Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 39 ... 72 73
Mollemaaktmenietuit

Met Pogi, Mohoric, Wellens, Alaphillipe, Cort, Kron, Zingle, Formolo, Bettiol en Laporte op het moment 10 renners aan de start. Pogi uiteraard eerste kopman, Wellens en Mohoric als overige kopmannen.

Mohoric als 2e lijkt me verstandiger aangezien Wellens in dienst rijd, maar gezien zijn vorm overweeg ik toch hem als 2e kopman in te zetten en mohoric als 3e. 

dr klaas
NielsH97
#950
Klopt, misschien te voorbarig maar heeft meer met het gevoel van prijs/resultaat te maken tot nu toe...

Tja, ik baalde ook, had 4 vd 6,en alle 3 de caps, mee in de kopgroep,.  Uiteindelijk had ik pidcock die 8e wordt moeten cappen, voor de hoogste score. Dat is het mooie aan wielrennen en het kutte van scorito.

Voor de strade  heeft Powless vertrouwen, die ga ik cappen in met pidcock.  3e is nog een beetje de vraag.

 

BramZola

Twijfel over mijn derde kopman, ik heb nu pidcock 1 en powless 2  de derde kopman kan zijn MvG, Maduas of Hirshi. Laporte en Yates overweek ik niet. Mijn gevoel zegt dat ik voor MvG moet gaan maar vraag me af of die niet voor van Eetveld gaat rijden?

oli4g

Ik had gelezen dat Van Gils van strade een groot doel had gemaakt, en dat van Eetveld in principe de ploeg kwam helpen - maar je nooit weet wat er kan met zijn huidige vorm.

Tristan0112

Ik lees dat veel mensen voor Aniolkowski zijn gegaan als opvulsprinter van 500k, zelf ben ik met diezelfde gedachte gegaan voor Fretin uit dezelfde ploeg.

Fretin lijkt mij gezien zijn uitslagen dit seizoen 4e in down under en 2 keer top 5 in UAE een betere optie, of weten jullie iets wat ik niet weet?

Wicked Wout
Mollemaaktmenietuit
#951
Met Pogi, Mohoric, Wellens, Alaphillipe, Cort, Kron, Zingle, Formolo, Bettiol en Laporte op het mome...

Mooi lijstje! Wellens en Mohoric lijken beiden in prima doen, al zie je dat bij mohoric nog niet terug in de uitslagen. Denk dat het kop of munt wordt 😉

Wicked Wout
Tristan0112
#955
Ik lees dat veel mensen voor Aniolkowski zijn gegaan als opvulsprinter van 500k, zelf ben ik met die...

Die Fretin was mij ook opgevallen ja. Heb ze uiteindelijk geen van beiden, maar Fretin heeft wel op de shortlist gestaan, in tegenstelling tot Aniolkowski

Mollemaaktmenietuit

Aniolkowski met name gekozen op basis van zijn voorgaande uitslagen in Brugge de Panne en Scheldeprijs (10e en tweemaal 11e) en zijn 4e plek in UAE tour. Fretin rijdt echter wel een puik voorseizoen. Wellicht dat ze beide sprinten ;-) . 

Voor de mensen met Küng. Zie dat hij van Strade is afgehaald en Lenny Martinez er op. 

BramZola
Mollemaaktmenietuit
#958
Aniolkowski met name gekozen op basis van zijn voorgaande uitslagen in Brugge de Panne en Scheldepri...

Zou martinez dan ook direct de kopman zijn of gaan ze toch voor Madouas of Gregroir? Overigen 3 mooie namen voor die ploeg

 

Laatst gewijzigd
sprintgeit
Mollemaaktmenietuit
#951
Met Pogi, Mohoric, Wellens, Alaphillipe, Cort, Kron, Zingle, Formolo, Bettiol en Laporte op het mome...

Ik denk dat veel mensen momenteel een moord zouden doen voor Wellens als 2e kopman! Ook erg benieuwd naar Formolo uit jouw lijstje. 

Zelf heb ik Pidcock, Mohoric, Powless, Hirschi en Laport ter beschikking. Baal ergens een beetje dat ik Powless i.p.v. Healy (en achteraf Wellens, maar goed dat had ik niet op deze manier zien aankomen) heb genomen, omdat ik Powless en Hirschi momenteel toch niet zulke zekere kopmannen vind. Aan de andere kant was het wel een bewuste keuze om wat ruimer in te steken op het Vlaamse werk en in Strade te "overleven". Nu de vraag, ga ik zoals ieder jaar voor de paniekwissel en knal ik toch nog even Gregoire, Eetvelt of MvG erin voor Stuyven.. of laat ik het zo?

