Scorito Klassiekerspel 2024

1 2 ... 68 69 70 71
Jasperdewaal11
DancingIndurain
#1674
Startlijst Eschborn:https://firstcycling.com/race.php?r=35&y=2024&k=start

ALS (met nadruk op als) dit lijstje klopt dan heb ik zomaar de volgende 7 namen aan de start: Laurance, Zingle?, Powless?, Busatto, Ackermann?, van Gils, Waerenskjold. 

Ik vind er nog wat wiebelige namen tussenzitten vandaar de vraagtekens en ook dan heb je geen zekerheid qua kopmannen maar goed....

Mollemaaktmenietuit
martijncr
#1673
Ik baal mee en herken de gevoelens van sommigen die rond de 30% schommelen en gefrustreerd kijken na...

Goed idee. Vorig jaar had ik een bekertje en wat ik daar uit mee nam was een breed kasseien team met ook een sterke tweede lijn na de toppers (MVDP, WVA en Laporte) met jongens zoals pedersen, stuyven, wellens, mohoric. Aangezien de punten toch met name in de eerste rij koersen verdiend worden tot aan Roubaix en zoals jij zegt; de variatie is wat groter bij de heuvelklassiekers op Pogi en Evenepoel na. 

Dit jaar werkt dat weer goed, sta op 98.4 maar vrees dat ik door EF het bekertje ga missen aangezien ik SKA, Hirschi en van Gils niet in mijn team heb. Enkele gedachten die ik meeneem van dit jaar, naast die sterke kasseikern:

  • neem de interessante Strade, Milaan San Remo combinatie met drieluik renners in vorm mee (zoals van Gils ipv Kron)
  • wederom wordt dit jaar bevestigd dat het drieluik nog ver weg is, investeer niet in toppers die hiervoor niets rijden (evenepoel of woods bijv)
  • als de programma's van bepaalde renners er om vragen niet bang zijn om een geplande wissel in te bouwen eerder in het spel. Vaak valt er ook een dure renner uit waardoor je alsnog niet hoeft te wisselen (vorig jaar Pidcock, dit jaar Laporte en Wout). 
  • Het dossier de Lie: niet al te snel opportunistisch wisselen. Dat was een misser dit jaar.
  • De sprintkoersen blijven een loterij. Investeer hier alleen als je echte topfavorieten als philipsen of merlier hebt. Is het miljoen extra waard tov een Welsford of andere 2 miljoen sprinters. Werkte dit jaar ook goed.

Uiteindelijk blijft het natuurlijk een puzzel met je budget waardoor iemand net wel of niet mee kan. Maar dit zijn wel overwegingen die ik komend jaar weer meeneem. 

martijncr
Mollemaaktmenietuit
#1677
Goed idee. Vorig jaar had ik een bekertje en wat ik daar uit mee nam was een breed kasseien team met...

Ja top gedachtes, dankjewel voor het delen! De heuvelmannen is echt een hoofdpijn dossier; ik heb teveel al heuveltalenten meegenomen (Laurance, Kron, Bagioli) die ik niet kon inzetten in al die koersen daarvoor + hun vorm is afwachten inderdaad. En wat betreft sprintselectie: noted! Twee toppers, rest is ook weer gokken en maakt een 2mln renner toch minder verschil tov 500k renner. 

Al is het wel weer moeilijk verschil maken. Iedereen heeft Phillipsen, en groot aantal ook Merlier. Wie was dit jaar de beste nummer drie sprinter? Meeus of Milan? Toch sprinters die niet die pure sprinter zijn! Groenewegen staat bijvoorbeeld op plek 32 met 128 punten op dit moment. Interesting...  

dr klaas

Heb er 8  aan de start vandaag waaronder Laurance & Lazkano, al verwacht ik van beide geen top 20 op basis van recente uitslagen. 

Pidcock, Hirschi en van Gils kopman. Benoot zou ook nog kunnen maar voor wie ?     

Mattews top 20       

Madouas misschien wat teampunten. 

 

 

Jopster

9 man aan de start vandaag, Skjelmose, Cosnefroy, Pidcock, Madouas, Kron, Van Gils, Hirschi, Matthews en Lazkano.
Sta op 98.2%, strijden dus voor het magische bekertje! 

Ben Nihilisty
martijncr
#1673
Ik baal mee en herken de gevoelens van sommigen die rond de 30% schommelen en gefrustreerd kijken na...

