Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 59 ... 87 88
Ecko
Astarloa
#1445
Is er iemand wel overtuigd van zijn/haar sprintequipe?

Ik niet. Heb een te goed AK-/klimblok vrees ik, daar moet ik echt in gaan snijden. 
Hugo Toiletpapier liet in de Vuelta wat aardige sprints zien, maar dat was zonder Girmay en Thijsssen. Nu lijkt hij de derde in rang. Maar stel Girmay valt vroeg uit en Thijssen faalt. Dan is mooie Hugo een koopje. Kijk, zo heb ineens toch een redelijke sprinterskern.

Titivoeckler
PowerPiet
#1450
k heb nog nooit een ronde meegereden. Zou het kunnen dat Roglic de laatste dag zich wat inhield om n...

Dat zou kunnen, maar zo zag het er niet uit. Ik denk eerder dat hij gewoon in opbouw is en er straks gewoon staat in de Tour. En met staat bedoel ik dat hij in de eerste twee weekjes prima meerijdt, maar in de laatste week met meerdere lastige klimmen op één dan hij de top 3 moet laten gaan

Harderijder
Bozenik
#1449
Na wat er eerder dit seizoen fysiek en mentaal allemaal is gebeurd is het toch niet meer dan logisch...

Ze geven aan dat een plek tussen 5 en 10 realistisch is in de sprints. Bovendien moet hij nog veel leren met positioneren. Wellicht een zege, maar gaat niet voor groen. Ga je daar dan 2,5 miljoen voor neertellen?

Sjasfriet
PowerPiet
#1450
k heb nog nooit een ronde meegereden. Zou het kunnen dat Roglic de laatste dag zich wat inhield om n...

Als het zo is heeft hij wel heel goed getimed :p 

Al kan het zeker zijn. We zouden toch wat graag eens in sommige renners hun kopjes willen kijken om meer te weten te komen he ?

 

PowerPiet
Sjasfriet
#1454
Als het zo is heeft hij wel heel goed getimed :p  Al kan het zeker zijn. We zouden toch wat gr...

Ja, want als hij zware training wou en gewoon uit klasse die ritjes meepikte, dan ....  En het is niet dat hij dit nooit gekund heeft.  Vini zat hem beetje in de weg de laatste 2 jaar, en daarvoor was hij de topper.

Toch denk ik dat hij nog niet top was. Wat niks wil zeggen voor de tour.

 

Laatst gewijzigd
KV

Ai ai ai. Emil van Feltet heeft de fakkel aan iemand anders overgedragen die (uiteraard) Ving op 1 zet en vindt dat Gall al een uitstekend seizoen gereden heeft omdat hij onder andere top 5 reed in de Tour du Jura.  

Zullen we dus ook niks meer aan hebben. 

GoldenWallie

Ayuso. We gaan hier gewoon voor Ayuso, gaat de verschilmaker worden!

ProScoritoManager
Harderijder
#1453
Ze geven aan dat een plek tussen 5 en 10 realistisch is in de sprints. Bovendien moet hij nog veel l...

Als je dan toch alles wat daar genoemd wordt voor waar aanneemt is het wellicht ook goed om eruit te lichten dat hij blijkbaar van plan is uit te rijden. Gezien de grote groep groene kandidaten met Olympische verplichtingen en daarbij horende afstapverwachtingen komt een top5 groene trui opeens wel weer in de buurt. Daarnaast hebben we het over plek 5-10 in de vlakke sprints. Ik meen ook nog enkele oplopende aankomsten waar, gezien zijn tentoonstelling op het BK, podium niet eens een hele gekke verwachting is imo. Dan ook nog uitgesproken ambities voor 8 & 9, bij mij gaat ie mee! Ik ben eerder benieuwd wie jij voor dat budget (zeg 2-3M) significant beter verwacht te presteren?

Coureurs du Courage
martijncr
#1424
In mijn voorspellingen die ik heb gedaan met de (punch)sprinters, kom ik tot deze puntenvoorspelling...

In welk universum is het potentieel aan punten van Wout van Aert lager dan Coquard?

Of baseer je je dan alleen op de sprintetappes?

Want Van Aert kan in elke rit punten pakken heeft ie de voorbije jaren bewezen.

Of schat je in dat hij niet in vorm is?

KV
ProScoritoManager
#1458
Als je dan toch alles wat daar genoemd wordt voor waar aanneemt is het wellicht ook goed om eruit te...

Waar zie jij, behalve in 8, een oplopende sprintfinish?

martijncr
Coureurs du Courage
#1459
In welk universum is het potentieel aan punten van Wout van Aert lager dan Coquard? Of baseer je je...

Ik denk dat Wout nog teveel hinder gaat ondervinden van zijn herstel en gemis aan training. In de Tour gaat alles zodanig op standje turbo, dat hij, denk ik, zijn meerdere moet erkennen. 

En trouwens erg eens met de reacties over artikelen 'wat je er in wil lezen' hahaha

martijncr
Coureurs du Courage
#1459
In welk universum is het potentieel aan punten van Wout van Aert lager dan Coquard? Of baseer je je...

Ik denk dat Wout nog teveel hinder gaat ondervinden van zijn herstel en gemis aan training. In de Tour gaat alles zodanig op standje turbo, dat hij, denk ik, zijn meerdere moet erkennen. 

En trouwens erg eens met de reacties over artikelen 'wat je er in wil lezen' hahaha

Behatzailea

De onduidelijkheid omtrent Van Aert is toch wel jammer. Gaat hij zijn bedrag waard zijn? Ik twijfel steeds tussen een team met Van Aert en dan zonder Roglic en vice versa. Erg lastig zonder info.

