Kan iedereen wel zeggen dat het zo eerlijk mogelijk is geweest voor iedereen vandaag, hoewel dit misschien wel zo is had ik echt een andere keuze gemaakt mocht ik zekerheid hebben dat de rit was ingekort. Ik kwam er een half uur na de deadline achter.
pogi wel gecapt en maximaal aantal teamgenoten mee maar Rubio niet opgesteld want ik wilde een aanvaller mee hebben. Tiberi niet opgesteld vanwege het feit dat hij het zondag lastig had met meerdere grote cols en ik dit zag als een rit voor de vluchters. Bardet niet mee want stond ook nog kort in het klassement voor de vlucht.
In ieder geval gaat Lopez de laatste bergritten mooi op het bankje. Schade viel mee maar Tiberi op het bankje deed zeer
Morgen Lopez in de aanval , maar hangt er ook nog vanaf wie je allemaal hebt , bij mij is de keuze tussen Lopez en Plapp , de eerste heeft sowieso team punten en weet niet van de klassement mannen , 7 man bij de eerste 8 ( geen O Connor) ik er dan moet uithalen en Grosscharter zet ik gezien de team punten ook niet op de bank . Kan zomaar zijn dat morgen Plapp en Lopez mee zijn .
keuze is dan nog tussen Plapp en Thomas - als ik van een etappe uitga met aanvallers vooruit dan zou ik voor Plapp kiezen maar Pogacar lijk gewoon alle bergetappes te pakken en dan volgen er weer meer klassement renners
Het niet hebben van DFM maakt gouden beker krijgen best lastig. Hang er tegen aan maar als hij zo blijft rijden dan wordt het met nog maar 5 sprinters in mijn team langzamerhand wel lastig. Enfin, morgen maar spelen op de vlucht en als cap dan maar eens niet pog en als teamgenoot alleen maar majka opstellen. Zilver heb ik al genoeg, dus dan maar dood of gladiolen. (Ook al had ik deze etappe van morgen wel als AK etappe in mijn schema staan).
overigens iets anders, die arensman staat nu de 2e etappe op 3 1/2 minuut van plek 2. En nu minder. Als die pipo toch gewoon toch normaal die 2 ritjes meerijdt staat hij gewoon 2e. Hopelijk fixed hij dat mentale deel nog eens.
In hetzelfde licht: Die Tiberi had zonder z'n materiaalpech in 2 ook gewoon op slechts 1 minuut van Thomas gestaan, die nu toch langzaam slijtage begint te vertonen. Het hoort er bij, helemaal eens, maar wel zuur voor die jongen.
Vandaag geen Pellizari opgesteld, wel weer gestegen naar 86,5% met 292 punten, na echt een dramatisch begin met een hoop bankpunten de weg omhoog ingeslagen.
Morgen toch problemen, zal Pellizari dit weer kunnen?
Voor nu Pogi, Arensman, Thomas, O'Connor, Bardet, Storer, Tiberi, Molano en voor nu Pellizari, maar zware Fomo voor Lopez voor morgen, ook nog eventueel Plapp maar daar heb ik geen vertrouwen in.
Wat heeft het mentale deel hier mee te maken? De benen van Thymen waren toch de eerste etappes gewoon nog niet goed genoeg? Daar verandert goede of slechte mentaliteit niet zoveel aan toch?
ARENSMAN gaf zelf aan dat het mentaal niet ok was in het openingsweekend en als het in t kopje niet goed zit, dan volgt de fysiek sowieso hoor. Beide gaan (jammer genoeg) hand in hand.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.