Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 31 ... 72 73
Tijn Hoffman

En wat denkt men hier over Simon Yates? Is goed in vorm en rijdt 4 koersen. 

Ziet er aantrekkelijk uit voor 500k. Vraag is of hij er ook vol voor gaat.

Rempo Evenecoel
Tijn Hoffman
#751
En wat denkt men hier over Simon Yates? Is goed in vorm en rijdt 4 koersen.  Ziet er aantrekke...

Heeft afgelopen 7 jaar niet gepresteerd in een eendagskoers... als ie dat nu wel gaat doen is het een mooie verschilmaker 

GoldenWallie
DennisdeMenniss
#748
@Casselt, ligt eraan of je Pogi hebt in Strade en SR. Strade wint Pogi met 2 vingers in zn neus, 3x...

Pidcock scheelt je wel weer een wissel voor de heuvels. Dat kan je wellicht niet meteen in punten uitdrukken, maar wel een zorg minder. 

martijncr
Tijn Hoffman
#751
En wat denkt men hier over Simon Yates? Is goed in vorm en rijdt 4 koersen.  Ziet er aantrekke...

Ik klik hem er toch ook net weer uit! Vind het toch een te groot risico, en zit nu net als velen van jullie, in die bak van 500k toppers te zoeken. Heuvelmannen die kunnen verrassen voor 500k: Leknessund? Wie heeft goede andere suggesties?

Ragnar Lolbroek

Geen Philipsen in de Scheldeprijs, Ackermann sprint als een druif. Ik heb er nu Theuns staan als cap3. Rijdt veel koersen. Doet het wel eens goed in Scheldeprijs. Ja.... wat moet je...

flyyy

Oké nog 1 dilemma voor mij..

Kragh Andersen of Wellens 

kan niet kiezen.. iemand een idee?

AllCatsAreBeautiful

Theuns of Risiko met de Kleijn? geen programma op pcs. en hoe waarschijnlijk is het dat u een privébericht kunt vertrouwen? Is er enige ervaring die de moeite waard is?

Wicked Wout
AllCatsAreBeautiful
#757
Theuns of Risiko met de Kleijn? geen programma op pcs. en hoe waarschijnlijk is het dat u een priv&e...

Even waarschijnlijk als de betrouwbaarheid in de laatste 24 uur op een forum 😉

Mats17
AllCatsAreBeautiful
#757
Theuns of Risiko met de Kleijn? geen programma op pcs. en hoe waarschijnlijk is het dat u een priv&e...

Ik ga voor Theuns. Ik heb al Merlier, Philipsen en Thijssen wat betekent dat ik Theuns of de Kleijn alleen als derde kopman opstel in de Scheldeprijs. Hoewel ik denk dat de Kleijn sneller is in de sprint, weet ik van Theuns iets zekerder dat hij er ook nog bij zit in geval van waaiers of een zware koers, dat hij teampunten pakt met Pedersen en dat hij zelf ook elders nog eens een uitslag kan rijden.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Asgreen en SKA... of .. Jorgenson en Alaphilippe?

Tijn Hoffman
zomaareens
#760
Asgreen en SKA... of .. Jorgenson en Alaphilippe?

Jorgenson en ska

Mats17
flyyy
#756
Oké nog 1 dilemma voor mij.. Kragh Andersen of Wellens  kan niet kiezen.. iemand een i...

Kragh Andersen pakt heel veel teampunten. Hij rijdt alles wat vdP ook rijdt en zou zelf ook een uitslag kunnen rijden in sommige koersen en in de Brabantse Pijl en/of Eschborn-Frankfurt zou je hem als kopman aan kunnen wijzen (als oud-winnaar ga ik ervan uit dat hij hem rijdt). Hij rijdt ook Kuurne maar helaas geen Brugge-de Panne. In beide koersen is Philipsen favoriet. 

5x20 teampunten + 2x50 punten zelf + 50 extra punten voor captain in E-F

Wellens kan je met iets meer zekerheid opstellen als kopman in de Brabantse pijl. Hij is een constante factor. Van hem kan je ook teampunten verwachten ivm Pogacar in Strade Bianche en Milaan San Remo.

2x20 teampunten + 4x 30 punten zelf + 50 extra punten voor captain in BP 

Van beide verwacht ik veel. Als je er een mag kiezen zou ik voor Kragh Andersen gaan.

 

Correctie: Kragh Andersen heeft knieproblemen...

Laatst gewijzigd
Mats17
martijncr
#754
Ik klik hem er toch ook net weer uit! Vind het toch een te groot risico, en zit nu net als velen van...

Tussen de 500k renners heb ik de volgende heuvelrenners staan:

Cort, S. Yates, Williams, Jungels, Simmons, Schelling en Vauquelin.

Ik ga voor Cort en S. Yates.

Hier een interview met S. Yates over zijn plannen dit jaar:

https://www.rouleur.cc/blogs/the-rouleur-journal/simon-yates-looks-to-tour-after-early-season-pressure-test

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

M'n team staat zo goed als zeker. Alleen is er nog ruimte voor 3 scenario's. 

