Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 56 ... 70 71
Hay
iMmi04
#1374
Nog 3 wissels en te kiezen tussen Jorgenson, Remco, Skjelmose en Maxim Van Gils. Ben ik gek als ik...

Nou, Jorgensen heeft toch nog altijd Benoot, Tratnik en (wellicht) van Baarle in zijn ploeg. Dat zijn toch niet de minste.

martijncr

Ik kom weer eens buurten, en heb niet alles teruggelezen dus mogelijk is mijn vraag al gesteld, maar als ik naar parcours EF kijk en de uitslag van vorig jaar bestudeer, is het toch niet heel onaannemelijk dat er opnieuw een vluchter gaat winnen met dit 2024-koersgedrag?

Keshi
Gruttepi3r
#1370
Correct. Dat mag je, momenteel 53% dus is bevalt me niet. Daarnaast met v Baarle en de Lie nog twee...

Daar heb ik ook een keer mee geexperimenteerd, vdPoel eruit gelaten dat jaar. Problemen met zijn rug toen geloof ik. Mijn slechtste jaar. Uiteindelijk blijken de favorieten de favorieten omdat ze de beste zijn en daarmee de grootste kans hebben goede uitslagen te scoren. Als ik nu dit jaar ook weer kijk, van mijn 3857 punten tot nu zijn er 3005 behaald door de kopmannen van de dag, 852 door de overige renners. Zoals vaker wordt gezegd, dit is een kopmannenspel. De kopmannen bepalen min of meer het percentage tiental waarin je staat, de overige renners het laatste cijfer. En oh ja, dat jaar zonder vdPoel had ik veel kopmannenstress uit de grote keuze tussen de net niet echte favorieten.

Op ruim 91% nu. Met de best scorende renner die ik niet heb, Wellens, had ik op de begeerde 99% gestaan. Met iemand anders in de plaats van de niet-scorende Powless, ergens tussen de 91 en 99.

Moet wel zeggen dat ik dit jaar begon met vdPoel erbuiten, Pogacar erin om na MSR te wisselen. Je geld op de bank hebben staan tussen MSR en LBL leek me niet het beste idee, vandaar. Toen Laporte begon te kwakkelen vdPoel erin gewisseld voor Laporte. Nu toch weer geld op de bank, maar goed, anders had Laporte op de bank gezeten (of erger nog, voor de Lie geruild). Pocagar nu dus toch puntloos op de bank voor een lange periode, maar dat neem ik maar voor lief door omstandigheden gedwongen. Die geplande wissel vooraf bevalt me nu dus goed, maar dat kon dit jaar ook met het programma van Pogacar  en vdPoel. Weet niet of ik dit volgend jaar weer zo doe / kan doen.

 

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

In een artikel op IDL laat Hirschi vallen weer mee te doen in Eschborn-Frankfurt: 'De Giro zal ik niet doen, maar toch. Ik richt me nog op Eschborn-Frankfurt en trek dan door met de Ronde van Hongarije, Boucles de la Mayenne, Gippingen en de Ronde van Zwitserland.

iMmi04
Hay
#1376
Nou, Jorgensen heeft toch nog altijd Benoot, Tratnik en (wellicht) van Baarle in zijn ploeg. Dat zij...

Toch onmogelijk dat Tratnik die na 100km in Dwars door Vlaanderen niet mee kon, nu ineens 4 dagen later de finale kan meerijden in een rit die nog 100km langer is en zwaarder.
Van Baarle is al een heel seizoen niet op niveau, eindigde in Tirreno gemiddeld 110de in elke rit en pas Dwars Door Vlaanderen nog ziek uitgevallen.

Enkel Benoot heb je, die ook gewoon in Dwars Door Vlaanderen op stijlere stroken niet kon volgen in tegenstelling tot de (met alle respect) Abrahamsen van het peleton.

De Tourminator

Wat een drama allemaal. WvA kan nu mooi herstellen en mee met de Tour!

Vooraf voor alle dure mannen gegaan behalve Pogacar. Het is bekend dat er een hoop tegenvallen. Ik sta nu op 47% met nog 3 wissels te gaan. REV en Skjelmose zullen dat wel worden. Nr. 3 weet ik nog niet, nu Benoot doen of toch iets anders. Iemand een idee?

berggie1987

Pogacar en merlier lijken toch wel cruciaal voorlopig.

Ik heb zelf enorm veel missers, maar sta dankzij Pogacar en merlier toch nog op 96%.

JBT
berggie1987
#1382
Pogacar en merlier lijken toch wel cruciaal voorlopig. Ik heb zelf enorm veel missers, maar sta dan...

