Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 62 ... 72 73
oli4g

Wellens staat gewoon op de startlijst voor woensdag hoor.

Dottema11
oli4g
#1526
Wellens staat gewoon op de startlijst voor woensdag hoor.

Welke startlijst dan? Bij de meeste bronnen is die ervan afgehaald namelijk.

oli4g
Dottema11
#1527
Welke startlijst dan? Bij de meeste bronnen is die ervan afgehaald namelijk.

Op de website van Brabantse pijl, laatste update van vandaag 

 

Laatst gewijzigd
drop drover
oli4g
#1528
Op de website van Brabantse pijl, laatste update van vandaag   

ai, geen Barguil dus... :-(

Deed het toch altijd leuk in BP.

Kevino1983

Goed. Matthews aan team toegevoegd. Nu twijfelen tussen Teuns en Pogacar. Pogacar bijna gegarandeerd 300 punten bij LBL. Teuns rijdt veel maar concurrentie

oli4g
drop drover
#1529
ai, geen Barguil dus... :-( Deed het toch altijd leuk in BP.

De definitieve selecties volgens pcs komen niet overeen met de website, dus wellicht toch geen Wellens, en toch wel Barguil?

FabFiveFredyy
oli4g
#1531
De definitieve selecties volgens pcs komen niet overeen met de website, dus wellicht toch geen Welle...

Maar op PCS staat toch nog gewoon een plek vrij bij UAE? Nummer 102 staat nog open, lijkt mij gewoon dat Wellens zal worden toegevoegd...

snoek1974

Nog 1 wissel , lastig , moet ik wachten op EF , nu 1 renner bevestigd of moet ik een renner pakken die 3 of 4 heuvel koersen rijdt 

Ton Pelo
snoek1974
#1533
Nog 1 wissel , lastig , moet ik wachten op EF , nu 1 renner bevestigd of moet ik een renner pakken d...

Lastige kwestie. Het mooiste is natuurlijk een renner die zowel presteert in de heuvels als in Eschborn. Laurance en Hirschi zijn hier een paar keer voorbij gekomen, maar om daar zekere top 10 plekken van te verwachten staat verre van vast in mijn ogen. Daarnaast heb je meer kans op pech natuurlijk als iemand al z'n punten in 1 wedstrijd verdienen. Ook lijkt het me niet dat er torenhoge favorieten zijn bij Eschborn. Zelf kies ik daarom liever voor iemand extra in de heuvels.

Ketjap Manis

@dr Klaas Het moet dan met die laatste wissel wel allemaal in 1 koers gebeuren. En misschien is er niet een duidelijke favoriet in EF. Dan kies ik liever ook voor 3x heuvels. 

encanto

Veel gelezen de laatste tijd, weinig meegedacht..

 

Hier ging het heel goed maar helaas door het uitvallen van Stuyven, mohoric en van aert moest ik wel wisselen voor PR (althans dat vond ik)...Met pedersen dan wel duur, maar toch..

Nog twee wissels over en op 94.5%, dus een bekertje moet normaliter wel lukken. Heb voor de heuvels: bling, laurence, pidcock, hirschi, SKA, van gils, matje. Op jorgenson, madouas, mohoric reken ik niet meer... Helaas rijdt van gils geen BP meer, dus wil daar toch wisselen (met bling, laurance en hirschi kan het wel maar toch). Heb vooral captain voor WP nodig, dus daar komt Skjelmose erbij (natuurlijk al vanaf AGR). Dan is het of sparen voor EF (wel al twee renners daarvoor) of meer spreiden. Denk dan toch aan een Teuns als wissel voor woensdag. 

Andere optie is Willams, maar die verwacht ik dan enkel bij BP en AGR...wie van deze twee zouden jullie nemen? (uit principe neem ik cosnefroy niet, want ooit voorgenomen hem nooit meer te nemen)....

Aberastuuurrriii

Na wikken en wegen toch good old Bling erin gezet. Die 3de wissel levert nog hoofdbrekens op..

Gaan we met alleen Hirschi EF in en pleuren we met Skjelmose een topper/captain voor WP/LBL erin.... of bewaar ik toch die laatste dan voor EF.

