Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 67 ... 70 71
Kirsipuu

@bozenik, bedankt voor je input. 

Ik ben inderdaad voor Skjelmose gegaan, vooral ook omdat ik voor de Waalse Pijl nog een sterke kopman nodig had. Gisteren had ik vd Poel (1), Pidcock (2) en Teuns (3). Met ook nog Cosnefroy, Madouas, Van Gils en Benoot hoop ik de komende koersen nog te stijgen.

 

Door Eschborn - Frankfurt erbij te pakken, maakt Scorito de gokkans wel heel erg groot. Niet leuk, in mijn ogen. Op de deelnemerslijst staan nu nog geen 10 namen.

Ben Nihilisty

Skjelmose ingewisseld, en de beste kerel mag de volgende twee koersen mooi aan de bak want gisteren heeft die me niet bepaald een dienst bewezen. Sterker: anders was Hirschi kopman nummer 3 geweest. Ik kijk echt met spreekwoordelijke tranen in m'n ogen naar teams die hoog staan, Pidcock hebben en uit toch quasi-armoede Matthews één van de drie aanvoerdersbanden hebben gegeven. Zit je dan met je brede scala aan puncheurs.. 

Hay

Matthews is trouwens nog niet zo'n slechts kopman. Regelmatig top 10 in de Amstel en twee keer top tien in WP. Lijkt nu behoorlijk in vorm, maar zo te lezen gaat hij LBL mogelijk niet rijden.

Ben Nihilisty
Hay
#1653
Matthews is trouwens nog niet zo'n slechts kopman. Regelmatig top 10 in de Amstel en twee keer top t...

Klopt hoor, alleen ik denk dat de meesten die met een pak puncheurs zitten het niet aandurven en/of willen gaan met Matthews. Als de koers écht hard wordt gemaakt, dan zou je zeggen dat 'ie normaal gesproken moet passen. Maar over z'n vorm valt inderdaad niet te twisten, lijkt ook een beetje pech (of slecht inzicht?) te hebben met momenten kiezen om mee te springen. 

Flater

Mooi gestegen naar de top 20. Volop kansen om nog verder door te stijgen richting de top 10.

Belangrijk daarvoor is wel dat Skjelmose een goed resultaat haalt in de Waalse Pijl. Vrijwel niemand in de top 20 heeft hem.

Ik ga woensdag voor Skjelmose (1), Hirschi (2), Pidcock (3)

Ton Pelo

Met van der Poel, Healy, Skjelmose, Matthews, Teuns, van Gils, Jorgenson en Woods had ik verwacht wel wat te kunnen stijgen in de heuvels. Een beschamende 114 punten gescoord met AGR en zelfs 10% gezakt. Nu toch echt officieel: Op naar de Giro!

Bozenik
Flater
#1655
Mooi gestegen naar de top 20. Volop kansen om nog verder door te stijgen richting de top 10. Belang...

Zo, ik zit even naar je team te kijken en je hebt relatief misschien minder pech gehad, maar je hebt ook echt wel de pareltjes eruit weten te vissen met o.a. Wellens, Politt en Skujins. Complimenten! Benieuwd hoe ver je uiteindelijk komt.

Valvuillerdemoz

Cort en Yates ook weer van de WP afgehaald. Die rijden dus uiteindelijk straks niks. Dan denk je in februari: interessante picks voor €500000 en 5 à 6 races op het program. Wist Scorito dit en waren ze daarom zo goedkoop?

ditisdavid
Valvuillerdemoz
#1658
Cort en Yates ook weer van de WP afgehaald. Die rijden dus uiteindelijk straks niks. Dan denk je in...

Allebei niet fit.

Overigens ook allebei vooraf geen logische keuzes, maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd
Mollemaaktmenietuit
Valvuillerdemoz
#1658
Cort en Yates ook weer van de WP afgehaald. Die rijden dus uiteindelijk straks niks. Dan denk je in...

Magnus Cort zijn duim is gebroken in Tirreno met een vervelend geplaatste breuk. Ik hoop (tegen beter weten in vermoed ik) dat hij wellicht Eschborn zal rijden. Hij traint al wel enkele weken weer op de roller en volgens mij sinds kort ook weer buiten. 

snoek1974
Flater
#1655
Mooi gestegen naar de top 20. Volop kansen om nog verder door te stijgen richting de top 10. Belang...

Sta jij op dit moment 16 de ?

Flater
snoek1974
#1661
Sta jij op dit moment 16 de ?

Zeker. Plekje voor jou gok ik zo.

snoek1974
Flater
#1662
Zeker. Plekje voor jou gok ik zo.

