Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 66 ... 72 73
D1986

Hier ook een twijfel heb nog 1 wissel. Of van gils erin of skjelmose 

John Bon

Momenteel: Mvdp, Healy, Kron, Jorgenson, Kragh, Mohoric, Axel Laurence.

Daaroverleef ik de Amstel wel mee maar ik heb hiermee geen kopman voor Waalse Pijl (eventueel Healy maar die zag er vorige jaar niet te best uit op de muur) en een kopman tekort voor Luik. 

Dus breng ik vandaag Van Gils en Skjelmose. Ga ik geen prijs mee pakken maar swat dan kan ik hopelijk nog wat opschuiven en geen sub 50% uitslag op mijn Scorito zien :) 

Laatst gewijzigd
klumper

Sta op een zeer matige 61,1 %

Ga de heuvels in met: Van der Poel, van Gils Cosnefroy, Gregoire, Kron, Bagioli, Jorgensen en Jungels. Verder nog Kung en SKA aan de start.

Skjelmose wordt mijn laatste wissel, een wissel bewaren voor EF geeft naar mijn idee geen enkele zekerheid.

VdP, Skjelmose en Van Gils worden mijn kopmannen morgen.

Hoop toch nog wat te stijgen de komende weken, al is een zeer goed resultaat niet meer mogelijk 

skippah050

Ik reageer dit seizoen voor het eerst aangezien mijn keuze waarschijnlijk van te voren dom zou zijn verklaard, maar ik heb het klassiekerspel zonder wva gespeeld. Begin van het spel ging hierdoor natuurlijk erg moeizaam, stond na de eerste week op 30% ofzo gok ik. Pas vanaf de Italiaanse koersen en brugge de panne is het bij mij een beetje gaan lopen. Sta ondertussen op 86.2% best goed nog dus.

Heb wel al mijn wissels nu gebruikt maar heb voor aankomende heuvelklassiekers:
vd poel, cosnefroy, pidcock, skjelmose, jorgenson, hirschi, van gils, madouas, teuns en evt nog mohoric (als hij nog wat rijdt). Ben benieuwd of ik met de juiste kopman keuzes nog zover kan stijgen dat wellicht een bekertje er nog in zit.

Laatst gewijzigd
Bozenik
Kirsipuu
#1623
Die mogelijkheid tot wisselen maakt het ook wel weer lastig, de doorgaande vrees dat je de verkeerde...

De vraag of Skjelmose wel 300 punten pakt is de verkeerde vraag. Je keuze voor een van de twee beinvloedt ook de score van de andere renners. 

Stel je verwacht dat Pogacar 1e wordt in Luik en Skjelmose 6e. Als je Pogacar 1e kopman maakt pakt hij 300 punten, Skjelmose levert als 1e kopman 180 op. Je levert dus 120 punten in en vervolgens is de vraag of Skjelmose in die andere wedstrijden dat verschil goedmaakt. De kans is echter groot dat als je voor Skjelmose kiest, je die geen 1e kopman maakt, maar bijvoorbeeld MvdP, waarvan je denkt dat hij 2e wordt. MvdP+Skjelmose levert je dan 270+150=420 punten op. Pogacar+MvdP levert je 300+225=525 punten op. Het verschil dat Skjelmose moet goedmaken in de AGR en Waalse Pijl is dan nog maar 105. Dan zou je voor die koersen ook kunnen uitrekenen wat het wel of niet hebben van Skjelmose heeft op je kopmankeuzes en punten. En dan kan je ook nog andere overwegingen meenemen, zoals kansen op upside/downside.

Rim Brakes

Mohoric out voor AGR. Verwacht van mohoric ook niet erg veel meer in de overige klassiekers... Gaat pijn doen in veel selecties.

Sta zelf kort tegen 99% en met vertrouwen in mijn heuvelteam zicht op een gouden pareltje. Geen wissels meer voor EF though... 

Hay
Rim Brakes
#1631
Mohoric out voor AGR. Verwacht van mohoric ook niet erg veel meer in de overige klassiekers... Gaat...

Ik denk dat bijna niemand meer wissels zal hebben voor EF. Wellicht is het zinvoller de wissels nu in te zetten, aangezien de deelnemers aan de koers nauwelijks bekend zijn (pas ruim 10 op de startlijst). Bovendien is het sinds het aangepaste parcours niet erg zeker wat voor type renners er in de punten zullen rijden.  

oli4g

97.8% hier, met wel een mooi heuvelteam dus fingers crossed? Morgen MVDP/Pidcock/Skjelmose, al twijfel ik nog over die laatste

Jo de Haan

Neig er toch steeds meer naar om ayuso erin te wisselen. Waarschijnlijk lagere pick rate dan een skjelmose en dus wellicht een verschil makertje.

Laatst gewijzigd
encanto

Enige is dat ayuso LbL niet rijdt.....

John Bon
oli4g
#1633
97.8% hier, met wel een mooi heuvelteam dus fingers crossed? Morgen MVDP/Pidcock/Skjelmose, al twijf...

Waarom twijfel over Skjelmose. imo zelfd een veiligere keuze dan Pidcock. 

Aberastuuurrriii

Skjelmose er als wissel nummer 3 in gezet. Kopman voor WP en LBL, precies waar ik er nog wel eentje kon gebruiken. Kan me bijna niet voorstellen dat hij niet gaat leveren. EF is een loterij met dit parcours en ook nog amper iets bekend van de startlijst. Wat een klote race is dat, zo snel mogelijk eruit halen haha

DennisdeMenniss
Aberastuuurrriii
#1637
Skjelmose er als wissel nummer 3 in gezet. Kopman voor WP en LBL, precies waar ik er nog wel eentje...

