Scorito Giro 2024

1 2 ... 28 ... 114 115
KV
martijncr
#674
En waarom niet?

Omdat ik de kans veel hoger inschat dat 1 of 2 van die 3 in jouw eerste zin top 10 halen dan die uit jouw 3de zin ;-)

Niballie
KV
#662
Wat zit iedereen toch te leuteren over het "wanneer opstellen van Vendrame"? Die sprintte vorig jaar...

Zeker nog nooit Vendrame in je team gehad?

Aanklampen
martijncr
#674
En waarom niet?

Misschien omdat jij renners een GC plek toedicht terwijl ze 1 of 2 andere kopmannen voor zich hebben. 

uit de vlucht kun je een sprong maken, dat klopt maar dat geldt ook voor JuanPe en de rugzak renner 

Laatst gewijzigd
Turbo T

Zopas Lopez & Laporte eruit geklikt voor Lipowitz en Merlier. Voelt wel goed momenteel. Enkel denk ik dat het eerste duo een lager pickrate zal hebben.

martijncr
KV
#676
Omdat ik de kans veel hoger inschat dat 1 of 2 van die 3 in jouw eerste zin top 10 halen dan die uit...

Ah sorry! Ik dacht dat je inging op mijn Vendrame opmerking, maar oke! We gaan het in koers zien 🙂

berggie1987

Hoe gaan jullie om met het feit dat er relatief veel sprintetappes aan het einde zitten?

Is dat een reden om meer of juist een reden om minder sprinters te nemen?

 

Je kan beide kanten op redeneren:

  1. De kans is relatief groot dat je sprinter uitvalt voordat hij voldoende punten heeft kunnen halen, waardoor het een minder zekere keuze is. 
  2. Doordat er veel sprinters uitvallen voor de laatste sprintritten moet je er juist meer hebben om toch nog een sterk team op te kunnen stellen.

 

Welke logica zien jullie?

Blusgast

Weet iemand waarom caruso niet meer is gestart in romandie?

 

Blundy
NielsH97
#647
Oldani zal geen lead out zijn en de kans dat Jakobsen nog erbij is in de meeste sprintetappes is een...

Hoi Niels, Waarom is Kanter voor jou geen optie? 

ditisdavid
Blusgast
#682
Weet iemand waarom caruso niet meer is gestart in romandie?  

Link

Niballie
Blusgast
#682
Weet iemand waarom caruso niet meer is gestart in romandie?  

Hij had geen zin in regen.

Daan De Jager

Laatste keuzes Sheffield plus een sprinter van 1 m of plapp met 750 k sprinter ?

KissMyAce2.0

Ohweejohwee

Blundy
Daan De Jager
#686
Laatste keuzes Sheffield plus een sprinter van 1 m of plapp met 750 k sprinter ?

Aangezien je Plapp met Sheffield vergelijkt gaat het je denk ik voornamelijk om de tijdritcapaciteiten, dan zou ik voor sheffield kiezen. Ook omdat ik de sprinters in de 1m categorie een stuk interessanter vindt dan die in de 750k categorie.

Plapp kan meer brengen bergop (maar niet voor het klassement denk ik), maar ik denk dat hij ook regelmatig 0 punten op gaat leveren in  bergetappes omdat ie niet constant is.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

@berggie1987

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het niet geheel eens ben met jouw bevinding. Etappe 3,4,5,11,13,18 en 21 lijken mij kansrijke etappes voor een (gereduceerde) sprint. Waarbij ook etappes 6 en 9 in een gereduceerde sprint zouden kunnen eindigen. Naar mijn mening valt het dus wel mee qua verdeling van de sprintetappes, wel zijn de ritten in de laatste 2 weken qua parkoers beter passend bij mannen als Jakobsen en Merlier. Waarbij het in de eerste week niet 100% is of deze renners de finales met wat heuveltjes gaan overleven. Maar de verdeling lijkt niet echt af te wijken van voorgaande Giro's.

Of dat een reden is om juist meer, of juist minder sprinters mee te nemen? 

Ik kan mij weinig rondes herrinneren waarbij het echt essentieel was om meer dan 7 (zekere) sprinters mee te nemen, ongeacht parcours. De kans dat je 2 (of meer) opvullers in jouw team hebt na het eerste weekend is zeer groot. 

Meer sprinters meenemen omdat de meeste sprintkansen verder in de ronde liggen, lijkt misschien een logische redenatie. Maar deze strategie betekent waarschijnlijk dat je bang bent voor uitvallers in jouw sprintteam, en zal dus betekenen dat je er van uit gaat renners te verliezen zonder dat deze überhaupt punten gaan scoren. Dan zou ik altijd neigen naar een agressievere strategie die inzet op punten eerder in de Giro en er voor zorgt dat je bij uitvallers in jouw sprintteam, in ieder geval genoeg opvullers hebt (die dus eerder hun punten al binnen hebben gesleept, ipv investeren in een groot sprintteam waarbij je ervan uitgaat er al een paar te verliezen zonder dat zij überhaupt (veel) kansen hebben gehad). 

