Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 43 ... 72 73
John Bon
master-pieter
#1049
Dat heb ik goed ingeschat 

Hoe kun je nu gaan inschatten dat hij zal vallen en daardoor een tijdje nodig heeft om te bekomen. 
Mijn idee gaat nu meer naar goed want ik heb hem nt noodzakelijk nodig in de Vlaamse Klasssiekers maar als hij nu wat meer rust is hij msch top voor Brabantse en Eschburn (en heeft hij daar msch ook meer te bewijzen).

Ook al is een val nooit goed natuurlijk.

dr klaas
Pim Todcock
#1050
Verrassend vaak, initieel namelijk 82%. Dat kun je zien als je hem open klikt bij de kopmannen...

Bedankt voor de Tip,  poeh vind dat niet echt verrassend toch ? Gezien vorig jaar en zijn prijs.  

Laatst gewijzigd
dr klaas
Punchen of verzuipen
#1034
Met het risico nu als een wijsneus over te komen... Skujins zat voor mij al in de categorie "de mann...

Nee hoor,   ik vind jouw redenatie helemaal logisch, dit soort analyses en beslissingen maakt uiteindelijk wel het verschil tussen  een gouden beker of niet.  

snoek1974

Skuijns is idd een goede dark horse , heb zelf Bettiol als 500 K renner die moet zich nog bewijzen 

Wicked Wout
snoek1974
#1054
Skuijns is idd een goede dark horse , heb zelf Bettiol als 500 K renner die moet zich nog bewijzen&n...

Kan leuk uitpakken idd. Zat er gisteren goed bij, al vertekent het misschien iets door die valpartij.

 

Mijn dark(est) horse heeft zijn eerste blauwe plekken al opgelopen. Gautherat pakte in de omloop al netjes zijn punten mee, maar ging onderuit in KBK. Hopelijk valt de schade mee.

Risje89

Baal er enorm van dat ik Skujins er uiteindelijk uit heb geklikt ten faveure van S. Yates vanwege het (reserve-)kopmanpotentieel. Mijn voorbereiding viel, de laatste anderhalve week voor de start, door privéomstandigheden sowieso een beetje in het water, na een fantiek begin. Mede daardoor en, naar het nu schijnt, wat ongelukkig keuzes (SKA i.pv. Cosnefroy bijvoorbeeld), momenteel op een schamele 26,9%. Dat moet toch wel het dieptepunt in m'n Scorito-carrière zijn. Ach, het kan alleen nog maar beter worden de komende weken. Wissels nog achter de hand en van der Poel, Pedersen(, Philipsen) en Welsford moeten er nog aan beginnen. Zingle, Milan en van Gils lijken in ieder geval in goeden doen. We gaan zien waar het schip strand. De Kleijn ook lang overwogen, wordt misschien wel een puntenpakkertje dit jaar.

Pim Todcock
dr klaas
#1052
Bedankt voor de Tip,  poeh vind dat niet echt verrassend toch ? Gezien vorig jaar en zijn prijs...

Valt inderdaad wel mee. Maar ik kan me voorstellen dat je hem nu nog niet nodig had en met MsR genoeg hebt aan Pogacar, vd Poel en Laporte of Philipsen of De Lie zelfs. Dan kun je Pedersen erin wisselen in een later stadium of zelfs helemaal niet. Hij is bij mij kopman waar hij meedoet, maar niet broodnodig om tot 3 kopmannen te komen.

Overigens worden de wissels voor de ardennen steeds lastiger gezien het aantal goede renners dat meedoet, mits ze daar rijden om te winnen. Gezien de vorige jaren ligt Skjelmose voor de hand en REV of Healy, maar Roglic is ook wel redelijk of Pogi's maten Wellens, Hirschi, Almeida en Ayuso. Dat maakt een vroege wissel ten opzichte van twijfel voor een keuze voor de ardennen toch wat minder pijnlijk.

Edit: en Pidcock, Benoot, Teuns, Madouas, Gaudu, etc wellicht

Laatst gewijzigd
dr klaas

Als je de 3 P's hebt is het makkelijk. Verder is la porte knecht voor Kooij? Philipsen voor plek 10-15, ook nog niet als vorig jaar. De Lie gezien omloop  okay, echter daarna val en uitgestapt, Ik weet nog niet wie mijn 3e cap wordt.  Pidcock misschien wel als uitstekend daler en kan bergop enigszins mee.

Heuvels is nog te ver en heb overal minimaal 3 starters behalve EF. 

Valvuillerdemoz

De Lie start weer nie! 🤔

ProScoritoManager

Wordt ondertussen wel erg aantrekkelijk om de Lie eruit te halen. Zou dan waarschijnlijk voor Pedersen zijn.

Wicked Wout
dr klaas
#1058
Als je de 3 P's hebt is het makkelijk. Verder is la porte knecht voor Kooij? Philipsen voor plek 10-...

Heb er 2 van de 3, vd Poel en Pedersen, die dan ook 1e en 2e cap worden. 3e is nu Mohoric. Had eerst Pidcock, maar zijn resultaten zijn de laatste jaren eigenlijk ook weer niet zó top in deze rit.

 

Met 4x Alpecin, 3x Lidl en 2x UAE, hoop ik op een podium Vd Poel, Pedersen, Pogi. (En dan mohoric 4e 😉)

Jasperdewaal11

Laporte knecht voor Kooij ?? Dat lijkt mij totaal niet, heb je hem in de strade gezien ?  Ze zullen beide beschermd zijn maar Laporte heeft de grootste kans er nog (vlak)bij te zitten op het eind die kansen ga je niet vergooien voor Kooij.  Is een sterke sprinter maar hij moet eerst is bewijzen er uberhaupt nog in de buurt te zitten halverwege de Poggio. 