EF mag er van mij ook wel uit. Eventueel switchen voor Milaan-Turijn of Trofeo Lagueglia, vallen eerder in het seizoen en zijn prima koersen. Deelnemersveld is iets minder dan een wt koers maar dan nog staan er wel interessante namen op. 

Berend

Toch nog wel een leuk dilemma: Als 3e captain Matthews of Van Gils? (Naast VdPoel en Pidcock)

 

Mijn hart zegt Matthews, gun hem gewoon weer een top 3 en hij is goed bezig dit voorjaar.

Mijn hoofd zegt Van Gils :)

 

Edd1e

Matthews kon niet mee met derde rangs renners in de Brabantse Pijl en dan verwacht je hem wel in AGR?

Punchen of verzuipen

Als derde kopman hoeft Matthews natuurlijk niet per se te winnen, een degelijk aantal punten is al oké voor het klassiekerspel. Hij is wel én prima in vorm én bijna altijd goed in Amstel (laatste 8 deelnames altijd top 25, 6 van de 8 keer top 12). Niet hele rare keuze dus?

(Al maak ik persoonlijk ook liever Van Gils kopman dan Matthews :-p)

Ragnar Lolbroek

Voor Amstel.

Cap1: Mathieu 

Cap2: Skjelmose

Cap3: Pidcock 

Cosnefroy 

Hirschi

Van Gils

Matthews 

Laurence 

Küng

Ben Nihilisty

Een vluchtige blik op de top-10 van het Scorito klassement vertelt mij dat er (logischerwijs) nog lekker geschoven gaat worden tijdens de heuvelklassiekers. Dat zijn wel hele dunne klimselecties die in de bovenste regionen staan - dus houd moed, eenieder die nog wat procentjes wil stijgen!

Dat maakt het klassiekerspel wat mij betreft overigens wel heel interessant altijd. Hoogvliegers met louter kasseienvreters en sprinters, teams die (mede daardoor) op 55 en een halve procent belanden en al vroeg paniekvoetbal gaan spelen, comebacks waar de Amstel Gold Race van 2019 nog een puntje aan kan zuigen; alles is mogelijk i.t.t. grote rondes waar de uitgebalanceerde teams al veel eerder bovenin zullen meedraaien doordat de verschillende type parcours veel meer door elkaar lopen. 

Laatst gewijzigd
oli4g

Schachmann ziek geworden na Baskenland.

Guido Maltempi

Skjelmose erin gewisseld voor Tratnik. Ik gok op een pickrate van zo'n 40-50%. Op papier de meest logische keuze, maar er zijn toch ook flink wat spelers die al 3x gewisseld hebben en daarnaast zullen er ook voor Pidcock, Pogi, vGils of Healy kiezen.

 

Vandaag MvdP, Pidcock en vGils kopman. Daarachter Skjelmose, Teuns, Matthews, Hirschi, Kron en Küng.

 

Edit: Skjelmose vandaag door 22% gecapt, dus z'n totale pickrate zal lager liggen dan ik dacht. 25-30%, meer zal het niet zijn.

Laatst gewijzigd
NOAD1912

Inderdaad opmerkelijk lage pickrate Skjelmose, zeker na uitvallen van andere klappers. Heb het vermoeden dat een groot deel van de spelers motivatie verloren hebben vanwege lage klassering of zo en daarom nog meespelen op vooraf ingevulde kopmannen. Bijna 2.000 spelers hebben bijvoorbeeld ook geen Mathieu in hun team..

Laatst gewijzigd
NOAD1912

Heb trouwens last minute Skjelmose op 2 gezet en Pidcock op 3 met de gedachte dat de voorbereiding van Pidcock verstoord is en hij een excuus op voorhand leek af te geven voor minder presteren (zijn handen nog niet hersteld van PR), tel daarbij op de vorm van Skjelmose. Heel benieuwd. 

Heerlijke koers vanmiddag, veel plezier mensen!  

Flater

Als ik zo de teams boven mij zie is er vandaag een grote kans om te stijgen (99.8% nu). Met een beetje geluk zit uiteindelijk de top 10 er wel in.

Vandaag is dit mijn team. MvdP (1), Pidcock (2), Skjelmose (3), Cosnefroy, Kung, Madouas, Skujins, Jorgenson, Hirschi en Kron.

Laatst gewijzigd
John Bon

Bah heb je een boel sprinters gaan die allemaal tegen de grond in De Panne
Heb je De Lie dan is die nergens 
Vandaag Amstel: Mvdp, Skjelmose, Van Gils, Kron, Healy, Jorgensen Kragh Andersen zitten die allemaal met hun vingers te draaien. 

Alle verkeerde keuzes gemaakt dit voorjaar. 

dr klaas

@ John Bon, fijn he zon jaar sans herkenbaar tot gisteren: eindelijk  een topscore gehaald met de nummer 1,2,3,6 en 10.   10% gestegen.   

@NOAD1912,  je overschat het aantal serieuze deelnemers.  Bij mij in het poultje bijvoorbeeld 75-90% die de laatste dagen wat bijelkaar klikt. Nu is N=1 geen rocketscience maar 25% vult denk ik echt zomaar snel wat in. 

@Skjelmose is een valide pick, maar pidcock benoot v gils bling theuns en cosnefroy ook en er zijn al vele wissels gemaakt natuurlijk door (tegen)vallende renners als de Lie, Powless,Laporte en v Aert. Ik heb me wissels al 23 maart er doorheem gedraaid. 

 

 

1 2 ... 66 ... 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.