Poh, zo zit het in de aanloop naar Strade ook niet mee zeg. Dacht wel lekker breed te zitten met Küng voor een 12e tot 18e plaats, Yates die er als leuk verrassinkje lang bij zou zitten, Kron die ik afgelopen jaar echt wel sterk vond ogen. Lekker wat sneaky puntjes sprokkelen buiten de absolute topmannen - maar neen. Pogi, Mohoric en Van Gils worden bij mij de kopmannen. Powless en Hirschi vind ik allebei te risicovol met toch een betere ploegmaat in de gelederen; bovendien heb ik het idee dat de bovengrens van Van Gils hoger ligt dan dat van deze beide mannen. Moet ook nog eens zelf een voetbalpotje afwerken, dus genieten van de koers is er ook nog eens niet bij. Fin, weekend staat wel voor de deur!
Wordt wel heel verleidelijk om Pogi voor twee wedstrijdjes erin te wisselen met Van Aert en dan weer terug. Maar ja , dat kost twee wissels die ik waarschijnlijk voor de BP en/of voor EF ook goed kan gebruiken.
Met Pidcock, Mohoric, Van Gils, Powless, Hirschi, Laporte, Zingle, Cort Nielsen en, nou ja, Theuns in Strade is het ook niet echt nodig, misschien.
Openingsweekend snel vergeten.. 36%... Ging goed totdat Jorgenson en co werden terug gepakt. Voor morgen staan er 9 van mijn team aan de start. Waarvan er zeker 3 voor hun kopman moeten rijden.. als die andere 6 nou wat puntjes binnen fietsen kunnen we een sprongetje maken. Ik ga zelf voor minimaal een verdubbeling in score dus op naar de 72% 😂😂
Ik speel met dezelfde verleiding. Na jarenlang de grote rondes spelen waarin ik ieder jaar verbeterde en inmiddels geregeld een bekertje meepak is dit mijn eerste Klassiekerspel en bij het indienen van mijn selectie had ik al het gevoel een paar beginnersfouten gemaakt te hebben.
Nu Pogacar er in fietsen voor Van Aert en dan weer terugwisselen is, zoals iemand het hier al mooi verwoordde, waarschijnlijk paniekvoetbal, maar het is wel verleidelijk.
Ik kan wel een adviesje van een ervaren Klassiekerspeler om het wel of niet te doen gebruiken.
Mijn ploeg voor nu:
- Pidcock
- Mohoric
- Van Gils
Andere renners in mijn ploeg vandaag: Laporte, Hirschi, Zingle, Bagioli en Bettiol.
Wissel ik bijvoorbeeld voor 2 ritten Van Aert voor Pogacar dan heb ik 2 wissels verbruikt. Als ik het zo zelf wegzet, weet ik wel wat verstandig is, maar de verleiding is groot.
Maar goed, 1 van mijn beginnersfouten is wel geweest Pogacar niet in de basisploeg op te nemen. Had zeker wel 1 wissel waard geweest. Mijn dilemma.. is de grote wissel damage control of juist niet..
Pogi niet nemen is een strategische keuze die goed of slecht kan uitdraaien. Dat zijn geen beginnersfouten.
Beginnersfouten zijn zaken als
- gn 3 sprintkopmannen hebben voor bv. Scheldeprijs
- paniektransfers doen ( wink wink )
- Wva niet nemen omdat hij de duurste renner is (yeah done that)
Ik heb
1: Healy
2: Mohoric
3: Wellens
en door het niet starten van Kron en Kung (beide opgesteld in de hoop wat extra punten te verdienen vandaag) voor de rest enkel Laporte en theuns.
Dus voor mij moet alles echt wel goed vallen
Bij nader inzien ga ik geen paniekvoetbal spelen nu het niet heel erg nodig is. Bewaar mijn wissels voor later als ik ze misschien harder nodig heb.
Als ik John Bon zijn team had zou ik Pogi nu eerder overwegen dan als ik het team van NOAD had.
Pogi komt er bij mij misschien later nog in als hij aankondigt nog een paar heuvelklassiekers mee te pakken. Of als ik nog genoeg wissels over heb bij LBL.
Dus Pogi: doe het rustig aan vandaag!
Noad, lekker nagenieten van gisterenavond en van je team afblijven. Je hebt 3 prima kopmannen en zelfs nog het nodige daarachter wat ook punten kan sprokkelen. Zonde van de wissels.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.