Die tweede conclusie wilde ik eigenlijk ook trekken, maar bij nader inzien ben ik daar toch wat voorzichtiger mee. Die voorzichtigheid vloeit voort uit het feit dat de absolute topfavorieten in dit rijtje heuvelklassiekers niet mee heeft gedaan, afgezien van VdP in AGR. Op het moment dat bijvoorbeeld Pogi en Evenepoel meedoen en in normale doen zijn, dan zul je bij de heuvelklassiekers vermoedelijk ook veel meer 'usual suspects' in de top 20 krijgen dan dat nu aan de orde is - vanwege een ander (voorspelbaarder) koersverloop. Pogacar gaat bijvoorbeeld vaak gewoon vroeg aan, wordt niet teruggepakt omdat 'ie buitenaards is, en dat zal ervoor zorgen dat plek 2 tot (...) zal worden bekleed door mannen die ook heel sterk zijn, maar daar net iets achter. Nu, bij het ontbreken van absolute topfavorieten, is het heel erg naar elkaar kijken; niet durven rijden; niet te vroeg aan durven gaan; gokken op een ploegmaat die het hopelijk af kan ronden (kijk bijvoorbeeld naar EF in de AGR); vrezen de verkeerde of te vroege vlucht te hebben, noem het maar op. Dat zal normaliter allemaal minder plaatsvinden bij één of meerdere duidelijke topfavorieten, al helemaal in de vorm van een buitenaardse Pogacar.

Dat gezegd hebbende deel ik het sentiment dan weer volledig, want god wat baal ik van m'n ogenschijnlijk sterke heuvelequippe die me echt bizar weinig punten opleveren. Mensen met achter VdP louter Pidcock (en dus kopman 2) hadden in de AGR meer punten dan ik met m'n hele bak aan schaduwfavorieten.

Laatst gewijzigd
Hay
martijncr
#1673
Ik baal mee en herken de gevoelens van sommigen die rond de 30% schommelen en gefrustreerd kijken na...

Deels mee eens, maar vorig jaar had je ervaren renners als Stuyven, Wellens, Politt en Matthews beter niet kunnen hebben. B.v. Powless, Healy en Zingle deden het toen al beter.

martijncr
Ben Nihilisty
#1681
Die tweede conclusie wilde ik eigenlijk ook trekken, maar bij nader inzien ben ik daar toch wat voor...

Ik voel en deel precies die frustatie! Maar hele fijne uiteenzetting! Goed om die nuance mee te nemen en wegen. Als Evenepoel en Wout van Aert (die ik toch 'beter' vind als MvdP in heuvelwedstrijden) AGR hadden gefietst, was het idd een heel ander steekspel geworden. 

Alleen dat dan weer doorberekenend: Evenepoel zou hoge pickrate hebben gehad, en zou een uitstekende gouden wissel zijn geweest, wat dus opnieuw weer pleit voor een sterker en groter kasseienteam. Right? Of ga ik ergens de mist in in mijn beredenatie?

martijncr
Hay
#1682
Deels mee eens, maar vorig jaar had je ervaren renners als Stuyven, Wellens, Politt en Matthews bete...

True! Valt daar iets over te suggereren/beredeneren? Dat is wel interessant namelijk! 

Ben Nihilisty
martijncr
#1683
Ik voel en deel precies die frustatie! Maar hele fijne uiteenzetting! Goed om die nuance mee te neme...

Ja en nee zou ik zeggen haha. Ja in de zin dat jij (en alle anderen) dan een zekere kopman hebben voor de heuvels. Maar mijn hypothese is dus dat áls een Evenepoel aan de start verschijnt, er door een ander koersverloop een grotere kans is dat de Skjelmoses in plaats van (met alle respect, uiteraard) de Vansevenants van deze wereld boven komen drijven op de korte noteringen; dus in zo een scenario is een Skjelmose wellicht weer net zo interessant als Politt. Wel een kleine (wellicht gevoelsmatige) kanttekening dat dan weer meer aansluit bij jouw conclusie: heb me wel weer gerealiseerd dat bijvoorbeeld Oliver Naesen (die ik ondanks z'n prijs echt geen seconde heb overwogen) echt ten alle tijden zal blijven rijden voor een redelijk leuk resultaat - of dat nou plek 4 of plek 18 is. Dat type renner heb je best veel in de kasseienklassiekers, maar volgens mij een stuk minder in de heuvels. 

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes

Politt ook nog aan de start van EF. EF is zo wel een loterij aan het worden, want je weet in Februari gewoon niks en alle uren uitzoekwerk wordt teniet gedaan door je gokjes.

ivo001

Amstel Gold Race viel hard tegen voor mijn team, terwijl ik dacht een redelijke selectie daar te hebben.

