Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 22 ... 72 73
encanto
Hay
#523
Wellens kun je ook als captain inzetten bij BP.

Dat is waar! Heb daar al enkele opties, maar kan zeker nog even in de berekening mee. 

Ik heb ze allebei nu niet maar met het karige programma van pidcock (nog maar 6 koersen) is het toch veel logischer om extra te investeren in pogacar. Die rijdt in die drie wedstrijden toch veel meer bijeen (en heb je nog de bonus als hij WP rijdt).

Of zie ik iets over het hoofd?

 

De Tourminator

Vrijdag kunnen we allemaal dus pas echt aan de slag als dan pas het programma van MVDP bekend gemaakt zal worden. 
Voorlopig hier wel Pogi en geen Pidcock. Verder gaan er veel dure mannen mee en de 2M categorie is inderdaad lastig. Voorlopig alleen daar een sprinter geselecteerd.

Wicked Wout

Die 500k parel die maar 1 rit op de planning heeft... die rijdt er nog 2 😉

mentsjov

@wicked wout: ik zie slecht Brabantse Pijl extra op PCS. Welke zie jij?

Milaan-San Barto

Heb nu geen Pogi in mn team en dat zit niet helemaal lekker... 

Wat denken jullie er van om Pogi in te wisselen voor Merlier? Programma's wisselen elkaar keurig af en heb je toch goeie captains in die ritjes (SB / MSR / BDP / SP).

Als Merlier er weer klaar mee is, kan ik Pogi en of REV weer terugwisselen voor de heuvels (Als er geen al te dure uitvallers zijn).

Wicked Wout
mentsjov
#529
@wicked wout: ik zie slecht Brabantse Pijl extra op PCS. Welke zie jij?

Oeh in dat geval zelfs 3. Via DM op insta gaf hij me net nog 2 anderen door. Welke mag je hem zelf vragen 😉 Maar je hebt de goede renner voor ogen

Hay
Wicked Wout
#531
Oeh in dat geval zelfs 3. Via DM op insta gaf hij me net nog 2 anderen door. Welke mag je hem zelf v...

Mister L.?

ditisdavid

Voor onze buitengewoon geheimzinnige 500k-vriend moeten bij die 2 koersen wel minimaal één zitten waarbij hij met de sprintkopman van de ploeg te kampen heeft? Of worden het er 2 van Sanremo, DDV en Amstel?

PieterZegen
Wicked Wout
#531
Oeh in dat geval zelfs 3. Via DM op insta gaf hij me net nog 2 anderen door. Welke mag je hem zelf v...

Kijk aan! Het verkijgen van informatie via DM is weer succesvol gebleken, hulde! 

Korovic

Ineens maak je een laatste wijziging en is je team gewoon af naar tevredenheid! Wellens toch niet mee maar welsford om de sprint kern stabiel te hebben en het voelt af. 8 kassei, 3 heuvel, 4 sprint en 5 overig. Waar de overige uit allrounders die heuvel en kassei kunnen. Overal 3 goede kopmannen ervan uitgaande dat ze gaan rijden wat ik denk. Enige is EF maar ook daar moet ik genoeg aan de start kunnen krijgen. Na MSR poga wissel voor de lie (ja half miljoen over en anders Benoot (merlier kan ook nog, maar dat is beetje overkill van me sprjntteam maar je weet nooit wat er gebeurt dus kan als back up). En dan Remco en een derde wissel voor de heuvels (Pidcock/skjelmose of missschien rijd poga ze alledrie wel dan gaat die terug). 3 Jumbo 2 Alpecin, 2 bora, 3 trek, 1 Bahrain, 2 uae, 1 lotto, 2 Jayco, 1 Cofidis, 1 ef, 1 warranty, 1 uno. Na wissel 2 lotto en 1 uae. Nu hopen dat er niet ineens parels voor bijkomen al hoewel me 500 en 750k mannen wel in te wisselen zijn als er een echt beter alternatief blijkt. Na 4 zilveren 4 bronzen en genoeg 90+ word het tijd voor goud op wielrennen haha. 

ProScoritoManager

Ik begin een vermoeden te krijgen wie die mysterieuze 500k renner is, maar alleen als er ondertussen 2 koersen op zijn pcs staan, kan dat kloppen?

zomaareens

Iemand een idee over wat Jorgenson gaat rijden aan klassiekers? ook de waalse? 

En Tudor, gaan die alle klassiekers mee mogen doen?

Laatst gewijzigd
TJV94

Ik zie veel mensen die heb erover hebben om nu pogi te nemen en deze na Milaan San Remo in te wisselen voor De Lie. 

Dat betekent dat je bij De Lie de Omloop en MSR mist en bij Pogacar Strade en MSR erbij krijgt. Gaat dit volgens jullie zoveel verschil geven?
Ik acht de kans dat Pogi Strade wint wel groot, maar in MSR zijn ze in mijn ogen om het even. Daarnaast kan de Lie in de Omloop zomaar top 3 rijden. Dus je bent een wissel kwijt terwijl het verschil in punten (denk ik) wel meevalt. 

