Vandaag de eerste wissel doorgevoerd: Laporte -> out en De Lie -> in. Na Parijs-Roubaix was dit de eerste ingecalculeerde wissel. De vraag is dan wie van de twee meer punten haalt tot op dat moment. Gezien het feit dat La Porte vandaag niet rijdt en a.s. zondag schijnbaar niet als kopman wordt uitgespeeld is de keuze op De Lie gevallen, die sowieso in alle 5 de koersen voor eigen succes mag rijden. Daarentegen, is het wel mogelijk dat er bijv. bij Dwars door Vlaanderen flink wat teampunten misgelopen gaan worden.
Thanks, hier was ik naar op zoek. Nu Laporte ook GW niet rijdt meteen geswitched voor de Lie. Ook al is de Lie niet top gaat Laporte de punten van die 2 races niet meer inhalen. Zeker omdat ze het ook hebben over hopelijk fit voor RVV zal het me niks verbazen als hij er ook in DDV nog niet bij is. Jorgenson zit in mijn team dus die zorgt wel voor de teampunten :) Overigens heb ik gekozen voor MvdP van Aert en Pedersen als caps. Lang getwijfeld tussen Pedersen en Mohoric maar toch de gok genomen gezien het eindschot van Pedersen.
Ik had bijna hetzelfde gedaan, maar last-minute toch de voorkeur aan Jorgenson met de hoop dat hij nog bij de lege plekken in de laatste etappes komt. Ik schat ze beiden in op een soortgelijk aantal punten.
Dat betekent wel dat Skjelmose èn Evenepoel niet meer kan, tenzij je die al had.
Pogi eruit, De Lie erin. Die stond al gepland en houd ik aan vast. Ik durf het toch nog niet aan om Laporte er uit te halen. De overweging is om Jorgenson er dan in te fietsen, aangezien ze hetzelfde programma hebben nu Gent - Wevelgem eruit is gehaald. Probleem is dan alleen dat ik geen wissel meer over hou voor EF en die heb ik toch echt wel nodig denk ik. Hopen dat Jorgenson vandaag 21e wordt, maar die zal wel winnen.
Pogi blijft in de ploeg. Laporte eruit voor De Lie.
DDV zal dan Laporte zijn eerste koers worden. Met van Aert in zijn ploeg zal ik hem waarschijnlijk geen kopman maken. In RVV was Laporte sowieso wel wat afwezig in de laatste jaren. In PR zou hij 3e kopman kunnen worden, maar ik heb genoeg alternatieven. Dan houd ik veel liever Pogacar in de ploeg die met zekerheid 1e kopman in LBL zal worden.
Jouw advies heeft me puntjes gekost 😎 maar de uitleg sta ik achter. Was idd een logische gedachtegang.
Wat een mooie finale weer.
Dit is na veel deelnames aan de rondes, mijn eerste Klassiekerspel en moet zeggen dit spel minstens zo mooi te vinden. Groot pluspunt: geen bankpunten, minpunt: niet dagelijks.
Betrap me er toch weer op het forum links te laten liggen na de start van het spel. Nu toch eens koekeloeren hier.
Tot nu toe niet ontevreden, loop nog wat achter door geen pogi, maar dat halen we nu rustig weer bij (vandaag naar 84.2).
Beste keuzes blijken bij mij Wellens, Stuyven, van Gils. Erg balen Skujins er last minute uit te hebben gehaald.
Dan nog een vraag om advies, zit met zowel Laporte als de Lie. Laporte moet er eigenlijk uit, maar hoe de Lie gister aan de finish toch geeft ook weinig hoop. Zie veel mensen die hem er gister voor de koers juist hebben ingewisseld. Is dit puur met oog op BP en EF?
De vorm van de Lie is nog niet al te best, maar als ik moest kiezen om er of Laporte of de Lie uit te halen zou ik voor Laporte gaan. Rijdt morgen geen GW en zal woensdag als hij als start in DVV wellicht nog niet in beste doen zijn. Dan resten alleen nog RVV en PR waar Visma met vanAert de uitgesproken kopman heeft. de Lie, in goede doen, is podiumkandidaat voor zowel BP als EF.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.