Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 37 ... 72 73
Ben Nihilisty
Bozenik
#892
Interessant dat velen voor de wissel Pogacar - Merlier gaan. Hebben jullie in de afweging ook meegen...

Ik ga zelf niet voor deze wissel, maar de waarde van die 1.5m overschat je misschien wel wat. Men ruilt immers een onbetwiste kopman in heuveletappes hier om voor een ontbetwiste kopman in de sprintkoersen - dan is die 1.5m vooral gevoelsmatig erg 'zonde geld', maar de kans dat je die echt beter had kunnen besteden is zo groot niet vermoed ik.

Edit: eigenlijk gaat die '1.5m' alleen over of je 4.5m over hebt voor Pogacar, nu ik er nog eens over nadenk. Als je dat vindt, dan is na MSR Pogi uit en Merlier in prima te billijken, ondanks het overgebleven budget. 

Laatst gewijzigd
Koen

Gaat Philipsen er wel staan vandaag?

Coco Colombia_88

Als je gisteren binnenkomt op 4:06 van de winnaar dan kan dit 2 betekenissen hebben. 1. Je bent te zwak en kon niet mee in de 1 st koers van het jaar en je hebt er nog een goede training van gemaakt. 2. Je hebt laten lopen omdat de overwinning er niet meer in zat en je zitten sparen voor vandaag om.alles uit de kast te halen. Idem Jordi M en Zingle trouwens beiden zelf finish niet gehaald.

DennisdeMenniss

Gisteren last minute nog Senechal erin gewisseld voor Bettiol omdat 250K overhouden me dwars zat. Foutje bedankt😂

DennisdeMenniss
Ben Nihilisty
#900
De Omloop ging zo slecht bij mijn equipe dat ik me op dit moment in de regionen begeef waar mensen E...

Aah, dan zit je ergens bij mij in de buurt denk ik. Tot een kilometer of 14 voor de finish ging het goed.. had namelijk Aert Laporte en Jorgenson als kopmannen. 

Ben Nihilisty
DennisdeMenniss
#905
Aah, dan zit je ergens bij mij in de buurt denk ik. Tot een kilometer of 14 voor de finish ging het...

Best gezellig in de onderste regionen! Ik zat me ook op te vreten toen het hele pak weer bij elkaar kwam inderdaad.. Met de Vingegaards om ons heen zullen we vandaag wel stijgen!

Nazgulsauron

De Merlier wissel voelde voor mij ook suboptimaal, vergeleken met de de Lie wissel. 

Na de wissel heb je hetzelfde team, behalve 1500k aan upgrades bij het de Lie plan. 

Dus bij Merlier wissel heb je twee koersen voor de Lie (+/- 100pt?), en bij de Lie wissel krijg je daar een Tratnik/Powless of een Hirschi+van Gils ofzo voor terug in upgrades over 500k's. Dat voelt als meer potentie.

Bozenik

@Ben Of je die 1,5 miljoen goed gebruikt is inderdaad vraag 2, maar als je op voorhand je team maakt en tactiek bedenkt ga je er vanuit dat je dat geld goed besteed. Ik begrijp natuurlijk de gedachte achter de wissel absolute kopman heuvels naar absolute kopman sprints. Maar van je winst moet je dan eigenlijk het puntenverschil van die 1,5 miljoen afhalen als je wil vergelijken met andere wissels. Met opnieuw de disclaimer dat valpartijen of blessures de situatie kunnen wijzigen.

@Berggie: Merlier zal ervoor inderdaad geen punten pakken, maar de gedachte dat je iemand in kan brengen als zijn wedstrijden komen voor iemand wiens wedstrijden al zijn geweest is natuurlijk het idee achter elke wissel. Dus als je wissels met elkaar vergelijkt kan je dit geen 'verstoffen' noemen.

@Nasibal: Benieuwd wat je te melden had of er überhaupt over denkt. Ik kan je bijdrages erg waarderen.

Ben Nihilisty
Bozenik
#908
@Ben Of je die 1,5 miljoen goed gebruikt is inderdaad vraag 2, maar als je op voorhand je team maakt...

Terechte argumenten. Alleen ik denk dat mensen die deze wissel doen Pogi én Merlier allebei als het ware op 4.5m schatten - vanwege hun kwaliteiten in hun discipline. En dan is bij definitie het antwoord op de vraag of je dat beter had kunnen besteden dus 'nee'. Maar je hebt absoluut gelijk dat we good old nasibal eigenlijk nodig hebben om het te beslechten. Volgens mij is er een heel aantal actieve leden naar een discord verhuisd.

