Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 49 ... 161 162
PowerPiet
Sjasfriet
#1199
Idd het valt allemaal wat tegen qua pareltjes al ben ik van eentje al heel erg zeker van 500k. Die g...

Er zijn wel wat mogelijke pareltjes. Volgens mij zijn er zowel bij sprinters als AK enkele duidelijke A renners en een hoop B renners die dicht bijeen zitten qua prijs en kwaliteit.  Dus als je een 2M renner vervangt door een 500K kan je daar nog geen upgrade van B naar A van maken. Ben dus geneigd om niet op parels te vissen, die bijten toch niet ;-)

 

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Zojuist even 7 pagina's terug gelezen en het ging veel over JP en MP. Die 2 zijn toch wel de favorieten voor groen en zullen vaak meedoen om de overwinning. Dan neem je die 2 toch beide mee. En mocht er 1 uitvallen door welke reden dan ook, dan heb je de ander over als favoriet. WvA hoort daar normaal ook bij, maar geeft min of meer toch aan dat hij vooral Ving gaat ondersteunen en waar mogelijk een rit wil winnen.

DennisdeMenniss
De Tourminator
#1202
Zojuist even 7 pagina's terug gelezen en het ging veel over JP en MP. Die 2 zijn toch wel de favorie...

Hier idemdito, ook even wat terug gelezen. Uit al mijn berekeningen blijkt dat je eigenlijk niet zonder MP en JP kunt mits ze uitrijden. Mocht dat niet zo zijn worden 2 B-sprinters of een B-sprinter en een 2,5+ AK man enigszins interessant. Als WVA aangeeft ook mee te gaan sprinten, no brainer en meteen erin klikken, zo niet levert hij te weinig punten op. Voor de 4 top AK mannen geldt hetzelfde, muv Pogacar verwacht ik dat Vino, Rev en Rog behoorlijk dicht bij elkaar zullen zitten qua puntenaantal. Ook hiervoor geldt dat 2 B-AK mannen aardig in de buurt komen van het puntenaantal van zo'n topper mits ze doen wat ik verwacht van ze. Ben er inmiddels ook overuit wie de kanshebbers zijn op de Groves en DFM awards; WVA/Groenewegen Carapaz/SYates/Mas/Gall.

 

MightySosa
DennisdeMenniss
#1203
Hier idemdito, ook even wat terug gelezen. Uit al mijn berekeningen blijkt dat je eigenlijk niet zon...

Groenewegen en WvA kan ik voor de Groves award nog wel bij. En Mas en Yates voor de DFM award, maar Gall is toch bijzonder hoog geprijsd in dit segment? En Carapaz is ook nog maar afwachten. 

Sean Chiappucci
HaagseHaas
#1035
Je maakt altijd een kans door geluk of pech of anderen. Vingegaard gaat de Vuelta sowieso niet rijde...

Dat klinkt al een stuk geloofwaardiger dan de vele meningen die Stimorol op plek 2 zien, zelfs op 90%.

De theorie dat hij koste wat kost zijn  gezicht en de sponsornamen moet laten zien, maken echter ook dat VLB tot een potentieel geïmproviseerde chaos gedoemd is in het geval Jonas direkt niet goed genoeg mocht blijken, en Kuss en/of Jorgenson second choice kopman worden gemaakt. Dan mag Van Aert voor zo veel mogelijk succes gaan, maar wordt de rest van de ploeg in de etappes waar het om gaat dan door een 2-3 tal ploegen sofort opgerookt.

Losstaand van dit alles vraag ik me ook al een tijdje af in hoeverre ernstige valpartijen zoals die van Jonas en Wout voor de nodige angst bij beiden zorgt. Gaan ze nog wel vol bepaalde momenten ?

PowerPiet
DennisdeMenniss
#1203
Hier idemdito, ook even wat terug gelezen. Uit al mijn berekeningen blijkt dat je eigenlijk niet zon...

Dat is inderdaad een samenvatting van de laatste onderwerpen :-) 

1) Mads of niet  

2) Bijkomende Top AK of niet 

3) WVA of niet

Heel wat nuttig info de revue gepasseerd, hier zal zeker het verschil gemaakt worden.  Publiek geheim:  Voor 1 & 3 hangt het af van het BK. Als WVA hij daar mee sprint - click en dan mag Mads thuisblijven.

John Bon
PowerPiet
#1206
Dat is inderdaad een samenvatting van de laatste onderwerpen :-)  1) Mads of niet  ...

Meesprinten of niet van Wva kijk ik niet naar noodzakelijk hangt van de wedstrijd af. Als hij de hele dag de boel kapot rijd op de kasseien en de sterkste man is maar alles terug samenkomt en hij niet meer meesprint tegen Philipsen/Merlier dan klik ik hem er ook in. 

Thijssen is trouwens een renner die ik heel hard in het oog zal houden vandaag. 

Sjasfriet
John Bon
#1207
Meesprinten of niet van Wva kijk ik niet naar noodzakelijk hangt van de wedstrijd af. Als hij de hel...

Thijsen heeft mij al vaker teleurgesteld de laatste tijd. Hij heeft dan ook nog eens Bini in z'n team, dus wat is je argument om op Thijsen te focussen? (Oprechte vraag)

KV
PowerPiet
#1206
Dat is inderdaad een samenvatting van de laatste onderwerpen :-)  1) Mads of niet  ...

