Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 106 ... 228 229
Raul Alcala

Een welbekomen

Romāns Vainšteins

Die verhoudingen bereiken is natuurlijk een eitje: vermogen meer belasten om zo in je gehele samenleving te investeren.

Il Leopardo della Primavera

Of de rijkste 1% nou 50 of 99 procent van het vermogen is vind ik nog geeneens zo relevant, het is beide absurd en onnodig veel, zoveel heeft geen enkel mens nodig. Dat is het probleem van hyperkapitalisme wat ik aankaart, maar waar jij vervolgens niet op in wil gaan Raul. 

Raul Alcala

Dit heeft niets met hyperkapitalisme van doen. Wat een raar fenomeen ben jij toch Leo. Je kan geen land noemen hé waar 1 procent van de bevolking 99 procent van de bezittingen heeft. Je snapte het gewoon niet. Met je wiki copy paste.

Dus wat wil je nu eigenlijk zeggen over Zweden?

Ik dacht dat we een inhoudelijk gesprek hadden, maar jij bent alleen maar bezig je zgn eigen gelijk te halen, eigenlijk niet bereid naar anderen te luisteren of extra kennis op te doen. Zelf nu loop je nog bijdehand te doen.

Eindconclusie, ongelijkheid komt niet voort uit kapitalisme 

En steek die hyperkapitalisme maar lekker in die zure linkse reet van je 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#2627
Die verhoudingen bereiken is natuurlijk een eitje: vermogen meer belasten om zo in je gehele samenle...

Welke verhoudingen wil je in Nederland bereiken?

Romāns Vainšteins

Nou zo'n beetje 80-20 wat meer evenwichtig richting, laten we ambitieus zijn, richting 65-35 pushen.

Eigenlijk het hele issue 'bestaanszekerheid' financieren vanuit het vermogen van de rijkeren. Lekker links dus.

Momenteel heeft dit kabinet toch weer een soort van trickle-down principe opgesteld, dat is strijdig met vooral wat PVV en NSC verkondigden in hun campagne.

 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Links lullen, rechts vullen... het aloude gezegde gaat weer op. Al is dat voor mij geen enkele verrassing als je weet uit welk nest Wilders komt.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2629
Dit heeft niets met hyperkapitalisme van doen. Wat een raar fenomeen ben jij toch Leo. Je kan geen l...

Dat we nu hyperrijken hebben heeft alles met hyperkapitalisme van doen. En dat de verhoudingen al tientallen jaren opschuiven in het voordeel van de (hyper)rijken heeft ook alles ermee te maken. Steeds meer vermogen komt in handen van steeds minder mensen, een zorgelijke ontwikkeling. Lees je er nou even over in, in plaats van opmerkingen erover te maken die kant noch wal raken. 

 

Wat ik wil zeggen over Zweden is dat ze de welvaartsverdeling beter op orde hebben dan het gemiddelde over de hele Wereld, en dat dat een goede zaak is. Had ik al gezegd volgens mij. Volgens mij hadden we ook een prima inhoudelijk gesprek totdat jij hier weer op de man gaat spelen. Geen enkele inhoud te vinden in je vorige post. 

Ik heb ook nergens gezegd dat ongelijkheid voortkomt uit kapitalisme. Wel uit hyperkapitalisme. 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Er zou een voortplantingsverbod moeten komen op de rijksten der aarde. Want die rijkste 1-2% zorgen voor veel meer problemen dan de armste 10-20%. 

Jammer genoeg worden die paar hyperrijken op handen gedragen en vereerd als helden. En zijn die armste 10-20% het uitschot voor velen. En krijgen die de schuld van alle ellende, omdat die zich voortplanten.

SprintMaster

Kapitalisme is een veel te net woord voor het huidige systeem. Sinds de bankencrises in 2008 (en de daarop volgende crises) weten we dat het kapitalisme zo dood als een pier is. De grote bedrijven en banken mogen niet failliet gaan en moesten door de overheid gered worden. Ik zou het eerder selectief kapitalisme willen noemen. Voor de grote bedrijven/banken (je zou ook boeren kunnen toevoegen) geld dat ze van de voordelen van het marktprincipe profiteren zonder de nadelen te hebben en houden daarmee de overgrote meerderheid (MKB!!!) in de ellende. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het (hyper)kapitalisme mag wat mij betreft nog wel een ferme dreun op de bakkes incasseren puur vanwege duurzaamheid en klimaat. Moet je toch kijken wat voor enorme tyfuszooi die je helemaal niet nodig hebt voor dumpprijzen kopen kan? Klaar met die overconsumptie, dan maar wat minder economie.

SprintMaster

Als het kapitalisme nog zou werken dan zouden bedrijven die rommel verkopen gewoon failliet gaan omdat anderen wel kwaliteit verkopen. De beste ideeën komen vrijwel altijd vanuit MKB en niet uit de grote bedrijven die er alleen maar zijn voor de aandeelhouders. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#2631
Nou zo'n beetje 80-20 wat meer evenwichtig richting, laten we ambitieus zijn, richting 65-35 pushen....

80 20, zoals in Italië? Wil je echt die kant op?

