Ik denk dat het idee is dat je na rit 1, 2, 4 aan kan zien komen of hij in rit 7 geel/wit pakt. De tijdrit kan hij winnen en in rit 5, 6 zal hij weinig verliezen. Dan moet hij uitraard echt heel kort staan, want bijvoorbeeld Ayuso en Pogacar zijn ook aardige trappers.
Van der poel deed het op de mur de bretagne, dat ontloopt elkaar niet veel lijkt me.
Hij is wel een beetje het scheidingspunt denk ik dan, het is meer voor het Waalse werk maar nog wel klassieker renners. Van Aert zou hier zijn hand niet voor moeten omdraaien normaliter. Van gils had ik niet genoemd maar die reken ik wel als klassieker renner maar dan meer geschikt voor dit werk. Mathews heeft al even geen goede Waalse pijl gereden maar intrinsiek ligt dit hem wel echt.
Lapeira zie ik dit seizoen natuurlijk ook geweldig rijden. Ik verwacht - met zijn prijs - wel een pickrate van 60 procent, dus of het echt een verschilmaker gaat zijn? Ik betwijfel het. Ook of we hem niet te groot maken.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben; hebben jullie al bepaalde ritten waarin jullie hem opstellen? Aanvaller, dus rit 1? En wat ik ook niet weet: kan ook tijdrijden?
Daar heb je gelijk in hoor. 1,2 en 4 moet hij sowieso 'overleven' om kans te maken op geel/wit in 7. Maar stel hij staat na 4 op een seconde of 20 op Pog, is het nog maar de vraag of hij het gaat redden in 7. Al zou een scenario waarin hij 2ak en 1wit staat tot tenminste 14, ook al zodanig punten opleveren dat hij zijn geld waarschijnlijk waard is (er vanuitgaande dat hij wel wat zal terugzakken, en niet vanaf 14 geen degelijke daguitslag meer rijdt).
Maar de echte conclusie kan je eigenlijk pas trekken na rit 7, en niet na een goede uitgangspositie na rit 4. Al geeft die uitgangspositie wel alvast een hoopvol toekomstbeeld.
Hier precies hetzelfde
Pidcock of Jorgenson en Gaviria of Cav.
Nog een twijfel is 2 van de 4 of 3 van de 4 voor AK.
Geen REV of ROG betekend wel PED en een 2 mil sprinter upgraden naar Groenewegen.
Nijg nu het meeste naar 3 van de 4 voor AK en minder voor de sprinters
Ja dit is wel tricky. Bardet is in principe natuurlijk een veel sterkere renner dan Ciccone maar Ciccone is makkelijker te voorspellen.
Ik denk dat Bardet best wel goed gaat zijn maar het aantal berg etappes waar de vlucht vooruit blijft zijn gelimiteerd. Althans dat is mijn verwachting. 0 punten liggen dan meer op de loer bij Bardet dan bij Ciccone in mijn optiek omdat het aannemelijker is dat Ciccone voor de bergtrui gaat. Al is dat niet uitgesloten bij Bardet natuurlijk.
Ciccone rijdt maar 3 etappes top 20 vorig jaar, die had men er ook voornamelijk in voor de eindpunten en soms als opvulling maar hem opstellen ipv van een klassementsman is toch vaak een flink risico. Bij Bardet heb je een betere klimmer dus die zie ik het dan wel weer vaker tot het eind volhouden dan Ciccone.
Waerenskjold kan maar zo gewoon meesprinten naast Kristoff op de vlakke ritten dus ik zou hem niet perse alleen voor die etappes hebben.
Aranburu vind ik op het moment beter rijden dan mohoric maar mohoric zal op de gravel etappe wel kort eindigen. En mohoric ziet ook kansen voor 18, heeft hij al gezegd.
Mohoric heb je een kans meer maar die zie ik etappe 8 niet perse vooraan zitten maar skjold en aranburu dan weer wel.
Lastig allemaal, ikzelf heb aranburu en skjold mee en mohoric niet.
zingle laat het gewoon weer liggen deze tour
lazkano heb ik niet echt een goed beeld van
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.