Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 36 ... 72 73
KV
ditisdavid
#865
Here we go! Het blijft een spel van de kopmannen en de teampunten en dat speelt bij haast alle keuz...

Vertrouwen hebben in Van Baarle en nog erger Jorgenson als kopman zal toch niet altijd goed uitpakken vrees ik. Maar als jij het wel altijd goed zal kunnen voorspellen, ben je de master ;-)

Pom titcock

Waar kan je zien hoeveel renners zijn gekozen?

ditisdavid
KV
#876
Vertrouwen hebben in Van Baarle en nog erger Jorgenson als kopman zal toch niet altijd goed uitpakke...

Het hoeft ook niet altijd goed uit te pakken, want Van Aert, Van der Poel en Laporte zullen altijd voorrang krijgen als kopmannen. Dan blijft behalve vandaag alleen DDV over als koers waar ik daadwerkelijk verwacht een van beide heren te cappen.

Denk trouwens ook dat Jorgenson een beetje onderschat wordt, zowat iedereen die bij Jumbo binnenkomt gaat onmiddellijk beter rijden en hij was vorig jaar al sterk.

Laatst gewijzigd
John Berger

Lees altijd met veel plezier de discussies, de keuzes en de verhouding van soort renners. Zelf volg ik mijn eigen gevoel en mijn eigen favorieten altijd, zonder veel succes trouwens bij dit spel. Mijn 20 renners zijn van Aert, van de Poel, Pedersen, Laporte, de Lie, Philipsen, de Kleijn, Lamperti, Mohoric, Madouas, Welsford, Milan, Lazkano, Cosnefroy, Gregoire, Hirschi, Bagioli, van Gils, Herzog en Sheenan. Een mix van de bekende namen, maar toch zeker geen standaard team mag ik hopen. Dit weekend maar mager aantal renners in mijn team die starten als ik andere teams zie, maar ben zelf zeer tevreden. Iedereen veel suc6 met hun team en laten we hopen dat we vanmiddag een mooie strijd krijgen. 

mas22

Succes iedereen!

Ik ga het doen met de volgende bende:

WVA

Laporte

Van Baarle

Tratnik

MVDP

Pidcock

Mohoric 

Philipsen 

Pedersen 

Hirschi

Matthews

Zingle

Thijssen 

Ackermann 

Kristoff 

Van Gils

De kleijn

Waerenskjold 

Kron

Theuns 

In principe kan ik elke koers in met minimaal 3 kopmannen. Strade wordt nog even nadenken wie daar derde kopman zal zijn. EF staat nog niemand op de lijst, maar ik verwacht hirschi, matthews en kristoff daar en misschien ook kron en/of van gils. Mocht het tegenvallen dan zal ik 1 wissel voor EF moeten bewaren. 

Ik heb de pogacar voor merlier of de Lie wissel na msr overwogen, maar op het laatste moment besloten het niet meer om te gooien.

stefbeukers

Blij dat de deadline geweest is en de selectie staat. Overwegingen van mijn kant:

  • Geen De Lie, want veel koersen waar hij start is er een heel sterk deelnemersveld en heb ik alternatieven met WvA, MvdP, Laporte en Pedersen. Mogelijk komt hij na PR wel voor BP en EF.
  • Geen Pogacar, want eigenlijk alleen nodig in SB en voor MSR heb ik voldoende alternatieven. SB ga ik doen met Pidcock, Mohoric en Madouas.
  • Philipsen met Welsford en Thijssen voor BDP. Aangezien Philipsen geen SP doet, moet ik één keer Ackermann captain maken.
  • Kung en Tratnik die eigenlijk nergens kopman gaan zijn maar hopelijk wel de nodige punten gaan opleveren.
  • 500k voor de kasseien met Sheehan en 500k voor de heuvels met Cort.

Hopen op veel mooie klassiekers !

Laatst gewijzigd
encanto

We zijn los!

met deze groep ga ik het proberen.

