Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 45 ... 70 71
Vinniesmittie
DennisdeMenniss
#1099
De gok om Pogi vanaf het begin mee te nemen loont aardig. Vooral qua stress in de kopmannen keuze vo...

Heb ik ook vanaf begin genomen, maar wat nu dan? Wisselen of niet? Heb zelf De Lie op het oog, gaat nog heel veel rijden als het goed is.

Punchen of verzuipen

Pogacar meenemen is het tegenovergestelde van een gok. Je weet echt precies wat je koopt en wat het oplevert; een zekere kopman in 3 koersen waar hij zonder ongelukken altijd kort rijdt. (Precies om die reden heb ik hem ook 'gewoon' meegenomen).

P. Krul

Door Laporte te cappen en niet Phillipsen, Matthews of Mohoric toch veel punten misgelopen. 
Punchen of Verzuipen heeft gelijk, Pogi is geen gok. 
Ik zit met renners die aan veel wedstrijden meedoen, ook kans maken maar geen zekerheid bieden. Pogi had mij dat wel gegeven. Knap van de kiezers om hier doorheen te prikken. 
Anderszijds, had ie één van de twee niet gepresteerd was het drama geweest. 
Nu komen de koersen waar ik punten moet gaan halen. 

Zal Trek Theuns of Stuyven uit willen spelen?
Zijn er nog andere kanshebbers dan Phillipsen en Merlier woensdag?
De Kleijn en Thijssen lijken al iets van hun goede vorm verloren te hebben (?), anders zullen zij met Pithie en Welsford voor het laatste trapje op het podium strijden. 

Wat denken jullie?

DennisdeMenniss
Vinniesmittie
#1101
Heb ik ook vanaf begin genomen, maar wat nu dan? Wisselen of niet? Heb zelf De Lie op het oog, gaat...

Dat zal afhankelijk zijn van de renners die je verder nog in je team hebt. Als je overal 3-4 kopmannen hebt kun je hem laten staan tot LBL. Zo niet dan kun je hem het beste wisselen voor een kasseiman of sprinter. Ik ga in ieder geval Pogi eruit halen aangezien ik voldoende kopmannen materiaal heb in LBL. Terug wisselen zou tegen die tijd ook nog een optie zijn aangezien ik rekening heb gehouden met 1 vrije wissel.

DennisdeMenniss
P. Krul
#1103
Door Laporte te cappen en niet Phillipsen, Matthews of Mohoric toch veel punten misgelopen. Pun...

Balen van je keuze om Laporte te cappen. Niet getreurd, met jou waren nog vele anderen. In mijn ogen zijn Philipsen en Merlier wel de grootste kanshebbers woensdag. Maar er zullen misschien wel 20-25 sprinters op de lijst staan waarvan er 12 zeker een gooi kunnen doen naar de overwinning. Sprintkoersen blijven altijd een gok..

John Bon
ditisdavid
#1097
Ik had niet de derde kopman van Matthews naar Laporte moeten wisselen, nu vier man in de topvijf en...

Ik heb Pilipsen eruit gehaald voor Laporte dus ik voel de pijn :D

dr klaas

Ben wel benieuwd of de Pogi kiezers gemiddeld uiteindelijk hoog eindigen.   Nr 69 heeft Pogi niet, wat een teamnaam heeft hij ook. En Skuijns Bettiol en Rex oa, ga hem volgen op de golflengte. 

Laporte toch door 40% gecapt idd.    Had v Gils 3e cap, en Bettiol. Dus mooi gestegen.

Voor woensdag Philipsen, Tijssen, Ackerman en de Klein.  

Nazgulsauron

Ik denk dat je hoog kan eindigen met en zonder Pogi. Pogacar maakt het vooral makkelijker cappen in de Italiaanse wedstrijden, terwijl je zonder goed moest gokken tussen alle alternatieven. Als je bijvoorbeeld voor Mohoric/van Gils/Laporte en vdPoel/Pedersen/Mohoric bent gegaan kom je prima weg zonder Pogacar en Pidcock, en kan je dat geld in renners als de Lie, Mohoric, en extra Visma's stoppen die de komende weken weer gaan opleveren in de 5 "kasseien" klassiekers (of alvast een Healy erbij voor de heuvels). Maar als je in SB Powless/Madouas had, en nu Laporte, is dat behoorlijk duur t.o.v. de tactiek met alle dure renners (op Benoot na). Pogacar deed wat je ongeveer kon verwachten, en zekere kopmanpunten zijn vaak toch wel lekker.

