Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 64 ... 72 73
Ben Nihilisty
Nick P
#1573
Iemand red me uit mijn laatste dilemma Ik had maar 1 renner aan de start vandaag (terwijl ik er eig...

Dikke tip voor volgend jaar (je hebt nu geen zak aan deze dooddoener, maar wil even de betweter uit komen hangen): loop alle koersen op voorhand bij langs om dit soort taferelen voor te zijn. 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar behoudens EF is er al vrij veel op voorhand duidelijk qua startlijsten. Een Matthews en een Hirschi om maar 2 namen te noemen waren mede interessante namen door de koersen waar ze aan de start zouden verschijnen. Brugge - De Panne, Scheldeprijs, Brabantse Pijl, mindere mate Waalse Pijl, en Eschborn-Frankfurt zijn koersen waar vaak maar een paar 'hele grote namen' starten, en zijn om die reden verschilmakers in het Klassiekerspel. 

Fin, dat gezegd hebbende: het ligt er wat mij betreft vooral aan hoe 'slecht' je kopmannen voor LBL zijn. In de WP zou je Teuns als 2e of 3e kopman namelijk nog wel kunnen hebben, in LBL vermoed ik dat dat iets slechter gaat uitpakken. Zonder die kennis zou ik aanraden om Teuns wel in te brengen, zodat je wel gewoon met drie kopmannen start vandaag én nog een degelijke renner hebt voor de koersen die hierop volgen.  

Ben Nihilisty
Dottema11
#1575
Dagen over dubben, meerdere berekeningen gemaakt in excel om van de 97% richting de 100% te gaan, ma...

Lekkere score en mooie uiteenzetting! Wat ik me afvraag (asking for a friend, uiteraard): stel dat nog voor LBL blijkt dat bijvoorbeeld Pedersen en nog één of twee 'gewone' topsprinter(s) die niet in jouw team zit(ten) EF gaan rijden, wissel je dan Pogi niet in om toch die topsprinter te hebben? De vraag uiteraard gebaseerd op een andere verwachting van het koersverloop van EF mocht dit het geval blijken.

Pim Todcock
Ben Nihilisty
#1576
Dikke tip voor volgend jaar (je hebt nu geen zak aan deze dooddoener, maar wil even de betweter uit...

Ik had er iets van 7 op de lijst met De Lie, Groves, Lamperti, Cort en Van Gils naast Govekar en Hirschi. Nu heb ik nog Matthews last-minute moeten kopen om iig nog 2 kopmannen te hebben. Dat komt ook deels omdat ik Govekar gedumpt had.

Ben Nihilisty
Pim Todcock
#1578
Ik had er iets van 7 op de lijst met De Lie, Groves, Lamperti, Cort en Van Gils naast Govekar en Hir...

Fair, 't is natuurlijk niet waterdicht en van zeven deelnemers naar één is wel heel veel botte pech. Moet ook vooral bekennen dat ik compleet vergeten was dat De Lie aanvankelijk op de startlijst stond toen ik het rijtje 'logische kopmannen voor BP' net even in m'n hoofd probeerde door te nemen. Ik had bij de aanvankelijke selectie Van Gils, Matthews en Hirschi als kopman bedacht en min of meer geluk dat mijn backups SKA en Kron nog wél gewoon starten i.t.t. het rijtje dat jij opsomt. 

Sean Chiappucci
dr klaas
#1572
Hier ook slechts 3 vandaag, en Bling in EF zou een meevaller zijn en dan heb ik er daar ook 3. ...

Geen zorgen, ik heb er zelfs 6 aan de start staan vandaag, maar aangezien er denk ik maar 2 top 10 gaan rijden, sta ik er net zo voor als jij waarschijnlijk.

Van Gestel, Turgis, Godon en Kamp zullen wel resp. 21e, 22e, 23e en 24 worden.

 

Hay

Bij mij was voor vandaag ook de keuze tussen Teuns en Cosnefroy. Verwacht dat ze elkaar vandaag weinig zullen ontlopen en beide zijn een van de beste keuzes voor een kopman. Echter in de Waalse Pijl heb ik ook nog een kopman nodig en verwacht dat Teuns hier veel beter voor de dag kan komen. Vandaar de keuze voor Teuns.

Nick P
Ben Nihilisty
#1576
Dikke tip voor volgend jaar (je hebt nu geen zak aan deze dooddoener, maar wil even de betweter uit...

