Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 32 ... 72 73
martijncr
Karperdrol
#774
Wie zien jullie meer punten halen: Hirschi, Pollit of Stuyven? Stuyven zie ik sowieso weinig voorbi...

Las net ergens dat Stuyven dit weekend vooral zijn slag moet/mag slaan, en daarna eigenlijk wordt ingezet als knecht voor Pedersen. Pollit zit in mijn blinde vlek, dus ik zou Hirschi zeggen!

Tijn Hoffman

Ik heb nog 1 laatste hulp nodig!

Heb momenteel Arvid de Klein erin staan. Hij is goed in vorm en kan hem goed captain maken in 2 sprintkoersen. 

Zat toen alleen te denken, waarom zou ik dan niet op zijn plek Wærenskjold nemen? Rijdt veel meer en is een supertalent. Het enige is dat hij niet perse rijdt wat ik wil. Alleen scheldeprijs als sprintkoers vgm. En Kristoff nog...

Toen dacht ik, Edwart Theuns. Daar verwacht ik qua niveau minder van dan de vorige 2 en minder snelle sprinter, maar rijdt wel alle sprintkoersen + nog wat andere koersen + Pedersen... Gaat Theuns uberhaubt die 3 sprintkoersen als sprintkopman daarheen?

Welke is volgens jullie het beste?

martijncr

@Tijn Hoffman Ik heb besloten voor Wærenskjold te gaan. KBK en GW zouden zomaar kunnen uitlopen tot een slijtageslag met sprinters, en wie weet wordt ie ook nog bij EF op de lijst geplaatst? Ik geloof in zijn talent en ontwikkeling, maar is een gewaagdere keuze dan Arvid de Klein puur naar de sprintgekeken. 

Hay
Rempo Evenecoel
#752
Heeft afgelopen 7 jaar niet gepresteerd in een eendagskoers... als ie dat nu wel gaat doen is het ee...

Jawel, vorig jaar in Il Lombardia. Kijk maar eens bij welke renners hij nog in de groep zat. Wil overigens niet zeggen dat ik hem ga nemen.

Hay
AllCatsAreBeautiful
#741
Is het verstandig om 3 Vismas (WVA, Laporte, Tratnik) aanvoerder te maken? Of liever een van Pidcock...

Waarom zou je Tratnik dan kopman maken? De factor bij de kopmannen is alleen van toepassing op de individuele punten, niet op de teampunten.

Pom titcock
Hay
#780
Waarom zou je Tratnik dan kopman maken? De factor bij de kopmannen is alleen van toepassing op de in...

Tratnik wint morgen

Imbatido

Zijn er mensen die Mads Pedersen durven thuis te laten? Ik twijfel een beetje of hij een must have is, vooral omdat het een kopman-spel is. Zeker nice too have, maar ook must have?

Vorig jaar had hij ~360 punten voor 3.5 miljoen (6 - 14 - 5 - 5 - 3 - 4). Dit jaar rijdt hij diezelfde 6 wedstrijden.

In principe heb je bijna altijd Van Aert en Van der Poel als kopman voor hem. In Sanremo is er Pogacar. E3 is niet echt zijn type koers. Ronde moet hij het ook vaak van anticiperen hebben, krijgt hij die vrijheid nog met zijn grotere status? 

In Gent-Wevelgem was hij een fijne kopman maar hij zit nu ook met Jonathan Milan. Ik durf hem al bijna geen kopman te maken dit jaar voor het geval hij de sprint zou aantrekken voor Milan.

Hoe denken jullie over hem? Is hij op te vangen met Laporte, De Lie, Mohoric, Küng etc?

 

John Bon
Pom titcock
#781
Tratnik wint morgen

Ik kan hier mee morgen los op mijn bek gaan :D  maar...
Ik begrijp de hype niet rond Tratnik. Ja die is in gekke vorm maar die gaat toch echt geen koersen gaan winnen? 
Heeft hij nog nooit gedaan waarom zou hij er nu mee beginnen. 

Ik snap wel om hem mee te nemen als "goedkopere" Jumboman maar meer dan aanvallen en de rest nerveus maken zie ik hem toch niet doen. 


Tijn Hoffman
martijncr
#778
@Tijn Hoffman Ik heb besloten voor Wærenskjold te gaan. KBK en GW zouden zomaar kunnen uitlope...

Goed punt. Ik ben er al uit dat ik niet Arvid neem. Ook omdat ik met Philipsen, Merlier en Thijssen al goede sprinters heb staan. 

De vraag is dan alleen wie er van Wærenskjold en Theuns meer punten pakt. Heb toch het gevoel dat Theuns een betrouwbaardere sprinter is. Hij moet alleen wel veel knechten voor Mads en Milan (kan ook weer teampunten opleveren). 

Wærenskjold heeft dan misschien meer vrijheid maar rijdt dus geen bdp.