Het is voor mij v/d Poel, Pedersen en dan of Matthews (maar maagproblemen) of Laporte als 3e. Mohoric kan ook nog maar heb liever iemand met een eindshot.  

Valvuillerdemoz

Hoezo 3 P 's ? 

Zijn er wel zeven volgens mij! Poel, Pedersen, Pidcock, Pogacar, Philipsen, Powless en La Porte. 

 

Heb er zelf zes. Maar welke maak je dan Cap? Nu heb ik Van der Poel, Pedersen en LaPorte.

encanto

Voor iedereen die twijfelt aan De Lie...waarom nu al wisselen? Ws toch geen optie als captain voor MS. 

Je kan voor dat geld een Poga (rijdt nog maar 2 koersen) of een pedersen/mohoric nemen (maar van die twee heeft iedereen er toch wel eentje?) 

Hier Poel op 1, laport 2 en dan mohoric 3.. Lever natuurlijk wel iets in zonder pedersen, maar zal elkaar normaliter niet veel ontlopen..

 

Verder nog SKA, Stuyven, Pidcock, matthews...dus aardig in de breedte

 

John Bon
encanto
#1064
Voor iedereen die twijfelt aan De Lie...waarom nu al wisselen? Ws toch geen optie als captain voor M...

De keuze voor De Lie heeft voor mij gezorgd dat ik Pogi niet meenam. 
Op dit moment lijkt dat niet de juiste keuze maar als hij opnieuw op stoom komt tgn Brabantse/eschburn (en wie weet Gent-Wevelgem) kan dat zomaar weer omdraaien. 

Dus imo inderdaad op dit punt (tenminste als je 3 kopmannen hebt overal)als je De Lie hebt moet je aan hem vast houden lijkt me. 
For Good or For bad 

JBT
Valvuillerdemoz
#1063
Hoezo 3 P 's ?  Zijn er wel zeven volgens mij! Poel, Pedersen, Pidcock, Pogacar, Philipsen, Po...

 

6, mis een hoofdletter P bij Laporte

dr klaas

@ 3 P's lijkt me duidelijk dat Poel Pogi en Pedersen gecapt worden als je die hebt, ben wel benieuwd waarom je een andere zou cappen als je deze 3 zou hebben.

@Jasper mee eens, dat Laporte en Kooij beide beschermd zijn, vandaar mijn vraagteken, ik verwacht veel van Kooij.  Scenario dat Pogi en Vdp het met 2 gaan uitmaken is het grootste denk ik.   Nummer 3 kunnen er dan velen zijn.  En mocht Kooij in de buurt zitten dan zal Laporte toch moeten bijsteken voor het geval er voorin geaarzeld wordt. 

PieterZegen

Bettiol wint Milaan Turijn. Voor de spelers die hem in het team hebben dan jammer dat die koers niet in Scorito zit, maar eigenlijk hoort het er ook niet in thuis vind ik. Wel goede hoop dat Bettiol nog goed gaat scoren nu! 

En UAE keurig 2e 3e en 4e 😅

 

Laatst gewijzigd
Mollemaaktmenietuit

Powless knieproblemen en abandon voor MSR. Dat lijkt een tegenvaller te worden voor de mensen die hem hebben. Tenzij hij de heuvelklassiekers alsnog gaat vlammen. Hopelijk betekent het nog meer focus bij Bettiol zaterdag! :)

sprintgeit

@Mollemaaktmenietuit
Dat zie ik niet echt meer goedkomen nee. Twijfel nu of ik 'm, voor van Gils ga wisselen om alvast wat vooruit te lopen op de Ardennen klassiekers, of toch Wellens. Van Gils kan mooi kopman zijn in de BP en zelfs misschien wel 3e man in WP.

Wellens heb ik als kopman niet heel hard nodig (wellicht toch ook BP), maar kan across the board natuurlijk wel aardig scoren nog de komende tijd.

ivo001

Waarom zien mensen Pedersen als onbetwiste kopman? Ik zit nog te twijfelen in plekjes tussen hem en Mohoric, maar die wordt hier praktisch niet genoemd?

berggie1987

Ik denk omdat Pedersen ook nog een mooie uitslag kan rijden uit groep 2 als hij niet mee kan met de grote jongens.

 

Bij mohoric zal het meer alles of niets zijn

dr klaas

@sprintgeit, Wellens rijdt geen Ardense klassiekers natuurlijk.   v Gils wel. 

Powless is met de Lie wel mijn 2e tegenvaller sofar, heb voor de kaskes nog genoeg klasbakken dus wissel nog niet. 

sprintgeit

@klaas
Dat is inderdaad ook mijn overweging. Ze rijden ongeveer evenveel wedstrijden en ik schat Wellens iets hoger in qua algeheel niveau, maar neig inderdaad naar v Gils om in de heuvels wat breder te zitten. 

Gek genoeg voelt het dan toch "zonde" om dat miljoen over te houden.. maar goed daar moet ik me dan maar overheen zetten.

Overigens kan Powless natuurlijk nog wel terug op niveau komen Luik is nog ver, maar het verleden leert wel dat dit sukkelen blijft.

ditisdavid

Afgaande op hoe hij vandaag rijdt, lijkt het wel mee te vallen met De Lie.

1 2 ... 43 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.