Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 34 ... 72 73
roburger

Ik heb een record aan 500k renners! Nu vijf in totaal, jullie?

Naar mijn gevoel zijn er dit jaar meer grotere namen in de breedte die allemaal stevig geprijsd zijn (>3 miljoen).

DennisdeMenniss
Astarloa
#825
Het is inderdaad een kopmannenspel. Ik zelf zorg altijd dat ik voor iedere wedstrijd (op EF na) renn...

Zie persoonlijk de meerwaarde van de Lie ook niet in. In het programma wat hij rijdt op EF na zijn er echt sterkere renners die je kopman kunt maken. EF is nog zo ver weg en tel ik niet eens mee. Hopen dat er dan wat renners overblijven in de huidige selectie die ik daar kopman kan maken. Kan het natuurlijk mis hebben met de Lie.. maar je kan helaas niet alle toppers hebben. In mijn ogen cap je in die wedstrijden toch eerder een van Aert, vd Poel, Laporte en Philipsen.

Sancellara
Pom titcock
#800
Die laatste wisselingen zijn altijd het gevaarlijkst hè. Ik zit ook met Madouas en Hirschi in...

Madouas wisselen voor SKA

DennisdeMenniss

Zit zelf toch nog met het dubio, Flipje of Cosnefroy of misschien toch een extra sprinter meenemen.. maar heb er al 4/5.. 

DennisdeMenniss

Ondanks dat de sprintkoersen vaak een loterij zijn kun je daar met een extra sprinter naar mijn gevoel toch meer het verschil maken.. 

Basementman

EF wordt wss geen sprint, alleen BdP (heeft iedereen Philipsen als cap) en Schelde worden sprints. Merlier duur, maar kan voor die 2 koersen zijn geld waard blijven als cap. Daarachter wat mij betreft een loterij en kan iedereen van De Kleijn tot Theuns en Thijssen top 5 rijden. Ik ga gokken zonder Merlier, enige twijfel die er nog is.

Asjemenouu

Besloten Pogacar niet te nemen, daarom Pidcock #1 voor SB. Wie zien jullie als meest steady #2/3 van de mannen Powless, Madouas, Healy, Bagioli, van Gils etc?

iMmi04

Ik vind er hier opvallend veel overtuigd van Hirschi. Op welke basis is dat? Reed toch weer een zeer zwakke Algarve.

DennisdeMenniss
Basementman
#831
EF wordt wss geen sprint, alleen BdP (heeft iedereen Philipsen als cap) en Schelde worden sprints. M...

Sprintkoersen gaan wel bepalend zijn. Heb nog even terug gekeken naar vorig jaar. Toen had de dagwinnaar in beide koersen 6 renners die punten haalden.. maar hadden dan wel de juiste sprinters gecapt.. daar zal het om gaan aangezien iedereen Philipsen en Merlier meeneemt en daarnaast vermoedelijk nog een Thijssen, Ackermann, Theuns, Aniolkowski, Gestel, Cavendish etc etc.

DennisdeMenniss
iMmi04
#833
Ik vind er hier opvallend veel overtuigd van Hirschi. Op welke basis is dat? Reed toch weer een zeer...

Denk dat de meeste hier wel van een gokje houden wat zeer goed of slecht kan uitpakken. In elke team heb je 2-3 van die gokjes c.q. teampuntensprokkelaars

Sancellara

Hirschi rijdt alles wat Pogi rijdt, dus sowieso al 30+20+20 = 70 teampunten

iMmi04
Sancellara
#836
Hirschi rijdt alles wat Pogi rijdt, dus sowieso al 30+20+20 = 70 teampunten

En 2 van die 3 ritten doet ene MVDP ook mee.. Ik zou die 70 teampunten dus al niet opschrijven en ik zie dus ook geen enkele reden waarom je bijvoorbeeld SKA niet zou nemen boven Hirschi. Zal in mijn ogen meer teampunten sprokkelen en mag je ook nog in ritten zoals in le samyn rekenen tot de favorieten.

Milaan-San Barto

Meer mensen hier de twijfelen om op de valreep Groves er in te fietsen?

Kopman SP lijkt me nu, teampuntjes in vlaanderen + BP

Kan een mooi verschilmakertje zijn denk ik.

ditisdavid

Hirschi is juist het tegenovergestelde van een gokje dat zeer goed of slecht kan uitpakken, vind dat typisch een low risk low reward-keuze.

Wicked Wout
iMmi04
#837
En 2 van die 3 ritten doet ene MVDP ook mee.. Ik zou die 70 teampunten dus al niet opschrijven en ik...

Sh**... helemaal vergeten om renners voor Le Samyn te selecteren

Beetje flauw, maar het blijft natuurlijk een scorito-topic. Ook al snap ik dat je hier ook input haalt voor andere spellen

ZK

Hirschi is low risk high reward. En zo zullen de meningen blijven verschillen.

