Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 48 ... 72 73
Mollemaaktmenietuit

Met Merlier (1), Philipsen (2), Thijssen (3), Aniowlkowski wordt het ingecalculeerd billen knijpen vandaag. Toch gegaan voor Merlier als eerste kopman gezien het weer en een minder lastige koers. 

Succes iedereen vandaag! 

ivo001

Ik heb geen wissel doorgevoerd. Zowel Laporte als De Lie al in mijn team, en vandaag met Philipsen, Thijssen en de Kleijn prima kopmannen die allen top 10 te verwachten zijn, en daarachter een Lamperti (als knecht Merlier gok ik).

Ik heb wel overwogen of ik misschien niet Powless eruit moest halen voor Merlier, aangezien een knie blessure mij meer risicovol lijkt dan een ziekte van Laporte.

Maar ik hou dus de wissels ach ter de hand voor de 1e sleutelbeen/pols breuk

Wicked Wout
Wicked Wout
#1154
Ben heel benieuwd naar de percentages straks. Laporte staat nu op 80% gekozen, Merlier op 22%. Met...

Merlier gestegen naar 27%

HZ57

Van Aert en Van der Poel toch nog door 3% gekozen als kopman

Guido Maltempi

Vlak voor de deadline Welsford eruit gehaald n.a.v. het interview met Meeus, dus nu op pad met 1) Philipsen 2) De Kleijn 3) Thijssen. Hopelijk is het vandaag dan daadwerkelijk voor Meeus, dat maakt de kans weer groter dat Welsford straks in de Scheldeprijs aan de beurt is. Want daar heb ik 'm wel echt dringend nodig als kopman.

@Mollemaaktmenietuit ingecalculeerd billen knijpen met dat viertal? Ik denk dat je (op papier) ruim bovengemiddeld gaat scoren. Er zullen echt bar weinig spelers zijn die vandaag meer dan 4 of 5 man aan de start hebben, en al helemaal niet met ook nog eens de 2 topfavorieten in hun team.

Aanklampen
Guido Maltempi
#1180
Vlak voor de deadline Welsford eruit gehaald n.a.v. het interview met Meeus, dus nu op pad met 1) Ph...

Irritante Jordi met zijn 'we gaan zien wie de benen heeft'. Bij mij van 2 naar 3, Gerben 2 en 4 Arnaud. Had graag De Kleijn gehad. Overigens genoeg teams met maar 2 mensen aan de start of aanvallers als kopmannen..

Mollemaaktmenietuit
Guido Maltempi
#1180
Vlak voor de deadline Welsford eruit gehaald n.a.v. het interview met Meeus, dus nu op pad met 1) Ph...

Klopt ook wel, maar het blijft fragiel. 

John Bon

Dan start je met 
Philipsen (ok wint)
Thijsen niet te zien zat denk ik net naast die valpartij
De Kleijn denk ik is degene die gevalen is
Welsford... sprinten ze met van poppel... 

De sprinterritten waren degene waar ik de punten wou pakken.... 

Zal al maar aan 35% kan nu een hele streep door mijn voorjaar lijkt me. Tijd om op hoogtestage te gaan naar de GIRO

roburger

Ieder jaar weer hetzelfde liedje met mijn kopmannen in de sprintersloterij! ;) 

Blijft toch jammer dat de kopmannen zo'n groot verschil maken in dit spel

snoek1974

Juist omdat kopman spel is , Mohoric gewisseld en Merlier gebracht .

heb alleen wel mijn EF wissel verspeeld uitgaande dat ik 2 heuvel renners later wil brengen. 

DennisdeMenniss
Mollemaaktmenietuit
#1176
Met Merlier (1), Philipsen (2), Thijssen (3), Aniowlkowski wordt het ingecalculeerd billen knijpen v...

Hier idemdito dezelfde kopman keuzes gemaakt. Had vooraf al de Pogi eruit en Merlier erin wissel gepland. Pakt wederom goed uit.. 3,5% gestegen en inmiddels op 97% aangekomen. Laporte is wel een dingetje maar kan ik prima opvangen in de E3 en GW. Daarna zien we wel verder wat te doen met Laporte. E3 van Aert/MvdP als kopman, twijfel alleen nog over de 3e.. Matthews/Pedersen/Jorgenson/Mohoric.. Bij GW wordt de vraag.. gaan ze voor MvdP of Philipsen.. daar kun je wat verschil mee maken. Iemand al iets opgevangen voor wie ze gaan?

dr klaas

@roburger, herkenbaar:)   iets met de reis en discussies zijn leuker als de einduitslag.  Heb ik mezelf wijs gemaakt.

 

 

Wicked Wout
snoek1974
#1185
Juist omdat kopman spel is , Mohoric gewisseld en Merlier gebracht . heb alleen wel mijn EF wissel...

Maar waarom dan Mohoric? Die staat in de top10 van meestbehaalde punten en rijdt nog meer dan genoeg...

Hay

Mede door de chaos/valpartij heeft de wissel Merlier voor Laporte goed uitgepakt. Met Merlier als kopman erbij 575 punten, zonder Merlier zou ik met een ander kopman erbij 360 punten hebben behaald. Verschil 215 punten, dat is dan vooral ontstaan doordat Thijssen/Welsford toch wel onverwacht in de achterhoede zijn geeindigd. Maar al met al tevreden, Laporte had ik wellicht geen kopman meer gemaakt, verder is het ook nog de vraag wanneer hij weer in de punten gaat rijden. 