Of het dan een reden is om minder sprinters mee te nemen? Dat lijkt mij dan ook weer niet het geval. Eigenlijk wil je elke etappe wel minimaal 6 mannen hebben die zelf etappe punten pakken. Vooral bij vooraf redelijk 'zekere' etappes (waar vlakke etappes toe behoren), is het extra 'makkelijk' om vooraf te voorspellen wie er in de punten zullen rijden. Voor deze vlakke ritten wil je dus eigenlijk wel 7 'zekere' namen, zeker aangezien er 7 zekere kansen lijken voor deze mannen. En er wel 9 etappes zijn waar je waarschijnlijk je sprinters op gaat stellen. 

Of je nou 6 zekere sprinters meeneemt met 2 goedkope opvullers die wellicht/bij uitvallen van kopman gaan sprinten. 7 zekere namen meeneemt. Of 8 sprinters met daarbij mannen als Molano (teampunten) en Vendrame (overgangsettapes) kiest. Er zal geen magisch getal zijn waarbij je altijd goed zit, maar ik durf vooraf te voorspellen dat de meeste gouden bekertjes winnaars rond de 7 sprinters gaan zitten, zoals eigenlijk bij elke grote ronde. Alleen de juiste sprinters kiezen , is wat de puzzel lastig maakt. 

Laatst gewijzigd
Björn Again

Iemand een idee hoeveel last Milan en Merlier hebben gehad van hun valpartij in Roubaix? Zijn volgens mij allebei hard gevallen en DNF. Daarna hebben ze ook niks meer gereden. Dus is voor mij nog een reden om te overwegen ze allebei niet te nemen.

RikLarssen

Beiden hebben niet echt flinke wonden opgelopen, dus juist door tijdje niks doen denk ik dat ze prima hersteld zijn. Heb ook nergens daarna nog negatieve berichten erover gehoord

Scoritop
Björn Again
#690
Iemand een idee hoeveel last Milan en Merlier hebben gehad van hun valpartij in Roubaix? Zijn volgen...

Als ze teveel last zouden hebben zullen ze ook niet meegenomen worden. 

NielsH97
Blundy
#683
Hoi Niels, Waarom is Kanter voor jou geen optie? 

Teveel twijfels, denk daarnaast niet dat hij de 100 punten gaat halen. 

In een C veld al vaak alleen top 10 en weinig winst. Verwacht hem dus ergens tussen de 10 en 20. 

Astarloa

Als hij dat 6x doet is dat prima toch met een 7e plek als uitschieter. Is ook de aangewezen sprinter in zijn team. Vind hem veel meer zekerheid bieden dan een hoop andere sprinters.

 

Edit: Ballerini doet ook mee daar, dus zo zeker is die niet van zijn sprints.

Laatst gewijzigd
Michielenwaaier
Ragnar Lolbroek
#673
Jan Hirt. Strak plan of hersenscheet?

Staat ook op mijn reservelijst. Kan zomaar top 10 rijden, hoeft niet te knechten. Doet qua klimcapaciteit niet onder voor mannen als Rubio en Lopez m.i.

Heb nu een 500k klimmer van Bora op zijn plek. Maar als je nog een klimmer/klassementsman van 500k zoekt kan hij zomaar een verschilmaker zijn met een lage pick rate! Heb verder zijn naam nog nergens voorbij zien komen.

Jeroen Van den corput

Misschien ook verstandig om niet allemaal prijs te geven als je iemand op het oog hebt met lage pickrate. Hirt staat er al vanaf het begin af aan in bij mij. Zeker nu het klimveld zo zwak is en hirt waarschijnlijk alle ruimte gaat krijgen in de bergen van zijn team. 

Hay
Jeroen Van den corput
#696
Misschien ook verstandig om niet allemaal prijs te geven als je iemand op het oog hebt met lage pick...

Voor mij hoeft ook niet alles te worden prijs gegeven, maar ik denk dat de meeste "insiders" renners al Hirt wel op een short list van 500 K renners hebben staan. Dit met nog heel wat andere renners waaronder een teamgenoot van hem :-)

BigMig

Die drie 500k-ers strijden bij mij ook nog om twee plekjes, samen met Simon

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

Plapp vandaag dnf , is hij gevallen of ?

Laatst gewijzigd
Ben Heal Nie

Ben benieuwd of hij optijd op geplapt is voor volgende week...

1 2 ... 28 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.