We zitten al op ongeveer hetzelfde niveau als Zweden, Romans. 

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#2633
Dat we nu hyperrijken hebben heeft alles met hyperkapitalisme van doen. En dat de verhoudingen al ti...

Ik heb je al meerdere malen uitgelegd hoe het werkt in domeinen met creativiteit competitie en overvloed. Een heel erg klein aantal (de '1 procent') heeft heel erg veel bezittingen, een heel erg klein aantal wint de meeste tour etappes,  een heel erg klein aantal heeft de meeste nummer 1 hits ebz enz...je ziet het in de economie,  sport, muziek kunst, zelfs in metropolen. 

Dit heeft niets van doen met hyperkapatalisme. Mr Wiki boy

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#2633
Dat we nu hyperrijken hebben heeft alles met hyperkapitalisme van doen. En dat de verhoudingen al ti...

Ik heb je al meerdere malen uitgelegd hoe het werkt in domeinen met creativiteit competitie en overvloed. Een heel erg klein aantal (de '1 procent') heeft heel erg veel bezittingen, een heel erg klein aantal wint de meeste tour etappes,  een heel erg klein aantal heeft de meeste nummer 1 hits ebz enz...je ziet het in de economie,  sport, muziek kunst, zelfs in metropolen. 

Dit heeft niets van doen met hyperkapitalisme. Mr Wiki boy

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2639
Ik heb je al meerdere malen uitgelegd hoe het werkt in domeinen met creativiteit competitie en overv...

Creativiteit en sport zijn dingen die (grotendeels) draaien om genetische aanleg. Geld niet. Je vergelijking slaat als een tang op een varken.

 

Het heeft dus wel te doen met hyperkapitalisme. Ik verwijs je nogmaals door naar dit artikel, de moeite waard om te lezen, en als je echt zin hebt pak je het boek er ook bij.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'We zitten al op ongeveer hetzelfde niveau als Zweden' waar komt dat dat hele issue bestaanszekerheid vandaan? En scandinavisch niveau is nooit haalbaar in NL, daar hebben ze vele malen minder inwoners en meer financiën.

SprintMaster
Raul Alcala
#2639
Ik heb je al meerdere malen uitgelegd hoe het werkt in domeinen met creativiteit competitie en overv...

Nee zo werkt het niet. Het komt omdat sommigen nooit genoeg hebben. Die VerVelenDe mensen die persé een tweede auto, huis, vul maar in willen. Die er voor zorgen dat regulering die de ongelijkheid binnen de perken hield uit de weg wordt geruimd zodra ze de kans krijgen. 

Raul Alcala

Wat een stuitende onwetendheid hier. En dan Romans, die werkelijk geen flauw benul heeft waar ie t over heeft. 

Waar is Esims? Die praat tenminste nog nuchter en zakelijk, jullie lijken wel besnuffeld door jullie ideologieën 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2644
Wat een stuitende onwetendheid hier. En dan Romans, die werkelijk geen flauw benul heeft waar ie t o...

Of ben jij degene die onwetend is? Ik weet wat jij vermijdt ;)

Raul Alcala

Ongelijkheid neemt snel toe

"Wat wel een rol speelt is werkloosheid of een gebrek aan opleiding. Dat zijn factoren die wel voornamelijk in de buitenwijken van grote steden spelen, ook de wijken waar veel immigranten wonen. Daarnaast werkt ongelijkheid geweld in de hand. En die ongelijkheid groeit in Zweden. Sterker nog, in geen enkel ander westers land groeit die zo hard."

Thurau
Romāns Vainšteins
#2642
'We zitten al op ongeveer hetzelfde niveau als Zweden' waar komt dat dat hele issue bestaanszekerhei...

Plus andere keuzes, de juiste vaak. In Noorwegen werden de olie en gas inkomsten in een nationaal fonds gestopt terwijl hier Exxon en Shell de taart mochten verdelen. In Finland zet men in op onderwijs om het verschil te maken en in Zweden vergat men nooit dat Defensie een vitaal onderdeel is op de begroting. Daar maakt men ook de harde keuzes die je hier niet ziet, verkeersboetes inkomensafhankelijk maken is een top middel om overtredingen aan te pakken en tegelijkertijd niet alleen de lage inkomens te gebruiken als spekmiddel voor de staatskas. Daarnaast innovatie, deze 3 landen lopen voorop op tal van terreinen. Hier bezuinigen we weer een miljard op universiteiten om links te pesten. Onbenulligheid kent geen tijd.

Romāns Vainšteins

Ik weet precies waarover het heb, en dan nog zonder hippe youtubegoeroes op de achtergrond. Alles zelf uitgevonden!

Zweden heeft vooral die groeiende afstand te danken aan het feit dat ze flink wat vluchtelingen hebben opgenomen, die heb je niet zomaar aan de praat in de maatschappij. Ik denk dat ze hun kunnen en dat van de opgenomen vluchtelingen overschat hebben.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja daarom begon je ook over die 80 20 verhouding als wens voor Nederland 

Hahahah

Romāns Vainšteins

Ik ben je kwijt, waar zei ik dat?

1 2 ... 106 ... 228 229

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.