Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 61 ... 99 100
DennisdeMenniss

Vandaag nog even wat podcastjes luisteren en dan zal ik mn teampie afronden. Had er zo 16 ingeklikt die ik wilde hebben, nu alleen nog de vraag gaan we voor een paar extra aanvallers ten koste van een GC/sprinter of gaan we voor de 18+2 tactiek. Aanvallers die de meeste kans maken zijn toch aardig geprijsd. In dat 500K segment zitten wel wat interessante maar ook weer niet top. Zag de vraag over wie we verwachten in de 1e etappe. Mijn gevoel zegt dat UAE wel gas gaat geven waardoor er misschien 25-30 renners over blijven mits Pogi op de laatste berg niet gaat aanvallen. Als Pogi gaat aanvallen zal de rest bestaan uit de beste GC/klimmers en punchers. De meeste zullen bekend zijn, van de minder bekende zullen deze renners wellicht wat kunnen. Williams Pacher Godon Gee Lapeira Gregoire Poels Costa Bettiol Champoussin Aranburu Cort Zingle van Gils Laurence Ciccone en Ballerini wellicht ook nog en zal er best nog wat missen... Kortom het kan alle kanten op.. mijn dark horses voor deze etappe zijn van Aert en Pidcock, kunnen beide ook een verschil makertje zijn deze Tour... Maar ja, neem je ze wel of niet.. 

Gauthier De Loof

M'n huidig team telt 8 AK's (waarvan Vingegaard & 3 UAE), 7+1 (*) sprinters, 2 heuvelaanvallers & 1 bergaanvaller + Kelderman. 

Kelderman staat momenteel dus in m'n team als Zwitsers zakmesje. Hieronder even m'n pro's & contra's om mezelf te overtuigen van deze opvuller, breng gerust andere argumenten of zelfs betere alternatieven aan want op één of andere manier wringt het toch. 

Pro's
- Is in vorm (goede TDS, vorm stijgend)
- Opstelbaar in beide TT's met top 15 resultaat
- Rijdt vaak top 10 en dus goede opvuller waar nodig
- Scenario A: sterk optreden van Vingegaard en/of WVA waar hij de goedkoopste VLAB opvuller is
- Scenario B: uitvallen/zwakke Vingegaard zal hij zelf voor ritwinst mogen gaan. Kan dan wel 1-2x top 5 rijden. 
- Points per million haalt hij er waarschijnlijk wel uit in beide scenario's

 

Con's:
- Valt HEEL vaak, rijdt hij uit?
- Mag hij voluit gaan in TT's?
- Wanneer stel je hem op in scenario A&B?

 

* +1 sprinter is Mozzato als goedkoop opvullertje indien nodig. Ik verwacht dat Demare niet goed zal zijn en gezien voorjaar van Mozzato kan hij links rechts wel eens een top 15 rijden in verschillende etappes. Rijdt ook vaak voor sprint van 2e (of 3e) groep. 

Laatst gewijzigd
Sean Chiappucci
martijncr
#1483
Wat betreft Roglic was ik wel gevoelig voor de analyse in een podcast (meen In Het Wiel) waarbij ze...

Op dit moment slechts 6. Gister Aranburu eruit gedaan voor Lenny.

Nu Jasper, Mads, de Lie, Coquard, Bauhaus en Ackermann.

Hoewel die laatste me niet overtuigt. Staat wellicht op de wip voor een switch naar Matthews +vd Berg    of misschien wel Mozzato.

dr klaas
tol100
#1497
Dan heb je de laatste dagen geen team over

Philipsen en Pedersen rijden gewoon uit,  Remco bollen 2x tijdrit , buitrago wit en 4e    pogvinrog 1,2,3.  Wat aanvallend klim spul voor 750K ,   Groenewegen 2e beste sprinter.  En wat sprintvulsel voor 1 miljoen- 1,5 miljoen.     

Michielenwaaier
Gauthier De Loof
#1502
M'n huidig team telt 8 AK's (waarvan Vingegaard & 3 UAE), 7+1 (*) sprinters, 2 heuvelaanvallers...

Kelderman heeft in zijn laatste 8 grote rondes alleen de Tour van 2019 niet uitgereden. Hoe vaak hij ook valt, rijdt dus wel gewoon uit

Dottema11

Op jacht naar gouden bekertje nummer 2 dit jaar!

Met het luisteren van verschillende internationale podcast, het lezen van verschillende fora en interviews, ook met name internationele versies en het analyseren van elke etappe met ideale type renners per etappe ben ik tot het volgende totaalplaatje gekomen:

7 AK: Grootste FOMO hierbij is het ontbreken van Ayuso. Tot de Dauphine was het een definitieve klik geweest vanwege een goed voorjaar en de teampunten van Pogi, vanwege de DNS daar nu de switch gemaakt richting Evenepoel.