Keunn

Ik zit nog met een voor mij laatste duivels dilemma, met name gebaseerd op "kopmannenspel". Wat is een beter duo: Pidcock / Tratnik of Pedersen / Jorgenson, waarbij Pidcock dan bij SB en de laatste klassiekers kopman is en Pedersen eigenlijk bijna nergens meer (wellicht GW of DDV). Tratnik en Jorgenson vooral voor de teampunten dus om het even? Of zal Jorgenson individueel ook veel scoren?

Pidcock scheelt dan ook nog weer een wissel richting het einde van het seizoen...

Trouwens: rijdt Van Aert wel of geen GW? Op PCS staat van wel, op Sporza niet.

Ben Nihilisty

Ik ga nu toch maar eens van m'n team afblijven. Die wissels op de valreep doen zelden goed, al weet je nu ook al dat je die ene wissel die je wél overwoog maar níet hebt doorgevoerd oprakelt zodra dat dé wissel had moeten zijn.

Fin, ik zet gewoon door met het initiële game plan: gewoon beginnen met Pogi en na MSR eruit voor De Lie. De Lie vandaag natuurlijk ook kanshebber, maar daar heb ik al wel genoeg smaakjes om te cappen; De Lie kan winnen, maar kan ook best 11e worden. Bij Pogi in SB en MSR zie ik veel minder (zekere) captainkeuzes, en ben er juist vrij zeker van dat Pogi daar wel 2x top 3 haalt - als 1e kopman dus. Oftewel: en minder alternatieven, en meer zekerheid voor topnoteringen. Mij praat je niet meer uit deze tunnel hoor! Of toch nog één laatste keertje kijken dan..

Twijfel ook enorm om Küng tov een Healy of Teuns. Die twijfel zit 'm eigenlijk vooral in de onzekerheid hoeveel onvoorziene wissels er tijdens het spel moeten plaatsvinden. In principe wil ik 'gewoon' Evenepoel en Skjelmose voor de heuvelklassiekers inwisselen, en dan hoef ik de Teunsen van deze wereld niet zo. Maar ja, 2 dure mannen die duidelijk onderpresteren en/of geblesseerd raken, en je zit ineens met Kron en Maxim van Gils als captain daar.

berggie1987

Nog niet gehoord hier, maar mijn geplande wissel wordt Pogacar eruit merlier erin voor bdp.Als er tot dan niks verandert aan programma Pogacar of gezondheid merlier.

Geld speelt bij wissels toch geen rol als je later van Aert gaat wisselen.

Wissel dan in principe Pidcock en Evenepoel er later nog in. 

Jari Litmanen

@iMmi04

Het is toch niet of SKA of Hirschi? Ik heb ze nu toch maar allebei, en Grégoire toch maar thuis gelaten - ondanks z'n talent.

 

Ik heb een enorm sterke selectie, als ze mn aanvoerders allemaal top 10 rijden. Anders niet breed genoeg. 

Laatst gewijzigd
klumper

Heb mijn team wel rond denk ik.

Van Aert, VDP, Laporte, Pogacar, Philipsen, Pedersen en Mohoric gaan mee.

Ga Pogacar ook niet wisselen, laat hem lekker staan t/m Luik.

Heb 4 sprinters + bovengenoemde Philipsen.

verdeling:

9 kassei

5 heuvel

5 sprinters

1 overige

Team is naar mijn idee goed in balans.

De Lie breng ik pas voor de BP en Ef

Evenepoel en Skjelmose zijn de wissels voor de heuvels.

Iedereen veel succes met de laatste loodjes. Maar geniet vooral van de koers,

Jari Litmanen

@Bergie. Ook mijn tactiek. Gratis tipjes voor de stiekeme meekijkers. 

Na Milan San Remo: Pogacar > Merlier

Na Parijs Roubaix: Merlier > Evenepoel

Na Parijs Roubaix: Laporte > Skeljmose

Sancellara
iMmi04
#837
En 2 van die 3 ritten doet ene MVDP ook mee.. Ik zou die 70 teampunten dus al niet opschrijven en ik...

Heb ze allebei 😁

De Tourminator
Ben Nihilisty
#843
Ik ga nu toch maar eens van m'n team afblijven. Die wissels op de valreep doen zelden goed, al weet...

Ik zit toch ook in die Pogi twijfel. Die wissel je dus niet meer terug voor LBL. Maar wat als hij WP toch ervoor gaat doen? Het blijft lastig. Ik heb toch nog gewisseld. Pogi er uit en MvdP er in. Dan kost het geen wissel en heb ik alleen bij SB geen bijna zekere 300 punten. Die zou hij dan ook in LBL kunnen halen. MSR is afwachten wie er beter is in de uitslag. 

Mats17

Zelfde geplande wissels hier.

Pogacar - Merlier

Iemand - Evenepoel

Iemand - Skjelmose/Pogacar

Laatst gewijzigd
1 2 ... 34 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.