nog kwam ik geld tekort voor een extra fatsoenlijke sprinter die in de Scheldeprijs gaat floreren.

encanto
Korovic
#309
@Encanto, juist de keuze tov van bijvoorbeeld een kung is waarom ik twijfel. Ik zou hem ook cappen i...

Ben het met je eens hoor. Als ik zou kiezen tussen die twee zou ik ook voor Wellens gaan, precies om wat je aangeeft! Ja, je kan je weer lekker ergeren aan Wellens als het weer eens niet lukt in Maart/april maar als het nu wel een keertje lukt....:) mocht er deze week meer bekend worden over het programma van Hirschi zou ik eerder hem overwegen trouwens.:)

 

voor mij is bettiol wel echt een pareltje. Gaat serieus voor het voorjaar en was natuurlijk vorig jaar weer soms heel goed in vorm (denk aan het wk)

yates is natuurlijk gewoon een blinde gok op basis van wat hij ooit gepresteerd heeft en zou nooit een kopman zijn bij mij (althans daarvoor zou ik hem niet meenemen), maar voor 500.000 is het ook niet erg als het mislukt.

 

Pom titcock

Kan iemand mij uitleggen waarom je poga na MSR eruit zou wisselen, die gaat nog top 3 rijden bij LDL en voegt misschien nog een koersje aan zijn programma toe toch?

Simcha

Hier vooral hoofdbrekens over wel of niet Philipsen. Groves heeft vorig jaar aangegeven een paar klassiekers te willen rijden. Als die voor eigen kansen mag gaan in bv. Scheldeprijs en B-D-P, dan wordt dat opeens een leuk alternatief. Maar ja, wil je daar op gokken? Philipsen zal in andere ritten wel zijn punten bij elkaar fietsen, maar is nergens essentieel als kopman. Met dat geld wat je over houdt kan je veel leuke dingen doen.

Pogi wisselen na Milaan-San Remo is een aantrekkelijk scenario. Tegen de tijd dat Milaan-San Remo is geweest is er wsl ook wel meer duidelijkheid over zijn verdere programma. Als het dan alleen bij L-B-L blijft, dan zijn er op dat moment voor dat geld betere alternatieven die vaker rijden en als kopman ingezet kunnen worden. Hangt natuurlijk ook een beetje van je verdere teamindeling af, maar op dit moment zou ik bv Merlier, De Lie of Philipsen mooie aankopen vinden die je dan bij de sprintkoersen kan inzetten.

Laatst gewijzigd
BigMig

@Korovic

Tsja Carapaz... Zou met dit programma inderdaad een leuke pick zijn. Echter is het bij hem erg de vraag hoeveel koersen hij daadwerkelijk gaat rijden. Vorig jaar een vergelijkbare planning en uiteindelijk reed hij welgeteld 0 koersen van het klassiekerspel. Dus een weggegooid plekje in je team in dat geval. Hij heeft altijd veel grote verhalen over zijn doelen vooraf, maar uiteindelijk moet je dat ook met een flinke korrel zout nemen. En het rondewerk is volgens mij toch meer waar zijn echte focus op ligt.

Hommeles
Pom titcock
#314
Kan iemand mij uitleggen waarom je poga na MSR eruit zou wisselen, die gaat nog top 3 rijden bij LDL...

Precies, ik snap ook niets van de mensen die dat voorstellen. Net als Pidcock er pas in wisselen voor de heuvelklassiekers. Het is ook niet zo dat je geld tekort komt. Na PR kun je altijd nog vAert wisselen voor wie dan ook.

oli4g
Simcha
#315
Hier vooral hoofdbrekens over wel of niet Philipsen. Groves heeft vorig jaar aangegeven een paar kla...

programma philipsen is bekend via philipsen fanclub fb pagina

 

Laatst gewijzigd
Eddix

Hoe meer ik puzzel hoe meer ik toch WvA thuis wil laten. In alle ritten waar hij rijdt zijn goede alternatieven te bedenken, en met die 7 mil kun je over de hele breedte (BdP, SP, BP) toch ook wat meer zekerheid kopen. Heb nu dan ook beide Timmetjes, Merlier is in vorm en vult mijn ploeg dus mooi aan, Wellens in vorm zie ik ook wel wat punten halen.

Heb wel nog redelijk wat budget over trouwens, dus zou eventueel ook bv philipsen kunnen upgraden naar WvA, is misschien net iets verstandiger. Bij Philipsen heb je wel meer kans dat hij de sprintkoersen wat meer gaat rijden alsnog.

Ook overweeg ik om bv MvdP te nemen en dan te wisselen voor Rev bij de heuvelklassiekers, met het extra vrijgekomen budget kan ik een aanvulling doen voor EF.

Harry83
Georgeske
#302
Lijkt het een goed idee om te beginnen met Pogacar tot na Milan-Sanremo en te wisselen naar De Lie?&...

Dan moet je gelijk 2 wissels doen want de Lie is duurder dan Pogacar. Naar Merlier zou wel kunnen.

Punct
oli4g
#318
programma philipsen is bekend via philipsen fanclub fb pagina  

Dat maakt Philipsen mijn eerste Definitieve keuze. Nog 19 te gaan ;)

Jasperdewaal11

En hoe betrouwbaar is die fanpage ?

jan derksen
Harry83
#320
Dan moet je gelijk 2 wissels doen want de Lie is duurder dan Pogacar. Naar Merlier zou wel kunnen.

geld overhouden handige harry 

terugvanweggeweest

MBT Van Aert:  focus ligt echt bij in eerste instantie Olympische Spelen en tweede instanties de monumenten. Red Bull betaalt m heel fors als hij Olympisch goud haalt. Doe er je voordeel mee of hij de 7 miljoen waard is.

terugvanweggeweest
oli4g
#318
programma philipsen is bekend via philipsen fanclub fb pagina  

Philpsen doe je tekort om alleen als sprinter te zien, die man kan zelfs in Parijs - Roubaix top 10 rijden .

 

1 2 ... 13 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.