6 SP: Mooie mix tussen met sprinteres die een heuveltje over kunnen en niet.

2 CL: Hier heb ik de renner waarvan we wel met zekerheid kunnen zeggen dat deze de hoogste pickrate gaat hebben, en een renner waarbij ik verwacht dat de pickrate laag is maar het voorjaar zo goed is dat de bovenkant van het puntenplafond bizar hoog is als je punten/prijs-ratio bekijkt.

3 AT: klassieke aanvallers met allen een goed voorjaar, vrijheid van de ploeg om te doen wat ze willen en renners die je in minimaal 4 ritten selecteert zonder dat het ten koste gaat van AK/SP. 

2 PN: Een renner die helaas vanwege recente prestaties vast naar boven is gekomen bij de deelnemers die niet zoveel tijd besteden aan het wielrennen. Verder toch voor MvdP gekozen, ja ik verwacht ook dat hij na week 2 afstapt maar ik verwacht dat hij hier de punten al heeft gehaald die de 2 miljoen waard zijn.

Wellicht lijkt het een verdeling waarbij er teveel aanvallers zijn geselecteerd, maar bij de Giro geëindigd op zilver, omdat ik teveel klassementsmannen had. Ja dat levert in de eindafrekening lekker op, maar als je daardoor in etappes hebt dat ze 14, 15, 16, en 17 worden etc. kan je beter 2x een top-5 hebben met aanvallers.

Ik denk dat er vanwege de blessures veel twijfelgevallen zijn dit jaar, mede hierdoor durf ik ook niet met zekerheid te zeggen dat ik weer een gouden beker ga halen met het wielrennen, want sommige keuzes gaan door de blessures en de OS die volgen 50/50 uitpakken verwacht ik. Wat zijn jullie 5 grootste twijfelgevallen?

De mijne:

  1. Ayuso (al aangegeven)
  2. Pidcock (iemand die ik eigenlijk altijd standaard klik in m'n team... nu vanwege het budget en de teampunten met Philipsen voor MvdP gekozen) 
  3. Jorgensen (Vingegaard is een 50/50 dit jaar, dus ik verwacht dat TVL inzet op Jorgensen als alternatief om UAE onder druk te zetten, alleen de breedte van TVL vind ik niet sterk genoeg en ze zitten dit jaar in het hoekje waar de klappen vallen). 
  4. Groenewegen (prima vorm en in 4 etappes naast Philipsen de grootste kanshebber op papier)
  5. Almeida (ik verwacht wederom een ongekende UAE dominantie vergelijkbaar aan het niveau van de Giro, UAE wil met name TVL slachten in het begin verwacht ik..)

Primoz ValtAltijdVanDeFic
Dottema11
#1506
Op jacht naar gouden bekertje nummer 2 dit jaar! Met het luisteren van verschillende internationale...

Ben benieuwd, delen van je team doe je vast niet ga ik van uit. (mag altijd ;) haha )

Wel de vraag waar ik benieuwd naar ben. Vingegaard en wout mee ja of nee?

Astarloa

Groenewegen voor 3 miljoen heb ik nooit serieus overwogen. Zie hem hier wel in veel teams voorbij komen. Denk echt dat hij maar een keer of 5 mee gaat doen en Matthews gaat sprinten in de ritten met heuvels erin. Je weet dat Alpecin en Lidl daar gas gaan geven en dan is het maar de vraag of Groenewegen nog terugkeert.

Noppie

Mijn team staat, met maar 2 van de grote AK mannen, maar wel een brede selectie.. 

9 AK

7 SP

4 Aanvallers

Enige twijfel die ik heb is de aantal AK mannen, niet teveel?

Iemand zin om te sparren?

Smarty
Dottema11
#1506
Op jacht naar gouden bekertje nummer 2 dit jaar! Met het luisteren van verschillende internationale...

Ik vind Jorgensen en Almeida No Brainers!

Smarty
Primoz ValtAltijdVanDeFic
#1507
Ben benieuwd, delen van je team doe je vast niet ga ik van uit. (mag altijd ;) haha ) Wel de vraag...

Vingegaard thuislaten, Van Aert meenemen.

ProScoritoManager
Astarloa
#1508
Groenewegen voor 3 miljoen heb ik nooit serieus overwogen. Zie hem hier wel in veel teams voorbij ko...

Same here. Heb het idee dat hij een nationalistisch getinte prijsverhoging heeft gekregen. Heeft me dit jaar ook enkel op NK kunnen overtuigen, wat qua timing natuurlijk wel mooi op tijd is voor de Tour. Maar ik zie hem 2-3 sprints mislopen. Sprints waarin bijna al zijn 2 miljoen alternatieven er wel nog bij zitten. Had op dit forum dan ook een erg lage pickrate voor hem verwacht.