Volgens mij is het vrij onduidelijk wie de favorieten zijn voor EF.. dus ik neig steeds meer naar scenario 1 

Laatst gewijzigd
encanto

EF krijgt hetzelfde parkoers als vorig jaar. Dus de kans dat je een goede captain kiest is klein.... zal weer een dubbeltje op z'n kant worden of er een sprinter of een vluchtgroep wint.

voor mij heeft dat de doorslag gegeven om voor morgen één wissel toe te passen en voor AGR nog eentje (dan laat skjelmose erin). 

met bling heb je trouwens iemand die ik eigenlijk ook verwacht in EF, maar goed dat is nog niet zeker. 

Georgeske

Cosnefroy of Teuns? Dat blijft mijn grote dilemma.

Iemand die raad kan geven?

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Op de geüpdatet startlijst voor BP is ook Lamperti nu verdwenen.

ivo001
Georgeske
#1539
Cosnefroy of Teuns? Dat blijft mijn grote dilemma. Iemand die raad kan geven?

Bij mij dezelfde twijfels, al zou ik daar Pidcock ook nog bij plaatsen.

Georgeske
ivo001
#1541
Bij mij dezelfde twijfels, al zou ik daar Pidcock ook nog bij plaatsen.

Die heb ik al..

Spank

Nog 1 wissel over. Twijfel heel erg tussen Teuns en Laurance. Of moet ik toch kiezen voor Skjelmose??
Dilemma's ;-)

Wicked Wout
Punchen of verzuipen
#1540
Op de geüpdatet startlijst voor BP is ook Lamperti nu verdwenen.

Hmm, das mooi k** Zijn laatste insta-post lijkt idd te bevestigen dat zijn klassiekers erop zitten

Pim Todcock

Ik dacht even iig 1 zekerheidje te hebben met een groen vinkje bij Groves. Dat is nu een flinke miskoop (1,5M) gebleken als hij niets meer rijdt.

Gauthier De Loof

Hier momenteel een ok heuvelteam met:

  • MVDP
  • Pidcock
  • Cosnefroy
  • Kron
  • Bling
  • Hirschi

En in mindere mate: 

  • Powless
  • Mohoric

Voor EF momenteel enkel Hirschi enkel sluit ik niet uit dat een aantal anderen zullen aansluiten (Pedersen, De Lie, Bling, Trentin, De Kleijn, Kron). Met het nieuw parcours neig ik dus om te focussen op een sterk heuvelteam. 

Ik heb nog 3 wissels over en twijfel om 3 van de volgende renners erin te gooien:

  1. Teuns (5 ritten, in vorm. Moet het afleggen tegen absolute top.)
  2. Van Gils (3 & ook in vorm, wel veel genomen. Kan in alle 3 top 5 rijden. Wel vraagteken waarom hij BP niet rijdt?)
  3. Skjelmose (3 & ook in vorm, doet denk ik beter dan vorig jaar)
  4. Ayuso (3 & in vorm, zal echter op LBL in dienende rol moeten rijden vrees ik)
  5. Pogacar (slechts enkel LBL, wel direct kopman daar)

 

Welke 3 zouden jullie kiezen? Eventuele anderen die ik mis? 

Wicked Wout

De Lie heeft op PCS zijn eerste koers gepland staan op 28-4. Mooi op tijd om daarna door te rijden naar Eschborn

Dottema11
Gauthier De Loof
#1546
Hier momenteel een ok heuvelteam met: MVDP Pidcock Cosnefroy Kron Bling Hirschi En in min...

Op hoeveel % sta je nu? Aardig leuk team met de heuvels al namleijk en dan ook nog de wissels achter de hand.

Ben Nihilisty
Gauthier De Loof
#1546
Hier momenteel een ok heuvelteam met: MVDP Pidcock Cosnefroy Kron Bling Hirschi En in min...

