Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 16 ... 72 73
DennisdeMenniss

In hoeverre is Sporza betrouwbaarder met hun info? Ga zelf altijd uit van hetgeen PCS aangeeft.

Korovic

Sporza is een van de meest betrouwbare bronnen. Ik neem ook aan dat ze dit verifieren bij de ploeg/renner. Plus ze hebben zelf ook een populair wielerspel met name bij klassiekers, wat natuurlijk ontevreden spelers oplevert als die programmas niet kloppen.

encanto
tinus-dordt
#375
Ook veel last van podcast luisteraars in je poultje?! ;-)

Ja steeds meer...dus moet ergens anders mijn voorsprong zien te behouden...dit forum is heel fijn om mijn eigen gedachten te ordenen..

moet wel zeggen dat in de poules er een maat van me is waar ik niets mee bespreek en die ook de podcast niet luistert (althans volgens mij niet) en daar is het altijd heel close. Meestal hebben we 14 van de 20 dezelfde namen..en dan niet enkel de dure renners....hem verslaan blijft altijd het hoofddoel 

Korovic

Ineens heb ik in me hoofd waarom ik eigenlijk Pidcock neem.. los van kopman Strade is die eigenlijk in het begin niet nodig. Tenminste als je Benoot niet hebt zoals ik. Los van Strade (cap) en zal vast ook wel punten halen omloop en msr. Laten we van beste scenario uitgaan. 2de Strade 5de omloop.en msr, 225 + 128 is 353 punten. Dit is by far het beste scenario maar Benoot rijd openings weekend en dan nog 4 kassei en dan alle 3 de heuvel (Pidcock ook deze 3). Dus Benoot moet in 6 etappes 353 punten pakken - degene die je x2.5 captain maakt Strade laten we zeggen de nr 8 is is 130 punten dus 223. Alleen aan teampunten verwacht ik minimaal 100-180  dan moet die zelf dus in 6 ritten laten we zeggen 100 punten halen.. je zou zeggen dat dat moet.kunnen. en in het geval Pidcock tegenvalt is dit natuurlijk nog stuk minder. Eventueel kan je Pidcock samen met evenepoel voor agr etc. erin doen. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

terugvanweggeweest
Nijmos
#359
Bij dit spel moet je 500k renners zo veel mogelijk vermijden. Er zullen er twee presteren van de 500...

Dat is correct wat je zegt. Ik noem een lijst waar ik er zelf maximaal 4 van neem. Daar zitten ook. renners tussen die mij opvallen de eerste weken, waaronder Gijs Leemreize, die in een nieuwe ploeg, nieuwe rol heeft gekregen. 12e plek  zegt mij niet zoveel, manier van rijden wel. De vraag was ook niet welke nemers neem jij, maar welke renners van 500 interessant zouden kunnen zijn.  Je mag mij daar op aanspreken, alleen om het verschil te duiden, de mensen die jij noemt neem ik er eentje van, samen betkengt dit al 5 verschjillende renners voor 500 en dan hebben we het over twee mensen nog maar. Ik kies bv Sheehan, Aniolkowski en Honore... De eerste om mij net zoals in Parijs - Tours te verrassen, Honore omdat hij van ploeg is veranderd en altijd meer in zich leek te hebben dan we zagen, de Pool omdat hij best aardig sprint en beide sprintkoersen reed. Honore kan nog Bettiol worden. Nummer 4 is Moscon, maar moet eerst programma zien. 

encanto
Korovic
#379
Ineens heb ik in me hoofd waarom ik eigenlijk Pidcock neem.. los van kopman Strade is die eigenlijk...

Kan het heel erg met je eens zijn. Wie heb je dan als eerste captain? Pogacar? Als je die hebt, zou ik nooit voor ook pidcock gaan. Wie maak je anders captain?

overigens geeft sporza voor bling nu wel echt een heel programma...voor 1.5miljoen eigenlijk een koopje. ;)

terugvanweggeweest
Astarloa
#369
Politt vind ik nou typisch zo'n renner die je er wel bij kan pakken maar waarschijnlijk in de marge...

En ik denk dat hij bij UAE een van de speerpunten is en als je de afgelopen 4 jaar ziet hoeveel top 10 plekken hij heeft binnen geharkt sta je verbaasd te kijken. Wel vaak tussen 6 en 10

johnnyvdlaar

https://github.com/jvdlaar/scorito/raw/main/classics-2024.xlsx

 

Ik zag dat het al een aantal keer gevraagd werd. Bijgevoegd de excel sheet. Ook in deze excel sheet weten we niet wat MvdP gaat doen...

Laatst gewijzigd
terugvanweggeweest
Korovic
#377
Sporza is een van de meest betrouwbare bronnen. Ik neem ook aan dat ze dit verifieren bij de ploeg/r...