Bozenik
Ben Nihilisty
#909
Terechte argumenten. Alleen ik denk dat mensen die deze wissel doen Pogi én Merlier allebei a...

Ja jammer dat ze zijn vertrokken, maar ook begrijpelijk. Nasibal reageerde wel op me, dus blijkbaar leest hij nog wel eens mee op het forum. Overigens kan ik jouw schrijfsels ook waarderen :)

Laatst gewijzigd
oborobo

De einduitslag duurt weer een eeuwigheid vandaag!

Ben Nihilisty
Bozenik
#910
Ja jammer dat ze zijn vertrokken, maar ook begrijpelijk. Nasibal reageerde wel op me, dus blijkbaar...

Insgelijks! En inderdaad, ik snap men wel; toch al jarenlang een community die in vrij rap tempo gigantisch is gegroeid, met onder anderen alle kul- en/of niet onderbouwde vragen en dilemma's ten gevolg. Minder inhoudelijke discussies, meer profiteurs van de kennis is niet een heerlijke deal. Al mogen ze van mij bij de Klassiekers best even een comeback maken hoor, 't is hier niet al te levendig heren! En op persoonlijke noot: de teams met Vingegaard en Evenepoel staan na dag 2 ook nog vlak om mijn team heen, dus deze profiteur smacht naar de hulp der deskundigen!

nasibal
Bozenik
#910
Ja jammer dat ze zijn vertrokken, maar ook begrijpelijk. Nasibal reageerde wel op me, dus blijkbaar...

Ik snapte wat je bedoelde te zeggen, maar het ligt iets genuanceerder denk ik.

Kort verhaal:

Het is volledig afhankelijk van de vraag die je probeert te beantwoorden:

1) Welke renners wil ik in het eindstadium van het spel hebben?

2) Welke van die renners moet ik nu alvast meenemen en welke wissel ik later in?

Lang verhaal:

Het bestaan van wisselmogelijkheden heeft verschillende toepassingen (en derhalve voordelen) op verschillende momenten in het spel en onder verschillende omstandhigheden. Doordat je dankzij de wisselmogelijkheid tijdens het spel opnieuw budget vrij kan spelen is het voordeel aan het begin van het spel dat je extra budget kan investeren. Zonder wissels zou je dat geld maar één keer kunnen investeren en dus direct moeten stoppen in een renner die later pas nodig hebt. Nu kan je het twee keer investeren en dus éérst in een renner die je nú nodig hebt. 

De potentiele budgetwinst is heirbij gelijk aan de totaalprijs van de 3 renners die je er uit wisselt, de gerealiseerde budgetwinst is gelijk aan de totaalprijs van de renners die je er in wisselt. Het klopt dus inderdaad dat wanneer je er, in totaal, voor kiest om er méér geld uit te wisselen dan er in, dat je een deel van je potentiele budgetwinst laat liggen.  

Uitgaande van een ideale budget en pricing strategie van scorito waarin méér geld ook altijd méér punten betekent wil je die budgetwinst ook maximaliseren. So far deel ik je gedachtengang, maar hier komt de crux:

Dit wordt pas relevant op het moment dat je bepaald hebt welke renners je later op in het spel wil hebben en tot de conclusie komt dat je enkelen daarvan vanaf het begin al mee moet nemen. Stel je wil na MSR zowel De Lie als Merlier hebben dan kan je volgens bovenstaande inderdaad beter Merlier direct meenemen naast Pogacar ipv De Lie direct meenemen naast Pogacar, dat geeft je namelijk 1,5 miljoen méér om in je ploeg te besteden. (De discussie of je daarmee de punten van De Lie vóór MSR compenseert is een andere. Net zo belangrijk, maar wel een andere). 

Maar zolang je vraagstuk niet is 'wie neem ik vanaf het begin al mee' en wél is 'Wie zijn de beste 3 renners om in te wisselen'. M.a.w: Heb ik straks na MSR liever een De Lie óf een Merlier ipv beiden? Dan doet bovenstaande er totaal niet meer toe en draait het enkel en alleen om verwachte puntenwinst tussen die 2 wissels. Misschien blijken straks achteraf de beste 3 wissels wel 3 500k'ers. 