Merlier een beetje idem. Je komt vermoedelijk ook weg met iets als Philipsen/Thijssen/de Kleijn/Aniolkowski (of Ackermann ipv je 500k), en dan hou je geld over. Merlier is normaliter wel meer zekerheid. Ik denk dat als JP de SP ook had gereden, we een stuk minder Merliers zouden zien.

edit: Als je Pogacar nu uitwisselt voor de Lie kan je een rekensom maken of 'ie een nuttige wissel is geweest (waarbij je rekent alsof je Pogi voor twee koersen hebt ingewisseld, en de Lie hebt uitgewisseld en dus zijn punten tot nu toe mist). Die is afhankelijk van wie je zelf gecapt zou hebben zonder Pogi. Bij mijzelf waren dat 328 punten, waarmee het sowieso al een topwissel was geweest vergeleken met starten met de Lie, en dan een extra heuvelwissel hebben. Een wissel puur voor EF kan dit niet inhalen. Een derde heuvelwissel krijgt het ook erg lastig. Hangt dus wel erg af van je altenatieven in de koersen. Mijn plan met huidige selectie was in beide gevallen Laporte geweest, en dat pakt nu goed uit omdat 'ie in MSR niet scoort. Als Laporte wel goed eindigt, is het een solide wissel, maar zeker te matchen met een andere.

SB (Pogi/Pidcock/vGils) 385 bonus door caps
SB (Pidcock/vGils/Laporte) 304 bonus door caps

MSR (Pogi, MvdP, Pedersen) 296 bonus door caps
MSR (MvdP, Pedersen, Laporte ) 193 bonus door caps

Daarnaast 180 punten voor Pogi, en 44 voor de Lie. Nog -8 voor de Lie omdat Pidcock een betere captain was in Omloop.

(385+296+180) - (304+193+44-8) = 328

 

 

 

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
P. Krul
#1103
Door Laporte te cappen en niet Phillipsen, Matthews of Mohoric toch veel punten misgelopen. Pun...

Scorito heeft Stuyven van de startlijst gehaald 

Aanklampen

Morgen mooi weer, heel weinig wind (Kph 10), schuin in de rug in de Moeren..

Ben beetje bang dat het een heel gezappige koers wordt waardoor de kans op valpartijen in laatste 5km groot is.. Zelf met vier man (Flip, Sam, Gerben en Arnaud) aan de start.. 1 en 2 zijn wel duidelijk, derde nog even dubben. Keus voor Arnaud was meer op zijn programma, ik wist niet dat DAinese in de kreukels ligt waardoor kans dat De Kleijn naar beide sprintklassiekers zou gaan redelijk groot was, of was dat al bekend voor de Omloop?

Vond Thijssen sterk in Koksijde, handhaafde zich vrij makkelijk in 1ste waaier. Een rustige koers is in het voordeel van een De Kleijn, iets minder voor Thijssen die sterker oogde. Bij De Kleijn zat vrijdag na een harde koers weinig op.. die kon niet eens meer staan. 

Nog steeds eigenlijk vreemd dat Ackermann weg kwam met die kwak in Nokere koerse.

Geen Pogy en Pidcock, dus redelijk op achterstand. Van Gils een welkome verrassing, ook Bling die eigenlijk doet wat ie in goede doen altijd doet. Beetje lelijk sprinten (volgens Thijs) maar niet over het randje. Uiteindelijk zet ie de deur veel meer open. 

Polsblessure voor Maxim, als het meevalt kan het zo maar zijn dat je hem ineens in Dwars door Vlaanderen ziet. Weet niet of die echte van dokkeren houdt, vooral met een gekwetse pols

E3 kijk ik meer naar uit.. Dan waait het serieus harder.. richting 30km per uur.

EDIT: Maxim start alsnog vandaag... Is dat nou goed nieuws of niet...

