Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 40 ... 72 73
JBT

Hier starten met 

Pogacar ***

Pidcock**

Van Gils*

Madouas

Powless

Zingle

Laporte

Heiduk

nu op een magere 71.5% 

hoop uiteraard wat te stijgen deze editie van Strade. Heb er zin in!!

Ben Nihilisty

Poh, zo zit het in de aanloop naar Strade ook niet mee zeg. Dacht wel lekker breed te zitten met Küng voor een 12e tot 18e plaats, Yates die er als leuk verrassinkje lang bij zou zitten, Kron die ik afgelopen jaar echt wel sterk vond ogen. Lekker wat sneaky puntjes sprokkelen buiten de absolute topmannen - maar neen. Pogi, Mohoric en Van Gils worden bij mij de kopmannen. Powless en Hirschi vind ik allebei te risicovol met toch een betere ploegmaat in de gelederen; bovendien heb ik het idee dat de bovengrens van Van Gils hoger ligt dan dat van deze beide mannen. Moet ook nog eens zelf een voetbalpotje afwerken, dus genieten van de koers is er ook nog eens niet bij. Fin, weekend staat wel voor de deur!

John Bon

Ik moet me zo hard inhouden om niet al paniekvoetbal te gaan spelen :D 

Jasperdewaal11

Ik Start met Laporte, Mohoric, Powless, Bettiol, v Gils, Zingle & Busatto. 

 

Waarbij ik voor gokje    Powless als 1e kopman, v Gils  2e  & Mohoric 3e.  Zonder Pidcock & Pogi is dit doorbijten. 

HaagseHaas

Ik heb Pogi, Powless, Wellens,Laporte, Mohoric, Hirschi en Zingle in de race. Had toch ook gehoop op Yates en Kron.
Pogi, Wellens en Mohoric als kopmannen dan maar.

Valvuillerdemoz

Wordt wel heel verleidelijk om Pogi voor twee wedstrijdjes erin te wisselen met Van Aert en dan weer terug. Maar ja , dat kost twee wissels die ik waarschijnlijk voor de BP en/of voor EF ook goed kan gebruiken. 

Met Pidcock, Mohoric, Van Gils, Powless, Hirschi, Laporte, Zingle, Cort Nielsen en, nou ja, Theuns in Strade is het ook niet echt nodig, misschien.

Mollemaaktmenietuit
Valvuillerdemoz
#981
Wordt wel heel verleidelijk om Pogi voor twee wedstrijdjes erin te wisselen met Van Aert en dan weer...

Lijkt me een prima team om de dubbele wissel voor te laten :)

DennisdeMenniss

Openingsweekend snel vergeten.. 36%... Ging goed totdat Jorgenson en co werden terug gepakt. Voor morgen staan er 9 van mijn team aan de start. Waarvan er zeker 3 voor hun kopman moeten rijden.. als die andere 6 nou wat puntjes binnen fietsen kunnen we een sprongetje maken. Ik ga zelf voor minimaal een verdubbeling in score dus op naar de 72% 😂😂

tol100

Kan cosnefroy in de strade hoog eindigen?

 

kokkie1975
tol100
#984
Kan cosnefroy in de strade hoog eindigen?  

Als die boven op een berg/heuvel afstapt zeker 😉

DennisdeMenniss
tol100
#984
Kan cosnefroy in de strade hoog eindigen?  

Tsja, met Cosnefroy weet je het maar nooit.. kan zomaar top 10 rijden maar een dnf zou ook niks nieuws zijn. Als je zin hebt om te gokken zou je hem kopman kunnen maken.. veel punten of tranen..

Pim Todcock

Dat Van Gils nr 131 af moet staan aan V Eetvelt, zegt dat nog iets? Hoewel uiteindelijk de grote mannen wel boven komen drijven in zulke lange wedstrijden waarin andere teams het al hard maken. 

BramZola

Ik ga vandaag voor Pidcock 1, van Gils 2 en Hirshi 3. Madouas en Powless heb ik er nu niet in gezet. Van Gils is de grootste gok, maar die kan ook zomaar top 5 halen, vandaar dat ik die op 2 heb. Met Hirshi bouw ik iets meer zekerheid in op top 15 omdat UAE het hard zal gaan maken

snoek1974

Vandaag kopmannen - 1) Pidcock / 2) Mohoric 3) Wellens

met Van Gils , Gregoire , Hirshi , Laporte en Bettiol nog mogelijke top 20 rijders

van renner 9 Theuns verwacht ik niks .

Casselt

Geen pogi of pidcock dus vandaag kopmannen 1. Mohoric 2. Wellens 3. van Gils/Laporte. 

Denk dat Valter de uitgesproken kopman is voor Visma dus twijfel of ik Van Gils of Laporte moet doen. 

Ik hoop met Powless, Hirschi, Zingle en Theuns toch nog wat punten binnen te harken.

