Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 55 ... 70 71
kevinraar

ok mooi wie zouden jullie erin doen voor van aert wie eruit doen wie daar ervoor in doen

heb dit team

van aert

van der poel

pedersen

krag andersen

senerschal

powless

van baarle

hirschi

philippsen

meeus

zingle

de lie

pogacar

kron

van gils

melier

thijssen

ackermann

capiot

rota

 

neig om benetoon erin te doen voor van aert

dan zit te denken aan bijvoorbeeld pidcok of everpoel erin te doen voor capiot

 

of hebben jullie nog andere opties voor mij?

 

Laatst gewijzigd
Berend

@Kevinraar, ik zou geen paniekwissel doen puur omdat Van Aert is weggevallen, die heeft bijna iedereen.

Ik hoop stiekem dat Pedersen nog opstapt zondag, maar weet niet precies hoe gehavend die is.

Benetoon is Benoot? Die rijdt nog 4 races inclusief 3 heuvels dus die is zeker het overwegen waard.

Maar kijk vooral naar alle komende races en kijk waar je nu een kopman mist (waar je er dus maar 3 had en nu 2), en kies daar goeie wissels voor. Ik ga waarschijnlijk mijn laatste twee wissels alsnog voor de heuvels gebruiken omdat ik nog een redelijk team voor De Ronde & PR heb.

Twijfel nog wel een beetje over de Scheldeprijs, maar er kan nog een hoop gebeuren tot dinsdagavond.

 

kevinraar

hoezo paniek wissel je hebt niks aan een renner die gebleseerd is kan je die toch beter vervangen voor een goeie renner

 

heb maar 2 renners voor scheldeprijs melier en thijssen dan benoot erin doe voor van aert capiot eruit voor een sprinter die scheldeprijs rijd bijvoorbeeld groenwegen laaste wissel overhouden

Laatst gewijzigd
Berend

Nou ja "paniek" is misschien een groot woord, maar wat ik bedoel is dat het gewoon nog steeds gaat om de beste kopmannen kunnen opstellen in de resterende races. Misschien ging je Van Aert er toch al uit wisselen voor bijv. Evenepoel, maar dat eerder doen heeft niet veel zin als Evenepoel toch niet eerder start.

Als je wacht heb je wel 1-2 weken meer informatie om te gebruiken voor je heuvelwissels. Misschien overkomt Evenepoel in die periode bijvoorbeeld iets, of lijkt Skjelmose of Pidcock een betere keus.

Benoot er in wisselen voelt een beetje als "paniekvoetbal" omdat hij nog wel start in De Ronde. Maar als je al genoeg captains hebt (VdPoel, Jorgenson, Mohoric, Philipsen, ik noem maar wat) is wachten misschien beter. Ik geef alleen maar overwegingen mee ik weet ook het juiste antwoord nog niet ;)

Ik heb ook een karig team voor de Scheldeprijs (Van Poppel, Trentin en Thijssen), omdat Démare ook nog is weggevallen. Maar omdat ik wel 3 kopmannen kán opstellen toch maar geen wissel voor gebruiken denk ik.

(edit: nu ik het nalees valt mijn Scheldeprijs-team misschien wel mee... als ze alledrie starten haha)

Laatst gewijzigd
John Bon
kevinraar
#1353
hoezo paniek wissel je hebt niks aan een renner die gebleseerd is kan je die toch beter vervangen vo...

Jup wat Berend zegt. 

hangt ook af van welke kopmannen je hebt in de heuvels. Ik heb voor RVV/Roubaix MVDP,Kung,Jorgenson,phillipsen,wellens, Mohoric. 
En Welsford,De KLeijn,Thijsen voor Scheldeprijs

Dus in mijn geval nu WVA is weggevallen zou het paniekvoetbal zijn om nu al een transfer te doen waardoor dan mijn heuvels in de problemen komen. 

Laatst gewijzigd
Hay

Heb weinig van de uitzending gezien. Iemand die weet waarom Tim Wellens in de achterhoede is geeindigd? Niet goed genoeg of b.v. pech (bij de valpartij)?

kevinraar

Heb benoot erin gedaan neig nog naar een sprinter voor schelde prijs hrb nu maar 2 renners aan de start staan

klumper

Sta nu op 75.4 %

Heb 1 wissel verknalt Laporte voor DeLie.

Dus ga zuinig zijn met de wissels.

Hoop Vlaanderen en Roubaix door te komen. 
Heb daar nu VD Poel, Jorgensen, Kung, Mohoric, Bettiol, Philipsen en SKA aan de start. Misschien Pedersen nog..

