Nog even hierop terugkomend David: al dat soort zeer wezenlijke punten die je noemt zijn min of meer de revue gepasseerd in mijn hoofd. Op de laatste dag had ik een aanvaller voor overgangsetappes van 1,5 miljoen en 500k over. Dan was de upgrade naar MVDP een logische omdat ik dacht meer zekerheid daarmee te kopen. M.a.w. je weet goed welke etappes hij gecapt kan worden, en de sprintetappes was het een mooie opvuller als Philipsen in groen reed en hij soms ook nog eens verdwaald top 15 rijdt.
MVDP in de tour is nu voor mij in ieder geval een no-go geworden. Domme keuze geweest? Winnaars hebben achteraf altijd gelijk, maar vooraf leven we allemaal in eenzelfde onzekerheid over onze gemaakte keuzes en hoe ze uitpakken.
Pogacar (zie ook hierboven) en S Yates zou ik kiezen. Yates is een veel betere tijdrijder van Ciccone, ook bergop. Wel strijdt Ciccone nog om een top 10 plaats terwijl Yates een paar plaatsen lager in een soort niemandsland staat.
0,6 % is nog best een stap, maar zou mooi zijn natuurlijk. Heb je veel tijdrijders en klassementspunten relatief tov de concurrentie? Pogi is in principe favoriet met die berg, maar misschien moet je juist wat risico nemen met remco als je het anders niet denkt te halen. Yates is de betere tijdrijder tov ciccone normaal.
Ik zou voor pogi gaan. Ronde loopt op zijn eind. Remco zijn aanval gister al niet top die is op.
pogi oogt nog veel fitter, tel daarbij op het klimmen. Dus pogi beter.
als s.yates voluit gaat is hij zeker sneller dan ciccone. Yates is een prima tijdrijder echter de vraag of hij er vol voor gaat. Ciccone gaat denk in het beste geval ergens tussen 15 en 20 eindigen
Ook ik heb gegokt en verloren door S. Yates gisteren te cappen. Daardoor wat gezakt, maar de Gouden beker was al lang uit zicht.
Het was een mooie Tour, met een goede Vingegaard, maar een nog betere Pogacar. Girmay en Landa nooit in mijn team gehad en gekozen voor de combi Jorgenson, Pidcock en Bennett voor 7M i.p.v. Vingegaard met 2x een 500K renner. En van Gils boven Gee verkozen.
Vandaag Pogi als Cap en dan wachten wat de eindafrekening doet. 9 renners bij de eerste 12, dus ik denk dat een bronzen beker er wel in moet zitten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.