  • 1e kopman: MvdP 22e
  • 2e kopman: Skjelmose 17e
  • 3e kopman: van Gils 20e
  • Matthews 10e
  • Cosnefroy 16e
  • Kung 29e

7,8% Gezakt naar 83,8 pfff. Vandaag maar opnieuw proberen met Skjelmose, van Gils, Cosnefroy, Matthews en Lazkano.

martijncr
Ben Nihilisty
#1685
Ja en nee zou ik zeggen haha. Ja in de zin dat jij (en alle anderen) dan een zekere kopman hebben vo...

Goeie ook weer! Trentin beschouw ik ook als zo'n altijd doorrijder. Misschien goed om dat lijstje ook al neer te pennen voor volgend jaar. Wie doen dat nog meer?

Hay
martijncr
#1688
Goeie ook weer! Trentin beschouw ik ook als zo'n altijd doorrijder. Misschien goed om dat lijstje oo...

Ik schrijf wel vaak een paar regels na het einde van het Klassiekerspel, wie was (onverwacht) goed of slecht? Talenten, wie is er opgevallen (hoeven niet perse veel punten te zijn)? Maar dat zou je dan eigenlijk ook nog een keer in het najaar moeten doen. B.v. Skuijns en Stuyven waren ook goed op WK. Maar er zijn nog zoveel factoren die meespelen. Stuyven heeft wel op mijn shortlist (laatste 10 afvallers) gestaan o.a. omdat hij veel reed en teampunten Pedersen. Anders zou ik hem niet hebben overwogen voor hebben voor 1,5M. Maar heb b.v. ook Ballerini overwogen voor 1 M, hoewel er nog geen programma bekend was (en uiteindelijk bleek hij niets te rijden). Dat blijft natuurlijk ook nog een probleem, als we de renners kiezen is het programma van veel renners nog niet (geheel) bekend. EF spant daarin natuurlijk de kroon, hoewel het qua parcours een leuke koers is om in het programma op te nemen (veel verschillende type renners zijn hier op papier kanshebber).

Pim Todcock

Ik denk dat Politt, Wellens en andere B-kasseienmannen boven komen drijven omdat de koersen met Laporte, De Lie, WvA "onthoofd" zijn. Waren zij gewoon normaal, dan pakken de gele mannen ook meer punten en de witten wat minder.

Ik had 3, 4, 5 kopmannen per koers en flink gesneden in de subtop om budget te genereren. Dan komen de klappen van uitvallers extra hard aan. Vooral als daardoor anderen hun subtoppers kopman maken.

Volgend jaar hanteer ik waarschijnlijk gewoon weer dezelfde taktiek, ondanks dat ik nu 80% ben en zelfs met Pogi weinig hoop heb op een duim.

skippah050

Ondertussen op 91.8% beland na de eerste twee heuvelklassiekers, vorige wedstrijd helaas maar 5.8 % gestegen vanwege de verassende agr.

Vandaag moeten 1 skjelmose, 2 teuns en 3 van gils samen met pidcock, madouas, hirschi en cosnefroy mij richting het bekertje brengen.

Guido Maltempi

Vandaag duimen voor een extreem voorspelbaar koersverloop want ik heb de gehele top 5 bij de bookies in mijn team. Skjelmose, vGils en Teuns als caps, met daarachter Pidcock en Hirschi. Verder nog Matthews voor wat sprokkelpunten en Lazkano + Kron die me mogen verrassen.

Voor LBL heb ik Pogi er nog bij, de enige afweging wordt daar het wel/niet cappen van MvdP. En dan heb ik straks voor E-F precies drie man op de voorlopige startlijst, met Hirschi, vGils en Zingle. Al lijkt de deelname van die laatste mij nog wel een flink vraagteken. Na BP en AGR gestegen van 70 naar 80% dus we liggen nog steeds op koers voor een duimpje, al zal het daarvoor in E-F allemaal net de goede kant op moeten vallen.

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty
martijncr
#1688
Goeie ook weer! Trentin beschouw ik ook als zo'n altijd doorrijder. Misschien goed om dat lijstje oo...

In het iets duurdere segment zijn Politt (die 'sprint' tegen Tratnik sprak bijvoorbeeld boekdelen) en Stuyven ook van zulke mannen, maar dat is ook wel een beetje bias aangezien ze beiden dit voorjaar gewoon top waren. Wat Trentin en Naesen ook als groot voordeel hebben is dat ze in een relatief kleine ploeg zitten; Stuyven zal bijvoorbeeld ook een heel voorjaar in een schuitje kunnen belanden van temporiseren in het peloton omdat Pedersen er met een kleine groep vandoor is - dus dat is wellicht ook iets om rekening mee te houden. 