Scheldeprijs word problematisch, heb alleen Thijssen en De Kleijn aan de start. Ackerman en Cavendisch zijn miskopen...

Neem hier mijn verlies maar.

Hoop in de heuvels de weg omhoog te vinden.

Vd Poel, Jorgensen, Mohoric en SKA rijden hier ook nog wat.

Heb verder Pogacar, Gregoire, Van Gils, Kron, Bagioli en Jungels.

Evenepoel word hier aan toegevoegd.

De laatste wissel bewaar ik waarschijnlijk voor EF.(of het word Skjelmose)

Of zouden jullie toch een wissel voor de Scheldeprijs adviseren??

Berend

Ik ben zowaar naar 92% gestegen vandaag, vooral door Jorgenson en Kung. Dat valt me alles mee na die crash. Zelfs Matthews en Van Poppel nog in de punten.

Zou helemaal top zijn als Pedersen zondag gewoon start, maar goed, ijdele hoop? 

Ik overweeg een wissel de dag voor de Scheldeprijs als er nog iemand wegvalt, maar anders moeten Thijssen, Van Poppel en Trentin het maar doen haha.

Om mezelf toch nog even aan het twijfelen te brengen, is er een top-sprinter die Scheldeprijs rijdt en een goeie kans heeft EF te doen? 

soj
Berend
#1359
Ik ben zowaar naar 92% gestegen vandaag, vooral door Jorgenson en Kung. Dat valt me alles mee na die...

Merlier rijdt in ieder geval de schelde , welke hij met 2 vingers in de neus wint

soj
kevinraar
#1351
ok mooi wie zouden jullie erin doen voor van aert wie eruit doen wie daar ervoor in doen heb dit te...

Skjelmose erin voor de heuvels is in vorm en zal de kopman zijn nu pedersen waarschijnlijk weg valt

Kalarie

@Berend

Lastig te zeggen welke sprinters er precies mee gaan rijden in Eschborn-Frankfurt. Op basis van historische programma's, ruimte in het programma dit seizoen en het programma/samenstelling van de ploegen dit seizoen, kom ik tot volgende sprinters (naast Thijssen) die mogelijk beide rijden:

  • Merlier
  • Groves
  • Welsford
  • Molano
  • Consonni
  • Hofstetter
  • Moschetti
  • Nizzolo
  • De Kleijn
  • Van Uden
  • Waerenskjold

En als je de horse het liefst nog wat darker hebt:

  • Van de Paar
  • Een paar B/C-sprinters van Arkea

 

Eschborn-Frankfurt

- De kans op Merlier is volledig ongewis, ze kunnen bij Soudal-Quick Step zomaar één van de talentjes sturen. Merlier heeft ook geen trackrecord in Eschborn al heeft hij op zich wel ruimte in zijn programma. Voor de Scheldeprijs alleen vind ik Merlier echter al te overwegen voor een wissel. Wat mij betreft de topfavoriet voor de winst met een mogelijke bonus in Parijs-Roubaix en Eschborn-Frankfurt.

- De kans op Groves is ook ongewis. Daarnaast komt Eschborn in de afgelopen jaren ook vaak voor in het programma van Philipsen (al rijdt die dit jaar wel een ander/voller klassiekerprogramma). Groot voordeel met Groves is dat hij (voorlopig) ook de Ronde, Parijs-Roubaix en de Brabantse Pijl rijdt (grotendeels als teamgenoot van MvdP). Wat mij betreft zeker te overwegen als wissel (indien de knieblessure meevalt).

- De kans op Welsford is in principe ook ongewis. Bora-Hansgrohe stuurt in eigen land traditioneel meestal hun sterkste sprinter naar Eschborn. In principe is dat Welsford, dus die verwacht ik hier wel. Hij is berg/heuvelop alleen niet best. Als hij Eschborn al rijdt, vind ik hem geen favoriet. Geen leuke extraatjes. Wat mij betreft geen serieuze optie voor een kostbare wissel, zeker als je Merlier nog niet in je team hebt.

- De kans op Molano in Eschborn-Frankfurt vind ik redelijk groot. UAE stuurt traditioneel altijd (één van) hun beste sprinter(s) naar Eschborn-Frankfurt, in de laatste jaren ook vaak als laatste voorbereiding op de Giro (die Molano gaat rijden). In principe is Molano de enige échte sprintoptie van UAE dit jaar, ondanks een verdienstelijke sprint van Oliveira begin dit jaar. Hodeg zie ik ook niet als echte concurrent, die lost al op een brug. Verder geen leuke extra's en Molano is nogal wisselvallig. Wat mij betreft wel één van weinigen die ik verwacht in beide wedstrijden en kopmanwaardig zou vinden. Al met al echter ook wat onzeker en wat mij betreft niet goed genoeg om een kostbare wissel aan te besteden.

