Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 42 ... 72 73
dr klaas

@ Wicked helaas,  Vond hem in de Giro opvallend goed en WK top, echter zijn voorjaren waren nog niet heel bijzonder de afgelopen 3 jaar.

Heb bettiol vanwege zijn WK, en Moscon (ooit mede mijn gouden beker bezorgd in de giro met Bernal, en hou ook van zwarte schapen, zou in vorm zijn aldus Patlef.).   Je moet een beetje geluk hebben.  Van potentiële goede 500k ers zijn er vele.  

 

 

 

Hay
master-pieter
#1021
Net al twee wissels door gevoerd. Asgreen en de Lie out en Matthieu en Powless erin. De Lie gevalle...

Powless was toch niet al te best in de Strade, of was hiervoor een goed argument?

FabFiveFredyy

Of de wissels nu de juiste zijn laat ik even in het midden, maar waarom nu al je wissels doorvoeren terwijl MSR nog twee weken weg is?? Kan nog een hoop gebeuren in de tussentijd. Ik zou wachten tot vlak voor de start.

dr klaas

@FFF,  goed punt idd.  2 weken das nog wel even.      

nasibal
master-pieter
#1021
Net al twee wissels door gevoerd. Asgreen en de Lie out en Matthieu en Powless erin. De Lie gevalle...

Heb je Remco al in je team?

Zo niet, dan kan je je wel vast gaan focussen op de Giro denk ik :)

Ben Nihilisty
dr klaas
#1020
Jawel .. blz 6 

Fair! Het is wel gelijk weer één van die mannen van wie ik geneigd ben te zeggen: 'hoe kan je die nou voor 500k totaal over het hoofd hebben gezien?' Maar dat is weer het eeuwenoude Scorito-syndroom: de mannen die wél presteren, en niet een waanzinnig rare of slechte keuze waren - of nog sterker, eentje die een tijd lang in je teampje stond - onthoud je. Daartegenover staat bijvoorbeeld dat ik bijna weer in de Girmay val was getrapt, en ongetwijfeld nog vele andere tegenvallers.

master-pieter
nasibal
#1030
Heb je Remco al in je team? Zo niet, dan kan je je wel vast gaan focussen op de Giro denk ik :)

Nee! Ik moet ook wel bekennen dat de grote rondes me een stuk beter liggen als het klassiekerspel haha

DennisdeMenniss
nasibal
#1030
Heb je Remco al in je team? Zo niet, dan kan je je wel vast gaan focussen op de Giro denk ik :)

Een goede voorbereiding is het halve werk 😂

Punchen of verzuipen
Ben Nihilisty
#1031
Fair! Het is wel gelijk weer één van die mannen van wie ik geneigd ben te zeggen: 'hoe...

Met het risico nu als een wijsneus over te komen... Skujins zat voor mij al in de categorie "de mannen die wel presteren". Vorig jaar 9e Brabantse Pijl, vele sterkte top10s in de Giro, 8e op het WK en 6e San Sebastian, dit jaar al hele sterkte tijdrit in Bessèges.

ivo001

Voor Strade had ik niet de optimale keuze gemaakt met Wellens 1e, Mohoric 2e en Powless 3e kopman. Van Gils en Laporte nog wel lekker in de punten, maar had een stuk beter kunnen verdelen.

Overigens bijzonder dat Scorito Riley Sheehan als buiten tijdslimiet geeft, terwijl hij volgens PCS 2s binnen de limiet was.

 

Voor MSR wordt de kopmannen ook een puzzel. Voorlopig heb ik MvdP, Mohoric, Laporte staan, maar op de voorlopige startlijst nog Philipsen, De Lie, Pedersen, Trentin, Wellens, Powless, Bettiol, Zingle en Van Gils.

Vinniesmittie
ivo001
#1035
Voor Strade had ik niet de optimale keuze gemaakt met Wellens 1e, Mohoric 2e en Powless 3e kopman. V...

Als ik jou was zou ik jouw huidige kopman keuze nog even heroverwegen...

ProScoritoManager
Vinniesmittie
#1036
Als ik jou was zou ik jouw huidige kopman keuze nog even heroverwegen...

Waarom precies? Even aannemend dat je vdP en Mohoric wel geschikte kopmannen acht richt je commentaar zich op Laporte toch? Maar na zijn onverwacht sterke optreden in Strade (voor mij iig), het feit dat hij bij afwezigheid van Wout kopman van Jumbo zal zijn, ook nog eens snel is aan de meet en eigenlijk altijd wel strijd voor ieder plekje overweeg ik hem zelf ook als kopman. En ja, dat komt ook omdat ik meer voor de hand liggende kopmannen (zelf denk ik dan aan iig Pogi/Mohoric/Pedersen) niet in mijn selectie heb, maar ik ben wel benieuwd waarom je Laporte zo duidelijk afschrijft als kopman.