 

Scenario 1: Pogacar rijdt SB en MSR mee. Ik heb 500K buffer. Daarna gaat 'ie er uit voor De Lie die ik in Brabantse Pijl en Eschborn captain maak. 2 koersen die verder tot nu toe lastig te bezetten zijn in mijn ogen. Wissel 2 en 3 houd ik over voor pech en/of Ardennenmannen.

Scenario 2: Pogacar blijft thuis en Pidcock gaat mee. Zijn bij Strade en San Remo redelijk gelijkwaardig denk ik. Pidcock fietst nog wel wat punten in de Ardennen bij elkaar. De Lie komt er dan pas na PR in. Met het bespaarde miljoen (Pidcock is 500k goedkoper dan Pogi + 500K buffer die niet nodig is) kan ik een mooie upgrade doen. De 2 resterende wissels zijn éénmaal voor de Ardennen en éénmaal voor pech, Ardennen of Eschborn.

 

Scenario 3: Poga en Pidcock blijven allebei thuis en Powless gaat mee. Aanzienlijk goedkoper maar wel in te zetten bij SB en hopelijk verderop nog wat mooie ereplaatsen. Echter geen kopmanmateriaal. Hiermee houd ik in totaal 2,5M over om in de breedte te investeren. Zo kunnen 2 nobodies ineens veranderen in types als Kung, Wellens, Hirschi. 

Optie 1 voelt als grof geschut maar wel zekerheid.

Optie 2 is vergelijkbaar.

Optie 3 voelt goed omdat er dan 2 flippo's uitkunnen voor mannen die wel in de punten gaan rijden. Maar aangezien het een kopmannenspel is vraag ik me af of kiezen voor de breedte wel verstandig is. 

Any thoughts?

martijncr
Mats17
#763
Tussen de 500k renners heb ik de volgende heuvelrenners staan: Cort, S. Yates, Williams, Jungels, S...

Dankjewel! Ik kreeg het niet voor elkaar in de 500k bak, en heb nu met schuiven Bagioli uit de 1mil gevist. Man man man, wat een moeilijke puzzel blijft dit toch! Met name de balans in de ploeg om de sprintwedstrijden en heuvels later goed aan te kunnen.

Rempo Evenecoel

Hier hoofdpijn van Philipsen die ineens geen Scheldeprijs meer rijdt

martijncr
Rempo Evenecoel
#766
Hier hoofdpijn van Philipsen die ineens geen Scheldeprijs meer rijdt

Ja de Scheldeprijs is een gamechanger 😥

De Tourminator
Ton Pelo
#764
M'n team staat zo goed als zeker. Alleen is er nog ruimte voor 3 scenario's.    Scenario...

Mijn keuze zou optie 1 zijn. Maar de Lie is wel een favoriet voor de Omloop. Die punten mis je dan en de eventuele punten van MSR.
Ik ga ook voor zo iets, maar ik neem de Lie en houd 1M over om Pogi te wisselen voor MvdP. Die mis ik dan alleen in MSR. Uiteraard kans dat hij daar wint, maar Pogi geef ik ook goede kans. 

Wicked Wout
Rempo Evenecoel
#766
Hier hoofdpijn van Philipsen die ineens geen Scheldeprijs meer rijdt

Heeel herkenbaar. Ik was helemaal tevreden na het bericht over MvdP. Had hem erin staan en daar waar ik hem verwachtte/hoopte rijdt ie ook.

En toen kwam 5 minuten later het bericht van Philipsen 🫣

Vooralsnog er toch voor gekozen het te laten staan en mijn reserve captain te promoveren naar 3e captain 

DennisdeMenniss

Team zo goed als compleet. Nog 1,5 mil te besteden.

Dilemma, Cosnefroy of Flipje?

Jullie mogen kiezen😂

DennisdeMenniss

Team zo goed als compleet. Nog 1,5 mil te besteden.

Dilemma, Cosnefroy of Flipje?

Jullie mogen kiezen😂

Rempo Evenecoel
Wicked Wout
#769
Heeel herkenbaar. Ik was helemaal tevreden na het bericht over MvdP. Had hem erin staan en daar waar...

Idem. Maar het slaapt toch wat minder lekker 

BramZola
Ton Pelo
#764
M'n team staat zo goed als zeker. Alleen is er nog ruimte voor 3 scenario's.    Scenario...

Ik ben zelf met pijn in mn hart voor optie 2 gegaan puur omdat ik pidcock op meerdere fronten kopman kan maken. Daarnaast heb axel geupgrade naar SKA. voor meer teampunten en eventueel 3e kopman in BP. Daarnaast heb ik deze keuze gemaakt zodat ik pidcock niet hoef te wisselen na PR en dus nog een wissel over houd om misschien zelfs wel Pedersen te wisselen voor Merlier voor de SP.

Karperdrol

Wie zien jullie meer punten halen: Hirschi, Pollit of Stuyven?

Stuyven zie ik sowieso weinig voorbij komen op het forum.

@Dennis, eigenlijk zou ik ze allebei niet nemen, maar als ik moet kiezen dan Cosnefroy

martijncr
DennisdeMenniss
#771
Team zo goed als compleet. Nog 1,5 mil te besteden. Dilemma, Cosnefroy of Flipje? Jullie mogen kie...

Cosnefroy!

1 2 ... 31 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.