 

De overige sprinters zijn wat mij betreft te onzeker, niet goed genoeg voor een kostbare wissel, niet goed genoeg bergop/heuvelop voor het geaccidenteerde terrein in Eschborn-Frankfurt of hebben teveel concurrentie binnen hun eigen ploeg.

Laatst gewijzigd
Hay
Kalarie
#1362
@Berend Lastig te zeggen welke sprinters er precies mee gaan rijden in Eschborn-Frankfurt. Op basis...

Dit jaar zit er maar drie dagen tussen EF en de start van de Giro, verwacht daarom dat renners die Giro rijden, zoals b.v. Thijssen en Welsford niet actie zullen komen in EF (vaak is de tussenliggende periode langer, tot wel zes dagen). Groves is (nog) niet fit, Philipsen is wellicht ook nog een optie voor Alpacin.

joost van der star

nog twee wissels over, twijfel over pidcock, Skjellmose, benoot of evenepoel

 

Ton Pelo

Het is weer lekker puzzelen geblazen na gisteren. Door het uitvallen van De Lie, Laporte, van Aert en de af te wachten vorm van Pedersen is m'n kasseienteam behoorlijk gehavend, zeker voor aanstaande zondag. 

Verder heb ik pas 2 deelnemers op de startlijst van Brabantse Pijl. Iemand enig idee waarom veel heuvelmannen deze laten schieten? Vraag me af waarom een Healy daar bijvoorbeeld niet rijdt. Lijkt me toch een mooie revanche na vorig jaar. Op het eerste oog lijkt Wellens er in wisselen een goed plan. Daarmee heb ik automatisch een derde deelnemer en tevens kopman erbij. Daarnaast ook wat beter gedekt in de Ronde en Roubaix. Al heeft hij daar nog geen bijzondere uitslagen bij elkaar weten te fietsen. 

Eschborn is helemaal koffiedik kijken natuurlijk. Renners in m'n team die ik daar eventueel verwacht zijn Pedersen, Philipsen en Matthews. Automatisch wel drie grotere namen en kopmanmateriaal. Mocht dat uiteindelijk kloppen zou het niet per se nodig zijn om daar een wissel voor te bewaren. 

Scheldeprijs, Roubaix, Amstel, Waalse Pijl en Luik zijn allemaal prima bezet. Al had ik bedacht om het team daar nog extra te versterken met Evenepoel of Pidcock. 

Doordat ik 1 wissel heb verspild aan De Lie houd ik er nog 2 over. Terwijl ik eigenlijk 4 mogelijke scenario's kan bedenken:

  1. Jorgenson erin voor Ronde, Roubaix en Amstel (2x top 5 en 1x top 10?). Dan zou ik hem ook kopman maken in de Ronde i.p.v. Pedersen of Mohoric. 
  2. 1 wissel gebruiken om aan 3 kopmannen in Brabantse Pijl te komen. Echter is het nog wachten op de startlijst om zeker te zijn van de kanshebbers. Wellens lijkt ook een optie die nog punten kan pakken in de Ronde en Roubaix. Duimen dat een heuvelman die al in m'n team zit nog BP gaat rijden is ook een optie natuurlijk. 
  3. 1 wissel gebruiken om het heuvelteam te versterken met Pidcock/Evenepoel
  4. 1 wissel achter de hand houden mocht m'n inschatting van Pedersen/Philipsen/Matthews in Eschborn niet kloppen. 

Jorgenson en Pidcock/Evenepoel lijken me de meest zekere punten op te leveren. Omdat het mogelijk is dat het deelnemersveld in de Brabantse Pijl en Eschborn zo breed is, lijkt het me moeilijker om daar de goede kopmannen aan te wijzen. Aan de andere kant: om daar niet met 3 goede kopmannen aan de start te komen betekent mislopen van dubbele punten. 

Conclusie: met de informatie/startlijsten van dit moment lijkt er nog niet echt een duidelijke keuze te maken. Tips/Ideëen/overwegingen zijn welkom!

Jasperdewaal11

Bij De Lie is de ziekte van Lyme ontdekt en die zit aan de antibiotica. Wellicht dat hij, nu hij een mogelijke verklaring heeft, toch nog iets meepakt als hij snel weer kan trainen. Ik laat hem staan in de hoop dat hij zeker nog E-F wil pakken.  Voor het budget hoef je niet te laten aangezien met WvA genoeg vrij komt. 