NielsH97
ProScoritoManager
#1037
Waarom precies? Even aannemend dat je vdP en Mohoric wel geschikte kopmannen acht richt je commentaa...

Ik denk dat hij erop doelt dat Visma de "Kooij" kaart gaat trekken. Dit is afhankelijk van het wedstrijdverloop, twijfel zelf ook over Laporte!

Ik ga waarschijnlijk voor 1 MvdP 2 Pedersen 3 Mohoric/Laporte

ProScoritoManager

Ah ja, dat haalt mijn argumentatie wel redelijk onderuit. Hink zelf wat dat betreft nog op twee gedachtes voor wat betreft de Lie of van Gils als eventuele kopman. (Er even van uit gaande dat de Lie tegen die tijd wel weer op volle oorlogssterkte opereert)

Ragnar Lolbroek

Voorlopig 14 renners aan de start waarvan:

Mathieu: cap1

Pedersen:cap2

Mohoric: cap3

Laporte

Pidcock 

Matthews

Philipsen 

Powless

Hirschi

Van Gils

Lauence

Zingle

Kristoff 

Bettiol

Het mag eens mee gaan vallen. Zo veel punten heb ik nog niet. 

 

Pim Todcock

Zou dat voor VLab geen gok zijn om Kooij kopman te maken? Hij heeft niet zo heel veel ervaring op dergelijke afstanden. Daarnaast is Laporte ok in vorm, geen reden om hem te passeren.

Zelf ga ik weinig verrassend voor de 3P's, met nog even twijfel wie ik op 1 zet.

Vinniesmittie

Mijn commentaar betrof niet zozeer een concrete naam als ongeschikte kopman, maar als je Pedersen in je team hebt zou ik die altijd cappen boven Laporte en Mohoric

ProScoritoManager
Vinniesmittie
#1042
Mijn commentaar betrof niet zozeer een concrete naam als ongeschikte kopman, maar als je Pedersen in...

Ah mijn fout. Ik heb nog het rijtje overige renners in dat team gescand om te kijken of dat kon meespelen, maar daarbij precies Pedersen over het hoofd gezien.. Die is idd ongezien minimaal derde kopman in iedere koers die hij rijdt.

oli4g
Pim Todcock
#1041
Zou dat voor VLab geen gok zijn om Kooij kopman te maken? Hij heeft niet zo heel veel ervaring op de...

Ploegleider Grischa Niermann blikt terug. 'Dit is niet waarvoor we naar hier zijn gekomen, qua resultaat', aldus de ploegleider, die net als Maarten Wynants de verkenning samen met de renners deed. 'Ik denk dat we niet goed genoeg waren. Christophe heeft een heel knappe koers gereden en is tiende geworden, waarmee hij eigenlijk tussen een hele hoop klimmers staat. Dat heeft hij super gedaan', deelt hij een compliment uit aan de sterke Fransman, die over twee weken ook kopman zal zijn in Milaan-Sanremo.

Laatst gewijzigd
BramZola
Pim Todcock
#1041
Zou dat voor VLab geen gok zijn om Kooij kopman te maken? Hij heeft niet zo heel veel ervaring op de...

De 3p's dat moet pidcock powless en pollit zijn :😜

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Toch lekker als je Pogacar in je team hebt. Scheelt keuzestress voor de kopmannen keuze in SanRemo 🤣

John Bon

Het geval De Lie wordt nu echt wel een breinbreker
https://sporza.be/nl/2024/03/06/arnaud-de-lie-komt-niet-meer-aan-de-start-in-4e-rit-parijs-nice-hij-voelt-zich-niet-100-procent~1709712742118/


dr klaas

@ Dennis idd,   al is keuze stress voor de kopmannen (buiten de puzzle vantevoren)., juist het leuke van het spel, en je kunt er echt verschil mee maken.   Pedersen lijkt me een perfecte kopman ja.   Ben benieuwd hoe vaak die geklikt is, een van de weinig waar ik niet over getwijfeld heb met die prijs ook. 

master-pieter
John Bon
#1047
Het geval De Lie wordt nu echt wel een breinbrekerhttps://sporza.be/nl/2024/03/06/arnaud-de-lie-komt...

Dat heb ik goed ingeschat 

Pim Todcock
dr klaas
#1048
@ Dennis idd,   al is keuze stress voor de kopmannen (buiten de puzzle vantevoren)., juist...

Verrassend vaak, initieel namelijk 82%. Dat kun je zien als je hem open klikt bij de kopmannen of gouden wissels.

1 2 ... 42 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.