Gegeven uiteraard dat je altijd voldoende budget kan vrijspelen om je wissels te betalen. Maar zoals je zelf al zei, is dat altijd wel het geval. Ik ga er dus vanuit dat de spelers die de Merlier-wissel toepassen besloten hebben dat er geen duurdere opties zijn die ze:

  • aan het begin kunnen missen
  • net zo graag willen hebben als Merlier. 

 

 

Laatst gewijzigd
MrWest

Heerlijk, weer een uitgebreide, leerzame post van nasibal.

Bozenik

@Ben: Lol, Evenepoel en Vingegaard, dat is geen beste regio om in te verkeren dan inderdaad. Afgelopen Vuelta stond ik na een paar dagen rond 15% om uiteindelijk op brons te eindigen dus houd moed! Alles is nog mogelijk, zeker in deze kopmannentombola. En als je nog sparbehoefte hebt weet je me te vinden.

@Nasibal: Top dat je reageert! Je zal ongetwijfeld een uitstekend punt maken, maar ik ben of te moe of te dom om die volledig te doorgronden, dus misschien dat ik hem morgen even opnieuw bekijk.

berggie1987
nasibal
#913
Ik snapte wat je bedoelde te zeggen, maar het ligt iets genuanceerder denk ik. Kort verhaal: Het i...

Jouw 2 conclusies aan het eind kloppen in mijn geval.

Ik wilde de lie Niet missen in het begin. Al Zou dat best weleens een slechte inschatting kunnen zijn geweest. 

Hay

Gestegen van 34 naar 54 %, zat niet helemaal mee met Jorgensen en Mohoric die nog werden achterhaald. Philipsen stelt flink teleur, evenals Zingle uit mijn team. Op naar de Strade, daar mis ik de toppers Pogacar en Pidcock. Maar daarachter een brede subtop met o.a. Wellens en Hirschi (beide ook al goed op dreef en wellicht 60 teampunten), Madouas, Powless, Mohoric en van Gils. Hopelijk dan nog een lichte stijging, vanaf MSR moet de weg omhoog worden voortgezet (is althans de hoop).

Laatst gewijzigd
roburger

Even SB en MSR nog afwachten om te zien of de wissel van Pogacar > De Lie goed uit gaat pakken. Mijn grootste vrees was dat De Lie al veel punten zou pakken in de Omloop, maar dit viel gelukkig mee. Met kopmannen Van Aert, Laporte en Pidcock had ik een goed en zelfs beter alternatief.

Wellens lijkt tot nu toe het goudhaantje. Ik denk dat de winnaar niet zonder hem zal zitten.

ProScoritoManager

Zou van Eetvelt een gekke keuze zijn als (derde) cap in Strade?

Pim Todcock

Ik sta vrij laag en mis Wellens en Politt. Toch is dat geen reden voor paniek. Wat wel tegenvalt is dat ik op zeker dacht te spelen met rappe mannen als Theuns en Philipsen, maar beiden nog op 0 punten staan. De verschillen in de middenmoot zullen verder wel meevallen, aangezien de meesten wel WvA en Laporte zullen hebben.

De geheime 500k-man, aka Lamperti, maakt het tot nog toe wel waar. Lazkano heeft zelfs zijn target van 75 al gehaald.

Mijn taktiek was ook om zo duur mogelijk te wisselen, met Skjelmose, REV en evt nog een BP of EF favoriet, als Laporte uitgespeeld is.

roburger

Strade Bianche gaat echt een demonstratie worden van UAE. Pogacar, Ayuso, Hirschi en Wellens staan aan de start en ik zie nu ook dat onze Mexicaan is toegevoegd. 

Wicked Wout
roburger
#921
Strade Bianche gaat echt een demonstratie worden van UAE. Pogacar, Ayuso, Hirschi en Wellens staan a...

Ayuso er zojuist afgehaald, maar dan nog blijft er idd een heel sterk team over. Heb geen Pogi, maar wel Hirschi en Wellens, dus hoop op een mooie teamprestatie 😉

Zo hoop ik ook dat Movistar gravelkoning Lazkano nog toevoegt.

Wicked Wout

Zie nu dat dat van Lazkano ijdele hoop is. Hij rijdt Parijs-Nice

ProScoritoManager

Een UAE demonstratie... van Eetvelt eerste kopman dan maar!

Ton Pelo

Zijn er nog actieve discord servers waarbij leden ongeacht prestaties welkom zijn? Lijkt me leuk om wat actiever te leren, maar tot nu toe weinig gepresteerd op Scorito.

1 2 ... 37 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.