@dottema11, mis je niet wat voor BdP en Schelde? Met Turgis daar als derde cap ga je toch wat verliezen in die rondes ben ik bang.
Probeer mezelf dit jaar echt te houden aan de gouden stelregel om overal 3 caps en een back-up te hebben. Al voelt dat soms heel onnatuurlijk omdat daardoor goede renners afvallen. Maar afgelopen jaren steeds zo rond de 80% blijven hangen, dus zal toch wat anders moeten proberen.
Daar ben ik zelf ook bang voor!
Zelf zit ik nog met de gedachte om Merlier in te wisselen voor Welsford + 1 miljoen sprinter om zo een degelijke 3de cap te hebben, aanvullend met 500K opvulsprinter, alleen FOMO bij merlier...
Hirschi cappen in Strade? Geloof niet dat je dit overweegt. En teampunten MSR inderdaad niet ondenkbaar, maar Pogi nog geen podium gereden hier (zit er uiteraard nooit veraf).
Brabantse al 3x gereden in de voorbije 5 jaar, nooit top.
WP uiteraard in zijn wonderjaar gewonnen, nadien ook niet meer dicht geweest. Veilige cap is dit niet voor mij.
Wou alleen maar aangeven dat zijn uitmuntend najaar vorig seizoen misschien ook niet moet verblinden. Was meestal niet tegen de echte toppers en wie is nog goed/gemotiveerd op het einde van een seizoen?
Ik overweeg hem trouwens ook heel sterk hoor (en wil misschien daarom de hype wat naar beneden halen ;-).
Oke, ja dat ben ik allemaal met je eens. Wat mij betreft valt hij in de categorie Wellens, Madouas, Powless, die allemaal fantastisch kunnen zijn of tegen kunnen vallen. Maar dan voor een halfje minder.
Vorig jaar was hij net voor de Omloop ziek geworden. Hij kwam daar als 7e of 8e de muur boven en kan daar ook een uitslag rijden. Verder doet hij Strade extra ten opzichte van vorig jaar. Kung is in de E3, Ronde en Roubaix een prima optie als derde kopman voor mij als je wil besparen op Mathieu of Mads. In Gent Wevelgem en Dwars wat minder, omdat hij geen sprint heeft en dat scenario natuurlijk altijd aanwezig is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.