Zijn er mensen met andere gedachten? Ik twijfel nogal, mijn ervaring is namelijk dat je vaak 1 wissel nodig hebt voor een blessure (Turner vorig jaar die iets brak in de Omloop), 1 wissel voor een renner die flopt en dan 1 wissel voor een heuvelklassieker.

TourdeRobin
TJV94
#538
Ik zie veel mensen die heb erover hebben om nu pogi te nemen en deze na Milaan San Remo in te wissel...

Dit was ook precies mijn gedachte toen ik de wissel Pogi > De Lie las. De keuze voor Pogi is bij mij ook wel afhankelijk van het programma van MVDP. Als hij ook Strade en MSR gaat rijden, heeft Pogi er een grote concurrent bij en vind ik het niet waard om hem te nemen. 

dr klaas

@ Nijmos,  Kung we gaan het zien, zijn boerenjaar lijkt toch 2022 te zijn geweest. Al wordt ie nog wel 5e op het WK vorig jaar.  Hoe zwaarder hoe beter voor hem, dus ook in Strade zal hij misschien wel wat hoger kunnen eindigen nu.     5 Sprinters, 3 heuvel 8 kassei en 4 mix voorlopig

TourdeRobin
TourdeRobin
#539
Dit was ook precies mijn gedachte toen ik de wissel Pogi > De Lie las. De keuze voor Pogi is bij...

Als je dan toch perse Pogi wil nemen lijkt me het logischer om hem dan te wisselen voor Merlier.

Mollemaaktmenietuit
TJV94
#538
Ik zie veel mensen die heb erover hebben om nu pogi te nemen en deze na Milaan San Remo in te wissel...

Voordeel is wel dat je bij het openingsweekend in mijn ogen betere alternatieven hebt voor de Lie dan Pogi in Strade. En op deze manier kan je de Lie er redelijk weer  'op tijd' in krijgen gezien zijn programma DDV, GW, BP en EF.

Ik twijfel zelf nog, maar als je bijvoorbeeld Pidcock neemt lijkt het mij zonde om die er weer uit te wisselen gezien zijn programma later. Bij de Pogi/ De Lie wissel heb ik dat minder en kan ik na PR twee heuveltoppers er in gooien. 

Wat daarin ook meespeelt is dat ik vorig jaar Pidcock wisselde bij MSR voor Pogi omdat die toen viel. Ondanks dat het vroeg in het spel was kon ik zo wel de meeste punten in de breedte halen. Dat sterkt me ook een beetje in het vroege wisselen. 

 

Laatst gewijzigd
Basementman

Ik zie regelmatig reacties langskomen die aangeven 4 of 5 sprinters mee te nemen. Waarom? Van de 16 koersen zijn slechts 2 een zekere sprint (BdP en Schelde, EF is zelfde parcours als vorig jaar, dus wss geen grote sprint). Mochten KBK en G-W uitdraaien op een sprint, zit je alsnog goed met types als De Lie, Van Aert, Pedersen en Laporte als captain. Ook al zitten er nog pure sprinters bij, zijn die ook helemaal kapot na zulke koersen.

Oftewel 3 sprinters voor mij de absolute max, waarvan 1 dure die iedereen heeft. Dus ook geen Merlier voor 3 miljoen (zonde geld voor 2 caps als 2e captain, terwijl er ook genoeg 1 miljoen sprinters zijn die die 2 koersen rijden).

Mis ik iets of missen die anderen iets?

Mollemaaktmenietuit

Ik kies ook voor Philipsen, Thijssen, Ackerman, 2 500k back up opties voor die 2 koersen. Gaat eigenlijk elk jaar wel redelijk goed.

Laatst gewijzigd
Pim Todcock

Ik hoop toch wel meer te halen uit de wissels dan 1-2 koersen. Als je WvA eruit schopt nadat hij is uitgefietst kun je kopen wie je wilt.

Valvuillerdemoz

Als je dan Pogacar eruit gooit voor de Lie na Milan San Remo en Pogacar wint vervolgens de Ronde, pakt toch AGR en een of twee heuvelklassiekers even mee, voordat ie in Luik nog eens op het podium staat, dan is dat toch niet zo'n goede wissel geweest, denk ik.

Mollemaaktmenietuit
Valvuillerdemoz
#546
Als je dan Pogacar eruit gooit voor de Lie na Milan San Remo en Pogacar wint vervolgens de Ronde, pa...

In dat scenario niet nee, maar dat zou toch wel tegen zijn actuele programma in zijn. Maar ik moet bekennen dat er idd wat haken en ogen aan zitten :)

 

Laatst gewijzigd
KV

Hoe kom je erbij dat hij de Ronde zou rijden? Misschien een heuveltje extra, maar daar zal het toch bij blijven. 

HaagseHaas

Iemand een idee wat Ballerini gaat rijden? Is maar 1 miljoen en scoorde vorig jaar toch goed. 

dr klaas
Valvuillerdemoz
#546
Als je dan Pogacar eruit gooit voor de Lie na Milan San Remo en Pogacar wint vervolgens de Ronde, pa...

Das net als hopen dat Hoole de vroege vlucht wint in PR.

1 2 ... 22 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.