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes
John Bon
#1106
Ik heb Pilipsen eruit gehaald voor Laporte dus ik voel de pijn :D

Oei, ik vond mijne al heel zuur door in de ochtend nog Matthews als 3e cap in te ruilen voor Laporte als 3e cap. Vd Poel en Pogi leverden gelukkig wel genoeg punten op. 

Ben Nihilisty

Voor het spel begon was ik helemaal overtuigd: na MSR Pogi uit, De Lie in. 500k budget over gehouden, en gaan met die banaan. En nu het moment daar is, begin ik ineens bizar te twijfelen over de reeds besproken Pogi uit, Merlier in wissel - ook al maakt dat de 500k die ik over had gehouden wel erg zonde geld, maar dat zijn hoe dan ook verzonken kosten.

Twijfelpunt één is dat De Lie toch wat wisselend vormpeil heeft laten zien (en blessures in het wielrennen: pff, de gevolgen daarvan zijn vaak enorm onvoorspelbaar), al lijkt 'ie de afgelopen twee koersen wel weer in orde. 

Twijfelpunt twee is eigenlijk pas opgekomen door twijfelpunt één, maar is wel wat significanter: het alom bekende kopmannen dilemma. De Lie rijdt veel, maar is slechts in EF ontegenzeggelijk benodigd als kopman. Merlier, daarentegen, heeft ook een paar bonuskoersjes, maar klik je toch driemaal als onbetwiste kopman aan - beginnend bij de koers van morgen, waar het anders na Philipsen een gokfestijn wordt met namen als Démare en Thijssen (die toch net zo goed, met alle respect, in de grijze middenmoot kunnen eindigen).

Merlier kiezen is echter ook niet smetvrij. Het welbefaamde FOMO-principe: De Lie is veel gekozen, dus mocht hij 'gewoon' presteren óf zelfs wat boven verwachting, dan is het tamelijk funest als die in je selectie ontbreekt. Dit zeker gegeven het feit dat hij in veel koersen aan de start zal verschijnen. Daarbovenop laat het enorm veel onnodig budget vrij, daar de volgende wissels financieel altijd mogelijk gaan zijn met het lozen van de Van Aerts van deze wereld. Dat is echter, wat mij betreft, vooral een foute inschatting van me geweest vóór het spel begon, waar ik me nu niet meer door moet laten leiden.

Zijn er mensen die zich herkennen in dit dilemma? Hoor graag jullie afwegingen!

oli4g

Idem hier Ben. De Lie voelt momenteel niet 100% goed aan, zeker als er sprake is van het schrappen van DDV. Bovendien kan er ook wat decompressie bij Philipsen zijn waardoor Merlier als 1e kopman morgen wél goed aanvoelt eigenlijk. Merlier/Philipsen/Thijssen geeft mij een stuk meer vertrouwen dan Philipsen/Thijssen/Demare.

Een sterke Matthews kan ook gewoon de Lie vervangen als kopman in BP bij mij.

Ab Normaal
oli4g
#1113
Idem hier Ben. De Lie voelt momenteel niet 100% goed aan, zeker als er sprake is van het schrappen v...

Schrappen van Dwars door Vlaanderen? Heb je daar een bron van?

oli4g
Ab Normaal
#1114
Schrappen van Dwars door Vlaanderen? Heb je daar een bron van?

bron

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty
oli4g
#1113
Idem hier Ben. De Lie voelt momenteel niet 100% goed aan, zeker als er sprake is van het schrappen v...

Thanks voor het delen, had niet meegekregen dat DDV schrappen een mogelijkheid was. Mocht die dat doen, is dat niet alleen in directe zin één koers minder, maar is er indirect ook een voorzichtige conclusie te trekken dat het allemaal nog niet 100% is. Wat betreft de kopmankeuze voor onder anderen morgen kan ik niet anders dan het met je eens zijn: eerstgenoemde optie voelt alsof je de te kloppen man bent, terwijl de tweede een kwestie van hopen op consolideren is. Met andere woorden: eigenlijk is de voornaamste reden om De Lie boven Merlier in te wisselen de angst dat de velen die hem wél hebben gekozen spekkoper zijn. Merlier in plaats van De Lie is daarentegen in principe de rationeel overwogen optie waarin je jezelf de meeste zekerheid toedicht voor het belangrijkste element van het spel: een zekere kopman aanwijzen.

