Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 119 ... 342 343
esims2.0
SprintMaster
Zou het misschien goed zijn als het Amerikaanse stelsel van kiesmannen over de kop gaat? In Maine en...

Na de verloren verkiezingen van Al Gore, die wel de popular vote won, was daar ook even discussie over. Ik hoor het Charles Groenhuijsen toen nog zeggen: het gaat niet gebeuren. Misschien traditie, wellicht ook gewoon het punt dat dunbevolkte staten niet hun invloed willen verliezen.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Ik zie niet eens een spelfout. En als mensen zo krampachtig mijn punt ten aanzien van sommige spelli...

Het is technisch gezien ook geen spelfout maar een taalfout, maar valt me tegen dat je 'm niet ziet ;)

Raul Alcala

In je nijd naar mij ging het mis Leo

SprintMaster
esims2.0
Na de verloren verkiezingen van Al Gore, die wel de popular vote won, was daar ook even discussie ov...

Die dunbevolkte staten houden wel relatief veel invloed omdat ze dus 3 kiesmannen hebben i.p.v. 1 als het helemaal naar bevolkingsaantallen zou gaan. Dat zou ik zo laten. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Charles Groenhuijsen. Die Amerika-correspondentmannetjes zijn vaak een beetje de Ajacieden van de journalistiek. Polderjongens die graag tegen het grote gedoe aanschurken. Hoe heette die ene blonde gast van vroeger nou die zo een neef van Erik Mouthaan had kunnen zijn? Dat was mijn favoriete gladjakker.

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
Het is technisch gezien ook geen spelfout maar een taalfout, maar valt me tegen dat je 'm niet ziet...

Het populair geschreven woordje 'is' is ook het enige wat me daar taalkundig opvalt, maar daar gaat het vast niet over.

Raul Alcala

Michiel Vos?

Mooie combi van mijn naam op de Veluwe.

Eelco Bosch Rosenthal?

Klootje Kriekeljon

Nee, eigenlijk een soort albino-Shapiro uit de jaren '90.

Raul Alcala

Ohwww. Ik zie em.voor me

Raul Alcala

Max Westerman?

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins

Het gevaar met het systeem omzetten in de USA is dat de afstand stad-achterland nóg groter wordt. Het huidige systeem voorkomt dat enigszins. Met gewoon een 'popular' vote of het afschaffen van 'the winner takes it all' gaat het veel lastiger worden voor de republikeinen.

Romāns Vainšteins

Ik moet altijd enorm lachen om al die 'Amerika-deskundigen', ik heb meer over Amerika geleerd van het oeuvre van Stephen King dan al die flapjappers bij elkaar.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Jaa dat is hem. Meuknummer om het te vieren

Good old Max.

Ik klik niet op linkjes. Kan je het nummer voor me uitschrijven hier?

esims2.0

Max Westerman zei me wel iets maar ik had daar helemaal geen gezicht bij. Ik keek als publieke omroep fan nooit naar RTL Nieuws. Ik wantrouw commercieel nieuws.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Klootje Kriekeljon
Charles Groenhuijsen. Die Amerika-correspondentmannetjes zijn vaak een beetje de Ajacieden van de jo...

Amerika correspondent worden wordt beetje gezien als het summum van wat je kan bereiken. Dat trekt hijgerig / ambitieus ingesteld volk aan waarvan een aantal erg op status gesteld is. Marieke de Vries die we nu op de NOS zien is zo'n type, dat gerust met 130 over de vluchtstrook kart om als eerste de beelden van een vliegtuigcrash te tonen.

Terwijl het inhoudelijk wellicht een van de makkelijkere jobs is op dat vlak. Alleen bij thematische uitzendingen/docu's  of bij rampen hoef je je maar richting het achterland te begeven. Verder is het prima te doen vanuit New York / DC of soms LA. Je hebt veel nieuwsbronnen tot je beschikking, er is geen sprake van een taal- of een echte culturele barriere, Amerikanen zijn een uitgesproken volk en simpele thema's als zwart-blank en arm-rijk kun je in allerlei varianten steeds opnieuw uit putten. 

De 'helden''zijn degene die de moeite steken in een taalstudie en een correspondentgschap aannemen in een veel moeilijkere en gevaarlijkere omgeving.. Denk aan Rusland, Midden-Oosten. Of degene die de moeite nemen om echt weinig belichte en weggemoffelde problemen aan ons te tonen.  

Laatst gewijzigd
esims2.0
kleomantre
Amerika correspondent worden wordt beetje gezien als het summum van wat je kan bereiken. Dat trekt h...

Ik kijk al een aantal jaren nauwelijks tv meer, maar die Lucas Waagmeester vond ik een uitstekend correspondent in Turkije en is later naar de VS gegaan. Dus het het kan ook en-en zijn.

Romāns Vainšteins

'De 'helden''zijn degene die de moeite steken in een taalstudie en een correspondentgschap aannemen in een veel moeilijker en gevaarlijkere omgeving'

Zoals Gert-Jan Dennekamp in Oekraïne

esims2.0

In Groningen zouden ze voor de Max Westerman associatie waarschijnlijk voor dat nummer van Ede Staal gaan. Het Het Nog Nooit Zo Donker West.

Romāns Vainšteins

Dat wordt hier altijd flink gepusht ja. Maar is toch iets meer voor het Groningse achterland (het Hogeland, midden-Groningen, Eemsdelta, Westerkwartier, Oldambt etc) dan stad zelf. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Dus in de stad Groningen hebben ze een grotere lokale held dan Ede Staal?

Raul Alcala

Ja, Tammo is hier den held

Romāns Vainšteins

Ik verkeer met name in internationale kringen en ben import, Tammo kende ik niet zojuist even gekeken lijkt me een sympathieke gast.

En Groningen is een grote stad hè, niet alleen maar boertjes, lokaaltjes en sjalala. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

esims2.0

Een lokale held moet toch minimaal een eigen hit hebben in plaats van een cover.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 119 ... 342 343

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.