Want meesprinten tegen 3 anderen voor een nationale titel betekent automatisch dat hij zich keer op keer in een Tour massasprint zal werpen?

Laatst gewijzigd
PowerPiet
KV
#1209
Want meesprinten tegen 3 anderen voor een nationale titel betekent automatisch dat hij zich keer op...

Neen, maar ik zou niet weten op basis waarvan ik anders zou beslissen.  Het geeft toch een indicatie dat mij mee durft doen in massasprint. Ik hoop dus dat het een massa sprint wordt op het BK :-)

edit: massasprint is overdreven - maar er zijn toch wat B sprinters naast De lie, Philipsen en Merlier in het BK die het mogelijk nog riskanter maken om mee te sprinten.

edit 2: Kende het percours blijkbaar niet, helemaal geen sprintkoers.  Grote onzin hierboven :-(

 

 

 

Laatst gewijzigd
John Bon
Sjasfriet
#1208
Thijsen heeft mij al vaker teleurgesteld de laatste tijd. Hij heeft dan ook nog eens Bini in z'n tea...

Gewoon benieuws. Zit in die groep van 1.5 miljoen sprinters en als dat mijn budget is voor een extra sprinter dan is Thijsen de enige die ik overweeg. Nadruk op overweeg :) Ben er redelijk van overtuigd dat ze Thijsen gaan kiezen als het een vlakke spurt is. 

Ik zie het een beetje als Groenewegen/Matthews. 

HaagseHaas

Buitrago dus echt kopman bij mij Bahrain, niet Bilbao..
https://bahraincyclingteam.com/santiago-buitrago-leads-bahrain-victorious-line-up-to-tour-de-france/

Laatst gewijzigd
floda

Waar ik normaal altijd de neiging heb om me iets teveel te focussen op de 1e etappes, merk ik bij mezelf dat ik heel erg kijk naar de 4e week en wie er dan nog goed zouden kunnen zijn. Dan wordt namelijk klassement bepaald en dus behalve etappe punten ook de AK eind punten (en ook groot deel berg en zelfs groene trui) gemaakt. Beetje uitkijken dat ik daarmee niet te weinig budget naar sprinters breng.

Overigens zat ik net nog even naar etappe 1 te kijken: was de afgelopen 2 jaar toch blindelings wout ervoor inklikken

BigMig

De 4e week, is dat net zoiets als de 3e helft?

John Bon
floda
#1213
Waar ik normaal altijd de neiging heb om me iets teveel te focussen op de 1e etappes, merk ik bij me...

ik vermoed dat je niet meteen meer punten zal nemen dan de rest van ons in week 4 als ik eerlijk ben

Sjasfriet
John Bon
#1215
ik vermoed dat je niet meteen meer punten zal nemen dan de rest van ons in week 4 als ik eerlijk ben

In theorie zijn dat de laatste 2 ritten he, dus met zo'n zware bergrit, een tijdrit en de eindafrekening kan dat nog serieus verschillen ;) 

Het is maar hoe iemand z'n weken opdeelt :p

Michielenwaaier

Voor de 4e week überhaupt lastig inschatten wie er start bij welk criterium

DennisdeMenniss
HaagseHaas
#1212
Buitrago dus echt kopman bij mij Bahrain, niet Bilbao..https://bahraincyclingteam.com/santiago-buitr...

Beide geven aan voor GC te willen gaan, de vraag gaat zijn wie blijft er het langste aanhangen. Wat ik interessanter vind is dat Mohoric aangeeft dat hij mogelijkheden voor de aanvallers ziet in etappe 9 en 18 dus die kunnen we opschrijven voor 2 dagen :)

Welkom

Oeroeboeroe Spaans kampioen, lijkt toch in vorm, interessant voor 750.000.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/oersterke-aranburu-soleert-naar-spaanse-titel-lazkano-maakt-movistar-feestje-compleet/

Sjasfriet

Verhip. Wordt m'n "dark horse" nu wel geen Fr. kampioen zeker... Bevestiging voor mezelf, maar nu bij velen op de radar. :(

MightySosa
Sjasfriet
#1220
Verhip. Wordt m'n "dark horse" nu wel geen Fr. kampioen zeker... Bevestiging voor mezelf, maar nu bi...

Stond bij mij ook al op het lijstje, helaas wordt de pickrate nu wel hoger. En het is natuurlijk nog maar de vraag wat hij kan tijdens de Tour ;) 

Daan De Jager
Sjasfriet
#1220
Verhip. Wordt m'n "dark horse" nu wel geen Fr. kampioen zeker... Bevestiging voor mezelf, maar nu bi...

Moet je het vooral zoveel erover hebben haha

John Bon

Miljaar nu ga iedereen De Lie klikken ook 😅

KV
John Bon
#1223
Miljaar nu ga iedereen De Lie klikken ook 😅

Dat ze maar doen

PowerPiet
PowerPiet
#1210
Neen, maar ik zou niet weten op basis waarvan ik anders zou beslissen.  Het geeft toch een indi...

wow,  Geen massasprint, maar wel sprint met heel wat topsprinters.  De Lie is in vorm. Van Aert sprintte mee.  Geen idee wat daarmee te doen.

1 2 ... 49 ... 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.