Blijft lastig en ben er nog niet uit.

Heeft iemand trouwens uberhaubt iets over Theuns gehoord? Zijn plannen en ambities etc.

DennisdeMenniss
Imbatido
#782
Zijn er mensen die Mads Pedersen durven thuis te laten? Ik twijfel een beetje of hij een must have i...

Koopje, zie de namen die jij noemt niet snel hoger eindigen dan hem 

Frits

Puur op basis van vorm, kies je toch eerder voor Healy dan voor Powless/Madouas? Zeker laatstgenoemde was slecht in Algarve. Zou Powless in 7 koersen dan meer punten pakken dan Healy in 4?

Ook met het oog op dat Healy wellicht nog de Brabantse koerst, maakt hem in mijn opzicht interessanter.

Laatst gewijzigd
Maarel

Tratnik en pidcock 

of 

jorgenson en mohoric 

Vollebakkoers

Van Baarle + Mohoric + Bettiol of Jorgenson + Powless + Wellens?

encanto

Iedereen lekker met de laatste keuze bezig.

 

maarel: denk 1 

vollebak: 2 maar heb zelf ook bettiol..

 

bij mij mij. Laatste keuze; mohoric en merlier of pidcock en welsford. 

voor mijn gevoel gaat uiteindelijk het verschil niet groot zijn, maar maak ik toch eerder pidcock captain in verschillende koersen en doe ik dat niet bij mohoric (alleen SB sowieso dan). Merlier is nu heel veel beter dan welsford maar als ze 1 en 2 worden in de sprint....wie kan me nog een inzicht geven?

stijntjuhh
Imbatido
#782
Zijn er mensen die Mads Pedersen durven thuis te laten? Ik twijfel een beetje of hij een must have i...

Ik laat hem ook thuis! Met vdpoel, pogi (later wissel) en van aert doe ik hem hooguit captain 1x. Dan denk ik liever pidcock voor iets meer die je wel 3x captain doet

stijntjuhh
stijntjuhh
#790
Ik laat hem ook thuis! Met vdpoel, pogi (later wissel) en van aert doe ik hem hooguit captain 1x. Da...

Die punten van vorig jaar zal hij toch niet enorm overtreffen dus dan moet je hem echt (vaak) captain doen

De Tourminator

Ik ben er klaar mee. Mooi team met allemaal dure mannen en opvullers. Pogi gaan we na MSR wisselen voor MvdP, dus 1M staat er nog als budget. Evenepoel wisselen we er in na PR. 3e wissel zien we t.z.t. wel. 

Hay
De Tourminator
#792
Ik ben er klaar mee. Mooi team met allemaal dure mannen en opvullers. Pogi gaan we na MSR wisselen v...

Wellicht eindigt MvdP in SR hoger dan Pogi.

GoldenWallie

Stel: van Pogi en Pidcock heb je alleen Pidcock voor Strade. Wie maak je daar nog meer kopman?

Healy/Powless/Madouas/Gregoire/Kron?

Wordt er niet echt veel wijzer van.

Laatst gewijzigd
TJV94

Veel mensen hebben het erover om De Lie er na MSR voor Pogi in te doen.

Maar waarom niet kiezen voor MvdP na MSR voor Pogi te doen?

 

Bij De Lie mis je namelijk Omloop en MSR (reële kans op top 5 en top 10 plaats). Bij MvdP mis je alleen MSR (reële kans op top 5 plaats). De Lie kan je wellicht cappen in de Omloop, MvdP cap je zo goed als zeker in MSR. Echter hebben de meesten bij MSR genoeg alternatieven (Laporte, Pogacar, Pedersen, Mohoric, Philipsen?)

Koen

Madouas of Powless?

Matsoe

Patat of friet

BramZola
Matsoe
#797
Patat of friet

Friet oorlog

Felice Gimondi
TJV94
#795
Veel mensen hebben het erover om De Lie er na MSR voor Pogi in te doen. Maar waarom niet kiezen voo...

Wat je zegt over alternatieven in MSR klopt wel ansich, maar niet wat betreft onbetwiste kopmannen. Als ik puur naar kopmannen kijken wil ik VdP daar gewoon als kopman hebben.. en De Lie is voor mij niet onbetwist kopman in Omloop. Hij staat bij mij op gelijke hoogte met diverse andere namen. Dus daar zit toch wel een verschil. Maar jouw variant is zeker interessant. Het hangt ook af van de hoeveelheid overige koersen waar je een sterke opstelling hebt, in hoeverre je risico neemt in MSR. 

Pom titcock

Die laatste wisselingen zijn altijd het gevaarlijkst hè. Ik zit ook met Madouas en Hirschi in m'n team nu... wisselen voor Wellens en SKA? Iemand anders? Of nieee

1 2 ... 32 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.