Ik denk dat de grootste 'maar' in die uiteenzetting (nu ik nogmaals van me aan 't afschrijven ben) het volgende is. Even een flashforward naar een vrij reëel scenario: EF komt dichterbij en je hebt nauwelijks deelnemers, laat staan fatsoenlijk kopmanpotentieel in je team. Je wil jezelf, vlak voor EF, echter ook nog trakteren op een Evenepoel (en het liefst een Skjelmose). Het wordt steeds duidelijker dat De Lie by far de grootste kanshebber lijkt te zijn om EF te winnen/een zekerheid te bieden voor een topnotering. Dit is op twee manieren relevant voor het dilemma van nu. 1) Nu Merlier i.p.v. De Lie nemen, zorgt voor onzekerheid of je voor EF nog wel een wisselmogelijkheid over hebt - terwijl je met De Lie preventief hebt gehandeld voor deze lastige koers; en 2) als je nog wél de wisselmogelijkheid hebt, dan is het (in ieder geval gevoelsmatig, en ik ben nog in twijfel of dit rationeel óók zo is) eeuwig zonde dat je De Lie dán nog inwisselt, nadat hij hoogstwaarschijnlijk (ook als niet-kopman) al een behoorlijk aantal punten heeft binnengesprokkeld. De Lie én Merlier nu al inwisselen (wat deze twee dilemma's in principe verhelpt) is om vele redenen ook niet ideaal. Lastig!

Albertinch

Iemand enig idee wat er met Ballerini aan de hand is?

Tot nog toe geen koers gereden en vrijwel geen koersen volgens PCS.

Had ergens meegekregen dat hij onderdeel zou worden van de sprinttrein van CAV, maar start ook woensdag niet in de CBP.

John Bon
Ben Nihilisty
#1116
Thanks voor het delen, had niet meegekregen dat DDV schrappen een mogelijkheid was. Mocht die dat do...

Ik heb MVDP/Wva met daarna Jorgenson/Mohoric/Laporte/Kung/Wellens voor de kasseien waarbij ik moet hopen dat ik telkens uit die laatste 5 de juiste kies maar ik denk dat ik hiermee wel de kasseien overleef. 

Voor De spurts heb ik Philipsen/Welsford/Thijsen/De Kleijn/Theuns/Aniolkowski afhankelijk van wie spurt msch ook Kristoff/Waerenskjold
Hier hoop ik dat uit dit groepje er nog wat Eschborn gaan rijden. (vandaar ook dat ik best wat spurters mee heb)

Waalse klassiekers heb ik Wva (afhankelijk of hij Amstel rijd), MVDP (Amstel/Luik) Kron, Mohoric, Healy. 
heb ik dus nog versterking nodig voor Waalse Pijl/L-B-L en msch ook Brabantse. 

Afhankelijk van wie waar start en fingers crossed niemand van mijn renners zwaar valt heb ik dus nog 3 wissels waarbij, zoals bij de meeste, Evenepoel/Skjelmosse op de lijst staat. Maar veel zal afhangen van de Waalse Pijl en wie daar start. 

Als ik er zo naar kijk heb ik overal wel genoeg puntenpakkers zodat ik niet moet in paniek schieten en De Lie wisselen. 
Als er geluiden zouden komen dat hij nt start in EF dan gaat hij er meteen uit maar zolang hij start in EF gaat hij lekker nergens heen :) 


Ben Nihilisty
John Bon
#1118
Ik heb MVDP/Wva met daarna Jorgenson/Mohoric/Laporte/Kung/Wellens voor de kasseien waarbij ik moet h...

Fair, klinkt als een solide strategie. Ik heb zelf bewust voor Pogi gekozen (dat op zichzelf gelukkig goed heeft uitgepakt), om 'm na MSR eruit te halen en m'n ietwat dunne sprintersgilde aan te sterken. In jouw geval zit je daar in ieder geval kwantitatief al vrij behoorlijk inderdaad, waardoor je in sprintkoersen in principe weinig punten zult verliezen. In mijn geval, daarentegen, heb ik vrij dringende behoefte aan sterk kopmanschap en zou een De Lie ipv Merlier me de kop wel eens kunnen kosten haha

John Bon
Ben Nihilisty
#1119
Fair, klinkt als een solide strategie. Ik heb zelf bewust voor Pogi gekozen (dat op zichzelf gelukki...