Eens, beide maken bij mij ook het verschil. Sta nu op 98.5%

John Bon
martijncr
#1377
Ik kom weer eens buurten, en heb niet alles teruggelezen dus mogelijk is mijn vraag al gesteld, maar...

mja als je ziet hoe die finale liep was het maar nipt voor de vluchters en het was een heel sterke groep. 
Ik denk dat de kans op een sprint in een uitgedund groepje nog steeds hoger is. 

Flater
berggie1987
#1382
Pogacar en merlier lijken toch wel cruciaal voorlopig. Ik heb zelf enorm veel missers, maar sta dan...

Pogacar is niet perse noodzakelijk. Op 99% zonder hem, heb wel Jorgenson en Skujins op de juiste momenten captain gemaakt. 

Jammer genoeg de matige wissel Laporte => De Lie gedaan, maarja dat wist je vantevoren niet. 

snoek1974
Flater
#1385
Pogacar is niet perse noodzakelijk. Op 99% zonder hem, heb wel Jorgenson en Skujins op de juiste mom...

Klopt ik sta ook op 99,1 procent zonder Pogacar in mijn team .

wel al 2 wissels moeten doen , Merlier en Benoot erin voor Mohoric en Laporte eruit , enige fout is had Merlier al voor Laporte moeten brengen , aan de andere kant dan had ik Benoot een etappe later gehad en zou ik zijn punten vanuit Dwars voor Vlaanderen niet hebben.

alleen 1 wissel nu nog voor de heuvels ,  ik neig toch meer naar Skjelmose dan naar Evenepoel .maar dat kan nog wijzigen 

dr klaas

Onmisbaar is voorlopig nog niemand, al zal VDP dat wel zijn mocht hij nog 2x podium rijden.  Het gaat vooral om de renners die je wel hebt, en die je juist capt.  

Wordt weer een mooi vraagstuk voor zondag.  

Willempie94

Op Scorito staat dat Laporte Parijs Roubaix rijd, klopt dit nog? Daar rijd Jorgensen namelijk ook en dan verwacht ik dat Laporte wel de kopman zal zijn. 

Dan vermoed ik dat ik de wissel Aert - Benoot ga maken ipv Jorgensen.

 

Hay
Willempie94
#1388
Op Scorito staat dat Laporte Parijs Roubaix rijd, klopt dit nog? Daar rijd Jorgensen namelijk ook en...

Ik zou niet te veel vertrouwen op Laporte mocht hij in PR wel gaan starten.

Valvuillerdemoz

Laporte heeft wel goed rust gepakt...

oli4g

Philipsen woensdag scheldeprijs ipv RVV

John Bon

Volgens Sporza Geen Phillipsen in RVV maar wel in Scheldeprijs. 

Sloddies

Philipsen geen RVV. In plaats daarvan toch Scheldeprijs. Aldus Sporza

John Bon
Sloddies
#1393
Philipsen geen RVV. In plaats daarvan toch Scheldeprijs. Aldus Sporza

ha geklopt op de meet met die boodschap :D 

Willempie94
Hay
#1389
Ik zou niet te veel vertrouwen op Laporte mocht hij in PR wel gaan starten.

Nja dat is inderdaad de vraag.. gaat hij daar kopman zijn ja of nee. En zo niet dan zal dit toch Benoot worden aangezien Jorgensen daar niet rijd?

Ben Nihilisty

Hmm als Philipsen inderdaad de RVV omwisselt voor de Scheldeprijs dan is dat voor mijn scorito eigenlijk vrij ongunstig denk ik. Heb hem zelf (uiteraard) wel in m'n team, maar de mensen zonder Merlier zullen daardoor nu relatief minder schade oplopen in de Scheldeprijs. 

Jan Janssens

Jammer van Philipsen inderdaad. Had graag meer punten gepakt met Merlier in de schelde tov andere teams..

Axel Laurance nu wel toegevoegd aan RVV, was 1 van de opties op erin te brengen voor BP aangezien hij ook EF rijdt. Plus teampunten vdp in amstel (en nu ook RVV). Maar moest Philipsen ook nog EF gaan rijden kan Laurance daar wel de vuilbak in. Volk dat hem overweegt?

John Bon
Jan Janssens
#1397
Jammer van Philipsen inderdaad. Had graag meer punten gepakt met Merlier in de schelde tov andere te...

don't spoil it. AXel Laurance is een no-brainer voor mij om in te brengen. Verwacht ik heel veel van.

Edit: alleeja er zijn msch logischere keuzes maar als je op 40% staat moet je iets anders doen dan de meeste

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Dat is een bonus, want ik heb Laurance al vanaf het begin ;)

Laatst gewijzigd
Dottema11

Hier ook 97% zonder pogacar. Baal er wel van dat Philipsen de Schelde gaat rijden, had 3 aarde caps voor deze rit waar ik het verschil mee kon maken richting de 100%

1 2 ... 56 ... 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.