Gruttepi3r

Valt voor allen wat te zeggen. Gisteren heb ik er zelf Benoot in gewisseld. De kans op teampunten op de kasseien leek me groot. Ik verwachte dat hij bij de waalse heuvels voldoende hersteld was om zelf 3x top 10 te rijden.

 

De uitslag van Benoot was gisteren een mooie meevaller. 

En ik snap je twijfel over de overige drie. Met REV zal je weinig verschil maken, verwacht dat die een pickrate van 90% zal hebben. Skjelmose zal ook een hoge pickrate hebben. Pidcock wellicht wat lager, maar zijn alle 3 goede opties. Het is nog even afwachten hoe het is baskenland zal gaan. 

 

Twijfel nu zelf om mvp erin te wisselen voor wva. Na de wissel van Benoot heb ik er dan nog één over voor de heuvels of EF. Met Axel Laurance heb ik er iig één, helaas de Lie moeten wisselen. Dus hopen op een Hirschi/Philipsen/Pedersen bij EF. Of de wissel achter de hand houden. 

Met Hirschi, Pidcock, Yates, Cort, Poga en Benoot heb ik hier ook al een redelijk blok. 

stefbeukers

Van Aert op Pro Cycling Stats ook verwijderd van de Giro...

Keshi
Gruttepi3r
#1367
Valt voor allen wat te zeggen. Gisteren heb ik er zelf Benoot in gewisseld. De kans op teampunten op...

Mvp is Mathieu van der Poel? Mag ik vragen waar je staat zonder hem?

Gruttepi3r

Correct. Dat mag je, momenteel 53% dus is bevalt me niet. Daarnaast met v Baarle en de Lie nog twee dure mannen nagenoeg niets hebben geleverd.

Ten opzichte van het gouden bekertje van vorig seizoen, is dit een zeer matig seizoen. 

Mijn redenatie was dat mvp een zeer drukke winter heeft gehad en wellicht eerder de inzinking zou krijgen die hij vorig jaar in de tour kreeg. Daarnaast dat wva dominanter zou zijn en Pedersen de 3e net wat zwakkere. 

Maar achteraf was dat een foute keuze. Met een beetje geluk nog richting de 80%, veel meer verwacht ik niet. 

Valvuillerdemoz

Pedersen, Matthews en Philipsen in EF en Thijsen ook nog. Ik zou ervoor tekenen! Heb al twee wissels gebruikt en heb nu precies 0 op de startlijst staan daarvoor. Ook niet zo vreemd natuurlijk want er zijn nog maar zes renners bekend of zo. Maar als dat waar is bewaar ik mijn laatste wissel toch liever voor Evenepoel of misschien zelfs Pogi voor alleen LBL.

Pim Todcock

Is Groves niet gewoon fit? Staat voor overmorgen op No1 op de lijst voor Volta NXT, maar sinds PN niets gereden. Is wel een aardig belangrijke pion in mijn team, mits hij ook aan E-F meedoet.

NOAD1912

Ook ik heb een corrigerende wissel toegepast eerder.. na Milaan San Remo heb ik Pidcock (op dat moment tijdelijk) gewisseld voor Merlier.

Nu is het grote dilemma en ik ben volgens niet de enige.. de 2 wissels bewaren voor Skjelmose/Pidcock/Rev of al 1 wissel pakken voor Benoot die dus met Vlaanderens Mooiste een koers extra pakt.

Oftewel, gaat het puntenaantal van Benoot over die 4 koersen hoger of lager zijn dan die van de nr 2 uit het groepje Skjelmose/Pidcock/Rev.. over 3 koersen? 

Toch wel een hoofdbreker, iemand inzichten die ik nog over het hoofd zie?

iMmi04

Nog 3 wissels en te kiezen tussen Jorgenson, Remco, Skjelmose en Maxim Van Gils.

Ben ik gek als ik Jorgenson laat varen voor die andere 3?

In RVV gaat die volgens mij amper tot geen steun hebben en Parijs Roubaix lijkt me niets voor hem (1x gereden met een 65ste plaats).

 

berggie1987

Oei, dit wordt lastig.

 

Ik had alle sterke kasseien renners die normaal gesproken geen kopman waren (Kung, mohoric, Wellens) links laten liggen. Nu zijn zij opeens wel kopman waardig. Ik moet noodgedwongen gehavende Pedersen en krampboy Bettiol als kopman gaan inzetten. 

1 2 ... 55 ... 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.