Willempie94
KV
#1456
Ai ai ai. Emil van Feltet heeft de fakkel aan iemand anders overgedragen die (uiteraard) Ving op 1 z...

Haha ik zat ook al uit te kijken naar z'n mooie analyses! Had toch wel mede op basis daarvan knopen willen doorhakken..

martijncr

Mijn keuzes baseer ik op zekerheden bouwen in m'n ploeg. Het is de Tour. Champions League. Met al die twijfels bouw je, denk ik, een kaartenhuis die makkelijk instort. Een ploeg waar veel van volgende namen in staan die kwakkelen of gebroken waren, blijf ik deze editie van weg: Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Van Aert, Ciccone, (Ayuso), Carapaz, Démare en Jakobsen. 

Heb (hopelijk) geleerd van vorige jaren dat je zo veel mogelijk gokken wil uitsluiten (dus Martinez jeukt om erin te zetten bijvoorbeeld, maar nee). Zijn er gouden beker helden die er een hale andere strategie op na houden?

oborobo

Net de tips gezien voor Wielerflits Ploegleidersspel. 

Men heeft het over maar 5 sprints.

Op dit forum wordt gesproken om zeker 6 of liefst 7 sprinters meetenemen . 

 

 

Poeksel
KV
#1456
Ai ai ai. Emil van Feltet heeft de fakkel aan iemand anders overgedragen die (uiteraard) Ving op 1 z...

Ja, drama. Ik heb deze week echt tientallen keren (niet overdreven) op F5 gedrukt hopend dat zijn eerste voorbeschouwing erop zou staan, krijgen we dit :(

Laatst gewijzigd
ZK
martijncr
#1465
Mijn keuzes baseer ik op zekerheden bouwen in m'n ploeg. Het is de Tour. Champions League. Met al di...

Enige tip die ik je kan geven met oog op gouden bekertje, puzzel Vingegaard er maar weer snel in. Als je hem hebt en hij presteert iets minder qua scorito punten kun je nog steeds een bekertje halen. De beste renner ter wereld, zei het met vraagtekens of hij zal winnen, thuislaten is de grootste gok die je kan maken, scoritowise pakt dat 8 van de 10x slecht uit. Als hij goed (genoeg) blijkt, dan heb je ving nodig voor je bekertje. In zijn prijs zit al grote korting verwerkt voor de onzekerheid. Na 2x beter te zijn gebleken dan Pog, had vingegaard altijd een miljoen duurder geweest dan Pog. Dus nu 2 mil korting, doe er je voordeel mee. Snel in je team klikken.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Mogen we nu wel iets verwachten van Danny van Poppel?

KV
oborobo
#1466
Net de tips gezien voor Wielerflits Ploegleidersspel.  Men heeft het over maar 5 sprints. Op...

Haha die Youri inderdaad. Wat een begenadigde onzinverkoper is dat toch. 

En dan nog de zin "Van Poppel ontgoochelt nooit"...

Sean Chiappucci
martijncr
#1465
Mijn keuzes baseer ik op zekerheden bouwen in m'n ploeg. Het is de Tour. Champions League. Met al di...

Ik ben het voor een groot deel met je eens voor wat betreft de brekebeentjes.

Stimorol en v Aert neem ik dan ook niet mee. Wel geloof (of hoop) ik dat Roglic, en in zekere zin ook Rev, er een stuk beter voorstaan dan eerstgenoemden, zowel fisiek als ook scritotechnisch. En die hebben ook wel degelijk iets laten zien recentelijk, waar de 2 Visma's alleen maar met opbouwen bezig zijn geweest.

Ciccone daarentegen is zo'n renner waar ik elke keer graag een gokje mee waag. Kan goed uitpakken, en kost niet zo veel ook.

Canyon72
oborobo
#1466
Net de tips gezien voor Wielerflits Ploegleidersspel.  Men heeft het over maar 5 sprints. Op...

Hieruit volgt natuurlijk de vraag hoeveel sprinters we minimaal meenemen. Ik denk dat 7 sprinters ok is. Qua AK denk ik er minimaal 8 mee te nemen, zonder Vingegaard en Roglic. 

martijncr
ZK
#1468
Enige tip die ik je kan geven met oog op gouden bekertje, puzzel Vingegaard er maar weer snel in. Al...

Ik ga het niet doen! De balans in mijn team is nu machtig mooi. Doet pijn goedbedoelt advies naast me neer te leggen, dus waardeer erg je pleidooi :) Zullen we iedere woensdag in de aankomende drie weken een kleine Vinga-balans opmaken? Hebben de 'Martijns' spijt, of de 'ZK's' spijt van hun (de)selectie van Jonas en zijn resultaat tot dan toe? Woensdag, balansdag! 

martijncr
Sean Chiappucci
#1471
Ik ben het voor een groot deel met je eens voor wat betreft de brekebeentjes. Stimorol en v Aert ne...

Ciccone als gokje kan ik nog wel inkomen, de andere namen die je noemt lieten ook zien het niet aan te kunnen tegen Gee's, Jorgensons en Buitrago's. 11 mln vs. 5 mln (!) 🤓

Guido Maltempi
KV
#1456
Ai ai ai. Emil van Feltet heeft de fakkel aan iemand anders overgedragen die (uiteraard) Ving op 1 z...

Oef, wat een domper. Wat mij betreft de beste (en in ieder geval de meest uitgebreide) analyses en voorspellingen van de koers die er online te vinden waren. 

1 2 ... 59 ... 87 88

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.