WVA, MVDP, Laporte: geen verdere toelichting nodig

mohoric, Jorgenson, SKA, stuyven, bettiol voor de kasseien

pidcock, madouas, bling, Hirschi en van Gils voor de heuvels

philipsen, merlier, Thijssen, warenskjold, Theuns voor de sprints

zingle en Laurence voor de jonge gasten. 

pedersen stond er altijd in, maar door het grote programma van MVDP heb ik hem normaliter echt niet meer nodig als captain. Verder pogacar te weinig races en met ploeggenoten van deze renners hoop ik wat punten te sprokkelen.

wissels worden normaliter evenepoel en Skjelmose, met mogelijk nog De Lie...

 

we hebben er zin in

De Tourminator
Pom titcock
#781
Tratnik wint morgen

Mooie voorspelling, had ik er maar naar geluisterd ...

snoek1974

Mijn team is 

1) van Aert / 2) Laporte 3) vd Poel 4) Pedersen 5) Kung 6) Wellens 7) Mohoric 

8) Meeus 9) Trentin 10) Bettiol 11) Theuns 12) Philipsen 13) Thyssen 14) Groves

15) Hirschi 16) Matthews 17) Gregoire 18) Kron 19) van Gils 20) Pidcock 

Jo de Haan

Overwegen er mensen die senechal hebben hem te wisselen nu hij gevallen is of is dit wel èrg vroeg? Was in ieder geval niet duur (750k).

encanto

Niet je wissel spenderen aan renners onder de 2 miljoen (of het moet echt een kopman voor je zijn)

Mollemaaktmenietuit
Jo de Haan
#885
Overwegen er mensen die senechal hebben hem te wisselen nu hij gevallen is of is dit wel èrg...

Wissels bewaren voor later en ook mannen die duurder/beter zijn dan Senechal. Alaphilippe viel bijvoorbeeld binnen mijn selectie, maar ook die zou ik nog niet wisselen.

Benzardi

Team De Duracelli's heeft deze bierbuiken op een fiets gekozen:

 

Laporte

Van Baarle

Jorgenson

MVDP

De Lie

Mohoric  

Pedersen 

Hirschi

Kung

Kagh

Madouas

Woods

Alaphillipe

Skjelmose

Philipsen

Thijssen 

Ackermann

Turgis

Naesen O

Powless

 

Ben bang dat de wissels eerder ingezet moeten worden dan bedacht, aangezien Alap 2x goed tegen de grond is gegaan.

 

 

 

 

snoek1974

Zou als renners onder de 2 miljoen wegvallen , zou ik niet gelijk gaan wisselen want je hebt cash nodig om straks de juiste heuvelrenners of evt een renner voor ESCHBORN er in te zetten .

heb m niet maar in geval van Alaphalippe kan nu een blessure betekenen dat die later alsnog een heuvel klassieker rijdt 

zomaareens

Wat mankeert senechal?

Ragnar Lolbroek

mijn team

Wout

Mathieu

Laporte

Pedersen

Mohoric

Kung

Bettiol

Zingle

Kristoff

Turgis

Philipsen

Welsford

Thijssen

Theuns

Pidcock

Powless

Hirshi

Matthews

Van Gils

Laurence

Vandaag caps: Wout, Mohoric, Laporte 

morgen caps: Wout, Philipsen, Laporte

Bozenik

Interessant dat velen voor de wissel Pogacar - Merlier gaan. Hebben jullie in de afweging ook meegenomen dat het je feitelijk een wissel én 1,5 miljoen kost? Als je Merlier vanaf het begin neemt tov Pogacar kan je immers 1,5 miljoen meer in je team investeren. Die 1,5 miljoen staat na de wissel te verstoffen op je Scoritorekening tot het volgende logische wisselmoment (Brabantse Pijl) wanneer budget normaal gesproken geen probleem meer is. Vervolgens komt nog Luik waarbij je geen Pogacar meer hebt terwijl je wel de volle mep voor hem hebt betaald. Het kan natuurlijk goed uitpakken en de situatie wordt weer anders als pakweg Mohoric morgen z'n pols breekt en je Merlier gewoon voor hem in kan brengen. Maar als je de Pogacar - Merlier wissel met andere wissels wil vergelijken moet je m.i. dit budgetaspect ook meenemen.