ProScoritoManager
KV
#1460
Waar zie jij, behalve in 8, een oplopende sprintfinish?

Hmm je hebt gelijk. Ik had in mijn hoofd even snel 'zwaardere sprint etappe' gelijkgeschakeld aan 'oplopende finish', maar dat is natuurlijk lang niet in alle gevallen waar. Er is alsnog wel enige relevantie mbt het onderwerp waar ik het over had, namelijk dat er in de categorie 'zwaardere sprint etappes' een paar concurrenten voor de Lie niet mee zullen sprinten, waardoor plek 5-10 allicht kan veranderen in een plek 3-8 sprint.

TimTornTeut

Wat denken jullie van Uno X qua sprints? Ik lees nu dat de ploegleider eigenlijk Waerenskjoldt uitspeelt, terwijl ik aanvankelijk voor Kristoff was gegaan. 

GoldenWallie
Noppie
#1509
Mijn team staat, met maar 2 van de grote AK mannen, maar wel een brede selectie..  9 AK 7 SP...

Stuur maar een PB om te sparren :)

Pom titcock
TimTornTeut
#1514
Wat denken jullie van Uno X qua sprints? Ik lees nu dat de ploegleider eigenlijk Waerenskjoldt uitsp...

Waar zie jij dat die Waerenskjoldt uitspeelt?

Georgeske

Zijn er mensen die Bennett overwegen? Of neigen jullie naar Ackermann?

Robin0h

Ik zit op dit moment met 7 sprinters, waaronder ook van den berg en 4 picks van 2 miljoen.
Waarom zou ik hier extra in investeren als ik ervan uit ga dat pogi vanaf etappe 4 de berg trui en gele trui draagt, waardoor hij 18 punten pakt en zijn teamgenoten 14. 

Heb pogi + 2 teamgenoten. die dan minimaal 14 punten pakken.

Terwijl dit nog maar zeer de vraag is als je 8 goede en dure sprinters pakt. Over het algemeen van de 8 'favorieten' haken er per etappe altijd wel een aantal af ( val partij, slechte positie)

Rare gedachte gang??

TimTornTeut
Pom titcock
#1516
Waar zie jij dat die Waerenskjoldt uitspeelt?

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dit-zijn-de-uitgesproken-ambities-van-de-deelnemende-ploegen-en-renners-in-de-tour-de-france-2024

Thor Hushovd (manager): 'Afgelopen jaar eindigden we elf keer in de top tien van een etappe, maar met deze ploeg willen we nog een nieuwe stap zetten. Daarvoor hebben we een goede combinatie van power bergop en op het vlakke geselecteerd, dus ik geloof erin dat we onze stempel kunnen drukken. Het doel is duidelijk: een rit winnen. Met wie? Dat kan met vijf verschillende renners.

Soren Waerenskjold is onze sprinter, een grote gast. Ik heb ervan genoten hoe hij zijn vorm heeft opgebouwd richting de Tour en denk dat hij goed kan samenwerken met Alexander Kristoff.

JeroenBerg

Ik zit te twijfelen tussen Van Aert of De Lie + MvdP.

ik vind het een groot risico om Van Aert thuis te laten en MvdP stapt na 2 weken waarschijnlijk af. 

maar niemand weet op wat voor niveau Van Aert is. 

Baskeee
TimTornTeut
#1519
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dit-zijn-de-uitgesproken-ambities-van-de-deelnemende-ploeg...

Kan de bron van die uitspraken echt nergens vinden.

Smarty

Wat zijn de stalorders van Van Aert? All the way voor Vingegaard of toch meer een vrije rol en mogen meestrijden voor de Groene Trui?

Wat denken jullie?

Symen De boer

Pogi, Vingegaard, roglic, C.Rodriquez, Almeida, S Yates, Mas, Buitrago

Phillipsen, Pedersen, De Lie, Coquard, Bauhaus, Cavendish, Van den Berg

Gee, Ciccone, bardet

Bettiol, Armirail

 

Nog niet helmaal tevreden wil Eigenlijk A Yates en Groenewegen er nog wel on fietsen. Maar waar te snijden in het team wie helpt

tol100
Symen De boer
#1523
Pogi, Vingegaard, roglic, C.Rodriquez, Almeida, S Yates, Mas, Buitrago Phillipsen, Pedersen, De Lie...

Simpel Pedersen eruit Groenewegen erin en mas eruit Adam yates erin

martijncr
TimTornTeut
#1519
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dit-zijn-de-uitgesproken-ambities-van-de-deelnemende-ploeg...

Thanks voor het delen! Zat dit ook met openmond te lezen, totaal niet verwacht. Maakt hem een interessante pick, maar ook wel lastig gezien Kristoff ook echt wel z'n moment zal pakken. Beetje Girmay / Thijssen gedoe... 

1 2 ... 61 ... 99 100

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.