Mijn favorieten voor zaterdag
**** Pogacar
*** Wellens, Healy (denk echt dat die gast nog steeds wordt onderschat)
** Pidcock, Mohoric, DFM
* Gregoire, MvG, Valter, Eetvelt, Laporte
Eervolle vermelding: Hirschi, Skujins, Powless, Yates 

Pom titcock

Je vergeet onze king Julian

Punchen of verzuipen
sprintgeit
#960
Ik denk dat veel mensen momenteel een moord zouden doen voor Wellens als 2e kopman! Ook erg benieuwd...

Yates rijdt niet ;-)

sprintgeit
Punchen of verzuipen
#962
Yates rijdt niet ;-)

Toch verdient ie een eervolle vermelding vind ik :D

Lijstje kan sowieso weer beetje op de schop nu Martinez meedoet, maar goed.. het is uberhaupt nog maar weer een lijstje. Hoop vooral dat het een leuke koers wordt, ondanks het nieuwe parcours..

MR

Na een goed openingsweekend, slaat ook bij mij nu de twijfel toe bij de keuzes voor 2e / 3e kopman in de Strade. Weinig 'echte' zekerheidjes voor deze plekken in mijn selectie.  

Pogi wordt (uiteraard) mijn 1e kopman en verder nog Wellens, Powless, Bettiol, Teuns, Laporte, Kron en Cort in mijn ploeg. Wie zouden jullie van dit rijtje kopman maken? 

Ik neig op dit moment naar Wellens 2e kopman (goed in vorm, maar mogelijk knechten voor pogi?) en Powless 3e kopman (puur op gevoel). Tips van alle experts hier op het forum zijn van harte welkom! 

TJV94

Iedereen zit met hetzelfde 'probleem' en vraagt om dezelfde tips. Zelf ben ik er ook nog niet uit. Zekere kopmannen bij iedereen lijken in volgorde Pogacar, Pidcock, Wellens en Mohoric, maar daarachter is het gissen.

Powless, Teuns, Laporte, Madouas, Kron, Van Gils, Van Eetvelt, Bettiol, Simmons en Hirschi kunnen allemaal top 10 rijden. Bij al deze renners is het de vraag of ze de absolute kopman zijn. Sommigen hebben zich al enigszins bewezen in Strade (Madouas, Simmons, Kron, Van Gils, Bettiol) anderen niet maar zouden het wellicht wel moeten kunnen. Vaak zie je bij de Strade ook echt renners die niet echt het voorjaar als doel hebben wel top 20 rijden. Dus ook veel niet gekozen renners.

Ik denk dat deze vraagtekens zullen blijven, tenzij er ploegen zijn die wat meer bekend gaan maken. Daarnaast is het de vraag in hoeverre ploegenspel mogelijk gaat zijn. Vaak zien we dat het al vrij vroeg in groepjes uit elkaar valt en dat renners geïsoleerd zitten. Als Pogi vroeg gaat, zullen de rest van UAE ook lekker hun ding kunnen doen.

Zin in zaterdag en dankzij Scorito nog meer!

Eddix

Ik denk dat het podium als volgt is: 1)Pogacar, 2)Wellens, 3)Hirschi. en Pidcock DNF:)

Pom titcock

Ik denk dat het podium als volgt is: 1)Pidcock, 2)Sheffield, 3)Kwiatkowski. en Poga DNF:)

NielsH97

Van Gils, is goed in vorm en heeft flink wat inhoud gecreeerd afgelopen winter! In mijn ogen top 5 kanidaat.

Powless op basis van zijn interview deze week maar opschrijven voor de winst, want podium doet er volgens hem niet toe. Ging dit jaar voor een klassieker. 

 

Dus obv van dit een enorme gok maar:

1 Mohoric 2 van Gils 3 Powless / Madouas

NielsH97

Pogi gaat naar de grond op een gravel strook en start niet meer in MSR en LBL.

Onzin, de mensen die Pogi hebben hebben met zekerheid de nummer 1 kopman in de gelederen.

Wicked Wout

Kron van de startlijst gehaald...

Mollemaaktmenietuit
Wicked Wout
#970
Kron van de startlijst gehaald...

Helaas, lees net op wielerflits dat die een lichte blessure heeft. 

John Bon

Mooi, race moet nog starten en al 2 van mijn renners verdwenen. 
Kron en blijkbaar zou Kung ook niet starten. ( verwijderd van Scorito en Pcs)

Willempie94
John Bon
#972
Mooi, race moet nog starten en al 2 van mijn renners verdwenen. Kron en blijkbaar zou Kung ook...

Martinez idd ipv Kung

John Bon
Willempie94
#973
Martinez idd ipv Kung

Wel dan moet ik het doen met Mohoric, healy, wellens, Theuns en Laporte  😅
Ik wist dat met de renners die ik opstelde de kans groot was dat ik punten zou laten vallen in de Strade maar nu moet het wel erg goed vallen. 

Laatst gewijzigd
zomaareens

Weet iemand waarom cosneyfroy dnf had woensdag ?

1 2 ... 39 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.