Klopt helemaal 😜

KV

En dan neem je een Woods mee speciaal voor de Waalse Pijl en dan wordt hij van de startlijst gehaald?!

Kan er iemand al een Giro 2024 aanmaken? Heb het echt gehad met dit voorjaar.

oli4g

Misschien wat wishful thinking omdat ik hem in mijn team heb, maar zou met niet heel verbazen als hier straks een bericht staat "Verrassing: Pogacar voegt Waalse Pijl toe aan zijn programma als voorbereiding op LBL".

John Bon
KV
#1664
En dan neem je een Woods mee speciaal voor de Waalse Pijl en dan wordt hij van de startlijst gehaald...

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt ik sta nu rond 35%. IK zit deze week meer te kijken naar Tour de Alps dan ik uitkijk naar Waalse en Luik :D 

Dottema11

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/koersdirecteur-wegmann-merkt-op-dat-voorlopige-deelnemers-eschborn-frankfurt-aangepast-zijn-op-nieuw-parcours?twit=742

 

Hier ga ik 4 renners aan de start hebben als ik m'n geplande Pogi wissel voor LBL ga hanteren... Twijfels nu 

DennisdeMenniss

Nu de vraag wie maken we morgen 2e en 3e kopman.. keuze uit van Gils Cosnefroy Matthews en Hirschi. Wat zouden jullie doen?

Bozenik
Dottema11
#1667
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/koersdirecteur-wegmann-merkt-op-dat-voorlopige-deelnemers-...

Tsja, wie van deze lijst zie jij zeker top 10 rijden? Ik zou gewoon voor Pogacar gaan als ik nog een wissel had. En dan maar hopen dat EF goed uitpakt met wat je hebt (en dat Scorito deze klotekoers er volgend jaar uitgooit).

Bouhla

Zou de waalse pijl iets meer zijn voor lazkano of voor laurance?  als derde kopman kiezen 😅

oli4g
Dottema11
#1667
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/koersdirecteur-wegmann-merkt-op-dat-voorlopige-deelnemers-...

bedankt voor het delen. Ik word hier toch niet echt warm van - zelfs had ik een transfer over zou ik niet weten aan wie hem te besteden hiervoor. Ben al blij dat ik 3 renners aan de start heb met Hirschi, van Gils en Mozzato.

DennisdeMenniss
Bouhla
#1670
Zou de waalse pijl iets meer zijn voor lazkano of voor laurance?  als derde kopman kiezen 😅

Persoonlijk zou ik zeggen Laurance, die is samen met Hermans kopman bij Alpecin. Lazkano heeft geen super punch dacht ik, denk dat ze daar eerder voor Formolo gaan.

martijncr

Ik baal mee en herken de gevoelens van sommigen die rond de 30% schommelen en gefrustreerd kijken naar hun team. Bij mij waren de misperen: De Lie, Powless, Démare, Cort, Bagioli, Zingle, Kron en eigenlijk ook Welsford. 

Welke lessen te trekken naar volgend jaar? Ik neig drie dingen op te schrijven, maar vul gerust aan want ben benieuwd naar jullie wijsheden!

- in de klassiekers zijn het met name de mannen met veel ervaring / ±30-leeftijd die grofweg steady punten pakken naast de wereldtoppers (Wellens, Stuyven, Politt, Matthews, Benoot), dan de vooraf geprezen talenten. Jorgenson is op moment van schrijven het enige jonkie in de top 20 puntenklassement van Scorito. 

- de mannen die de 'kasseien koersen' goed presteren, blijven dat steady doen. Grilligere ritten als BP, AGR, WP geven meer variatie in de top. Dus je kasseien-team is beslissender dan je heuvel-team?

- Niet meer het maximaal aantal Visma-LAB renners selecteren volgend jaar... echt hoogstens drie! 


Wat neem jij mee als notitie naar 2025 - Wielerklassiekerspel om het beter dan dit jaar te doen (of je topprestatie te consilideren)? 

DancingIndurain
Nazgulsauron

Helaas Zingle gewisseld omdat z'n ploeg niet bij EF stond, had 'ie toch nog z'n geld waard kunnen worden. Ook wel een fout, want ik had nog Aniolkowski die nog minder kans had op punten. Anyways, nog steeds zes man aan de start, dus niets te klagen. Blijft daar sowieso een beetje een loterij, zelfs met een bekende startlijst. Met ook prima WP en LBL teams mooi kijken waar we nog kunnen komen vanaf 92%. Gok zo rond de 97-98. 

1 2 ... 67 ... 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.