Hay

MIjn team: van Aert, van der Poel, Laporte, M Pedersen, Jorgensen, Madouas, Powless, Wellens, Philipsen, Mohoric, Hirschi, Groves, Matthews, van Gestel, Aniolkowski, Thijssen, Welsfort, Demare, Zingle en van Gils. Voorlopig de volgende wissels op de planning: de Lie voor BP, voor BP ook Evenepoel en Skjelmose of Healy. Start was niet al te best, sta op 34% maar had vandaag ook slechts 7 renners. Morgen 10 renners, voor mij lijkt het beter dat het een (soort) massasprint wordt.

Praeses

Heeft er iemand info over de reden waarom Zingle en Waerenskjold een DNF hebben? Waren ze betrokken in een valpartij?

Plasbas
Praeses
#894
Heeft er iemand info over de reden waarom Zingle en Waerenskjold een DNF hebben? Waren ze betrokken...

Renners hebben vaker dnf wanneer ze niet meer in de punten kunnen rijden, helemaal wanneer ze de dag erna weer starten..

Guido Maltempi

Kassei kopmannen: MvdP, WvA, Laporte, Pedersen (+Philipsen)
Kassei opvullers: Küng, Tratnik, Lazkano, Sénéchal, Zingle
Sprint kopmannen: Philipsen, Welsford, De Kleijn, Thijssen
Sprint opvullers: vGestel
Heuvel kopmannen: Pogi, Pidcock (+MvdP)
Heuvel opvullers: Hirschi, vGils, Kron, Cort (+Zingle?)

Lang op de shortlist, niet in het team:

  • Démare (95% zeker dat hij ook gewoon SP rijdt, maar durfde het toch niet aan nadat Philipsen daar wegviel als cap optie... daarom op safe voor Welsford gegaan)
  • Bling (dat werd Cort ivm bovenstaande keuze)
  • S.Yates (plekje 20 ging uiteindelijk naar Sénéchal want ik wilde geen 250K overhouden... bummer)
  • De Lie (had hem er uiteraard graag bijgehad, maar dat werd dan een 8+12 variant met teveel goedkope gokjes... staat op de nominatie om er na PR alsnog in te komen)

Naast De Lie staan ook Evenepoel en Skjelmose bovenaan de wissel wensenlijst. Maar voor het zover is kunnen er nog heel wat sleutelbenen gebroken worden, dus laten we het rustig afwachten. Succes allemaal!

nasibal
Bozenik
#892
Interessant dat velen voor de wissel Pogacar - Merlier gaan. Hebben jullie in de afweging ook meegen...

edit, want kan niet verwijderen.

Laatst gewijzigd
berggie1987
Bozenik
#892
Interessant dat velen voor de wissel Pogacar - Merlier gaan. Hebben jullie in de afweging ook meegen...

Ik snap je punt. Maar merlier gaat echt geen punten halen tot dan remo dus als je hem dan al hebt verstoffen die punten toch ook? Met nog een risico op malheur.

 

Nu zet je hem even veilig in een glazen kastje.mocht hem iets overkomen dan laat je hem lekker in dat kastje staan en haal je hem niet.

D1986

Dillema 3de kopman heb twijfels...thijssen mohoric tratnik of evt de darkhorse zingle

Ben Nihilisty

De Omloop ging zo slecht bij mijn equipe dat ik me op dit moment in de regionen begeef waar mensen Evenepoel al in hun team hebben; zonder WvA denken te kunnen; Florian Vermeersch hebben meegenomen, en jawel: ik zie zelfs Vingegaard een keer voorbij komen. De wielergoden draaien zich om in hun graf, ben ik bang.

1 2 ... 36 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.