Dat had ik juist gedaan

Ik had Hirschi, MvG, Healy, Cort, Zingle, Lamperti, en ik heb later nog de Lie ingebracht. Dat 6 van de 7 dan afzegt daar is natuurlijk geen rekening mee te houden.

Laatst gewijzigd
John Bon

'k heb nog 2 transfers sta nu rond de 50%. 
Heb vandaag Axel Laurance, Wellens,Kron en Kragh Andersen. Waarvan Kron en Kragh 2 grote vraagtekens zijn, Axel ik veel van verwacht maar met zijn jonge leeftijd even goed kan tegenvallen. 

Ik zou kunnen voor een Teuns gaan voor de zekerheid en aangezien ik nog een kopman nodig heb voor Luik en WP maar in mijn mini-competitie heb ik een grote achterstand op nr1 die Teuns heeft en Hirschi dus daar ga ik niks met goed maken. 

Cosnefroy was een optie maar ben ik buiten vandaag weinig mee. Dus aangezien deze koers maar een paar grote namen heeft hoop ik op een hectische koers met een uitslag waarvan je in de haren gaat krabben. 
Dus gokken en alle eieren in de Axel laurance mand. 

Ben Nihilisty
Nick P
#1582
Dat had ik juist gedaan Ik had Hirschi, MvG, Healy, Cort, Zingle, Lamperti, en ik heb later nog de...

I stand corrected, zie ook opmerking hierboven. Heb me een beetje blindgestaard op de keuzes die ikzelf heb gemaakt bij aanvang van het spel, waar gelukkigerwijs juist een groot deel nog wél van start. 

Guido Maltempi

Hier een vergelijkbaar dilemma waar ik nu al 3 dagen m'n hoofd over breek. 2 wissels beschikbaar en de keuze gaat tussen Teuns, Skjelmose en Roglic. 

In AGR en LBL zit ik qua kopmannen al goed. AGR = MvdP > Pidcock > vGils of Matthews, LBL = Pogi > Pidcock > vGils of MvdP. Voor BP heb ik nu Matthews > Hirschi > Kron en voor WP heb ik vGils > Pidcock > Brandhout. Met Rog of Skjel los ik het brandhoutprobleem op. En dan heb ik dus nog 1 wissel beschikbaar om óf BP óf WP te versterken.

Skjelmose is de veiligste optie. Prima in vorm, zekere kopman voor WP, gaat ook z'n punten wel meepakken in AGR + LBL. Maar ik verwacht ook dat hij de vaakst erin gewisselde heuvelman gaat worden. Dus als ik vanaf 70.5% nog een duimpje wil halen dan is hij wellicht niet de verschilmaker die ik nodig heb.

Roglic is juist de onveiligste optie. 100% fit is hij de topfavoriet voor WP en 2de cap in LBL. Maar met die Baskische schaafwonden, plus de wetenschap dat de TdF zijn enige échte doel is, voelt het toch als een alles-of-niets wissel. Die gaat zichzelf niet over de kop fietsen voor een ereplaatsje. Aan de andere kant: bij winst WP en podium LBL is hij natuurlijk wél de gewenste verschilmaker.

Teuns zou vandaag mijn 2de cap worden, en dat voelt als een flinke upgrade t.o.v. Kron. Maar om de wissel waard te zijn moet hij daarnaast ook punten gaan pakken in de andere heuvelkoersen. Als hij zijn niveau van voorjaar '22 (toen nog in dienst van Bahrain) weet te evenaren is het een gouden wissel. Zijn sterke RVV was een positief signaal, maar maakt die ene zwaluw meteen een zomer? Daarbij nog het risico dat hij zich vandaag in de finale gaat wegcijferen voor Williams en/of Strong.

Nog 3 kwartier om deze knoop door te hakken. Skjel + Teuns is op papier het meest logisch. Rog + Teuns biedt meer kans om het gewenste verschil te maken. En als ik nog even blijf twijfelen en de start van BP laat lopen, wordt het vanzelf Rog + Skjel (en dus hopen dat Hirschi en Kron vandaag de meubelen redden). Hopelijk volgt er voor de start nog een flash interviewtje met Dylan, ik denk dat ik daar mijn voorlopige keuze maar van laat afhangen.

Nick P
Ben Nihilisty
#1584
I stand corrected, zie ook opmerking hierboven. Heb me een beetje blindgestaard op de keuzes die ikz...