Ja ik heb momenteel nog niet goed gedaan dus ik ben mijn kop al kwijt :D Ik zit momenteel maar op 35% dusja :p 

Vooral nt luisteren naar mij :D (al had ik wel verwacht nt dik te scoren t.e.m. Milaan-sanremo maar dit slaat nergens op :D 

Pim Todcock
Albertinch
#1117
Iemand enig idee wat er met Ballerini aan de hand is? Tot nog toe geen koers gereden en vrijwel gee...

Alleen nu is Cav er zelf ook uit

Ton Pelo

Hier ook kopzorgen over het Pogacar -> De Lie dossier. Door alle kwaaltjes van De Lie voelt het toch niet helemaal lekker om hem er in te wisselen. Echter zijn de Brabantse Pijl en Eschborn - Frankfurt precies de twee koersen waar ik nog niet genoeg kopmannen heb en waar De Lie wel op de startlijst staat. Al lijkt het programma van De Lie nu elke week wel weer aangepast te worden. 

Met de huidige startlijsten van BP en EF lijkt het me nu haast onmogelijk om andere renners te selecteren die daar kopman kunnen zijn, op van Gils en Matthews na. Die heb ik al in mijn team zitten. 

Merlier zit er al bij dus dat hoef ik niet te overwegen. 

Een ander scenario wat ik kan bedenken is Pogacar eruit halen en met dat geld Jorgenson en Wellens er in te klikken. Dan ben ik wat breder gedekt in de Kasseiklassiekers en heb ik met Wellens een kopman in BP. Kost wel twee wissels waardoor er nog maar 1 over blijft voor EF waar ik dan alsnog geen kopmannen voor heb staan.

Nog geen wissel doen en wachten totdat er meer bekend is over de startlijsten van BP en EF kan natuurlijk ook. Alleen doet het dan wel heel erg pijn als De Lie ondertussen resultaten heeft gereden en uiteindelijk tóch de goede wissel lijkt te zijn. 

Als ik dit zo uittyp blijft Pogacar -> De Lie toch wel de beste optie. Zeker met oog op BP en EF. Het is te hopen dat hij in de koersen daarvoor al genoeg hersteld is. 

John Bon

De Lie heb ik nu zowat de tactiek. "Ride or die" als in ik heb hem nu al zolang mee als dure renner. 
Dus als je hem nu hebt moet je doorzetten imo (tenzij je kopmannen tekort komt natuurlijk)

Degene wie ik nu met een half stress oog bekijk is Laporte. Vooral zien wat er gezegd wordt over zijn "ziek zijn" in M-S

Ben Nihilisty

@John Bon, ik ben net uit die regionen weg, maar kon na de sprintkoersen rustig wel weer van plekje wisselen met jouw team hoor! Tips en meedenken ongeacht je eigen score altijd welkom, anders kan ik m'n account ook wel opdoeken haha. Edit: als je De Lie al in je team hebt, zou ik geen seconde overwegen om 'm eruit te wisselen overigens hoor - die gaat z'n punten echt nog wel pakken.

@Ton Pelo in jouw geval zou ik inderdaad zeker voor De Lie gaan. Zo te zien niet al te veel gebrek aan kopmanschap in andere koersen, waardoor je het best je enorme budget van Pogi kunt investeren in De Lie zelfs al maak je 'm maximaal 1 keer kopman. In m'n eigen geval, ben ik bang dat ik simpelweg een sprinter (van statuur) te weinig heb geselecteerd voor aanvang van het klassiekerspel. De vraag is nu of het paniekvoetbal is om dat te gaan herstellen dmv Merlier > De Lie in te wisselen voor Pogi, of dat het koppig en naïef is om vast te houden aan het originele plan om De Lie in te brengen.

Laatst gewijzigd
hetismewat

Laporte out voor E3 en onzeker voor GW.... ga ik dan ineens voor de Laporte out, De Lie in paniekwissel?

1 2 ... 45 ... 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.