Ik moet wel bekennen dat dit allemaal type renners zijn die ik vrij snel heb afgeschreven, en ik denk dat dat mede gebaseerd is op wat Pim hierboven aangeeft: er is dit voorjaar in de kasseien wellicht ook een beetje een vacuüm ontstaan door onder meer de blessures van Van Aert en De Lie. Het hele rijtje Politt, Stuyven, Naesen, Trentin en ook Wellens heb ik op voorhand als een soort oude garde bestempeld die allemaal mwah mwah zijn. Maar je had ze verdraaid goed kunnen gebruiken in de selectie dit jaar - zover lijkt me helder. 

ProScoritoManager

@Mollemaaktnietuit

  • als de programma's van bepaalde renners er om vragen niet bang zijn om een geplande wissel in te bouwen eerder in het spel. Vaak valt er ook een dure renner uit waardoor je alsnog niet hoeft te wisselen (vorig jaar Pidcock, dit jaar Laporte en Wout). 

De voorbeelden die je nu noemt spreken elkaar tegen. Laporte en Wout kon je dit jaar idd prima wisselen na hun uitvallen, maar Pidcock had juist een wissel met een wrange bijsmaak geweest vorig jaar. Reed na het missen van wat geplande koersen toch maar mooi even een 11e, 3e, 18e en 2e plek bijeen.

Mollemaaktmenietuit
ProScoritoManager
#1694
@Mollemaaktnietuit [quote] als de programma's van bepaalde renners er om vragen niet bang zijn o...

Mijn punt is meer dat je wat mij betreft niet al een 'af' team qua balans hoeft te hebbenm. Er vallen nou eenmaal ook soms renners met een redelijk prijskaartje. Dit jaar betekende dat dat ik Pogi kon houden voor LBL dankzij Laporte voor de wissel met de Lie.  Helaas pakte die wissel dan weer niet goed uit.

Klopt wel dat de aard van de wissel anders begon. Voor mij was overigens Pidcock uiteindelijk niet een range wissel. Ik had hem vorig jaar in mijn team, die heb ik er toen uit gewisseld voor San Remo in combinatie met een andere renner zodat ik Pogi en Woods er in kon wisselen. Dit omdat hij die hersenschudding had. Vervolgens heb ik hem er weer in gewisseld voor een kasseiklepper net voor Amstel waarna hij 3e, 18e en 2e werd.  Zo heb ik volledig gebruik kunnen maken van de punten van Pidcock ondanks de in eerste instantie wrange aard. Zeker aangezien veel mensen Pogi nog niet hadden aangezien ze die later in wilde wisselen. 

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Kanttekening over de sprinters: in de twee pure sprinterskoersen BdP en SP waren er welgeteld 4 renners die beide keren in de punten hebben gereden. Naast Philipsen en Merlier waren dat Mozzato (10de en 17de) en Sprintpiet (19de en 11de). Daar viel echt niet tegenop te selecteren, behalve dan 'Philipsen en Merlier meenemen'.

In G-W heeft een flink aantal sprinters, waaronder bijv. de hierboven genoemde Groenewegen, juist wel weer punten opgeleverd. Terwijl die koers op papier een veel minder zekere sprinterskans is, en je die sprinters daar dus ook minder snel zou cappen. Ik zou deze editie van het spel dus niet als maatstaf nemen voor je selectie van volgend jaar. 

Al vind ik achteraf wel dat ik altijd Merlier had moeten verkiezen boven Welsford. De 'hors categorie' kopmannen moet je gewoon mee hebben, en Merlier had in de UAE Tour duidelijk laten zien dat hij met kop en schouders boven de rest uit stak.

NOAD1912

Ik schakel in op de Waalse Pijl en zie mijn gehele podium Skjelmose-Pidcock-Hirschi in 1 minuut tijd 1 voor 1 lossen. Ik dacht juist te gaan kallen in de Waalse Klassiekers, ook Woods uitgevallen :(

Van Gils moet de juwelen redden, maar naar eeen duimpje of meer kan ik fluiten. 

Jasperdewaal11

Woods is nooit gestart helaas

rkmmr

Skjelmose inwisselen betaalt zich zo niet echt uit 

John Bon

Skjelmosse eruit maar ik heb nog Van Gils, Kron, Laurance, Healy en Soren Kragh. 
Dus de hoop is dat ik vandaag toch iets kan goed maken. Het mag ook eens meevallen.

1 2 ... 68 69 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.