Sterker nog zijn vaak eerder dan PCS op de hoogte, zijn niet voor niks wielren gek die Belgen.

master-pieter

Nog een 500 k pareltje; Capiot. Won zelfs laatst z'n eerste koersje in een sprint heuvelop.

ditisdavid

Een punt uit de Sporza-programma's dat nog niet is genoemd: Ewan rijdt Frankfurt. Dat maakt hem nog geen interessante keuze omdat hij verder nergens start, maar betekent wel dat Jayco niet de cruciale rol van afgelopen jaar opnieuw op zich zal nemen. Streepje in het voordeel van de sprinters.

Hay

Met de programma's van Hirschi en Matthews zijn er weer wat goede opties bij voor de Ardennen klassiekers, die bovendien ook al van tevoren kunnen scoren. Pidcock lijkt wat minder te rijden dan ik had verwacht. Toch maar even terug naar de tekentafel....

terugvanweggeweest
ditisdavid
#386
Een punt uit de Sporza-programma's dat nog niet is genoemd: Ewan rijdt Frankfurt. Dat maakt hem nog...

start ook in Milaan - San Remo, is hij ook weleens heel goed geweest

Arie Bos
johnnyvdlaar
#383
https://github.com/jvdlaar/scorito/raw/main/classics-2024.xlsx   Ik zag dat het al een aantal...

Bedankt! :-) 

stefbeukers

Even als peiling: Wat is - in jouw optiek - de meest betrouwbare bron?

  • ProCyclingStats
  • Sporza

Milaan-San Barto

Paar leuke nieuwe programmaatjes bij Sporza:

  • Mathhews en Hirschi gaan mee voor dit geld, rijden veel en vooral heel lekker dat ze BP meepikken
  • Mijn 500k parels: V Gestel, Bettiol, Yates, en nu ook Cort met een lekker programmaatje
  • Hier Arnaud de Nie, zie hem in de monumenten tekortkomen en de klassiekertjes die je wil zien rijdt ie niet, mag evt nog opdraven op t eind voor EF

Hebbe jullie ook moeite met de 1m mannen? Bijna iedereen interessant haha

Pim Todcock

Bij de bookies staat een niet nader te noemen 500k-man op plek 4 voor een niet nader te noemen wedstrijd ;).

Tijn Hoffman
Hay
#387
Met de programma's van Hirschi en Matthews zijn er weer wat goede opties bij voor de Ardennen klassi...

Wat rijdt Pidcock dan volgens jou niet meer? Staan toch al hele tijd 6 koersen op zijn programma?

Hay
Tijn Hoffman
#393
Wat rijdt Pidcock dan volgens jou niet meer? Staan toch al hele tijd 6 koersen op zijn programma?

Had hem zelf eerder nog met potlood aangekruist voor RVV/DVV maar hij rijdt het Baskenland en die begint daags na RVV.

 

DennisdeMenniss
Korovic
#379
Ineens heb ik in me hoofd waarom ik eigenlijk Pidcock neem.. los van kopman Strade is die eigenlijk...

Wat @Encanto ook al vroeg, welke kopmannen heb je in gedachten? Want op Strade na zie ik Pidcock nergens anders als kopman, heel misschien in AGR/LBL als 3e kopman. Benoot cap je in principe nergens dus gok je vooral op teampunten en een paar top 10 finishes. Denk dat je die 4 miljoen beter anders kunt gebruiken, althans dat denk ik ;)

Nick P
DennisdeMenniss
#395
Wat @Encanto ook al vroeg, welke kopmannen heb je in gedachten? Want op Strade na zie ik Pidcock ner...

Beide zijn toch gewoon prima als 3e kopman voor de Ardenne koersen?

DennisdeMenniss
Nick P
#396
Beide zijn toch gewoon prima als 3e kopman voor de Ardenne koersen?

Zeer zeker, je moet jezelf alleen afvragen of je iemand van 4 miljoen punten 3e kopman wil maken. Ergens toch wel een beetje zonde.. 

Hay
Nick P
#396
Beide zijn toch gewoon prima als 3e kopman voor de Ardenne koersen?

Ligt er natuurlijk aan wie je al in je team hebt maar Pidcock lijkt me toch zeker nummer 3 in de ranking als Pogacar niet start. Als je dan b.v. van Aert of van der Poel niet hebt zou ik vooraf Pidcock tweede captain maken, bij beide in het team derde captain (zie nu nog geen betere opties).

NielsH97

Mijn gewaagde keuze is gemaakt. Ik ga niet wisselen tot na Parijs - Roubaix. 

Geen Pidcock, de Lie en Pogacar.

Naar Parijs - Roubaix ga ik met zekerheid Evenepoel, Skjelmose en Pidcock/Pogacar erin wisselen. Of dit dom/slim is gaan we achteraf zien.

Zin erin!

Ragnar Lolbroek
NielsH97
#399
Mijn gewaagde keuze is gemaakt. Ik ga niet wisselen tot na Parijs - Roubaix.  Geen Pidcock, de...

Geld genoeg dus voor Philipsen en Benoot. 

1 2 ... 16 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.