Met Pogi, Mohoric, Wellens, Alaphillipe, Cort, Kron, Zingle, Formolo, Bettiol en Laporte op het moment 10 renners aan de start. Pogi uiteraard eerste kopman, Wellens en Mohoric als overige kopmannen.
Mohoric als 2e lijkt me verstandiger aangezien Wellens in dienst rijd, maar gezien zijn vorm overweeg ik toch hem als 2e kopman in te zetten en mohoric als 3e.
Tja, ik baalde ook, had 4 vd 6,en alle 3 de caps, mee in de kopgroep,. Uiteindelijk had ik pidcock die 8e wordt moeten cappen, voor de hoogste score. Dat is het mooie aan wielrennen en het kutte van scorito.
Voor de strade heeft Powless vertrouwen, die ga ik cappen in met pidcock. 3e is nog een beetje de vraag.
Ik lees dat veel mensen voor Aniolkowski zijn gegaan als opvulsprinter van 500k, zelf ben ik met diezelfde gedachte gegaan voor Fretin uit dezelfde ploeg.
Fretin lijkt mij gezien zijn uitslagen dit seizoen 4e in down under en 2 keer top 5 in UAE een betere optie, of weten jullie iets wat ik niet weet?
Aniolkowski met name gekozen op basis van zijn voorgaande uitslagen in Brugge de Panne en Scheldeprijs (10e en tweemaal 11e) en zijn 4e plek in UAE tour. Fretin rijdt echter wel een puik voorseizoen. Wellicht dat ze beide sprinten ;-) .
Voor de mensen met Küng. Zie dat hij van Strade is afgehaald en Lenny Martinez er op.
Ik denk dat veel mensen momenteel een moord zouden doen voor Wellens als 2e kopman! Ook erg benieuwd naar Formolo uit jouw lijstje.
Zelf heb ik Pidcock, Mohoric, Powless, Hirschi en Laport ter beschikking. Baal ergens een beetje dat ik Powless i.p.v. Healy (en achteraf Wellens, maar goed dat had ik niet op deze manier zien aankomen) heb genomen, omdat ik Powless en Hirschi momenteel toch niet zulke zekere kopmannen vind. Aan de andere kant was het wel een bewuste keuze om wat ruimer in te steken op het Vlaamse werk en in Strade te "overleven". Nu de vraag, ga ik zoals ieder jaar voor de paniekwissel en knal ik toch nog even Gregoire, Eetvelt of MvG erin voor Stuyven.. of laat ik het zo?
Mijn favorieten voor zaterdag
**** Pogacar
*** Wellens, Healy (denk echt dat die gast nog steeds wordt onderschat)
** Pidcock, Mohoric, DFM
* Gregoire, MvG, Valter, Eetvelt, Laporte
Eervolle vermelding: Hirschi, Skujins, Powless, Yates
Na een goed openingsweekend, slaat ook bij mij nu de twijfel toe bij de keuzes voor 2e / 3e kopman in de Strade. Weinig 'echte' zekerheidjes voor deze plekken in mijn selectie.
Pogi wordt (uiteraard) mijn 1e kopman en verder nog Wellens, Powless, Bettiol, Teuns, Laporte, Kron en Cort in mijn ploeg. Wie zouden jullie van dit rijtje kopman maken?
Ik neig op dit moment naar Wellens 2e kopman (goed in vorm, maar mogelijk knechten voor pogi?) en Powless 3e kopman (puur op gevoel). Tips van alle experts hier op het forum zijn van harte welkom!
Iedereen zit met hetzelfde 'probleem' en vraagt om dezelfde tips. Zelf ben ik er ook nog niet uit. Zekere kopmannen bij iedereen lijken in volgorde Pogacar, Pidcock, Wellens en Mohoric, maar daarachter is het gissen.
Powless, Teuns, Laporte, Madouas, Kron, Van Gils, Van Eetvelt, Bettiol, Simmons en Hirschi kunnen allemaal top 10 rijden. Bij al deze renners is het de vraag of ze de absolute kopman zijn. Sommigen hebben zich al enigszins bewezen in Strade (Madouas, Simmons, Kron, Van Gils, Bettiol) anderen niet maar zouden het wellicht wel moeten kunnen. Vaak zie je bij de Strade ook echt renners die niet echt het voorjaar als doel hebben wel top 20 rijden. Dus ook veel niet gekozen renners.
Ik denk dat deze vraagtekens zullen blijven, tenzij er ploegen zijn die wat meer bekend gaan maken. Daarnaast is het de vraag in hoeverre ploegenspel mogelijk gaat zijn. Vaak zien we dat het al vrij vroeg in groepjes uit elkaar valt en dat renners geïsoleerd zitten. Als Pogi vroeg gaat, zullen de rest van UAE ook lekker hun ding kunnen doen.
Zin in zaterdag en dankzij Scorito nog meer!
Van Gils, is goed in vorm en heeft flink wat inhoud gecreeerd afgelopen winter! In mijn ogen top 5 kanidaat.
Powless op basis van zijn interview deze week maar opschrijven voor de winst, want podium doet er volgens hem niet toe. Ging dit jaar voor een klassieker.
Dus obv van dit een enorme gok maar:
1 Mohoric 2 van Gils 3 Powless / Madouas
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.