Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 33 ... 72 73
BramZola
Koen
#796
Madouas of Powless?

Ik heb ze beide Koen, maar waar heb je ze voor nodig? Want daar is de keuze heel afhankelijk van.

BramZola
Pom titcock
#800
Die laatste wisselingen zijn altijd het gevaarlijkst hè. Ik zit ook met Madouas en Hirschi in...

In jouw geval zou ik voor maduas en SKA gaan denk ik

Hurricane

Met de wissel MvdP voor Pogacar na MSR geef je dus 1 van je 3 wisselmogelijkheden op, alleen voor de extra punten die Pogacar je gaat opleveren bij SB. Er vanuitgaande dat ze voor MSR gelijke kansen voor een top 5 plek hebben. Bij SB zijn er ook nog renners die de plekken 2-10 moeten vullen. Ja, grote kans dat Pogacar 1e wordt. Maar als je geen Pogacar hebt en je bijv. wel plek 2, 5 en 9 als kopmannen hebt dan valt de schade wel mee. Dan zou die ingezette wissel je niet heel veel extra's hebben opgeleverd. Voor SB zijn de kanshebbers wel grotendeels bekend (mits in vorm), voor een SP, BP, en EF bijvoorbeeld nog niet. Als je dan toch een wissel gebruikt voor 1 wedstrijd kan je die dan niet beter bij 1 van die wedstrijden inzetten? Lijkt me dat je daar meer verschil mee maakt. 

Ik vind het ook heel verleidelijk om te beginnen met Pogacar, maar om bovenstaande reden dus niet. Daarmee bespaar ik een wisselmogelijkheid. Voor SB heb ik dan Pidcock, Madouas, Mohoric, Powless als potentiële kopmannen 

De Tourminator
TJV94
#795
Veel mensen hebben het erover om De Lie er na MSR voor Pogi in te doen. Maar waarom niet kiezen voo...

Ik denk er net zo over. Het blijft een gok wie er waar veel punten pakt.

Wint Pogi SB en bij de top 5 in MSR, dan ben ik tevreden. Anders is het zonde van de wissel. 

Pom titcock
BramZola
#802
In jouw geval zou ik voor maduas en SKA gaan denk ik

Ik twijfel alleen aan de vorm van madouas en de knie van SKA

De Tourminator
Hurricane
#803
Met de wissel MvdP voor Pogacar na MSR geef je dus 1 van je 3 wisselmogelijkheden op, alleen voor de...

Als je die 4 renners hebt, dan mis je een dure renner vanaf het begin. Heb je wel de Lie?

master-pieter

Lastige puzzel. Ik heb geen Matthieu (bijgeloof want ik denk dat het ongeluk brengt als ik hem neem) maar ook geen Pidcock en Poga.

sprinters lastig. Mozzato is de enige 500 k sprinter die ik zie zitten of je moet capiot daar nog bij rekenen die ik eerst ook heel lang had. Merlier rijdt dus ook RVV en PB en die laatste kan hij eventueel ook nog iets opleveren. Verder Kooij en Thijssen als sprinters. Philipsen eruit gehaald met pijn in m'n hart.

Spoeling dun bij SB.

 

M@thijs

In de categorie opvullers.

Weet iemand wat van poppel dit jaar rijdt?

Kan het zo 1 2 3 niet vinden en ben bang dat hij puur voor de leadout gaat dit jaar, anders wel een hele leuke naam om erbij te nemen.

KV

Kooij is geen sprinter in dit spel...

Karperdrol

Waarom Thijssen en geen Ackermann bijvoorbeeld? misschien nog op het eind EF. voor KBK heb je andere kopmannen denk ik

KV

Thijssen heb ik al zien sprinten dit jaar. Ackermann nog niet... heb hem gisteren vervangen door Crazy Eddy, nu wel de ongemakkelijke 250k over, maar dat kunnen we dan zeker nog gebruiken als transfergeld :-D

Laatst gewijzigd
Markvitesse

Team is nu wel af toch allemaal? Volgende stap: wie ga je cappen? 

Hurricane
De Tourminator
#806
Als je die 4 renners hebt, dan mis je een dure renner vanaf het begin. Heb je wel de Lie?

Nee die heb ik niet. Met de Lie dan het idee om hem na PR erin te brengen voor WvA. Dat zou dan zo'n wissel zijn waarvan ik fijn vind om die achter de hand te hebben, omdat hij voor BP en EF dan kopman is. Voor die tijd denk ik het zonde de Lie te kunnen. Maar zul je altijd zien dat ie er een paar wint ;)

KV

Wva neemt er mogelijks nog AGR bij. 

JoostEmpty

Mijn team staat, ben nu tevreden, ik ben benieuwd hoe lang het dit jaar duurt voor ik baal van m'n keuzes.