Geen probleem,

 

De keuze is uiteindelijk op Teuns gevallen, in andere races kom ik namelijk wel aan 3 kopmannen.

Mollemaaktmenietuit

Ik heb onverstaanbare Dylan Teuns er in gegooid. Veel meer een juichrenner  dan Cosnefrits. 96% op het moment, op hoop van zegen! 

Sloddies

Sloddies gebruiken wissel 2 om Cosnefroy in te zetten voor Wv Aert. Is 2e favoriet bij Unibet en dit jaar goed in vorm, dus hopen dat hij mij als 2e kopman niet teleur stelt. Kopman 1Matthews, kopman 3 Kron.

Guido Maltempi

Teuns erin gewisseld. Ik kon geen flash interview vinden dus daarom nog maar een keer zijn interview na afloop van RVV gekeken om mezelf te overtuigen. Nu weer een paar dagen wikken en wegen over Skjelmose vs. Roglic, heel veel zin in.

ivo001

Denk dat een gokje met op Ayuso misschien wel meer verschil kan maken dan Roglic.

Jasperdewaal11

Hier heeft WvA het veld moeten ruimen en toch voor Teuns gegaan ivp Cosnefroy.  In de Brabantse Pijl heb je meer aan de fransman maar de andere 3 zijn denk ik voor Dylan waarbij een kopman voor de WP essentieel was voor mij. 

ChrisSalbutamol

Is het iemand duidelijk of Madouas en eigenlijk ook Buitrago LBL gaan rijden en als niet, waarom dan niet? Ik kan nergens iets vinden en hoopte vooral met giertje de concurrentie een mooie kool te kunnen stoven. 

Nazgulsauron

Hier ook maar voor Teuns gegaan boven Cosnefroy, vanwege de WP implicaties.

Kom dan op iets (voorbeeld met Skjelmose) als:

BP: (1) Matthews, (2) Teuns, (3) Hirschi, SKA, Busetto

AGR: (1) MvdP, (2) Skjelmose, (3) Pidcock, van Gils, Matthews, Teuns, Hirschi, Philipsen, Busatto

WP: (1) Skjelmose, (2) van Gils, (3) Teuns, Pidcock, Hirschi, Matthews, Yates, Busatto

LBL: (1) Pogacar, (2) Skjelmose, (3) MvdP, Pidcock, SKA, van Gils, Yates, Hirschi, Matthews, Teuns

EF: Afwachten, maar een greep uit SKA/Philipsen, Matthews, de Lie, Kristoff, Pedersen, Hirschi


Denk net niet voldoende om van 88 naar 99 te stijgen. 

Ecko

Ik heb m'n twee wissels nog in de ijskast gelaten. 
Wellens, Matthews, Kron en Turgis moeten me hopelijk op 97,3% kunnen houden. 

De aandelen in Skjelmose vliegen ondertussen omhoog. Gratis verschilmaaktip: Schachmann. Leek in Baskenland z'n vorm van een paar jaar geleden te benaderen, toen was hij een zekerheidje in de heuvelklassiekers (die hij nu alle drie weer gaat rijden). Wie immer ohne Gewähr, dat dan weer wel.

Laatst gewijzigd
Flater

Prima wissel om Cosnefroy erin te brengen en 1e captain te maken. Wellens als 2e ook lekker. 

Stijg er mooi mee door naar 99,8. Denk dat ik nog Skjelmose erin breng als laatste wissel en dan hopen op het beste in EF

DennisdeMenniss

Toch weer jammer dat Teuns en Wellens het zo goed doen.. vorig jaar kostten ze een hoop punten en ergenis en dit jaar scoren ze juist een hoop punten. Blijft leuk het klassiekerspel. Toch 1,5% gestegen en op 95,7% aangekomen. Kans op een bronzen of zilveren bekertje.. moet toch kunnen

floda

Lang getwijfeld tussen bling, cosnefroy en teuns. Uiteindelijk met oog op EF gegokt op bling. Was vandaag in ieder geval niet de juiste keus. Dus nu maar hopen dat hij wel EF rijdt

oli4g

Voor diegene dat Ayuso overwegen, die zou geen LBL rijden met het oog op tour de Romandie 2 dagen later.

bron

John Bon

Gegokt en verloren vandaag. stond al niet goed en nu nog verder weggevallen. Alle focus nu al op Giro :) 

HaagseHaas

Eindelijk 20 punten voor Turgis. Die ga ik ook nooit meer meenemen.

1 2 ... 64 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.