Ik ga 'm eerst nog even een tikje lastiger voor je maken door twee namenaan je lijst toe te voegen: Quinten Hermans. Rijdt als het goed is alle vier de heuvelklassiekers, 2x met MvdP (en dus grote kans op teampunten + eventueel relatief korte notering vanuit knechtwerk), 2x als (schaduw/mede)kopman waarbij hij in ieder geval in het deelnemersveld van morgen toch niet kansloos is op een hoge notering. Ergens klinkt die als best een 'veilige' keuze om in te wisselen, al zal z'n bovengrens qua punten waarschijnlijk niet het hoogste zijn. Nummer twee: Primoz Roglic, mede afhankelijk van hoe die uit de val is gekomen, zou zomaar eens als duidelijke top-5 kandidaat naar de WP en LBL kunnen, maar dat wordt wel wat meer afwachten.

Dat gezegd hebbende stel ik mezelf voorafgaand aan de wissel(s) vooral de welbefaamde vragen: heb je vanuit je wissels überhaupt captains nodig? Zo ja: waar? Zou je [wissel x] daar dan cappen? Zo nee, dan eventueel: is er een significant beter alternatief dan [wissel x]? Als ik jouw lijstje zie zit je voor de heuvelklassiekers niet per se enorm verlegen om kopmannen - zeker toch in vergelijking met andere teams (in ieder geval zij die nu wel minimaal op 80%+ staan) - en al helemaal als we kijken naar de klassieker waar de meesten nu graag iemand inbrengen: Brabantse Pijl. Met Bling - Cosnefroy - Hirschi (of Kron), zou ik dat persoonlijk best prima aandurven; wat voor mij ook gelijk zou inhouden dat ik Teuns af zou schrijven. Morgen is namelijk de enige keer dat ik 'm persoonlijk kansen toedicht op écht een korte notering, maar als je die dát zelf anders ziet dan vervalt dat advies uiteraard ook haha. AGR heb je de 2 'normaal geziene' topfavorieten ook al in huis, maar eventueel voor plek 3 nog wel wat interessantere namen. WP is al iets meer de vraag wat het deelnemersveld precies is, maar het lijkt erop dat je daar nog wel een kopman versterking kunt gebruiken - waar ik inderdaad uit zou komen bij één van je nr. 2 - 4, óf Primoz Roglic (en vooruit: eventueel ook Ben Healy). LBL zit je in de breedte al wel aardig en heb je 1 van de 2 topfavorieten, maar je mist dus ook 1 van die 2.

Gezien de luxe dat je nog 3 keer kunt wisselen, en op basis van hoe ik persoonlijk je selectie inschat in de andere heuvelklassiekers, zou Pogi daarom zeker 1 van m'n 3 wissels worden (wel mee wachten tot vlak voor LBL met dat daadwerkelijk doorvoeren). Voor de bovengrens zou ik daarnaast Roglic erg interessant vinden, maar voor iets meer zekerheid (dus dit valt en staat ook een beetje of je nog moet klimmen in 't klassement of vooral moet consolideren) zou ik persoonlijk MVG en Skjelmose erbij doen: beide kopman in WP, en (minimaal) één van de twee in AGR en LBL. Ayuso vind ik eerlijk gezegd te onzeker wat 'ie nou kan in de klassiekers (zou prima positief kunnen verrassen overigens hoor), en heeft bovendien naast Pogacar in LBL ook nog een zekere Almeida als mede kopman in de heuvels.

Turbo T
Gauthier De Loof
#1546
Hier momenteel een ok heuvelteam met: MVDP Pidcock Cosnefroy Kron Bling Hirschi En in min...

Ik begrijp je dilemma, zelf heb ik nog 1 wissel en zal ik moeten kiezen tussen Teuns, Cosnefroy of van Gils.
Mocht MVG ook de BP rijden dan zou ik nu niet aan het twijfelen zijn jammer genoeg.

  1. Teuns is inderdaad in vorm, maar in die ploeg staan er nog te wachten (Williams, Woods, Strong) is hij dan kopman?
  2. Van Gils rijdt BP niet omdat Kron daar 100% zijn kans mag gaan vermoed ik.
  3. Skjelmose, no brainer imo
  4. Ayuso, je hebt hirschi en later ook nog Pogi in die ploeg.
  5. Pogi, zonder pech zeker top 2 in LBL.

1 2 ... 62 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.