Geen De Lie, Pogacar, Pidcock. Denk dat ik zonder hen een beter team kan samenstellen. Strade wordt wat meer een gok, maar heb daar nog voldoende top 5 kandidaten.

Wel heb ik bv Asgreen, duur gokje, maar ik heb (gek genoeg) vertrouwen in hem.

Als laatste wissels Zingle en Turner eruit en Cort en Matthews erin, alvast wat meer focus op de heuvels, zodat ik iets meer flexibiliteit heb in wisselen.

Heb nu overal minimaal 4 kopmannen tot en met Roubaix, daarna voor de heuvels ook al 2,3 of 4. Maar dan moet er iig 1 wissel komen. Voor Eschborn Frankfurt heb ik eigenlijk nog niets, hopen maar dat enkele van m'n team daar rijden en evt een wissel voor bewaren.

Laatst gewijzigd
De Tourminator
Hurricane
#813
Nee die heb ik niet. Met de Lie dan het idee om hem na PR erin te brengen voor WvA. Dat zou dan zo'n...

Tja, dat is ook een mogelijkheid. Kost beetje dezelfde wissel. De Lie vorig jaar al zoveel punten als 20 jarige, verwacht er nu nog meer van. Je laat hem dan 7 wedstrijden schieten!

 

mas22

Ik snap niet zo goed waarom je pogi na MSR zou wisselen voor MVDP. Ik vind de kans dat MVDP daar wint groter dan dat Pogi daar wint. Ik speel ook nog wel met de Pogi wissel tactiek maar zeker niet voor MVDP

Astarloa
master-pieter
#807
Lastige puzzel. Ik heb geen Matthieu (bijgeloof want ik denk dat het ongeluk brengt als ik hem neem)...

Jij houdt 20 miljoen over ofzo?

Savoldelli

Qua programma is pogi na msr wel logisch te wisselen voor merlier, maar dat is wel een beetje zonde van budget of je moet te vroeg voor 2 wissels gaan. 

Benoot is imo ook een naam die op dat moment het stokje over kan nemen, mocht hij over zijn fysieke probleempjes heen zijn gekomen. En afhankelijk van welke andere grote naam je ernaast hebt gezet kun je die er dan nog inwisselen als ie toch goed blijkt. 

Of terwijl, pogi in, en over een paar weken verder denken. Voor nu wel zo rustig. 

Maarel

Nog een laatste keuze: 

jorgenson en Mohoric 

Of

SKA en Pidcock

Astarloa

Snap echt niet dat mensen overwegen Pogacar niet te nemen omdat ze Madouas en Powless daarvoor in de plaats denken te hebben? Pogacar staat garant voor overwinningen terwijl de anderen kans hebben om ergens tussen 5 en 25 te finishen. Die wedstrijden kan je echt goed nat gaan met deze beredenering.

Rempo Evenecoel
Astarloa
#818
Jij houdt 20 miljoen over ofzo?

Alleen maar 2 miljoen mannen gok ik, want daar win je de oorlog mee hè 

Laatst gewijzigd
Niballie
Astarloa
#821
Snap echt niet dat mensen overwegen Pogacar niet te nemen omdat ze Madouas en Powless daarvoor in de...

Inderdaad, het is een kopmannenspel.

PieterZegen

De favorieten voor de Omloop van Sporza zijn:

  • 3 sterren voor van Aert en Laporte
  • 2 sterren voor Pidcock, Wellens en Kung
  • 1 ster voor van Baarle, de Lie, Mohoric, Tratnik en Stuyven

Opvallend dat De Lie dus veel lager staat dan bij de bookies (daar op plek 2 of 3). Weten de Belgen iets wat de bookies niet weten? Verder ook wel bijzonder dat Kung zo hoog staat, terwijl hij zelf al heeft aangegeven dat hij twijfelt of hij nu al in topvorm is 

 

Astarloa

Het is inderdaad een kopmannenspel. Ik zelf zorg altijd dat ik voor iedere wedstrijd (op EF na) renners heb die de wedstrijd kunnen winnen of in ieder geval een behoorlijke garantie hebben om top 5 te halen en dus zonder enige twijfel kopman kan maken. Dat aangevuld met renners die ik zelf te goedkoop vind geprijsd en een hoog potentieel hebben zoals een Zingle of Van Gils. Het hele segment van 2 tot 3 miljoen (op Healy na dan) laat ik links liggen omdat ik ze toch nooit kopman maak en ze geen garantie hebben op een top 5 plek. Mohoric kan vast ergens een uitschieter hebben of zelfs winnen maar dat is voor mij nou typisch zo'n renner die ik niet zal pakken terwijl veel mensen dat juist wel gaan doen omdat ie zo veel rijdt. Qua toppers heb ik nu alleen De Lie niet, omdat ik die tot aan Brabantse Pijl niet per se nodig denk te hebben. Dit is in ieder geval mijn visie.

1 2 ... 33 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.