Laatst gewijzigd
John Bon

Ik heb speciaal Healy al van de start meegenomen voor vandaag en net een interview gezien waar hij zegt voor de winst te gaan dus dan maar gokje en hem kopman 1 gemaakt. 🔥

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Valvuillerdemoz
#981
Wordt wel heel verleidelijk om Pogi voor twee wedstrijdjes erin te wisselen met Van Aert en dan weer...

Ik speel met dezelfde verleiding. Na jarenlang de grote rondes spelen waarin ik ieder jaar verbeterde en inmiddels geregeld een bekertje meepak is dit mijn eerste Klassiekerspel en bij het indienen van mijn selectie had ik al het gevoel een paar beginnersfouten gemaakt te hebben.

Nu Pogacar er in fietsen voor Van Aert en dan weer terugwisselen is, zoals iemand het hier al mooi verwoordde, waarschijnlijk paniekvoetbal, maar het is wel verleidelijk.

Ik kan wel een adviesje van een ervaren Klassiekerspeler om het wel of niet te doen gebruiken.

Mijn ploeg voor nu:

  1. Pidcock
  2. Mohoric
  3. Van Gils

Andere renners in mijn ploeg vandaag: Laporte, Hirschi, Zingle, Bagioli en Bettiol.

Wissel ik bijvoorbeeld voor 2 ritten Van Aert voor Pogacar dan heb ik 2 wissels verbruikt. Als ik het zo zelf wegzet, weet ik wel wat verstandig is, maar de verleiding is groot.

Maar goed, 1 van mijn beginnersfouten is wel geweest Pogacar niet in de basisploeg op te nemen. Had zeker wel 1 wissel waard geweest. Mijn dilemma.. is de grote wissel damage control of juist niet.. 

John Bon
NOAD1912
#992
Ik speel met dezelfde verleiding. Na jarenlang de grote rondes spelen waarin ik ieder jaar verbeterd...

Pogi niet nemen is een strategische keuze die goed of slecht kan uitdraaien. Dat zijn geen beginnersfouten. 
Beginnersfouten zijn zaken als 
- gn 3 sprintkopmannen hebben voor bv. Scheldeprijs
- paniektransfers doen ( wink wink )
- Wva niet nemen omdat hij de duurste renner is (yeah done that)

Ik heb 
1: Healy
2: Mohoric
3: Wellens
en door het niet starten van Kron en Kung (beide opgesteld in de hoop wat extra punten te verdienen vandaag) voor de rest enkel Laporte en theuns. 

Dus voor mij moet alles echt wel goed vallen 

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Bij nader inzien ga ik geen paniekvoetbal spelen nu het niet heel erg nodig is. Bewaar mijn wissels voor later als ik ze misschien harder nodig heb.

Als ik John Bon zijn team had zou ik Pogi nu eerder overwegen dan als ik het team van NOAD had.

Pogi komt er bij mij misschien later nog in als hij aankondigt nog een paar heuvelklassiekers mee te pakken. Of als ik nog genoeg wissels over heb bij LBL.

Dus Pogi: doe het rustig aan vandaag! 

Laatst gewijzigd
Plasbas

Kopman Keuzes (zonder pogi en pidcock)

1) Madouas (hiervoor meegenomen)

2) Wellens 

3) Van Gils

 

Andere opties: Powless, Mohoric, Hirschi, Laporte, Theuns

 

Tips welkom.

 

Wicked Wout
NOAD1912
#992
Ik speel met dezelfde verleiding. Na jarenlang de grote rondes spelen waarin ik ieder jaar verbeterd...

Noad, lekker nagenieten van gisterenavond en van je team afblijven. Je hebt 3 prima kopmannen en zelfs nog het nodige daarachter wat ook punten kan sprokkelen. Zonde van de wissels.

Ton Pelo

Hier de luxe van Pogacar en Healy. Plek 3 heeft Mohoric boven van Gils gekregen. Theorie: nu de koers langer is, wordt er minder heftig geklommen dus kan Mohoric wel overleven. Plausibel?

NOAD1912

Dank mannen voor jullie adviezen! Het heeft het duiveltje op mijn schouder verjaagd :)

Laatst gewijzigd
Sloddies
Plasbas
#995
Kopman Keuzes (zonder pogi en pidcock) 1) Madouas (hiervoor meegenomen) 2) Wellens  3) Van G...

Zou Madouas niet eerste kopman maken. Nog niets gepresteerd dit jaar en bovendien is ploeggenoot Gregoire veel beter in vorm.

BigMig

@Ton Pelo

Ik zou juist het tegenovergestelde zeggen. Er wordt nog meer geklommen, dus de opeenstapeling van klimmen in een toch al zware koers gaat ervoor zorgen dat de mindere klimmers het op het einde nog moeilijker zullen hebben om erbij te blijven.

1 2 ... 40 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.