Mollemaaktmenietuit

Waar ik eerst twijfelde over De Lie inbrengen voor Pogi ben ik inmiddels overtuigd van De Lie zijn vorm en dat hij ( los van BP en EF) nog genoeg punten gaat halen in de komende koersen.

Door de ziekte van Laporte echter een nieuw vraagstuk. Laat ik Pogi staan voor LBL en haal ik Laporte er uit of haal ik Pogi er uit voor De Lie. Met de andere twee wissels heb ik voor LBL opzich genoeg alternatieven. Echter denk ik dat Pogi wel 90-100 punten gaat behalen in LBL. En je kan hem ook mooi kopman maken. 

Gaat Laporte nog genoeg punten halen in DDV, RVV PR? Lijkt me sterk dat hij er in GW al weer zal staan. Met teampunten en 3x top 10 kom je een heel eind. 

Hoe dan ook De Lie gaat er in. Hopelijk morgen wat meer informatie over Laporte om deze keuze te maken. Het wisselelement echt een toevoeging aan het spel!

 

 

 

Laatst gewijzigd
NielsH97

Dylan Teuns kopman voor Israel in 4 koersen (BP tm LBL).

Zou mede door BP een intressante wissel na PR kunnen zijn.

Evenepoel en Skjelmose zijn voor mij al zekerheidjes. De 3de is Teuns of... so many options.

DennisdeMenniss

Toch wel leuk om nu de topspelers in scorito aan te klikken die na de eerste 4 koersen ver bovenaan stonden en dan te concluderen dat ze soms maar 2 renners hadden of dat ze de volgende renners 2e of 3e kopman moesten maken,

2e: Meeus Menten Lamperti Walscheid Theuns Eekhof

3e Morgado Teuns (dns) G. vermeersch Theuns Beullens hofstetter turgis mollema (dns) Stuyven (dns) norsgaard

 

Ergens toch wel grappig. Kan niet wachten tot de scheldeprijs😂

snoek1974
Wicked Wout
#1188
Maar waarom dan Mohoric? Die staat in de top10 van meestbehaalde punten en rijdt nog meer dan genoeg...

Het moest iemand zijn van 3 miljoen of meer die ik nergens gebruik als kopman , achteraf kan blijken dat ik misschien beter Laporte had kunnen wisselen ,maar het ging hier meer om Merlier erin .

KV
DennisdeMenniss
#1192
Toch wel leuk om nu de topspelers in scorito aan te klikken die na de eerste 4 koersen ver bovenaan...

Zo grappig is dit jammer genoeg niet aangezien het frustrerende is dat deze spelers hiervoor niet afgestraft zijn. 

Met enkel Philipsen kon je je vandaag prima handhaven aangezien de Welsford/Thijssen/Ackermann/Jakobsen/Groenewegen/De Kleijns... van deze wereld het vandaag verkloot hebben. 

Dit kan inderdaad nog deels rechtgezet worden in SP maar ik had toch op een dubbel effect gerekend. 

Savoldelli

Ben benieuwd of iemand mij hier uit wat twijfel kan halen. 

Mijn oorspronkelijke plan was om straks een beetje de standaard wissels te doen met evenepoel, Skjelmose en eentje voor in Frankfurt.

Dat kan op zich nog steeds, want met van Aert, vd Poel, Philipsen, Pedersen, Merlier en wat semi-toppers als thijssen, Wellens en Stuyven heb ik op zich geen kopmanproblemen de komende koersen. Bovendien heb ik ook alvast healy en van gils voor de heuvels. 

Echter, met op de bank Pogi, Powless, Laporte, heb ik ook het gevoel dat ik nogal wat potentieel misloop. Ik heb geen De Lie en Jorgenson bv.

Zou je De Lie als de grote favoriet in Frankfurt bestempelen? Dan kan hij er misschien beter nu alvast in.

Of is het goed mogelijk dat Jorgenson ook de heuvels gaat rijden? Dan is hij ook nog top om nu te nemen lijkt me. Of heeft hij dan toevallig een of andere hoogtestage gepland, iemand enig idee? 

Keibler

Iemand die Benoot zou brengen voor laporte?

snoek1974

@ salvodelli 

of de Lie de absolute favoriet is voor EF is nu nog niet te bepalen , maar hij zat verleden jaar niet in de top 10 . 

omdat er zo weinig bekend is , laat ik deze nog links liggen en hoop dat uiteindelijk Hirsi , Matthews , Groves , Trentin of Gregoire aan de start gaat komen 

Jasperdewaal11

Pedersen legt de Lie erop in E-F ;)

dr klaas

Als de lie 2e wordt in EF, dan doe ik hem niet weg. 

Heb 3 sprinters voor de SP waarvan 1 16e werd gisteren.. hoopgevend.

@devalk, Bling rijdt veel en lijkt in vorm. 

Savoldelli
Keibler
#1196
Iemand die Benoot zou brengen voor laporte?

Even overwogen, maar leek me alleen interessant als je nu snel denkt vervangende caps nodig te hebben en je die wissel eigenlijk echt nodig had voor de heuvels. Dan is benoot een enigszins acceptabel alternatief, maar niet voor mij. 

1 2 ... 48 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.